8.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is een luxe hotel in het centrum van Amsterdam, direct tegenover het Centraal Station. Dankzij deze centrale ligging zijn iconische bezienswaardigheden als het Koninklijk Paleis op de Dam, de Oude Kerk, het Anne Frank Huis en de grachten binnen enkele minuten te voet bereikbaar. Ook het Museumplein, met het Rijksmuseum en Van Gogh Museum, is eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer. De bereikbaarheid is uitstekend: naast het station vertrekken diverse trams, metro's en bussen naar alle delen van de stad en de regio. De ambiance van het hotel is een mix van historische charme en modern comfort, met een elegante uitstraling die zowel zakelijke als toeristische gasten aanspreekt. In het hotel zijn klassieke elementen en hedendaagse details op harmonieuze wijze gecombineerd, waardoor het een prettige en uitnodigende sfeer ademt.

De kamers van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace zijn comfortabel ingericht en bieden een rustige plek in het levendige hart van de stad. Elke kamer beschikt over moderne voorzieningen zoals gratis wifi, airconditioning en een flatscreen-tv. Sommige kamers hebben karakteristieke houten balken, wat zorgt voor een authentiek Amsterdams accent. De badkamers zijn voorzien van een regendouche en luxe toiletartikelen. Het hotel biedt daarnaast faciliteiten als een fitnessruimte, sauna en stoomcabine, zodat gasten kunnen ontspannen na een dag vol indrukken in de stad. De ruime lobby en lounge zijn ideaal om te werken of te relaxen. Voor zakelijke reizigers zijn er vergaderruimtes en een business center beschikbaar. Het hotel is rolstoeltoegankelijk en biedt een scala aan services die bijdragen aan een comfortabel verblijf.

De service in het NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is gastvrij en professioneel, met een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel dat klaarstaat voor iedere vraag. Het uitgebreide ontbijtbuffet bestaat uit internationale en lokale specialiteiten, geserveerd in een lichte, sfeervolle ruimte. Voor lunch en diner kunnen gasten terecht in het hotelrestaurant, waar de keuken zich richt op internationale gerechten met lokale invloeden. In de directe omgeving zijn diverse restaurants en cafés te vinden, zoals klassieke brasseries en moderne eetgelegenheden. Uniek aan het hotel is de historische achtergrond: het gebouw bestaat uit samengevoegde monumentale panden, wat zorgt voor een bijzondere architectuur. Het hotel is geschikt voor romantische uitjes, gezinnen en zakenreizigers, en biedt een combinatie van luxe, historie en centrale ligging die het verblijf in Amsterdam bijzonder maakt.


Awards gewonnen door NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Beste Hotelketen 2016

Beste Hotelketen 2017

Beste Hotelketen 2020


Faciliteiten in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
  • Hamam
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Massagekamer
  • Sauna
  • Solarium
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 339m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 341m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 454m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 455m
  • A'DAM Parking 851m
  • A'DAM Parking 892m
  • Waterlooplein 894m
  • IJdock 971m
Restaurant
  • Vermeer 40m
  • De Kroonprins 43m
  • Pancakes 63m
  • Kam Yin 64m
  • San Thomas 79m
  • Dolce Vita 79m
  • San Tommaso 84m
  • Loetje 94m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 127m
  • Venustempel Sexmuseum 185m
  • Erotisch Museum 315m
  • Red Light Secrets 347m
  • Amsterdam Exchange Experience 408m
  • Body Worlds 409m
  • Hemp Gallery 543m
  • Reve Museum 579m
Toeristische attractie
  • Stromma 30m
  • Sint Olofskapel 62m
  • Stromma 93m
  • Rederij Kooij 113m
  • Stromma Open Boat Tours 129m
  • Stromma NL 141m
  • Stromma NL 155m
  • Rederij Plas 218m
Treinstation
  • Centraal Station 104m
  • Amsterdam Centraal 248m
  • Centraal Station 284m
  • Nieuwmarkt 602m
  • Noorderpark 1.9 km
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Wibautstraat 2.6 km
  • De Pijp 2.6 km

8.9

Beoordeeld door: 656 gasten.

10

Fiona

Jong stel
4 oktober 2025

“Ik heb een heerlijk verblijf gehad, de locatie was geweldig. De kamer was zeer schoon en modern. Het hotelpersoneel was vriendelijk. Ik zou opnieuw verblijven.”
  • De locatie was geweldig, op loopafstand van alles!

6

Mona

Jong stel
3 oktober 2025

“Ongemakkelijk om mijn creditcardinformatie bij hen achter te laten.”
  • Uitstekende locatie
  • Ze hebben ons in rekening gebracht voor de toeristenbelasting, ondanks dat deze volledig van tevoren was betaald. Toen we dit op de tweede dag van ons verblijf ter sprake brachten, zeiden zij dat ze het bedrag zouden terugdraaien, maar dit hebben ze niet gedaan. Bij het uitchecken hebben we het opnieuw genoemd en zeiden ze dat ze het volledige bedrag zouden terugdraaien, maar ook dit is tot nu toe niet gebeurd. Een ander punt dat wij niet prettig vonden, is dat, in tegenstelling tot andere hotels, zij alles onmiddellijk aanpassen en niet pas bij het uitchecken. Dit creëert verwarring en genereert veel kleine transacties, wat het lastig maakt om te reconciliëren.

10

Michael

Gezin met kinderen
1 oktober 2025

“Gemakkelijk, schoon, comfortabel.”
  • Locatie, personeel, het hotel was schoon en comfortabel. We zullen zeker opnieuw verblijven.

10

Joanna

Alleenreiziger
1 oktober 2025

“Prachtig verblijf”
  • Geweldige locatie, direct in het stadscentrum. Prachtig personeel. Comfortabele kamer.

10

Sergiu

Jong stel
30 september 2025

“Geweldig Uitzicht”
  • De locatie van het hotel, midden in het centrum.
  • Kamergrootte

4

Paul

Gezin met kinderen
30 september 2025

“Teleurstellend”
  • Prima ontbijt, maar duur.
  • Er was geen fatsoenlijke stoel om op te zitten in het hele hotel. Niet in de kamer en niet in de receptie. Alles was gericht op uiterlijk in plaats van op functionaliteit. Zeer ongemakkelijke verblijf.

8

Walid

Groepsreizigers
27 september 2025

“Zeer goed”
  • Mooi hotel
  • niets

2

Anand

Zakenreiziger
24 september 2025

“Ik heb rond middernacht inchecken en kreeg een kamer toegewezen die 6 tot 7 trappen heeft binnen de kamer.”
  • Na veel overtuigen hebben zij de slechte kamer die zij op de eerste datum toewijzen, gewijzigd. Op de volgende datum hebben zij de kamer veranderd.
  • Zeer ongemakkelijke en slechte kamers werden toebedeeld aan senioren zoals ik. Hoe kan ik in de toekomst dezelfde toewijzing van kamers vermijden?

9

Robert

Alleenreiziger
23 september 2025

“Stijlvol en centraal gelegen, zou het graag aanbevelen en zal daar weer verblijven.”
  • Geweldige locatie, aangename sfeer.
  • Zo druk dat ik niet bij de receptie kon komen om enkele vragen te stellen, maar dat was nauwelijks een probleem.

10

Ray

Gezin met kinderen
21 september 2025

“Zou weer gaan.”
  • Heel goed
  • Niets

3

Sara

Gezin met kinderen
19 september 2025

“Onplezierig verblijf”
  • Alleen de locatie
  • Het personeel was totaal onprofessioneel. 1. Ze lieten mijn zus per ongeluk mijn kamer betalen, ze controleerden de voornaam niet. 2. Ik vroeg om een kamer op dezelfde verdieping als mijn zus, maar ik kreeg een kamer op de eerste verdieping en mijn zus op de vijfde verdieping. 3. Ik reisde met mijn twee dochters van 3 en 6 jaar oud en toch gaven ze me de laatste kamer op de verdieping, de verste kamer van de lift. 4. Het raam van de kamer opende naar de lobby, er komt geen zonlicht in de kamer. 5. Ik ben lid van NH Collection en toch behandelden ze me niet goed.

10

Ramocan

Jong stel
18 september 2025

“9/10”
  • De locatie is geweldig, het personeel was fantastisch. We hadden een prachtig kamer met uitzicht op een kanaal en hadden niet om een betere verblijf kunnen vragen.
  • Het hotel biedt geen massages aan, tenzij u gebruikmaakt van een bedrijf dat zij aanbevelen om te komen.

7

Omar

Vriendengroep
18 september 2025

“Het hotelpersoneel was vriendelijk en respectvol, en de locatie is prachtig.”
  • Enkel locatie
  • Ik heb een verzoek ingediend voor een uitchecktijd tot 15.00 uur bij het hotel, maar ik heb slechts één extra uur gekregen. Mijn vlucht is om 22.00 uur.

9

Corinne

Jong stel
18 september 2025

“Uitmuntend”
  • Alles was fantastisch.

7

Ulkar

Jong stel
16 september 2025

“zal niet terugkomen.”
  • locatie en ontbijt
  • De WIFI werkte niet in onze kamer 117. Ik heb meerdere keren de receptie gebeld, zij hebben het internetproviderbedrijf gebeld; er is iets gedaan, maar het internet werkte alleen in de badkamer. De kamer was niet goed schoongemaakt. Er waren vlekken overal. De kopjes waren niet goed gewassen, er zaten ook vlekken in. De algehele indruk was dat de kamer niet goed schoon was, wat mij oncomfortabel liet voelen. We hebben de bellboy gebeld voor onze bagage, maar na 10 minuten was er niemand gekomen, dus hebben we onze bagage zelf meegenomen. Al met al een onaangename indruk van dit "5-sterren" hotel.

6

Sara

Gezin met kinderen
14 september 2025

“Ik ben bedrogen en kreeg een familiekamer in plaats van een juniorsuite. Ze hebben het besproken en hebben het op de derde dag vervangen. Maar ik...”
  • De lobby is zeer mooi en het personeel is vriendelijk.
  • Het gebouw is oud en de ramen zijn niet geluidsisolerend. De gordijnen blokkeren ook het licht niet. De airconditioning is niet goed.

10

Martina

Jong stel
14 september 2025

“Geweldig”
  • Most of all, was ik onder de indruk van het geweldige en zeer intelligente personeel. De conciërge, receptie, het ontbijt- en restaurantteam waren uitzonderlijk. We hebben enorm genoten van de kamer en ons dagelijks ontbijt. Ik kan dit hotel ten zeerste aanbevelen!
  • Niets

10

Fatima

Gezin met kinderen
12 september 2025

“Dit is zonder twijfel de perfecte plek om te verblijven in Amsterdam.”
  • Dit hotel is exquise! Het beste hotel waar ik ooit ben verbleven!!! De locatie is perfect, we hadden uitzicht op het centraal station. We bezochten het tijdens de kerstperiode en ze boden de HEERLIJKSTE warme chocolademelk in de lobby. Het personeel was geweldig en ze hadden een balie om tours te boeken,direct tegenover de receptie. We boekten daar de tour naar de windmolens en het vissersdorp, het was het beste wat we deden… hun conciërge hielp me zelfs om mijn bagage in mijn kamer te wegen, wat geweldig was. Zij waren nooit te laat om onze bagage omhoog of omlaag te brengen, altijd vlak achter ons, wat fantastisch was. Ik heb ook elke ochtend genoten van het ontbijt, absoluut aan te raden… ik beloof dat ik, wanneer ik weer in de stad ben, in dit hotel zal verblijven en het natuurlijk aan al mijn vrienden en familie zal aanbevelen… dank u hotelpersoneel voor het bieden van zulke uitstekende service, heel veel dankwaardering!
  • Niets

3

Shaun

Gezin met kinderen
12 september 2025

“Slecht”
  • De sauna en het stoombad waren goed, mooi en schoon, en de kamer was vlekkeloos. Ik ben teleurgesteld dat er dieven onder uw schoonmaakpersoneel zijn, die in staat zouden moeten zijn om de eigendommen van gasten te zien en deze NIET TE AANRAKEN. Mocht ik hen hebben betrapt, dan beloof ik dat ik nu in een Nederlandse gevangenis zou zitten!
  • Deze ervaring heeft mijn hele reis verpest, aangezien ik een uur voor het uitchecken gisteren fysiek ziek werd van woede omdat iemand besloot door mijn tas te zoeken terwijl ik niet in de kamer was. Ik was mogelijk niet langer dan 30 minuten in de sauna en kwam terug naar mijn kamer 204. Het is overduidelijk dat iemand met een sleutel tot de kamers, zoals schoonmakers, de behoefte had om door mijn spullen te rommelen! Er is £100 Britse pond verdwenen uit mijn Vuitton-tas en artikelen die ik eerder die dag had gekocht, waren verstopt en in mijn andere tas geplaatst. Tenzij u de spullen die ik strategisch bovenop mijn tas had geplaatst, zoals de waterfles die op een bepaalde manier voor zich uit stond, fysiek heeft verplaatst, zou ik weten of er met mijn dingen was geknoeid. Ik was dan ook zeer verrast om te zien dat ze waren verplaatst en mijn tas niet was zoals ik die had achtergelaten; dit is mij nooit overkomen toen ik verbleef in Art'otel of Hilton. De domme dief liet een deurstopper naast mijn tas op de tafel achter, wat ik daar nooit had neergelegd, dus het is duidelijk dat iemand daar binnen is geweest, en het was niet om schoon te maken, want de kamer was precies zoals ik die had achtergelaten.

10

Nancy

Groepsreizigers
9 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Echt fantastische locatie en gemakkelijk toegankelijk voor alle belangrijkste gebieden voor een verblijf van een paar dagen.

6

Rfionda

Jong stel
9 september 2025

“Uitstekende locatie, geweldige kamer, maar voor de prijs was de service teleurstellend.”
  • Uitstekende kamer en locatie
  • Het personeel aan de receptie was 'koud' en toonde geen warmte bij aankomst.

9

Tugba

Gezin met kinderen
8 september 2025

“Uitstekend”
  • De kamerfaciliteiten waren uitstekend, vooral de handdoeken, douchecrèmes en lichaam lotions, enzovoorts. Het ontbijt was geweldig en er waren allerlei uiteenlopende ontbijtkeuzes.
  • Het was extremely luidruchtig in de kamer. Moeilijk om te slapen. Er waren cafés rond het hotel. De ramen van de hotelkamers moeten worden gerenoveerd.

10

Khadija

Gezin met kinderen
4 september 2025

“Beste vakantie”
  • Het was een van mijn beste ervaringen ooit. Ten eerste zijn het personeel goed opgeleid, vriendelijk en behulpzaam; zij zijn de besten. Dank u NH Collection voor de geweldige service. Ook de locatie was perfect en ik reserveerde een kamer met uitzicht op de rivier, het was spectaculair. De schoonmaak was ook uitstekend. Nogmaals, ik wil hen bedanken voor het perfect maken van mijn vakantie.
  • Het enige dat ik wens is dat er een (slang) in het toilet was.

7

Louise

Gezin met kinderen
3 september 2025

“Prachtig hotel, vriendelijk personeel, uitstekende ligging ten opzichte van het treinstation en de bezienswaardigheden. Een beetje lawaaierig.”
  • Het hotel is prachtig ingericht in de gemeenschappelijke ruimtes en wij vonden onze kamer ook fris en modern. Het bargebied was fijn om in te ontspannen met onze kinderen aan het einde van een drukke dag. De locatie in de nabijheid van lokale attracties is uitstekend en we hebben het treinstation gebruikt om heel gemakkelijk naar de luchthaven terug te keren. De treinen waren frequent, modern en schoon.
  • Gezien we een familiekamer hadden, zou je denken dat het hotel ons in een rustigere omgeving zou hebben geplaatst, maar helaas werden we 's nachts en in de vroege ochtend wakker door feestvierders die de aangrenzende steeg gebruikten. Geen wonder dat oordopjes in de lades waren achtergelaten! Het ontbijt was acceptabel, maar bood niet de keuze die we in andere hotels hebben ervaren.

7

Maryam

Jong stel
2 september 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie
  • Kamers kunnen afwijken van de foto’s.

9

Rebecca

Jong stel
2 september 2025

“Uitstekend”
  • Het ontbijt was fantastisch. Geweldige locatie. Het personeel was zeer vriendelijk.
  • Het was een beetje luid op onze eerste nacht.

8

Siu

Jong stel
1 september 2025

“Zeer goed”
  • locatie
  • geluid

10

Deborah

Jong stel
30 augustus 2025

“Fantastisch thuis weg van huis in het centrum van de stad.”
  • Het personeel (vooral het ontbijtteam en het receptieteam) was absoluut fantastisch en zeer vriendelijk. De kamer was zeer ruim en had alles wat we nodig hadden voor ons verblijf. Het is op korte afstand van het treinstation, wat het zeer gemakkelijk maakt om Nederland te verkennen en je te verplaatsen.
  • We hadden een prachtig uitzicht op het stationsplein, maar helaas bracht dit ook veel licht in onze kamer 's nachts. Behalve dat was alles geweldig!

6

Peri

Gezin met kinderen
27 augustus 2025

“Aangenaam”
  • ongemakkelijke bedden en kussens, oude handdoeken,

8

Bronwyn

Jong stel
26 augustus 2025

“Het was geweldig om fruit in de lobby te kunnen hebben.”
  • De locatie was uitstekend en de accommodatie was fabuleus.
  • Alles goed.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je NH Collection Amsterdam Barbizon Palace zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor NH Collection Amsterdam Barbizon Palace. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace.
Bij Hotels.nl kun je NH Collection Amsterdam Barbizon Palace reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace ligt 640 meter van het centrum van Amsterdam.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace Heeft een eigen fitness ruimte.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability