8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Mercure Hotel Amsterdam City

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Mercure Hotel Amsterdam City is een modern viersterrenhotel dat een aantrekkelijk alternatief biedt voor zowel zakelijke reizigers als toeristen. Gelegen aan de oever van de Amstel, aan de Joan Muyskenweg, is het hotel zeer goed bereikbaar dankzij de nabijheid van het openbaar vervoer en snelwegen. Dit maakt het hotel uiterst geschikt voor gasten die zowel het zakelijke hart van Amsterdam als de culturele en toeristische hoogtepunten willen verkennen. De nabijheid van het Amstel Business Park en RAI Amsterdam versterkt het belang van dit hotel als uitvalsbasis voor zakelijke doeleinden.

Het hotel beschikt over diverse faciliteiten die een aangenaam verblijf garanderen. Restaurant Floor biedt een scala aan internationale en lokale gerechten in een ontspannen setting, perfect voor ontbijt, lunch en diner. De bar biedt een informele ruimte voor gasten om te ontspannen met een drankje of een lichte snack. Voor recreatie kunnen gasten genieten van het volledig uitgeruste fitnesscentrum, de sauna en het stoombad om te ontspannen na een drukke dag. Voor zakelijke bijeenkomsten zijn er diverse vergaderruimtes beschikbaar, compleet met moderne audiovisuele apparatuur. Gratis Wi-Fi in het gehele hotel en een 24-uursreceptie garanderen dat al uw verzoeken en vragen snel worden beantwoord.

De kamers in Mercure Hotel Amsterdam City zijn ontworpen met een focus op comfort en functionaliteit. Elke kamer is uitgerust met airconditioning, een flatscreen-tv, een minibar en gratis Wi-Fi, wat bijdraagt aan een ontspannen verblijf. Met een rustige ambiance en een moderne inrichting zijn de kamers geschikt voor zowel kortere als langere verblijven. Het hotel biedt ook ruime parkeermogelijkheden op eigen terrein, wat bijzonder handig is voor gasten die met de auto reizen. De beveiligde parkeerfaciliteiten en de directe toegang tot de snelwegen rondom Amsterdam maken het verblijf nog zorgelozer. Overall biedt Mercure Hotel Amsterdam City een krachtige combinatie van gemak, comfort en uitstekende service.



Faciliteiten in Mercure Hotel Amsterdam City

Eten en drinken
  • Bar
  • Brasserie
  • Frisdrank automaat
  • Restaurant
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Vloerbedekking
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Hamam
  • Kleedkamers
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Activiteiten
  • Tafeltennis
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Ruby Emma Hotel & Bar 626m
  • Flowparking 1.5 km
  • Hotel Casa 1.7 km
  • Voetgangersingang RAI P1 1.7 km
  • Q-Park Eurocenter 1.7 km
  • P9 2 km
  • P10 2.1 km
  • Gelderlandplein P2 2.5 km
Restaurant
  • L'Osteria 746m
  • Max Ten 874m
  • Ode aan de Amstel 951m
  • Mexico Boulevard 970m
  • Alles voor de lunch 996m
  • La Maria 1.1 km
  • Cotignac 1.1 km
  • Eten aan de Waal 1.2 km
Museum
  • Youseum 1.5 km
  • Museum De Dageraad 1.9 km
  • Tot Zover 2.1 km
  • Heineken Experience 2.9 km
  • Wereldmuseum Junior 3.1 km
  • Wereldmuseum Amsterdam 3.2 km
  • Bilderdijk Museum 3.2 km
  • Moco Museum 3.4 km
Toeristische attractie
  • Rembrandt Hoeve 1.8 km
  • Amsterdam canal cruises 3 km
  • Pride 3.6 km
  • Blue Boat 3.6 km
  • Blue Boat 3.7 km
  • Kraan Entrepotdok 3.7 km
  • Kattenkabinet 3.7 km
  • Rondvaart Canal 3.8 km
Treinstation
  • Overamstel 454m
  • Spaklerweg 764m
  • Van der Madeweg 1.3 km
  • Amsterdam Amstel 1.3 km
  • Amsterdam RAI 1.6 km
  • Station RAI 1.7 km
  • Europaplein 1.7 km
  • Duivendrecht 2 km

8.5

Beoordeeld door: 569 gasten.

5

Pieter

Jong stel
12 juli 2025

“Voldoende”
  • De service die we van de receptie ontvingen toen we vertrokken.

10

Vikram

Gezin met kinderen
9 juli 2025

“Ruime kamer met alle benodigde voorzieningen.”
  • Dichtbij een metrostation, waardoor het gemakkelijk is om naar Amsterdam Centraal te gaan.

5

Naveed

Jong stel
2 juli 2025

“Vriendelijke en elegante mensen en een goede omgeving, waarbij vooral het gebruik van fietsen in plaats van auto's wordt benadrukt.”
  • Groenvoorzieningen in de buurt van het hotel. Het ontbijt was gemiddeld, metrotoegang is 10-15 minuten lopen.
  • 1. Aangezien we in 2023 leven, zijn we goed ontwikkeld, ongeacht religie, regio, huidskleur of financiële status, enzovoort. We blijven maar zeggen: "red het milieu, red de bomen". Maar wat ik in Europa heb ontdekt, is dat je na het "natuurlijke roep" TOILETPAPIER MOET GEBRUIKEN! Je bent zeker niet schoon, zelfs niet als je 2 meter toiletpapier of 20 velletjes gebruikt. De beste optie is een handdouche. Ik weet dat deze optie in verschillende delen van de wereld niet beschikbaar is en dat dit al lange tijd zo is, maar er is geen kwaad in het aannemen of toepassen van nuttige veranderingen. Voor de argumentatie, waterverbruik is ook een punt hier, maar als je vergelijkt, wint de wateroptie! :D ... jongens, spreek nooit eerder over deze optie, probeer het, geloof me, je zult het waarderen! 2. De algehele locatie is de beste, maar als het gaat om gekookt halalvoedsel, zijn er geen nabijgelegen opties. 3. De kamer rook ontzettend onaangenaam! 4. Ik vroeg het personeel of er een verwarmingsoptie beschikbaar was voor mijn voedsel, maar ze weigerden. De reden was grappig! De laatste keer was er een brandincident, dus zelfs magnetrons zijn niet toegestaan!

9

Jak

Jong stel
30 juni 2025

“Uitstekend”
  • Kamers zijn ruim, heel nieuw en schoon, mooi ingericht, positief personeel.
  • kamers kunnen beter worden verwarmd

8

Gary

Jong stel
25 juni 2025

“Zeer goed”
  • Alles verder
  • Luidruchtige buren

10

Anna

Gezin met kinderen
24 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt was fantastisch en het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.

10

Piotrek33pk

Groepsreizigers
23 juni 2025

“Zeer mooi hotel.”
  • Uitstekend ontbijt, mogelijkheid om een fiets te huren, 10 minuten van het stadscentrum met de taxi.

10

Jacqueline

Groepsreizigers
22 juni 2025

“Ik zou daar weer verblijven.”
  • Gelegen aan de Amstel, gemakkelijke toegang tot restaurants, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
  • Niets

7

Tina

Zakenreiziger
21 juni 2025

“comfortabele kamer”
  • Het personeel was behulpzaam en ze hebben mijn kamer gratis geüpgraded. De lobby was mooi en de kamer was ruim met een goed uitzicht. Plasticvrij en duurzaam. Het was schoon, comfortabel en goed.
  • Het ontbijt voldeed niet aan mijn verwachtingen, vooral omdat de selectie van kaas niet de beste was. De locatie is niet ideaal voor solo-reizigers die 's nachts gebruik willen maken van het openbaar vervoer. Het is ver van het centrum en in een afgelegen gebied.

8

Florence

Gezin met kinderen
21 juni 2025

“Zeer goed”
  • Rust, comfort
  • Geen contante betalingen toegestaan, beperkte voedselkeuzes.

10

Anonymous

Jong stel
20 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • heerlijk verblijf

5

Darius

Jong stel
20 juni 2025

“Voldoende”
  • Er is een koelkast in de lobby met een verscheidenheid aan dranken die dagelijks gratis gekozen kunnen worden. Het personeel was ook vriendelijk en beleefd.
  • De kamer was niet goed schoongemaakt. Er lag een aanzienlijke hoeveelheid stof op de vloer en vuile vlekken waren in de drie dagen niet schoongemaakt. Er was niet genoeg ruimte of haken voor het opbergen en ophangen van uw kleding en handdoeken.

5

Alan

Jong stel
19 juni 2025

“oké, maar niet gastvrij.”
  • schoon, modern
  • ver van Amsterdam, alles inclusief een kopje thee was een extra kostenpost

9

Yousif

Groepsreizigers
18 juni 2025

“Uitstekend”
  • De locatie was zeer goed, schoon hotel, comfortabele bedden.

8

Roxana

Vriendengroep
18 juni 2025

“Zeer goed”
  • Het comfort
  • de ligging en het feit dat er geen bestek en borden aanwezig waren, zelfs met een kleine keuken in de kamer.

10

Veronica

Jong stel
16 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Schoon

7

Ming

Gezin met kinderen
16 juni 2025

“Goed”
  • De kamer is mooi en gezellig.
  • Het wifi-netwerk is niet stabiel, het moet steeds opnieuw verbinding maken.

9

Dragos

Jong stel
12 juni 2025

“Schoner, comfortabel en echt aardig personeel.”
  • Schoon en comfortabel. We waardeerden het dat het schoonmaakpersoneel ons niet stoorde tot minstens 12:00 uur. Ze reinigen de kamers op het perfecte moment.
  • Één lift werkte niet, waardoor het vaak druk was. Soms moesten we ongeveer 20 minuten wachten voordat we konden instappen in de enige functionele lift. Daarnaast waren de vensters aan de buitenzijde erg vies, wat de uitzicht op de kanalen beïnvloedde.

9

Andranik

Gezin met kinderen
11 juni 2025

“Uitstekend”
  • Ik vond alles leuk, gewoon alles.

9

Qizhi

Groepsreizigers
10 juni 2025

“uitstekende plek om te verblijven, waar voor je geld, schoon en met een mooi uitzicht op de rivier.”
  • De kamer is enorm en kijkt uit op de rivier. Het incheckpersoneel was uitzonderlijk vriendelijk, aardig en behulpzaam! Hoewel de locatie niet dichtbij het stadscentrum is, is het goed genoeg om wat verder weg te zijn (10 minuten reistijd met de metro vanaf het Centraal Station) en in een rustige omgeving te kunnen rusten.
  • Het ontwerp van het douchegebied heeft een verhoogd platform (bestemd voor de afvoer van water met de vloerput), maar door het vlakke oppervlak heeft het water van de regendouche of handdouche de neiging om over te lopen naar het droge gebied (wastafel/toiletgebied). De kussens die in het zithoek zijn voorzien, hebben een vreemde geur. Maar over het geheel genomen is de kamer schoon.

10

Veronika

Gezin met kinderen
7 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • We hadden een mooie kamer met drie ramen op de hoek van het gebouw, een waterkoker, een Nespresso-koffiezetapparaat en theekopjes. De grootte van de kamer was geschikt voor twee personen, het was schoon en had airconditioning. Niet ver van het metrostation, gemakkelijk om naar het stadscentrum te gaan.

9

Ágota

Jong stel
6 juni 2025

“Over het algemeen een geweldige ervaring.”
  • De kamer was erg mooi en schoon, en het ontbijt was ook erg goed.
  • Er was een onaangename geur afkomstig uit de badkamer (van de afvoer?). Op onze eerste nacht waren de mensen in de naburige kamer 's nachts erg luidruchtig.

10

Safat

Groepsreizigers
5 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer vriendelijk personeel. Aan alle verzoeken werd aandacht besteed en het hotel werd uitstekend onderhouden. De kamers waren schoon en de bedden erg comfortabel.
  • Een stukje lopen naar het station. Dit kan een probleem zijn als het weer een beetje regenachtig of sneeuwachtig is.

6

Mahmoud

Jong stel
5 juni 2025

“Aangenaam”
  • Ontbijt in orde. Locatie goed.
  • Hygiëne,

8

Bilha

Groepsreizigers
3 juni 2025

“Ik zou aanbevelen.”
  • Ik had het ontbijtpakket niet vanwege mijn dagelijkse programma, maar ik heb van andere gasten gehoord dat het goed was. De receptionist die ons bij aankomst ontving, was geweldig. Ze hebben prachtige kamers. Mooi interieur. Met grote mooie ramen en een prachtig uitzicht.
  • Ik was zeer teleurgesteld dat ik in de avond om meer handdoeken had gevraagd. De receptionist vertelde me dat ze onderweg waren, maar ik heb geen handdoeken ontvangen. Dat was erg vervelend op dat moment. Ik zag echter geen reden om er een ophef van te maken, aangezien ik de volgende dag vertrok en zij eerder zeer gastvrij waren geweest.

9

Shota

Alleenreiziger
2 juni 2025

“Uitstekend hotel als u de locatie niet erg vindt.”
  • Het hotel is groot en mooi. Zeer vriendelijk en responsief personeel. De kamer was niet zo groot, maar had alles wat nodig was en was zeer schoon! Het ontbijt was uitgebreid en smakelijk.
  • Locatie is het enige probleem. Het is ver van het stadscentrum voor een wandeling. Er is een metrostation dichtbij, op ongeveer 8-10 minuten lopen. Helaas zijn er geen winkels in de buurt als u een snack of drankje wilt halen.

9

Noreen

Jong stel
31 mei 2025

“Comfortabele kamer, vriendelijk personeel, uitstekende metroverbindingen in de buurt.”
  • Het is uitermate handig om de twee metrostation in de buurt te hebben. Het bed was zeer comfortabel, de kamer was ruim en het was geweldig om verduisteringsgordijnen en een mini-koelkast te hebben. De badkamer was ook ruim. Al het personeel was zeer behulpzaam en gastvrij.
  • Ik vond de twee opties voor de deurhangers niet leuk. Ik gebruikte de 'niet storen'-hanger (die ik aanzag voor de standaardoptie 'gelieve mijn kamer niet schoon te maken'), echter werd de kamer desondanks door het personeel voor schoonmaak binnengegaan. Ik denk dat de secundaire deurhanger, hoewel goed bedoeld, verwarrend is en niet daadwerkelijk het duurzaamheidsdoel van het verminderen van energieverbruik enzovoort bereikt.

9

Hashim

Gezin met kinderen
29 mei 2025

“Tips van Mercure”
  • We konden een goed uitzicht krijgen. De kamer was schoon.
  • De locatie was ver van het openbaar vervoer. We moesten veel lopen naar het hotel.

8

Laure

Gezin met kinderen
29 mei 2025

“Zeer goed”
  • Comfortabele kamer die goed is uitgerust, we hebben genoten van de sport- en wellnessfaciliteiten. Gemakkelijke toegang tot het centrum van Amsterdam met de metro.
  • Het restaurant bood alleen een buffetoptie aan, dus wij hebben niet voor het diner gebleven. Het zou prettig geweest zijn om een normaal menu te hebben.

4

Vikas

Gezin met kinderen
28 mei 2025

“Okeish.. overweeg andere alternatieven!”
  • De kamer was in orde, maar zou beter kunnen zijn met een goede ventilatie. De voorzieningen waren goed. De koffiemachine op de kamer was een mooie toevoeging. Goede koffiesmaak. Gratis wifi, wat een pluspunt is. Ik hoop dat dit niet in de prijs was inbegrepen.
  • Geen kamerbeschikbaarheid voor de inchecktijd - met 18 verdiepingen zonder een enkele familiekamer beschikbaar is niet acceptabel en niet begrijpelijk. €25 per persoon voor ontbijt is exorbitant! Misschien zijn de prijzen gestegen, maar ik had niet zo'n hoge prijs verwacht, vooral niet als we een groep vegetariërs zijn waar de opties tot een minimum zijn beperkt. We zouden €25 betalen voor bescheiden gebakken artikelen, fruit, yoghurt en granen, wat ons slechts een fractie van de prijs zou kosten, zelfs in de duurste supermarkt in Amsterdam! De locker werkte niet, wat een beetje vreemd was. De kamers werden niet goed schoongemaakt nadat we de eerste dag vertrokken waren, noch de tweede dag. Een kamer met een beter uitzicht had de voorkeur gehad. Het restaurant had geen Heineken-bier, wat erg vreemd was. Het eten aan de balie was erg prijzig. €5 voor een zak chips is gewoon belachelijk duur! Over het algemeen was het personeel goed gemanierd. Sommigen waren streng over de beschikbaarheid van de kamer, hoewel we vroegen om een kamer voor de inchecktijd, omdat dat met kinderen noodzakelijk is om te ontspannen na een vroege vlucht. Maar het personeel toonde geen enkele consideratie. Ik ben op veel plaatsen in Europa geweest, maar dit is de eerste keer dat ik ervaar dat een hotel met 18 verdiepingen geen enkele kamer beschikbaar heeft 2 uur voor het inchecken. Dit had ik niet verwacht van Mercure. Zelfs Ibis heeft ons geholpen, en door een premium prijs te betalen voor Mercure vond ik dit een beetje vreemd! Sommige medewerkers waren heel vriendelijk, wat de ervaring iets verbeterde, maar het niet hebben van een kamer eerder, met kinderen, is erg vervelend en ik zou niet terugkomen naar deze Mercure, tenzij dit door het management wordt veranderd. Ik eis een gedeeltelijke terugbetaling voor alle overlast die het ons als gezin heeft veroorzaakt. Lees deze beoordeling alsjeblieft goed door voordat u een beslissing neemt. Sorry, maar dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een negatieve beoordeling heb geschreven voor een hotelverblijf. Mercure kan beter dan dit! Mercure UK is veel beter en ik had hetzelfde verwacht van Mercure Amsterdam, maar het was een grote teleurstelling!

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam City zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Mercure Hotel Amsterdam City via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Mercure Hotel Amsterdam City. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Mercure Hotel Amsterdam City.
Bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam City reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Mercure Hotel Amsterdam City, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam City ligt 4,5 km van het centrum van Amsterdam.

Mercure Hotel Amsterdam City heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Mercure Hotel Amsterdam City heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam City Heeft een eigen fitness ruimte.

Mercure Hotel Amsterdam City heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.