Leonardo Royal Hotel Amsterdam - Amsterdam
Leonardo Royal Hotel Amsterdam
Leonardo Royal Hotel Amsterdam
Leonardo Royal Hotel Amsterdam
Leonardo Royal Hotel Amsterdam
Alle foto's
8.7
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Leonardo Royal Hotel Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


In het Amstelkwartier vind je het 4-sterren Leonardo Royal Hotel Amsterdam. Het hotel bevindt zich direct tegenover metrostation Overamstel, op slechts 15 min. van Amsterdam Centraal. Het hotel biedt eigen parkeergelegenheid, gratis Wifi, een fitnesscentrum en hamam aan. Alle kamers zijn uitgerust met HD TV, airco en hebben een fris design.

Geniet samen met vrienden, collega's of familie van een lekkere maaltijd in het eigentijdse restaurant Vitruv of van een drankje in de hotelbar. Op doordeweekse dagen staat het ontbijtbuffet van 06:30 tot 10:30 voor je klaar en in het weekend van 07:00 tot 11:00 uur. Het restaurant Vitruv is van maandag tot en met zondag van 11:00 uur tot 23:00 uur geopend voor lunch en diner.

Leonardo Hotel Royal ligt vlakbij metrostation Overamstel. Met de metro ben je binnen enkele minuten bij het Centraal Station, ideaal om de prachtige binnenstad van Amsterdam te bezoeken. Ook sta je binnen enkele minuten op de luchthaven Schiphol.



Faciliteiten in Leonardo Royal Hotel Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Laptop kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Strandstoelen
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Green Key certificaat
  • Lift
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • Ruby Emma Hotel & Bar 681m
  • Flowparking 1.9 km
  • Hotel Casa 1.9 km
  • Q-Park Eurocenter 2 km
  • Voetgangersingang RAI P1 2.1 km
  • P9 2.4 km
  • P10 2.5 km
  • P+R Transferium ArenA 2.6 km
Restaurant
  • L'Osteria 953m
  • Ode aan de Amstel 1.2 km
  • Max Ten 1.3 km
  • Mexico Boulevard 1.4 km
  • Alles voor de lunch 1.4 km
  • Surinaams Rotihuis 1.4 km
  • Sandwich Express 1.5 km
  • Casa Lisa 1.5 km
Museum
  • Youseum 1.8 km
  • Tot Zover 2.1 km
  • Museum De Dageraad 2.3 km
  • Open Space Contemporary Museum 3.1 km
  • Heineken Experience 3.3 km
  • Wereldmuseum Junior 3.4 km
  • Wereldmuseum Amsterdam 3.4 km
  • Bilderdijk Museum 3.5 km
Toeristische attractie
  • Rembrandt Hoeve 1.7 km
  • Amsterdam canal cruises 3.4 km
  • Pride 3.9 km
  • Kraan Entrepotdok 3.9 km
  • Blue Boat 4 km
  • Blue Boat 4.1 km
  • Kattenkabinet 4.1 km
  • Rondvaart Canal 4.2 km
Treinstation
  • Overamstel 81m
  • Spaklerweg 863m
  • Van der Madeweg 921m
  • Amsterdam Amstel 1.6 km
  • Duivendrecht 1.6 km
  • Amsterdam RAI 1.9 km
  • Station RAI 2 km
  • Venserpolder 2 km

8.7

Beoordeeld door: 258 gasten.

5

Nazanin1982

Gezin met kinderen
7 november 2025

“Aanvaardbaar”
  • De locatie was goed, het was recht tegenover het metrostation, M51 bracht ons rechtstreeks naar het centraal station van Amsterdam.
  • Er zijn verschillende grote zilvervisjes in de badkamer die ons nervieus maken als we er een mee naar huis nemen. Het hotel is geïnfecteerd met zilvervisjes. De tweepersoonskamer was erg klein, er paste alleen een tweepersoonsbed (160 cm x 200 cm) in. Naast de niet werkende toiletspoeling liep er water, en de soepdispenser functioneerde ook niet. Er was geluid van de treinen die uit het metrostation tegenover onze kamer kwamen. We zaten op de 12e verdieping. Het ontbijt was gemiddeld, er was een andere soort pannenkoek, maar de koffie was niet goed.

4

Thomas

Zakenreiziger
7 november 2025

“Teleurstellend”
  • De kamer leek enigszins schoon en het is mogelijk om daar te slapen als je geen andere keuze hebt.
  • Er waren veel dingen mis met de kamer: de koffiezetapparaat was kapot, er waren geen toiletartikelen, de douchedeur sloot niet goed, waardoor er water in de rest van de (zeer kleine) badkamer kwam. Er waren chips op de wastafel en het niveau van de netheid was enigszins minder dan uitzonderlijk. Daarnaast waren de vermeende "geluidsdichte" kamers helemaal niet geluidsdicht, want 's ochtends konden we andere gasten heel duidelijk horen die hun kamers verlieten, deuren dichtdeden en praatten, zelfs terwijl onze deur gesloten was. Het is erg moeilijk om dit hotel aan te raden na deze ervaring, de kwaliteit staat gewoon niet in verhouding tot de prijs.

7

Simab

Groepsreizigers
7 november 2025

“Vriendelijk personeel, geweldige locatie.”
  • Zeer vriendelijke en behulpzame staff - zij raadden een markt aan die op zaterdag geopend is, waar we uiteindelijk erg van hebben genoten. Goede voorzieningen en een geweldige locatie - direct naast het metrostation.
  • De kamer was kleiner dan verwacht en aangezien deze geadverteerd werd als een "comfortdriepersoonskamer", verwachtten we geen improvisatiebed aan de zijkant. De deur naar de badkamer zou ook veiliger moeten zijn.

10

Laura

Jong stel
5 november 2025

“Het meest handige hotel in Amsterdam.”
  • De meest handige optie in Amsterdam. Slechts enkele minuten van het stadscentrum. Ik waardeerde hun huisdiervriendelijke houding.

6

Natasha

Jong stel
4 november 2025

“Aangenaam”
  • Het ontbijt was zeer mager en de prijzen voor bier, water enzovoort waren erg hoog.

8

Kacper

Vriendengroep
24 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Het uitzicht vanuit de kamer, netheid, sauna, comfortabel bed.

6

Amirreza

Jong stel
22 oktober 2025

“Aangenaam”
  • Het ontbijt was heerlijk. De locatie is goed.
  • Het personeel is niet behulpzaam. Ik heb hen gevraagd om mijn bagage te dragen en ze lieten de kar achter de deur zodat ik mijn bagage zelf moest dragen. Ik denk dat alleen de schoonmaker goed werkt in dat hotel.

9

Sabine

Vriendengroep
21 oktober 2025

“Een succesvolle verblijf”
  • Uitstekende locatie (dicht bij de metro en het water), Vriendelijk, aangenaam en niet opdringerig personeel.
  • De bedden zijn extreem zacht, wat enige gewenning vereiste.

7

Stefan

Jong stel
21 oktober 2025

“Goed”
  • Het ontbijt was erg goed, Fitness en Metro.
  • De kamer was klein en geluidsgevoelig; prijzen in de interne winkel;

10

Victor

Groepsreizigers
20 oktober 2025

“Over het algemeen een uitstekend hotel.”
  • Ontbijt - een van de beste die ik ooit heb gehad. Het interieur van het hotel is luxe en zeer goed ingericht. Gewoon even zitten bij de bar tijdens de vakantie was zo ontspannend en plezierig. De slaapkamers zijn ruim en modern. De gym en sauna zijn inbegrepen, een fijne bijkomstigheid.
  • Het enige was dat het bed van de zachte soort was, wat niet mijn voorkeur had.

9

Suppathamjuka

Vriendengroep
19 oktober 2025

“Uitstekend”
  • Groot, mooi, schoon en meer faciliteiten zoals een automaat voor voedsel en dranken.
  • De locatie is te ver van het centrum.

5

Khalid

Groepsreizigers
18 oktober 2025

“Goede locatie, zeer dicht bij het treinstation, korte rit naar het centrum.”
  • Locatie
  • Kamergrootte

8

Ahmad

Gezin met kinderen
17 oktober 2025

“Leuke reis met het gezin.”
  • De locatie ligt op 2 minuten van het metrostation waar u toegang heeft tot heel Amsterdam. Zeer vriendelijk personeel en een zeer schone kamer.
  • De kussens waren niet comfortabel, er zijn geen supermarkten of restaurants in de buurt. De dichtstbijzijnde supermarkt is ongeveer 15 minuten lopen. Er zijn geen gratis waterflessen beschikbaar, maar er is wel een gratis wateropvangpunt. Als u van plan bent om vóór de inchecktijd aan te komen tijdens het hoogseizoen, is er geen kans op inchecken. De badkamerdeur van de kamer is een schuifdeur van glas, deze sluit niet volledig.

9

Denes

Groepsreizigers
16 oktober 2025

“Zeer goede locatie.”
  • De locatie is prima, vlak naast een metrostation. De kamers waren mooi. De mensen bij de receptie waren werkelijk zeer vriendelijk.
  • Wij hebben daar 3 nachten doorgebracht en vroegen om de kamer slechts eenmaal schoon te maken. Helaas is dit niet gebeurd; ze hebben alleen het afval weggegooid, maar vergaten de glazen en kopjes te wassen, evenals het bed op te maken.

10

Nathan

Jong stel
12 oktober 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel was vriendelijk en echt behulpzaam, en het hotel is gelegen naast een metrostation, wat het eenvoudig maakt om naar en van het stadscentrum te reizen.
  • De rubberen afdichtingen rondom de douchedeur hadden schimmel, maar afgezien daarvan was de kamer gezellig en goed schoon.

7

Willem

Jong stel
10 oktober 2025

“Blij... daarna teleurgesteld...”
  • Een laat uitchecken van 1 uur kost 10 euro! Dit is niet cliëntvriendelijk. Het lijkt op hebzuchtige prioriteiten...

8

Marilyn

Gezin met kinderen
6 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Goede service en locatie.
  • Defecte koffieautomaat.

9

Shlomo

Jong stel
4 oktober 2025

“goede ervaring, ik zou zeker weer terugkomen.”
  • De kamer was goed en voldeed aan al mijn verwachtingen. We hebben bijna elke dag ontbijt op de kamer besteld. De hoeveelheid voedsel die werd aangeboden was voldoende voor twee personen en we konden nooit alles opeten. Het ontbijt zelf smaakte goed en was aangenaam.
  • Ik heb niets "slecht" te zeggen of iets dat ik echt niet leuk vond, maar als ik echt kritisch moet zijn, zou ik zeggen dat we na het ontbijt werd gevraagd om de tray met eten buiten onze deur te plaatsen en dat deze opgehaald zou worden. We hebben dat gedaan, maar het duurde vrij lang voordat iemand kwam om het op te halen. Daardoor stonden er elke dag gedurende enkele uren vuile borden met voedsel naast onze deur.

5

Anonymous

Alleenreiziger
4 oktober 2025

“Verblijf slechts één nacht.”
  • De locatie en de bar waren geweldig.
  • De kamer was niet schoon, en er was geen gratis water; ik moest beneden een fles van 8 oz kopen voor bijna 5€. Ik heb om schoonmaak gevraagd, maar er is niemand gekomen. Het bed was niet erg comfortabel en het beddengoed was vies.

8

Saed

Gezin met kinderen
4 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Het schoonmaken van de kamer op verzoek, wat betekent dat de kamer niet wordt schoongemaakt tenzij u erom vraagt.

5

La'

Groepsreizigers
4 oktober 2025

“We waren eindelijk comfortabel nadat we twee keer van kamer moesten wisselen. Het personeel was zeer vriendelijk en je kon een klein kijkje nemen.”
  • Ik vind het prettig dat de locatie nabij het metrostation was en dat het personeel zeer behulpzaam was toen we ons probleem meldden.
  • Het had alles wat we nodig hadden, maar we hadden graag 24-uurs roomservice gewild.

10

Sergio

Jong stel
1 oktober 2025

“Geweldig”
  • Faciliteiten

10

Kris

Jong stel
30 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige locatie, een snelle metrorit naar het centrum van Amsterdam. Het personeel was absoluut vriendelijk, aardig en behulpzaam gedurende ons verblijf! Ik vond die chocolade-notenkoekjes zo lekker, als je het merk weet, vertel het me dan alsjeblieft!! Het eten was geweldig, uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en gewoon uitmuntend! Ook de drankjes waren fantastisch, ik hield van de Braziliaanse limonade (: Een geweldige plek om te genieten van de drukte van Amsterdam overdag, maar ook om 's nachts aan die drukte te ontsnappen.
  • Het is gelegen in een industrieel deel van Amsterdam (Overamstel), dus het omliggende gebied is niet 'schilderachtig', maar de uitzicht vanaf de ramen is nog steeds acceptabel. Het stoorde mij niet, maar sommige mensen vinden dit misschien minder prettig.

8

Richard

Jong stel
28 september 2025

“Zeer comfortabel en dicht bij het bovengrondse station.”
  • De bedden waren zeer comfortabel en de douche was fantastisch. Aan de overkant van de straat van het treinstation. De ticketautomaat is altijd kapot, dus koop uw tickets via de app!
  • Inchecken verliep uiterst traag. Ik heb zoveel e-mails en berichten ontvangen over inchecken, uitchecken en om mijn feedback gevraagd, dat het als vrijstelling aanvoelde. Stop met de e-mails! We verbleven aan de achterzijde van het hotel, dicht bij de bovenverdieping, en we konden nog steeds de treinen horen en voelen die langs het hotel reden.

9

Milena

Zakenreiziger
27 september 2025

“Dichtbij de metro, lekker eten, maar een beetje prijzig.”
  • Het was te duur - ik denk vanwege de conferentie.
  • geen schoonmaak (Ik heb een bericht aan de deur achtergelaten)

10

Nadav

Zakenreiziger
20 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het hotel ziet er nieuw uit. De kamers zijn groot. Het ontbijt is geweldig en de sauna was een leuke bonus.
  • De locatie is niet de beste. Maar het was dichtbij waar ik moest zijn. Een van de metro lijnen werkte niet, waardoor het extra tijd kostte om naar het centrum te gaan.

10

Petra

Groepsreizigers
19 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles! Schoon, modern en vriendelijk personeel!
  • Alles was in orde.

9

Andrii

Groepsreizigers
19 september 2025

“Uitstekend”
  • Het belangrijkste probleem is dat er geen geluiddicht deur op het toilet is. Het is vreselijk als je met een meisje verblijft.

7

John

Groepsreizigers
15 september 2025

“Goed”
  • Dichtbij de metrolijn. De kamer was comfortabel. Fijne doucheruimte.
  • Enkele gebieden van netheid in de kamers waren teleurstellend. De zelfbedieningsbar werd niet bijgevuld tussen vrijdag en zaterdag.

8

Olesen

Gezin met kinderen
14 september 2025

“Zeer goed”
  • Het ontbijt was uitstekend, het personeel vriendelijk en behulpzaam, dicht bij de treinverbinding naar het centrum van Amsterdam. We hebben echt genoten van ons verblijf.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Leonardo Royal Hotel Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Leonardo Royal Hotel Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Leonardo Royal Hotel Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Leonardo Royal Hotel Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Leonardo Royal Hotel Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Leonardo Royal Hotel Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Leonardo Royal Hotel Amsterdam ligt 4,8 km van het centrum van Amsterdam.

Leonardo Royal Hotel Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Leonardo Royal Hotel Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Leonardo Royal Hotel Amsterdam heeft een oplaadpunt voor elektrische auto's. Neem contact op met de accommodatie voor informatie over kosten en beschikbaarheid.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability