8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het luxe 5-sterrenhotel Grand Amrâth Amsterdam is gevestigd in een monumentaal pand op slechts 500 meter van het centraal station. Het biedt een uitgebreid spa- en wellnesscentrum en ruime kamers met hoge plafonds. In het hele hotel is gratis WiFi beschikbaar.

De 205 kamers in art nouveau-stijl, waarvan 22 suites, hebben hoge plafonds en grote ramen die veel daglicht bieden. Ze zijn voorzien van een Nespresso-apparaat, theefaciliteiten en een flatscreen-tv. Elke kamer heeft klimaatbeheersing, een haardroger, badjassen en slippers. De Bar Lounge van het hotel biedt uitzicht op de grachten en je kunt er terecht voor de lunch en het diner.

Je hebt gratis toegang tot het spa- en wellnesscentrum met 2 sauna’s (70 en 90 graden), een infraroodsauna, een stoomcabine, een bubbelbad, een binnenzwembad en een fitnessruimte. Er zijn 8 vergaderzalen.

Het historische Grand Hotel Amrâth Amsterdam bevindt zich op 1,5 km van de Hermitage en op slechts 800 meter van de Beurs van Berlage. In 15 minuten wandel je naar de Dam met het Koninklijk Paleis. De luchthaven Schiphol is in 15 minuten te bereiken met de trein.







Faciliteiten in Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Late check-out
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
  • Whirlpool
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Laptop kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Betaalmethodes
  • American Express
  • Mastercard
  • Pinnen
  • Visa
Uitzicht
  • Grachtzicht
  • Stadszicht

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 481m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 613m
  • Waterlooplein 626m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 695m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 763m
  • Piet Hein garage 815m
  • Muziektheater (Opera house) 885m
  • Q-Park IJ Oever Centrum 1 km
Restaurant
  • Geisha 115m
  • Restaurant Lastage 141m
  • Captein & Co 147m
  • Italia Oggi 154m
  • La Cubanita 156m
  • O-Cha 166m
  • La Gouch 173m
  • Ristorante Italiano Piccolo Mondo 175m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 314m
  • Reve Museum 327m
  • Erotisch Museum 341m
  • Red Light Secrets 365m
  • Venustempel Sexmuseum 507m
  • Hemp Gallery 545m
  • Nemo 554m
  • Amsterdam Exchange Experience 554m
Toeristische attractie
  • Sint Olofskapel 321m
  • Stromma 381m
  • Stromma Open Boat Tours 444m
  • Stromma 447m
  • Stromma NL 447m
  • Rederij Kooij 451m
  • Stromma NL 452m
  • The red lights street 463m
Treinstation
  • Centraal Station 370m
  • Nieuwmarkt 434m
  • Amsterdam Centraal 524m
  • Centraal Station 544m
  • Vijzelgracht 1.8 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Amsterdam Muiderpoort 2.4 km

8.5

Beoordeeld door: 336 gasten.

9

Mariam

Vriendengroep
12 juli 2025

“In dit hotel zult u zich een deel voelen van de Nederlandse geschiedenis.”
  • Het gebouw is geweldig, de kamer is zeer ruim en het bed is ongelooflijk comfortabel. Een leuk restaurant naast de receptie, redelijke prijzen, aanbevolen.
  • Het hotel heeft een kleine opfrissing nodig, en de grote houten ramen in de kamer openen niet. Dat is slecht als je, zoals ik, van frisse lucht houdt en dit verkiest.

8

Louise

Gezin met kinderen
12 juli 2025

“Amsterdam”
  • Uitstekende locatie ten opzichte van het Eurostar Station en uitstekende toegang tot het stadscentrum. Het personeel van het hotel was geweldig en deed er alles aan om de 5-sterrenservice te bieden.
  • De bedden waren ongemakkelijk, de kamer was verouderd, de douchedeur was kapot, er waren watervlekken en schimmel in de badkamer. Het ontbijt was zeer duur en geen goede prijs-kwaliteitverhouding. Er zijn meer stoelen nodig in het zwembadgebied.

6

Dora

Jong stel
9 juli 2025

“Prettig”
  • De locatie was goed.
  • Afvalcontainers in de kamer zijn niet geleegd. Op de laatste dag werd er slechts één handdoek geleverd.

8

Allison

Zakenreiziger
9 juli 2025

“prachtig”
  • Heerlijk!

10

Julie

Vriendengroep
9 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Prachtig gebouw, uitstekende staf, geweldige locatie dichtbij het station (we kwamen met de Eurostar), comfortabele en ruime kamer.
  • Ik heb alles geweldig gevonden, maar het diner menu was niet erg spannend, maar dat was geen probleem.

10

Elaine

Alleenreiziger
8 juli 2025

“Zeer fabuleus, ik vond het jammer om te vertrekken!”
  • Een ongelooflijk en interessant gebouw dat is omgevormd tot een eigenzinnig hotel! Een unieke ervaring en prachtig getransformeerd in een grand hotel. Het wellnesscentrum was goed, het personeel was uitstekend en ik heb enorm genoten van mijn verblijf.
  • De trappen bij de ingang (gezien ik mobiliteitsproblemen heb), hoewel het eenmaal binnen het hotel gemakkelijk is om je te verplaatsen.

10

Claire

Jong stel
3 juli 2025

“Perfect zoals gewoonlijk!”
  • Onze tweede bezoek. Geweldige locatie, zo comfortabele kamers vol met alles wat u nodig kunt hebben. Het personeel is attent en zeer vriendelijk.
  • Niets.

9

Curtis

Jong stel
2 juli 2025

“Geweldig, hetzelfde als de laatste keer dat we verbleven.”
  • Aangezien we hier eerder hebben verbleven, voldeed het aan onze verwachtingen.
  • Wanneer we de volgende keer komen, laten we het u weten.

8

Maureen

Gezin met kinderen
2 juli 2025

“Zeer goed”
  • Geweldig ontbijt. - Alles wat je maar kunt wensen. Vers, schoon en mooi gepresenteerd. De spa-faciliteiten waren uitstekend. De architectuur en het interieurontwerp waren opmerkelijk. Dit is een unieke architectonische parel!
  • De locatie was goed, het is alleen jammer van de wegwerkzaamheden.

4

Carla

Gezin met kinderen
1 juli 2025

“Zou ik niet aanraden. Zeker geen 5-sterrenhotel!”
  • Het personeel was ongelooflijk. Ze konden niet genoeg doen om te helpen, gezien wat ze tot hun beschikking hadden. Het zwembad was schoon.
  • Dit zou op geen enkele manier een vijfsterrenhotel moeten zijn. We kwamen aan in onze deluxe kamer, die niet erg groot was, maar alles had wat we nodig hadden. Twee dagen na onze aankomst werden we verplaatst omdat we ons steeds sneden aan de kapotte douche, de kapotte deurknop, de kapotte tafel en de kapotte stoelen. De kamers werden niet elke dag schoongemaakt. Het was een kans van slagen of dingen weer werden aangevuld. Eerlijk gezegd ben ik nog nooit zo teleurgesteld geweest in een hotel als in dit hotel.

10

Surendar

Alleenreiziger
30 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel was zeer vriendelijk, professioneel en informatief. De locatie was goed bereikbaar vanuit het centraal station. De infrastructuur is goed verzorgd. Het omringende uitzicht was zeer aangenaam en voelde ontspannend aan.
  • N.V.T.

8

Johan

Alleenreiziger
30 juni 2025

“Zeer goed”
  • Ik kreeg de kamer het verst weg van de lobby, waardoor het een doolhof was om bij de kamer te komen.

9

Susan

Jong stel
29 juni 2025

“Uitstekend”
  • Het is een prachtig gebouw.. het personeel is super aardig.
  • De matrassen in de slaapkamers voldeden niet aan de verwachtingen die men van een vijfsterrenhotel mag hebben. Ze waren niet stevig genoeg en versleten. De spa is niet van vijfsterren niveau; bijvoorbeeld: er zijn slechts drie ligstoelen om te ontspannen en er is geen personeel aanwezig om toe te zien op het geluidsniveau van andere luidruchtige gasten. Er was geen gratis kraanwater beschikbaar in de slaapkamer.

10

Kunal

Vriendengroep
26 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Locatie
  • Aanbetalingsstructuur

10

Andi

Jong stel
25 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • De spa is uitstekend. Het personeel is zeer goed. Ik kom terug!

10

Syed

Gezin met kinderen
24 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer goed
  • Uitstekend personeel

9

Maria

Jong stel
24 juni 2025

“Goede centrale locatie, vriendelijke service, heeft wat vernieuwing nodig.”
  • Goede locatie, zeer behulpzaam personeel.
  • Kamers hebben enige vernieuwing nodig, het bad droeg niet goed af en de airconditioning was niet effectief.

8

Sally

Jong stel
23 juni 2025

“Geweldige locatie, grote kamers die schoon en ruim waren.”
  • Het hotel is centraal gelegen, dus uiterst comfortabel. De kamers waren schoon en de badkamer. Het personeel was behulpzaam en benaderbaar.
  • De kamer was 's nachts erg warm. Dit is besproken met het personeel, dat uitlegde dat er door de leeftijd van het hotel beperkte aanpassingen mogelijk waren. Ik zou niet boeken in de zomermaanden, omdat het dan ondraaglijk zou zijn. Ik zou willen dat hotels gebruikmaken van hoeslakens; de lakens kwamen iedere nacht los, wat behoorlijk onhygiënisch was omdat ik wakker werd op het blote matras.

4

Lynda

Jong stel
22 juni 2025

“Over het algemeen een zeer teleurstellende ervaring voor zo'n bijzondere gelegenheid.”
  • Gebouw en Locatie
  • Ik heb een verblijf geboekt in het Grand hotel als verrassing voor de 70ste verjaardag van mijn echtgenoot. Het gebouw en de locatie waren geweldig. Echter, ik had het gevoel dat het hotel te veel op deze aspecten vertrouwde, want eenmaal in onze kamer werden we geconfronteerd met versleten en beschadigde meubels. De elektrische gordijnen werkten alleen vanuit de voordeur. Het deksel ontbrak op de bediening naast de gordijnen. Dit is gemeld bij de receptie, maar er is geen actie ondernomen. De kwaliteit van de matrashoes was slecht en ongemakkelijk om op te liggen. De badjassen waren zeer versleten en niet meer in goede staat. Water lekte op de badkamervloer vanuit de achterzijde van de douche, wat werd gerapporteerd, maar er is geen actie ondernomen. Een zeer ondermaatse hospitality tray, geen verse melk, terwijl de kamer een koelkast heeft. Er was een complimentary bar, echter toen ik meer water vroeg, werd mij gevraagd of ik het vandaag al niet had laten aanvullen. De kamer was warm en de airconditioning was onvoldoende, de ventilator die werd geleverd was ineffectief, dus ik vond het niet onterecht om om meer water te vragen. Er waren voortdurende problemen met een van onze sleut Kaarten. Twee van de drie ochtenden hebben we ontbeten en er was verwarring over of we dit hadden besteld. Beide ochtenden waren er problemen met de koffiemachines in de eetzaal. Dit was onze derde bezoek aan Amsterdam, maar helaas de slechtste ervaring qua comfort en waarde. Ik heb deze punten tijdens het uitchecken kenbaar gemaakt. De heer met wie ik sprak vertelde me dat hij deze punten bij zijn manager zou aankaarten. Helaas heb ik niets vernomen van het hotel. Al met al een zeer teleurstellende ervaring voor zo'n bijzondere gelegenheid.

8

Samir

Alleenreiziger
19 juni 2025

“Ik heb echt genoten van mijn verblijf; bekijk de details hieronder!”
  • Vanaf het moment dat ik aankwam bij het pand, was het personeel bereid en bereidwillig om mij te helpen. Ik arriveerde vrij vroeg en ze hadden een kamer voor mij beschikbaar, wat ik zeer op prijs stelde! Het hele personeel was geweldig, van de receptiemedewerkers tot het schoonmaakteam. Ik ben zeer blij dat ik dit hotel heb gekozen en het was perfect voor mij als solo reiziger. Een ander groot voordeel was de locatie; het hotel ligt direct achter alles, waardoor je goede foto's kunt maken, kunt winkelen en kunt eten voordat je terugkeert naar het hotel.
  • Ik vond de kosten die verbonden zijn aan het genieten van de faciliteiten van het hotel niet prettig. Bijvoorbeeld, als je roomservice wilde bestellen, moest je zowel de hoge prijs voor het eten als een servicekosten van 15 euro betalen om het naar je kamer te laten brengen. Het voelde gewoon absurd om veel te moeten betalen voor het eten en daarnaast een servicekosten te moeten voldoen terwijl je je in hetzelfde gebouw als de keuken bevindt. Daarnaast raad ik aan om snacks en drankjes bij een winkel te kopen in plaats van de minibar te gebruiken. Ik betaalde 20 euro voor 4 frisdranken, dat is belachelijk!

8

Ashley

Jong stel
19 juni 2025

“Prachtig hotel, maar overdreven duur.”
  • Geweldige locatie. Mooi gebouw. Het personeel was geweldig.
  • Het was duur voor wat het was. Meer dan £600 voor 3 nachten. Dit was alleen voor de kamer, en ik denk niet dat het achteraf gezien een goede prijs-kwaliteitverhouding was.

10

Alex

Vriendengroep
19 juni 2025

“Over het algemeen geweldig, minus een paar hobbels!”
  • Prachtig gebouw, de kamer was groot en schoon, ik was dol op het zwembad, het personeel was vriendelijk en de nachtportiers waren geweldig. Zou zeker weer verblijven.
  • De minibar, sommige artikelen die niet in de koelkast liggen zijn kostenplichtig en we hebben dit in eerste instantie niet opgemerkt. 3,50 euro voor een zak met noten, waarvan 9 van de 10 mensen deze waarschijnlijk openen zonder zich te realiseren dat ze hiervoor worden aangesproken, is een uitstekende manier om wat extra winst te maken. De jacuzzi is koud! Veel te koud!

9

Jessy

Jong stel
18 juni 2025

“Gemakkelijke en comfortabele ligging.”
  • Geweldige locatie, behulpzaam en vriendelijk personeel, zeer grote en comfortabele kamers, uitstekende faciliteiten.
  • Sommige kamerfaciliteiten voelden een beetje "verouderd" aan, maar er is zoveel charme aan de esthetiek van de kamer dat het, als je naar het geheel kijkt, niet echt uitmaakt.

5

Chris

Groepsreizigers
17 juni 2025

“Het is jammer dat het werd verpest door slecht management.”
  • Het management heeft geen idee hoe ze een probleem moeten aanpakken. We hebben kaas uit onze koelkast gestolen gekregen terwijl onze kamer werd schoongemaakt. Ze behandelden ons alsof we het verzonnen hadden. We zouden daar niet opnieuw verblijven. Jammer, want we zijn echt dol op het hotel. Het management heeft training nodig.

8

Simon

Groepsreizigers
17 juni 2025

“uitstekende faciliteiten met een uitstekende locatie”
  • Echt goede locatie
  • niets

2

Jingjing

Jong stel
14 juni 2025

“Zeer slecht”
  • Alles was slecht, behalve de locatie.

6

Ilze

Gezin met kinderen
13 juni 2025

“Aangenaam”
  • Wij hadden onze bedvoorkeuren (double/twin) voor verschillende kamers die we hebben geboekt aangegeven, maar deze zijn niet in overweging genomen. We hebben hier opnieuw om gevraagd en eindigden met onze familie verspreid over een vrij leeg hotel in plaats van kamers dicht bij elkaar. We verwachtten meer van een 4-sterrenhotel.

4

Pawel

Jong stel
12 juni 2025

“Niet veel waar voor je geld. Verwachtte meer van een 5-sterrenhotel.”
  • Gaten in de badjassen, geen badzeep verstrekt, schimmel in de douche. Zeer late schoonmaak van de kamer; het schoonmaakpersoneel klopte rond 17:00 uur op onze deur om de kamer schoon te maken. Dit had eerder moeten gebeuren.

8

Linda

Vriendengroep
10 juni 2025

“Geweldige plek”
  • Het ontbijt was uitstekend, en de zwembad- en spafaciliteiten waren goed.
  • We kwamen om 19:45 uur terug in onze kamer en ze waren net de kamers aan het schoonmaken. Ze gaven aan dat het kwam door een personeelstekort, maar dit is een vijfsterrenhotel.

10

Tatsiana

Jong stel
7 juni 2025

“Een uniek historisch hotel in het hart van Amsterdam.”
  • De architectuur van het hotel is indrukwekkend - een prachtig voorbeeld van de Amsterdamse School van architectuur. Onze Superior Deluxe kamer was zeer ruim, schoon en licht.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Grand Hotel Amrâth Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Grand Hotel Amrâth Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Grand Hotel Amrâth Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.