8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het luxe 5-sterrenhotel Grand Amrâth Amsterdam is gevestigd in een monumentaal pand op slechts 500 meter van het centraal station. Het biedt een uitgebreid spa- en wellnesscentrum en ruime kamers met hoge plafonds. In het hele hotel is gratis WiFi beschikbaar.

De 205 kamers in art nouveau-stijl, waarvan 22 suites, hebben hoge plafonds en grote ramen die veel daglicht bieden. Ze zijn voorzien van een Nespresso-apparaat, theefaciliteiten en een flatscreen-tv. Elke kamer heeft klimaatbeheersing, een haardroger, badjassen en slippers. De Bar Lounge van het hotel biedt uitzicht op de grachten en je kunt er terecht voor de lunch en het diner.

Je hebt gratis toegang tot het spa- en wellnesscentrum met 2 sauna’s (70 en 90 graden), een infraroodsauna, een stoomcabine, een bubbelbad, een binnenzwembad en een fitnessruimte. Er zijn 8 vergaderzalen.

Het historische Grand Hotel Amrâth Amsterdam bevindt zich op 1,5 km van de Hermitage en op slechts 800 meter van de Beurs van Berlage. In 15 minuten wandel je naar de Dam met het Koninklijk Paleis. De luchthaven Schiphol is in 15 minuten te bereiken met de trein.







Faciliteiten in Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Late check-out
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
  • Whirlpool
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Laptop kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Betaalmethodes
  • American Express
  • Mastercard
  • Pinnen
  • Visa
Uitzicht
  • Grachtzicht
  • Stadszicht

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 481m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 613m
  • Waterlooplein 626m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 695m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 763m
  • Piet Hein garage 815m
  • Muziektheater (Opera house) 885m
  • Q-Park IJ Oever Centrum 1 km
Restaurant
  • Geisha 115m
  • Restaurant Lastage 141m
  • Captein & Co 147m
  • Italia Oggi 154m
  • La Cubanita 156m
  • O-Cha 166m
  • La Gouch 173m
  • Ristorante Italiano Piccolo Mondo 175m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 314m
  • Reve Museum 327m
  • Erotisch Museum 341m
  • Red Light Secrets 365m
  • Venustempel Sexmuseum 507m
  • Hemp Gallery 545m
  • Nemo 554m
  • Amsterdam Exchange Experience 554m
Toeristische attractie
  • Sint Olofskapel 321m
  • Stromma 381m
  • Stromma Open Boat Tours 444m
  • Stromma 447m
  • Stromma NL 447m
  • Rederij Kooij 451m
  • Stromma NL 452m
  • The red lights street 463m
Treinstation
  • Centraal Station 370m
  • Nieuwmarkt 434m
  • Amsterdam Centraal 524m
  • Centraal Station 544m
  • Vijzelgracht 1.8 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Amsterdam Muiderpoort 2.4 km

8.5

Beoordeeld door: 327 gasten.

4

Carla

Gezin met kinderen
1 juli 2025

“Zou ik niet aanraden. Zeker geen 5-sterrenhotel!”
  • Het personeel was ongelooflijk. Ze konden niet genoeg doen om te helpen, gezien wat ze tot hun beschikking hadden. Het zwembad was schoon.
  • Dit zou op geen enkele manier een vijfsterrenhotel moeten zijn. We kwamen aan in onze deluxe kamer, die niet erg groot was, maar alles had wat we nodig hadden. Twee dagen na onze aankomst werden we verplaatst omdat we ons steeds sneden aan de kapotte douche, de kapotte deurknop, de kapotte tafel en de kapotte stoelen. De kamers werden niet elke dag schoongemaakt. Het was een kans van slagen of dingen weer werden aangevuld. Eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo teleurgesteld geweest in een hotel als in dit hotel.

10

Surendar

Alleenreiziger
30 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel was zeer vriendelijk, professioneel en informatief. De locatie was goed bereikbaar vanuit het centraal station. De infrastructuur is goed verzorgd. Het omringende uitzicht was zeer aangenaam en voelde ontspannend aan.
  • N.V.T.

8

Johan

Alleenreiziger
30 juni 2025

“Zeer goed”
  • Ik kreeg de kamer het verst weg van de lobby, waardoor het een doolhof was om bij de kamer te komen.

9

Susan

Jong stel
29 juni 2025

“Uitstekend”
  • Het is een prachtig gebouw.. het personeel is super aardig.
  • De matrassen in de slaapkamers voldeden niet aan de verwachtingen die men van een vijfsterrenhotel mag hebben. Ze waren niet stevig genoeg en versleten. De spa is niet van vijfsterren niveau; bijvoorbeeld: er zijn slechts drie ligstoelen om te ontspannen en er is geen personeel aanwezig om toe te zien op het geluidsniveau van andere luidruchtige gasten. Er was geen gratis kraanwater beschikbaar in de slaapkamer.

10

Kunal

Vriendengroep
26 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Locatie
  • Aanbetalingsstructuur

10

Andi

Jong stel
25 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • De spa is uitstekend. Het personeel is zeer goed. Ik kom terug!

10

Syed

Gezin met kinderen
24 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer goed
  • Uitstekend personeel

9

Maria

Jong stel
24 juni 2025

“Goede centrale locatie, vriendelijke service, heeft wat vernieuwing nodig.”
  • Goede locatie, zeer behulpzaam personeel.
  • Kamers hebben enige vernieuwing nodig, het bad droeg niet goed af en de airconditioning was niet effectief.

8

Sally

Jong stel
23 juni 2025

“Geweldige locatie, grote kamers die schoon en ruim waren.”
  • Het hotel is centraal gelegen, dus uiterst comfortabel. De kamers waren schoon en de badkamer. Het personeel was behulpzaam en benaderbaar.
  • De kamer was 's nachts erg warm. Dit is besproken met het personeel, dat uitlegde dat er door de leeftijd van het hotel beperkte aanpassingen mogelijk waren. Ik zou niet boeken in de zomermaanden, omdat het dan ondraaglijk zou zijn. Ik zou willen dat hotels gebruikmaken van hoeslakens; de lakens kwamen iedere nacht los, wat behoorlijk onhygiënisch was omdat ik wakker werd op het blote matras.

4

Lynda

Jong stel
22 juni 2025

“Over het algemeen een zeer teleurstellende ervaring voor zo'n bijzondere gelegenheid.”
  • Gebouw en Locatie
  • Ik heb een verblijf geboekt in het Grand hotel als verrassing voor de 70ste verjaardag van mijn echtgenoot. Het gebouw en de locatie waren geweldig. Echter, ik had het gevoel dat het hotel te veel op deze aspecten vertrouwde, want eenmaal in onze kamer werden we geconfronteerd met versleten en beschadigde meubels. De elektrische gordijnen werkten alleen vanuit de voordeur. Het deksel ontbrak op de bediening naast de gordijnen. Dit is gemeld bij de receptie, maar er is geen actie ondernomen. De kwaliteit van de matrashoes was slecht en ongemakkelijk om op te liggen. De badjassen waren zeer versleten en niet meer in goede staat. Water lekte op de badkamervloer vanuit de achterzijde van de douche, wat werd gerapporteerd, maar er is geen actie ondernomen. Een zeer ondermaatse hospitality tray, geen verse melk, terwijl de kamer een koelkast heeft. Er was een complimentary bar, echter toen ik meer water vroeg, werd mij gevraagd of ik het vandaag al niet had laten aanvullen. De kamer was warm en de airconditioning was onvoldoende, de ventilator die werd geleverd was ineffectief, dus ik vond het niet onterecht om om meer water te vragen. Er waren voortdurende problemen met een van onze sleut Kaarten. Twee van de drie ochtenden hebben we ontbeten en er was verwarring over of we dit hadden besteld. Beide ochtenden waren er problemen met de koffiemachines in de eetzaal. Dit was onze derde bezoek aan Amsterdam, maar helaas de slechtste ervaring qua comfort en waarde. Ik heb deze punten tijdens het uitchecken kenbaar gemaakt. De heer met wie ik sprak vertelde me dat hij deze punten bij zijn manager zou aankaarten. Helaas heb ik niets vernomen van het hotel. Al met al een zeer teleurstellende ervaring voor zo'n bijzondere gelegenheid.

8

Samir

Alleenreiziger
19 juni 2025

“Ik heb echt genoten van mijn verblijf; bekijk de details hieronder!”
  • Vanaf het moment dat ik aankwam bij het pand, was het personeel bereid en bereidwillig om mij te helpen. Ik arriveerde vrij vroeg en ze hadden een kamer voor mij beschikbaar, wat ik zeer op prijs stelde! Het hele personeel was geweldig, van de receptiemedewerkers tot het schoonmaakteam. Ik ben zeer blij dat ik dit hotel heb gekozen en het was perfect voor mij als solo reiziger. Een ander groot voordeel was de locatie; het hotel ligt direct achter alles, waardoor je goede foto's kunt maken, kunt winkelen en kunt eten voordat je terugkeert naar het hotel.
  • Ik vond de kosten die verbonden zijn aan het genieten van de faciliteiten van het hotel niet prettig. Bijvoorbeeld, als je roomservice wilde bestellen, moest je zowel de hoge prijs voor het eten als een servicekosten van 15 euro betalen om het naar je kamer te laten brengen. Het voelde gewoon absurd om veel te moeten betalen voor het eten en daarnaast een servicekosten te moeten voldoen terwijl je je in hetzelfde gebouw als de keuken bevindt. Daarnaast raad ik aan om snacks en drankjes bij een winkel te kopen in plaats van de minibar te gebruiken. Ik betaalde 20 euro voor 4 frisdranken, dat is belachelijk!

8

Ashley

Jong stel
19 juni 2025

“Prachtig hotel, maar overdreven duur.”
  • Geweldige locatie. Mooi gebouw. Het personeel was geweldig.
  • Het was duur voor wat het was. Meer dan £600 voor 3 nachten. Dit was alleen voor de kamer, en ik denk niet dat het achteraf gezien een goede prijs-kwaliteitverhouding was.

10

Alex

Vriendengroep
19 juni 2025

“Over het algemeen geweldig, minus een paar hobbels!”
  • Prachtig gebouw, de kamer was groot en schoon, ik was dol op het zwembad, het personeel was vriendelijk en de nachtportiers waren geweldig. Zou zeker weer verblijven.
  • De minibar, sommige artikelen die niet in de koelkast liggen zijn kostenplichtig en we hebben dit in eerste instantie niet opgemerkt. 3,50 euro voor een zak met noten, waarvan 9 van de 10 mensen deze waarschijnlijk openen zonder zich te realiseren dat ze hiervoor worden aangesproken, is een uitstekende manier om wat extra winst te maken. De jacuzzi is koud! Veel te koud!

9

Jessy

Jong stel
18 juni 2025

“Gemakkelijke en comfortabele ligging.”
  • Geweldige locatie, behulpzaam en vriendelijk personeel, zeer grote en comfortabele kamers, uitstekende faciliteiten.
  • Sommige kamerfaciliteiten voelden een beetje "verouderd" aan, maar er is zoveel charme aan de esthetiek van de kamer dat het, als je naar het geheel kijkt, niet echt uitmaakt.

5

Chris

Groepsreizigers
17 juni 2025

“Het is jammer dat het werd verpest door slecht management.”
  • Het management heeft geen idee hoe ze een probleem moeten aanpakken. We hebben kaas uit onze koelkast gestolen gekregen terwijl onze kamer werd schoongemaakt. Ze behandelden ons alsof we het verzonnen hadden. We zouden daar niet opnieuw verblijven. Jammer, want we zijn echt dol op het hotel. Het management heeft training nodig.

8

Simon

Groepsreizigers
17 juni 2025

“uitstekende faciliteiten met een uitstekende locatie”
  • Echt goede locatie
  • niets

2

Jingjing

Jong stel
14 juni 2025

“Zeer slecht”
  • Alles was slecht, behalve de locatie.

6

Ilze

Gezin met kinderen
13 juni 2025

“Aangenaam”
  • Wij hadden onze bedvoorkeuren (double/twin) voor verschillende kamers die we hebben geboekt aangegeven, maar deze zijn niet in overweging genomen. We hebben hier opnieuw om gevraagd en eindigden met onze familie verspreid over een vrij leeg hotel in plaats van kamers dicht bij elkaar. We verwachtten meer van een 4-sterrenhotel.

4

Pawel

Jong stel
12 juni 2025

“Niet veel waar voor je geld. Verwachtte meer van een 5-sterrenhotel.”
  • Gaten in de badjassen, geen badzeep verstrekt, schimmel in de douche. Zeer late schoonmaak van de kamer; het schoonmaakpersoneel klopte rond 17:00 uur op onze deur om de kamer schoon te maken. Dit had eerder moeten gebeuren.

8

Linda

Vriendengroep
10 juni 2025

“Geweldige plek”
  • Het ontbijt was uitstekend, en de zwembad- en spafaciliteiten waren goed.
  • We kwamen om 19:45 uur terug in onze kamer en ze waren net de kamers aan het schoonmaken. Ze gaven aan dat het kwam door een personeelstekort, maar dit is een vijfsterrenhotel.

10

Tatsiana

Jong stel
7 juni 2025

“Een uniek historisch hotel in het hart van Amsterdam.”
  • De architectuur van het hotel is indrukwekkend - een prachtig voorbeeld van de Amsterdamse School van architectuur. Onze Superior Deluxe kamer was zeer ruim, schoon en licht.

5

Anonymous

Jong stel
3 juni 2025

“Gemiddeld en ik zou niet opnieuw verblijven vanwege het personeel en de diefstallen.”
  • Oud en een beetje verouderd! Schilderijen uit het tijdperk van de slavernij overal op de muren, wat een beetje ongemakkelijk was.
  • Er is een diefstalring binnen het schoonmaakpersoneel en als u de andere beoordelingen leest, kunt u zien dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben gehad. De andere medewerkers lijken op de hoogte te zijn, aangezien het niet serieus wordt genomen. Medewerkers komen de kamers binnen en laten zichzelf binnen. Ze doen verbaasd en zeggen dat ze kwamen kijken of we oké zijn. We hebben een 'niet storen' bord op onze deur en om 9:40 uur was er iemand die twee keer zachtjes klopte en toen zichzelf binnenliet. Het was een man en als ik alleen was geweest als vrouw, zou ik doodsbang zijn geweest. Vermijd het om hier te verblijven of laat in ieder geval uw waardevolle spullen niet onbeheerd in de kamer achter.

10

David

Jong stel
31 mei 2025

“Herinnerenswaardige nieuwjaarsviering. Geweldige tijd.”
  • Geweldige, handige locatie. Vriendelijk personeel. Peter was een grote hulp en zorgde ervoor dat we ons zeer welkom voelden.
  • Niets

10

Cory

Zakenreiziger
31 mei 2025

“Mijn favoriete hotel in Amsterdam tot nu toe. Altijd uiterst comfortabel.”
  • Algemeen comfort en netheid

9

Lewis

Gezin met kinderen
30 mei 2025

“Uitstekend, maar tegenwoordig is internet essentieel.”
  • Geweldige locatie. Vriendelijk en efficiënt personeel. Slaapkamer uitstekend.
  • We moesten van kamer veranderen na de eerste dag. Er was geen internet in onze Junior Suite. Dit kon niet worden opgelost. We zijn verhuisd naar een andere suite, die beter was.

4

Basil

Jong stel
27 mei 2025

“Het hotel bevond zich op de juiste locatie, het personeel was vriendelijk, maar behaalde zeker niet de 5-sterrenstatus.”
  • Het ontbijt was goed. De conciërges waren behulpzaam en vriendelijk. De incheckprocedure was goed en we mochten eerder naar onze kamer dan de geplande tijd.
  • De locatie van de De-Luxe Kamer 801 was ver weg van de receptie en we vonden het een lange weg voordat we de lift konden bereiken, met tal van trappen die we moesten overwinnen. Op de zondag van ons verblijf, na een dag buiten in extreme hitte, keerden we terug naar het hotel voor een koude douche, maar tot onze verbazing was onze kamer niet schoongemaakt. We hebben het hotel aanvankelijk verlaten om 8.15 uur en keerden terug om 16.30 uur, maar niemand had zelfs maar schone handdoeken verzorgd. Na verschillende verzoeken bij de receptie kwam er na anderhalf uur niemand opdagen, en ondanks onze verzoeken om met het management te spreken, heeft niemand ons benaderd. We waren extreem boos; als je betaalt voor een vijfsterna-service, verwacht je dat ook. Hierdoor was onze dag verpest en een kleine vergoeding zou gewaardeerd worden.

5

Alexander

Zakenreiziger
25 mei 2025

“Aangenaam.”
  • Behulpzaam personeel. Goed ontbijt.
  • Luidruchtige kamer.

3

Steven

Zakenreiziger
24 mei 2025

“Waarschijnlijk zullen we de volgende keer naar een andere plek zoeken.”
  • Het was schoon en dicht bij de plek waar ik moest zijn.
  • Ik had een kingsize bed en ik zat de hele nacht vast in het midden, omdat het was gemaakt van twee sets schuim die niet op hun plaats bleven.

6

פנווונה

Jong stel
23 mei 2025

“geweldige ervaring”
  • De accommodatie was prachtig en mooi.
  • Er was geen airconditioning in de kamer en de oplossing die we boden maakte veel geluid.

8

Kayvilla

Gezin met kinderen
18 mei 2025

“Prachtig en historisch gebouw, gunstig gelegen nabij trein en tram.”
  • De locatie was handig voor treinen en trams. Het historische gebouw was uniek en prachtig. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Het bed was het meest comfortabele hotelbed dat ik ooit heb ervaren!

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Grand Hotel Amrâth Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Grand Hotel Amrâth Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Grand Hotel Amrâth Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.