Algemene voorwaarden reserveren.

Wijzigen en annuleren van reserveringen

Het wijzigen van reserveringen is niet mogelijk. Als op het reserveringsformulier staat dat een reservering niet kan worden geannuleerd, betekent dit dat je na het boeken en betalen geen terugbetaling zult ontvangen. Reserveringen via Hotels.nl kunnen niet worden gewijzigd. De enige mogelijkheid is om te annuleren en vervolgens een nieuwe reservering te maken, mits de gereserveerde kamer annuleerbaar is.

Annuleren kan uitsluitend via de link in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt. Andere vormen van annuleren, zoals via e-mail aan Hotels.nl of direct bij het hotel, zijn niet geldig en worden niet geaccepteerd.

Het terugbetalen van het betaalde bedrag gebeurt alleen wanneer de annulering correct via de genoemde link in de bevestigingsmail of op de transactiepagina van de website plaatsvindt. Als je alleen een aanbetaling hebt gedaan dan ontvang je de aanbetaling niet retour.

Toeristenbelasting en extra kosten

Hotels.nl geeft de informatie over toeristenbelasting en andere extra kosten exact door zoals wij die van onze groothandelaren ontvangen. Sommige groothandelaren vermelden deze kosten apart, terwijl anderen all-in prijzen tonen. Als toeristenbelasting apart wordt vermeld, betekent dit dat je deze zelf bij het hotel moet betalen.

Hotels.nl is op geen enkele manier verantwoordelijk of aansprakelijk voor de juistheid van deze informatie. Mocht een hotel alsnog toeristenbelasting in rekening brengen, terwijl dit anders is vermeld, dan is Hotels.nl niet verantwoordelijk voor de terugbetaling van deze kosten.

Wij adviseren met klem om geen toeristenbelasting of andere bijkomende kosten te betalen als deze niet vermeld staan op de voucher of bevestiging.

Bevestigingsmail en Annuleringsprocedures

Indien je de bevestigingsmail niet in je mailbox kunt vinden, is Hotels.nl niet verantwoordelijk voor enige schade die hierdoor ontstaat. Hotels.nl verstuurt al meer dan 20 jaar zijn transactionele e-mails vanaf hetzelfde betrouwbare e-mailadres dat door alle grote aanbieders wordt herkend en nooit automatisch in de spam terechtkomt.

Als je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, kun je altijd contact met ons opnemen via info@hotels.nl om een extra kopie van de bevestiging op een alternatief e-mailadres te ontvangen. Houd er rekening mee dat het tot 72 uur kan duren voordat Hotels.nl op dit verzoek reageert.

Mocht je reservering door deze reactietermijn niet meer kunnen worden geannuleerd, dan is Hotels.nl hiervoor op geen enkele manier aansprakelijk.

Betalingen

Alle betalingen voor reserveringen worden gedaan via de beveiligde omgeving van Mollie.com. Hotels.nl zorgt ervoor dat jouw betaling veilig en betrouwbaar wordt verwerkt.

Aanbetaling

Voor sommige tarieven biedt Hotels.nl de mogelijkheid om alleen een aanbetaling te doen. Als je niet op tijd het restant van je boekingsbedrag betaald dan ontvang je de aanbetaling niet retour. Ook als je een reservering annuleert die alleen is aanbetaald dan ontvang je je aanbetaling niet retour.

Aansprakelijkheid

Hotels.nl is niet aansprakelijk voor eventuele fouten, incorrecte informatie of misverstanden die ontstaan door de communicatie van toeristenbelasting en andere bijkomende kosten door onze groothandelaren.

Hotels.nl is eveneens niet aansprakelijk als je de correcte annuleringsprocedure niet volgt en daardoor geen recht hebt op terugbetaling. Zorg er altijd voor dat je annuleert via de juiste link in de bevestigingsmail of op de transactiepagina.

Reserveringen verzorgd door HNL Nederland BV

Wanneer je een reservering maakt via Hotels.nl, wordt deze verzorgd door HNL Nederland BV. Het is belangrijk om te weten dat Hotels.nl geen partij is in de voorwaarden tussen jou en de accomodatie. De accomodatie is uitsluitend verantwoordelijk voor jouw Reiservaring, en wij fungeren enkel als tussenpersoon om je te helpen met het boeken van je verblijf.

Automatisch account en communicatie

Bij het maken van een reservering kan er automatisch een account voor je worden aangemaakt. Dit account stelt ons in staat om je op de hoogte te houden van speciale aanbiedingen en deals die goed bij je passen. Zo mis je nooit een kans om te profiteren van exclusieve tarieven en acties.

Fouten op de website

Hoewel we er alles aan doen om correcte informatie te tonen, zijn duidelijke fouten en drukfouten niet bindend. Bijvoorbeeld, als een overnachting in een luxueuze suite per ongeluk voor €1 wordt aangeboden, behouden we het recht om je reservering te annuleren en het door jou betaalde bedrag terug te storten.

Op tijd inchecken

Als je verwacht dat je niet op tijd aankomt bij je accommodatie, neem dan rechtstreeks contact op met de accomodatie en leg uit wanneer ze je kunnen verwachten. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je op tijd bent. Hotels.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten die ontstaan als je te laat aankomt, zoals annuleringen of extra kosten die de accomodatie mogelijk in rekening brengt.

Ondersteuning en aansprakelijkheid

We kunnen je helpen bij de communicatie met je accomodatie, maar dit betekent niet dat we verantwoordelijk zijn voor de reiservaring of voor wat de accomodatie wel of niet doet. We kunnen niet garanderen dat de accomodatie jouw verzoeken zal lezen of opvolgen.

Tot de mate die wettelijk is toegestaan, beperken wij (of de accomodatie) onze aansprakelijkheid tot de redelijkerwijs voorzienbare verliezen of schade in verband met je boeking(en). Onze aansprakelijkheid (voor één gebeurtenis of een serie van met elkaar verbonden gebeurtenissen) is beperkt tot het bedrag van je boeking.

Voorwaarden en derden

Voor alle duidelijkheid: deze voorwaarden zijn tussen jou en ons. Niets in deze voorwaarden geeft enige derde partij, behalve de accomodatie, enige rechten. De accomodatie is uitsluitend verantwoordelijk voor de uitvoering van de geboekte diensten en jouw reiservaring.

Met deze informatie hopen we duidelijkheid te bieden over hoe jouw reserveringen en de daarbij behorende verantwoordelijkheden worden afgehandeld via Hotels.nl. Heb je nog vragen, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via info@hotels.nl.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.