8.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is een vijfsterrenhotel dat luxe en comfort biedt in het hart van Amsterdam. Dit hotel combineert de historische charme van een monumentaal pand met moderne gemakken, waardoor het zowel geschikt is voor zakenreizigers als voor toeristen. Het ligt aan de Prins Hendrikkade, recht tegenover het Centraal Station, wat de toegang vergemakkelijkt tot de belangrijkste attracties van de stad. Van de Dam tot het Anne Frank Huis en de pittoreske grachten, alles is op loopafstand, terwijl de nabijheid van het openbaar vervoer het mogelijk maakt om snel andere delen van Amsterdam en de omliggende regio te verkennen.

Culinair gezien heeft het hotel veel te bieden, met het met een Michelinster bekroonde restaurant Vermeer als hoogtepunt. Dit restaurant staat bekend om zijn verfijnde gerechten op basis van seizoensgebonden ingrediënten. Bovendien kunnen gasten in de hotelbar en het café kiezen uit een scala aan lokale en internationale gerechten en drankjes, alles in een ontspannen sfeer. De locatie van het hotel ondersteunt ook culturele en recreatieve activiteiten, met nabijgelegen mogelijkheden om de historische binnenstad en het bruisende uitgaansleven rond het Rembrandtplein te ontdekken.

Voor een aangenaam verblijf biedt NH Collection Amsterdam Barbizon Palace diverse faciliteiten. Dit omvat een volledig uitgerust fitnesscentrum, een wellnessruimte met sauna en stoombad, en vergaderzalen voor zakelijke bijeenkomsten. Gasten hebben gratis WiFi tot hun beschikking en het toegewijde personeel staat 24/7 klaar om ondersteuning te bieden. De kamers in het hotel zijn elegant en luxueus ingericht, en zijn voorzien van alle moderne gemakken zoals een eigen badkamer, flatscreen-tv, minibar, en koffie- en theefaciliteiten. Voor gasten die met de auto komen, is er parkeergelegenheid beschikbaar in een nabijgelegen parkeergarage, waarbij reserveren wordt aangeraden door de centrale ligging van het hotel.


Awards gewonnen door NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Beste Hotelketen 2016

Beste Hotelketen 2017

Beste Hotelketen 2020


Faciliteiten in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
  • Hamam
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Massagekamer
  • Sauna
  • Solarium
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 339m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 341m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 454m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 455m
  • A'DAM Parking 851m
  • A'DAM Parking 892m
  • Waterlooplein 894m
  • IJdock 971m
Restaurant
  • Vermeer 40m
  • De Kroonprins 43m
  • Pancakes 63m
  • Kam Yin 64m
  • San Thomas 79m
  • Dolce Vita 79m
  • San Tommaso 84m
  • Loetje 94m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 127m
  • Venustempel Sexmuseum 185m
  • Erotisch Museum 315m
  • Red Light Secrets 347m
  • Amsterdam Exchange Experience 408m
  • Body Worlds 409m
  • Hemp Gallery 543m
  • Reve Museum 579m
Toeristische attractie
  • Stromma 30m
  • Sint Olofskapel 62m
  • Stromma 93m
  • Rederij Kooij 113m
  • Stromma Open Boat Tours 129m
  • Stromma NL 141m
  • Stromma NL 155m
  • Rederij Plas 218m
Treinstation
  • Centraal Station 104m
  • Amsterdam Centraal 248m
  • Centraal Station 284m
  • Nieuwmarkt 602m
  • Noorderpark 1.9 km
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Wibautstraat 2.6 km
  • De Pijp 2.6 km

8.9

Beoordeeld door: 574 gasten.

9

Andrey

Jong stel
5 juni 2025

“Uitstekend”
  • Mooi hotel, lobby en meubels, ontbijt, gunstige locatie, kamers zouden groter kunnen zijn.
  • De gym zou groter en beter uitgerust kunnen zijn, de sauna werkte niet.

8

Annie

Jong stel
4 juni 2025

“De locatie nabij het Centraal Station, Chinatown en toeristische attracties is uitstekend.”
  • De locatie, de kamer
  • Het ontbijt - zeer duur en niet veel keuze. De kwaliteit van het koken is nauwelijks acceptabel.

10

Ginevra

Vriendengroep
3 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • We waren dol op de locatie, we hadden een suite en het was perfect voor ons verblijf.

9

Ayesha

Jong stel
2 juni 2025

“Ze moeten de schoonmaakdienst verbeteren en de huishoudelijke dienst neemt veel tijd in beslag.”
  • De locatie
  • Het spul

9

Björn

Gezin met kinderen
1 juni 2025

“Uitstekend”
  • Vriendelijk en behulpzaam personeel. We komen weer terug in april.

9

Davinder

Jong stel
29 mei 2025

“Goede locatie, mooi hotel.”
  • Alles was prettig. Het is in het centrum.
  • We kregen een kamer die lager was dan de door ons geboekte categorie. We moesten het personeel onder druk zetten, maar later kregen we de kamer die we geboekt hadden.

9

Michael

Jong stel
26 mei 2025

“Uitstekend”
  • Grootte van de kamer. Het was ook zeer stil.
  • Duurzaam dineren op het terrein

10

Megan

Gezin met kinderen
25 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige locatie Geweldig personeel Schoon
  • Een paar problemen met een van de kamers die we geboekt hadden, werden snel door het management opgelost zonder enige aarzeling!

10

Wen

Gezin met kinderen
25 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • De locatie is geweldig. Het appartement is groot genoeg voor mijn gezin.

9

Ali

Jong stel
24 mei 2025

“Een week vakantie in Amsterdam”
  • Perfecte locatie als u gebruik wilt maken van het treinstation.
  • Het ontbijtbuffet is het proberen niet waard. Slechte voedselkwaliteit en geen extra opties. De kwaliteit van de koffie is zeer slecht, wat niet past bij een vijfsterrenhotel. Het eten is van een drie sterren hotel niveau.

8

Elza

Zakenreiziger
23 mei 2025

“Het was goed.”
  • Locatie

9

Robert

Jong stel
22 mei 2025

“Dichtbij het treinstation en het rode lichtdistrict.”
  • Dicht bij het treinstation, wat de belangrijkste reden was om hier te boeken. We hielden van het fruit en de snoepjes die ze dagelijks aanbiedden. Het personeel was geweldig. Dicht bij trams en vele bezienswaardigheden.
  • Er is veel verkeer op straat en als je dit mooie en rustige hotel verlaat, is het meteen luid en chaotisch. We konden soms het geluid horen wanneer we in onze kamer waren.

7

عليـــــــــــا

Gezin met kinderen
21 mei 2025

“Amsterdam reis”
  • Locatie van het hotel, nabij het centraal station, veiligheid. Ik wil de man bedanken die me hielp toen ik het hotel verliet naar de luchthaven, ik geloof dat zijn naam Azaar was.
  • De airconditioning werkte niet goed en was niet koel. Men vertelde mij dat het koelniveau in alle kamers hetzelfde was. Dit is een vijfsterrenhotel en dit probleem zou opgelost moeten worden.

7

Constantin

Jong stel
19 mei 2025

“Goed”
  • Goede ligging, recht in het centrum.
  • Ik betaal 1089 euro voor 2 nachten op het moment van inchecken. Na 1 dag bellen ze me om direct 77 euro voor ontbijt te betalen; ze wachten echt niet tot bij het uitchecken. Echt waar???

10

Gemma

Groepsreizigers
19 mei 2025

“Een prachtige luxe verblijf en een geweldige manier om te vieren!”
  • Het personeel was geweldig! Ik reisde om mijn verjaardag te vieren en toen ik aankwam, was ik verrast om te zien dat mijn kamer was versierd met ballonnen. Ze hadden een taart voor me achtergelaten en een voucher voor gratis drankjes met een mooie verjaardagskaart. Dit alles was geregeld door Daria, die alles uit de kast heeft getrokken om mijn verjaardag speciaal te maken. Al het personeel is vriendelijk en hartelijk. De kamers waren schoon en comfortabel, de bedden en kussens waren als slapen op wolken! De inrichting van het gebouw was prachtig en de voorzieningen waren van topkwaliteit. De locatie is zeer gunstig, dichtbij Amsterdam Centraal en op loopafstand van alle belangrijkste attracties.
  • Er was helemaal niets om over te klagen!

9

Mohamed

Alleenreiziger
18 mei 2025

“Ik heb genoten van mijn verblijf en dit zal zeker mijn keuze zijn in Amsterdam.”
  • Alles is dichtbij en er is een zeer goed Libanees restaurant genaamd Dabka in de buurt.
  • Het uitzicht vanaf de kamer is magnifiek.

10

Stephen

Zakenreiziger
16 mei 2025

“Uitstekend”
  • Uitstekend hotel met een geweldige locatie.

8

Álvarez

Gezin met kinderen
9 mei 2025

“Zeer goed”
  • Locatie

8

Walter

Zakenreiziger
8 mei 2025

“Mooie optie op uitstekende locatie.”
  • De locatie
  • Enigszins duur

7

Simone

Gezin met kinderen
6 mei 2025

“Geweldige locatie, maar niet voldoen aan de gebruikelijke NH-normen.”
  • Geweldige locatie met een kamer met uitzicht op het kanaal. We kregen een vroege incheck, waar we dankbaar voor waren. Bijzondere dank aan Stan bij de receptie. Hij was zeer behulpzaam.
  • De schoonmaakdienst liet nogal te wensen over. 2 handdoeken voor 3 personen, wat soms kan gebeuren, maar het was meer een ongemak. Het slaapbankje voor mijn dochter was niet opgemaakt en had 2 vuile kussens met vlekken - zonder kussenslopen, en het hoeslaken was ook vuil. We belden de receptie en vroegen om het bed op te maken, maar de schoonmaakdienst bleef maar zeggen 'het is opgemaakt', wat duidelijk niet het geval was. Na een uur wachten heb ik de vuile kussens en het hoeslaken naar de receptie gebracht en bij hen afgeleverd om te bewijzen dat ik geen leugenaar ben. Het is gewoonweg niet goed genoeg en niet wat ik van NH verwacht. We hebben in tal van NH-hotels verbleven en dit was tot nu toe de meest teleurstellende ervaring.

4

Alia

Alleenreiziger
6 mei 2025

“Slechtste 5-sterrenhotel ooit”
  • Ik vond de locatie van de accommodatie die tegenover het hoofdspooremstation van Amsterdam ligt.
  • In mijn hele leven heb ik nooit in hotels verbleven die minder dan 4-sterren hebben. Dit hotel beweert een 5-sterren hotel te zijn, maar dat is het niet. Ik heb een kamer gereserveerd die niet lijkt op de foto's; het was een oude uitbreiding van het hotel met uitzicht op een extreem rumoerige steeg, alsof ik op straat sliep. Elke dag bel ik meerdere keren de receptie om de kamer schoon te laten maken, mijn beddengoed te laten verwisselen en de gratis waterfles te laten brengen. Ik heb twee keer roomservice besteld en het eten is koud en niet vers bereid. Het enige positieve was dat de locatie van het hotel goed is, het personeel vriendelijk is en de bar lekkere snacks en goede koffie serveert.

8

Christopher

Jong stel
5 mei 2025

“Geweldige locatie om de stad te bekijken.”
  • Het personeel was vriendelijk en zeer behulpzaam.
  • Drogdealers direct voor de ingang van het hotel.

8

Philip

Jong stel
4 mei 2025

“Wij hebben genoten van ons verblijf.”
  • Geweldzaam uitzicht vanuit de kamer, maar het kan af en toe een beetje luidruchtig zijn door blije mensen buiten. De locatie was ideaal voor ons. Dichtbij het treinstation en vlakbij veel van de attracties van Amsterdam. De keuze van het ontbijt was goed en het personeel was behulpzaam.
  • De kamer was iets kleiner dan we hadden gehoopt, maar was verder mooi. De airconditioning kon af en toe luidruchtig zijn.

5

Silke

Jong stel
3 mei 2025

“Niet zo hondvriendelijk.”
  • We hadden 2 honden en kregen te horen dat we geen ontbijt konden hebben. We konden alleen op onze kamer eten. Na te hebben geklaagd en gesmeekt, mochten we in de ongebruikte bar Serra zitten, maar ze serveerden ons niet, terwijl het slechts 5 meter van de ontbijtruimte verwijderd was.

10

Esther

Groepsreizigers
30 april 2025

“Het personeel was allemaal zo vriendelijk en behulpzaam. Dat maakt echt een verschil voor uw verblijf.”
  • De locatie was fantastisch. Zeer handig voor alles en gemakkelijk bereikbaar per trein.
  • Niets

5

Claireshort12378

Jong stel
28 april 2025

“Teleurstellend bezoek”
  • Geweldig personeel
  • Ik heb een kamer gereserveerd, speciaal voor de huwelijksreis, en bij aankomst werd mij verteld dat deze kamer niet beschikbaar was. Zeer teleurgesteld.

7

Sharon&oshri

Gezin met kinderen
26 april 2025

“Goede locatie, slecht ontbijt, goed voor een enkele overnachting.”
  • Goede locatie, dichtbij het centraal station en de Dam. Een moderne, schone en uitgeruste badkamer.
  • Het ontbijt was teleurstellend, niet gevarieerd en niet smakelijk. Na het ontbijt twee keer te hebben gegeten, vroegen we om het voor de rest van ons verblijf te annuleren en kozen we ervoor om voedsel in de supermarkt te kopen. Onvriendelijk en niet gastvrij personeel. Bij onze aankomst in het hotel in de avond, na een lange vlucht, vroegen we om flessen water. De receptionist zei dat er één fles in de kamer was en dat, als we meer wilden, we deze in de supermarkt konden kopen. De kinderveilige bank was ongemakkelijk. De wieg die we voor de baby kregen was kapot en ze hadden geen deken die geschikt was voor de wieg. De kamer is te klein voor een gezin.

5

Carol

Jong stel
26 april 2025

“Goede locatie, kamer erg luidruchtig.”
  • Locatie is echt goed, personeel vriendelijk en een leuke bar.
  • De kamer op de benedenverdieping/het souterrain was tochtig en we konden het geluid van de bar aan de overkant van de straat horen. We konden zelfs het geluid van het straatvegen horen. Bovendien was er een zeer onaangename geur, vergelijkbaar met rioollucht, wanneer je naar de benedenverdieping ging, die werd gemaskeerd door de geur van een luchtverfrisser. Ik heb vorig jaar in dit hotel verbleven op een hogere verdieping en dat was veel beter.

10

Tiffany-diamond

Gezin met kinderen
26 april 2025

“Kan niet wachten om hier opnieuw te verblijven.”
  • Geweldige locatie en zo'n prachtig hotel. Het personeel was ook fantastisch en het ontbijt was heerlijk.
  • Niets

6

Luis

Gezin met kinderen
23 april 2025

“Aangenaam”
  • Ik werd naar een kamer in de kelder gestuurd met een verschrikkelijke geur van vocht/rot. Ze hebben de kamer veranderd, maar niet op een zeer beleefde manier. Voor de prijs kun je veel beter bieden.

Vraag en antwoord.

Wat is het telefoonnummer van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace?

Het telefoonnummer van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is +31 20 556 4564.

Wat is de URL van de officiële website van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace?

De eigen website van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace Kunt u hier vinden.

Hoe ver ligt NH Collection Amsterdam Barbizon Palace van het centrum van Amsterdam?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace ligt 640 meter van het centrum van Amsterdam.

Heeft NH Collection Amsterdam Barbizon Palace een eigen restaurant?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Is er een fitness ruimte in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace Heeft een eigen fitness ruimte.

Kan ik mijn huisdier meenemen naar NH Collection Amsterdam Barbizon Palace?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Is er een eigen parkeerplaats bij NH Collection Amsterdam Barbizon Palace?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Heeft NH Collection Amsterdam Barbizon Palace ontbijt voor de gasten?

NH Collection Amsterdam Barbizon Palace heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.