Hotel Okura Amsterdam
1072LH Amsterdam
Aanbiedingen doorzoeken
Informatie over de accommodatie
Hotel Okura Amsterdam ligt ten zuiden van het Amsterdamse stadscentrum. U kunt er heerlijk eten in een van de vier door Michelin bekroonde restaurants. Alle luxe kamers en suites zijn voorzien van een wereld aan comfort. Oosterse en Westerse stijlen worden op indrukwekkende wijze gecombineerd tot een schitterende ambiance. De 23 verdiepingen bieden een prachtig uitzicht over de stad en de Amstel. De meeste kamers hebben een uitzicht over de stad en zijn uitgerust met individueel regelbare airconditioning, gordijnen en verlichting. Tevens beschikken de kamers over een flatscreen televisie, minibar, ruim bureau en een internetverbinding voor uitgebreid zakelijk comfort.
Le Camelia is open voor ontbijt op doordeweekse dagen van 06:30 tot 10:30 uur en in het weekend van 06:30 tot 11:30 uur. Hotel Okura Amsterdam beschikt over een hotelbar, internationale champagne- en cocktailbar en vier toprestaurants, die allemaal gewaardeerd zijn door Michelin. Bij de restaurants wordt aangeraden van tevoren te reserveren. In Ciel Bleu Restaurant geniet u van seizoensgebonden gerechten uit de internationale keuken, op professionele wijze door de sommelier begeleid met fijne wijnen. Het luxe interieur sluit goed aan bij de stijlvolle creaties die men serveert.<br>
Het traditionele Japanse Restaurant Yamazato kent meer dan 50 specialiteiten, waaronder 20 soorten sushi en sashimi. Vanuit het restaurant heeft u een prachtig uitzicht over de Japanse tuin. Aan de 'kookeilanden' van Teppanyaki Restaurant Sazanka neemt u met zeven tot tien gasten plaats om te genieten van de heerlijkste vis- en vleesgerechten uit de open keuken.<br>
In Serre vindt u internationale gerechten van seizoensgebonden, verse en lokale produkten. Serre is bekroond door Michelin met een Bib Gourmand. In de gezellige Lobby Bar geniet u in alle rust van een borrel of kopje koffie. De trendy Twenty Third Bar op de 23e verdieping heeft een ruime keuze aan wijnen, cocktails en maar liefst 17 soorten champagne. Vele delicatessen, bereid in het nabijgelegen Ciel Bleu Restaurant, vergezellen de keur aan drankjes. Hotel Okura Amsterdam biedt bovendien iets heel bijzonders: Taste of Okura. Dit is een kookstudio waar u kunt leren koken op een zeer hoog niveau in diverse workshops. U draagt bij aan elk gerecht waarna u geniet van de gerechten waaraan u bijgedragen heeft!
Hotel Okura Amsterdam is gelegen aan het Amstel kanaal in het hart van het zakelijke centrum, aan de zuidkant van Amsterdam. Beurs- en congrescentrum Amsterdam RAI is goed bereikbaar. De ringweg is nabij en met de auto bent u in een kwartiertje bij Luchthaven Schiphol. Op circa 1 kilometer van het hotel ligt het Museumplein.
Faciliteiten in Hotel Okura Amsterdam
Eten en drinken
- Bar
- Ontbijt
- Restaurant
- Roomservice
Service
- Bagage-opslag
- Kinderopvang
- Stomerij
- Strijkservice
Badkamer
- Badjas
- Badslippers
- Douche
- Haardroger
- Ligbad
- Regendouche
- Toiletartikelen
- Wastafel
- WC
Slaapkamer
- Airconditioning
- Bureau
- Flatscreen televisie
- Keuze uit kussens
- Kluis
- Koffie- en theefaciliteiten
- Minibar (exclusief)
- Radio
- Ramen die open kunnen
- Strijkvoorzieningen
- Telefoon
- Wekdienst/ wekker
- WiFi
Woon gedeelte
- Airconditioning
- Koffiezetapparaat
- Strijkijzer
- Verwarming
Internet
- Gratis Wifi
- Internet
- Internet
Parkeren
- Parkeerplaats
- Valet parkeren
Electrische auto
- Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
- 24-uurs receptie
- Conciërgeservice
Schoonmaak service
- Wasservice
Zakelijke faciliteiten
- Business center
- Vergaderzaal
Wellness
- Binnenzwembad
- Bubbelbad
- Finse Sauna
- Fitnessruimte
- Gezichtsbehandelingsruimte
- Kapper/schoonheidssalon
- Kleedkamers
- Lichaamsbehandelingen
- Make-upbehandelingen
- Manicure
- Massage
- Massagekamer
- Pedicure
- Personal trainer
- Sauna
- Schoonheidsbehandelingen
- Solarium
- Waxbehandelingen
- Wellness centrum
Huisdieren
- Alleen blindengeleidehonden toegestaan
Extra bed voor Kinderen
- Kinderen/extra bedden
Fietsen
- Fietsenstalling
- Fietsverhuur
Algemeen
- Bruidssuite
- Feestzaal
- Green Key certificaat
- Lift
- Lounge
- Turndownservice
- Valutawissel
- Verwarming
Toegangkelijkheid
- Anti-allergene kamers
- Familiekamers
Gehandicapen toegang
- Mindervaliden kamers
Roken
- Rokersruimte
Buiten
- Terras
Diensten algemeen
- Winkels in het hotel
Uitzicht
- Stadszicht
In de omgeving
- P9 583m
- P10 628m
- Voetgangersingang RAI P1 920m
- Flowparking 957m
- Heinekenplein 963m
- Q-Park Eurocenter 1.5 km
- Parking De Hoofdstad 1.6 km
- Q-Park Byzantium 1.7 km
- Pizzeria San Marco 85m
- Kushi-Tei 100m
- Teppanyaki Restaurant Sazanka 154m
- Yamazato 162m
- Ciel Bleu 175m
- Loetje 177m
- Trevi's 213m
- Tjing Tjing 252m
- Museum De Dageraad 522m
- Heineken Experience 1 km
- Moco Museum 1.3 km
- Diamant Museum Amsterdam 1.3 km
- Youseum 1.5 km
- Rembrandts Amsterdam Experience 1.6 km
- Museum Van Loon 1.6 km
- Max Euwe 1.7 km
- Amsterdam canal cruises 1 km
- Blue Boat 1.6 km
- Blue Boat 1.6 km
- Canal Cruise 1.8 km
- Lovers canal Cruises 1.8 km
- Kattenkabinet 1.9 km
- Amsterdam Hop on Hop Off 1.9 km
- Rondvaart Canal 2.1 km
- De Pijp 578m
- Europaplein 800m
- Station RAI 1.2 km
- Amsterdam RAI 1.3 km
- Vijzelgracht 1.3 km
- Wibautstraat 1.5 km
- Zuid 1.6 km
- Amsterdam Zuid 1.6 km
9.3
Beoordeeld door: 181 gasten.
8
sanne hagedoorn
dinsdag 26 december 2017
- De kamers zij zeer mooi, kunt er goed eten en de mensen zijn vriendelijk
- Geen min punten ondervonden
9.6
Marcel Reiner
dinsdag 28 februari 2017
8.4
Derk
maandag 27 februari 2017
9
Martin Laduc
vrijdag 17 februari 2017
- Dit hotel streeft naar perfectie. De etiquetten, van het openen van deuren tot iets simpels als iets overhandigen, zitten er ingebakken bij de staff. Chapeau
10
A
zondag 12 februari 2017
- Mederwerkers attent
- prijs is natuurlijk duur. maar kost waarde... dus.. geen minpunt ook...
8.4
P VAN SANTEN
maandag 6 februari 2017
- Mooie kamer, alles klopte
- We vonden de bar op de bovenste verdieping tegenvallen, qua ruimte en qua uitzicht. Duur ontbijt
8
Manon Goemaat
dinsdag 17 januari 2017
- Vriendelijk,gehulpzaam personeel. Prachtig warm en sfeervol ingericht hotel en kamers. Mooi schoon en heerlijk rustig,was echt genieten. Fijn dat er restautants beneden zijn,hoef je niet op pad. Keuze genoeg.
- Spiegels in badkamer en op kamer niet schoon. Prijs van hotel en restaurants behoorlijk hoog
9.8
Priscilla Tervooren
dinsdag 17 november 2015
- Fijne ontvangst in het hotel. Gratis upgrade gekregen. Vriendelijk personeel. Kortom super verblijf
- Niks
7
benny hoogenkamp
maandag 20 juli 2015
7.6
imro alexander
dinsdag 16 juni 2015
- service mbt check in, voldoende personeel aanwezig, geen wachttijden. Taxi s staan altijd paraat. Hulp met bagage. 24 7 food
- Entree zwembad niet incl. kamerprijs. Mini bar geen item onder 5,-, zelfs geen watertje.
9.4
Yaelle
maandag 17 november 2014
- De service, de kamers, de waanzinnig goede restaurants
- Niets
8.6
H.L.B. Huynen
zaterdag 12 juli 2014
- Fijne bedden, leuke badkamer, prettige sfeer, goed ontbijt
9.2
RMG Hubens
vrijdag 16 mei 2014
- Mooie kamers e prima luxe inrichting
8.4
E.A.C De la Combé
dinsdag 18 maart 2014
- Keurige bediening gehele hotel Ontvangst en wegrijden auto top Uitleg balie keurig en upgrade Spa erg mooi Royale aanvulling badlakens
- We zouden de Telegraaf s ochtends krijgen .. Niet gehad Bij ontbijt waren de Cherrytomaten niet lekker. Kwaliteit was zo slecht .. Zacht en melig smaakloos dat vind ik niet passend bij Zo n luxe hotel
9.8
Sjors
zondag 23 februari 2014
- Wat een heerlijk hotel. De mensen zijn zo behulpzaam. Ze doen alles om van jouw verblijf een onvergetelijk verblijf te maken.
- Misschien iets moeilijk te bereiken met de auto.
9.6
S.C van Tintelen
zondag 16 februari 2014
8
de la Combé
maandag 3 februari 2014
- goede service en behandeling.
- toiletten niet altijd schoon. ontbijt erg duur.
8.6
Gerrits
maandag 16 december 2013
9
Anoniem
maandag 14 oktober 2013
10
v Oosterhout
maandag 14 oktober 2013
- Geweldig hotel
10
etzi
maandag 8 juli 2013
- Alles
- Geen
9.6
Roepius
zaterdag 15 juni 2013
9.6
Wijtmans
zondag 26 mei 2013
- Geweldig, mooi en net hotel! Niet te overtreffen.
9.4
Van Eck
maandag 20 mei 2013
- personeel zeer vriendelijk
- leesverlichting in bed
9
Zaskia
zondag 21 april 2013
- Zeer vriendelijk personeel. Alles is er heel schoon en netjes. Heerlijke bedden. Ik had een kamer op de 16e etage, dus geweldig uitzicht. qua inrichting is het echt een hotel met allure, heel mooi en sjiek. We hebben er uiteindelijk toch een ontbijt bij gedaan, je betaald ervoor, maar dat proef je ook! heerlijk! Kortom een geweldig hotel, zeker nog een bezoek waard!!!
- Geen.
8.4
Daanen
maandag 7 januari 2013
- Schoon, comfortabel en zeer vriendelijk en hulpvaardig personeel. Grootste pluspunt was de parkeergarage.
- nogal prijzig.
8.6
maandag 17 december 2012
8.6
Meral
dinsdag 11 december 2012
- Ik waardeer het enorm dat ik herkend wordt bij binnenkomst. Ik sta geregistreerd en de kleine bonbonnetjes staan dan al klaar in de kamer met kaartje erbij. Het zijn de kleine dingetjes die het afmaken :)
- er hangt soms een muffige geur in de kamer
9.4
van Kleef
dinsdag 27 november 2012
7.8
Wanders
dinsdag 13 november 2012
- Het is een erg mooi hotel voor een zeer prettig verblijf.
- De prijzen van het restaurant is veel te duur. Het eten is kwalitatief goed maar prijstechnisch veel te hoog.
8.4
J. Verkerk
dinsdag 31 juli 2012
- Prijs van het ontbijt is te hoog voor de geboden kwaliteit. Veel "groothandelsproducten" zonder toegevoegde waarde. Staat in schril contrast tot de kwaliteit van de restaurants. Jammer, want dit is de laatste ervaring voor het uitchecken. Voor die prijs kun je beter in de stad gaan ontbijten
8.8
vrijdag 8 juni 2012
- zeer vriendelijk en discreet personeel , schoon, de kamer was helemaal perfect
- de koffieautomaat werkte niet naar behoren er kwam te weinig water uit, door extra te drukken krijg je wel een vol kopje. (geen probleem wel even nakijken) Het stopkontakt in de kledingkast zit los. Één dame achter de receptie had een mindere engelse uitspraak en was daardoor moeilijk te verstaan.
9
M Domburg
dinsdag 22 mei 2012
- Schitterende badkamer
- Ontbijt vrij duur voor datgene wat je krijgt..
8.6
Pieter
zondag 20 mei 2012
- Schone kamer, fraai uitzicht (vanaf 16de verdieping), fraai badkamerconcept.
- Duur hotel voor gewone mensen. Met auto? Reken voor 24 uur op 32 euro extra kosten. Ontbijt is exclusief en kost ongeveer 30 euro!!
9.8
I.
maandag 23 april 2012
8.4
W Gorter
zaterdag 21 april 2012
- zeer mooie ruime kamer 40m2 super luxe badkamer, hoge service
- Prijs parkeren (van 18.00 tot 10.00) 35 euro Alles is ondanks de luxe stevig aan de prijs
9.2
maandag 23 januari 2012
9.2
woensdag 4 januari 2012
9.8
vrijdag 16 december 2011
8.2
maandag 14 november 2011
- Kraan van de douche was kapot(eraf) en lag op het zeeprekje( in de hoek) Was even zoeken om hem zelf erop te plaatsen
8.8
willem hartgers
zondag 25 september 2011
- Goede service
- Geen
8.4
willem van asten
maandag 23 mei 2011
- COMFORTABEL EN PERFECTIE
- PRIMA PRIJS MAAR HET VOELT WEINIG WELKOM ALS MOET WORDEN BIJBETAALD VOOR AUTO PARKEREN, GEBRUIK VAN FITNESSRUIMTE, INTERNETAANSLUITING EN HET ONTBIJT NIET IS INBEGREPEN.
7.2
maandag 2 mei 2011
- fout bij afrekening - na zelf te hebben moeten bellen (receptie kon niks en bood niet aan het door te geven) zeer correcte reactie met herstel. Culinair zeer hoogstaand. Kamer prima maar niet opvallend luxueus
- mail met vragen bij boeking via hotels.nl was niet doorgekomen. Eveneens was bedrag wel afgeschreven tbv hotels.nl maar daarna niet correct verwerkt waarop bij het okura hotel niet bekend was dat ik al betaald had en ik nogmaals moest afrekenen
8.6
Olivier Verwest
maandag 25 april 2011
- Vlak bij de stad met de fiets goed bereikbaar ,in het hotel kan je heerlijk eten de kamers zijn erg mooi de bedden uitstekend .
- Geen
9.8
Yvonne van Bemmel
woensdag 13 april 2011
- Kosten voor gebruik van fitness en zwembad.
7.8
Liesbeth
maandag 11 april 2011
- goede service (in het hotel), heerlijke bedden en lekker rustig hotel
- een paar dagen voordat we zouden gaan overleed de vader van mijn nichtje (we zouden samen gaan). Via afdeling reservering van Okura was het niet mogelijk het verblijf te annuleren. Ook niet wanneer ik de rouwkaart zou toesturen. We zijn gegaan voor de afleiding (voor mijn nicht). Toen we eenmaal daar aankwamen konden we gelukkig wel de tweede nacht annuleren. Ik begrijp dat soms misbruik wordt gemaakt, maar er zijn natuurlijk ook gevallen waarin het echt is... Dan is het een hard gelach dat ze je in eertse instantie niet tegenmoet komen.
8.4
Herco le Fevre
maandag 21 februari 2011
- Luxe en service. Culinair hoogstaande kwaliteit. Ruime kamers.
- Geen gratis WiFi en ontbijt relatief duur.
9.4
luigi etzi
dinsdag 30 november 2010
- alles
- geen
7.6
Frank Huysmans
maandag 29 november 2010
8.4
maandag 18 oktober 2010
8.8
Jeannine Sok
maandag 9 augustus 2010
- Je wordt vriendelijk behandeld in het Okura. Alle medewerkers zijn hier super gastvrij.
7.8
aniniem
woensdag 30 juni 2010
- Mooi hotel rustig en goed
- Extra betalen voor zwembad 15 euro en ontbijt was ontzettend duur 29 euro voor een ontbijt extra dus is veel te duur
9.4
Kurt Deceuninck
zondag 6 juni 2010
- mooi hotel - Zéér vriendelijk en behulpzaam, perfect onthaal en vlot - uitgebreid ontbijt
- lawaaihinder tijdens de nacht - Kamer niet voldoende donker tijdens de vroege ochtend ( vanaf +/- 5u00 ) Duur ontbijt.
1
Eduardus Nijpels
maandag 24 mei 2010
7.4
Luc
maandag 17 mei 2010
- goede parkeermogelijkheden, goede ligging voor openbaar vervoer. iets origineler verblijven met de japanse tint die bij het hotel hoort, hoewel het decor niet japans aanvoelt. Rustige ligging. Mooi groot zwembad. Domotica in de kamer leuke gaget.
- Ondanks het aantal sterren en prijskaartje toch maar matige bediening, vooral in de restaurants. Zeer kleine bar op het 23e met toch een mooie skyline (slecht uitgewerkte troef door het hotel) Parking en ontbijt prijs buiten pro proportie meer dan 30 euro voor het ontbijt dat je evengoed bij drie sterren hotel krijgt daar kan je toch je vragen bij stellen. Vooral zakenhotel voor gezonde bedrijven. (overprijst! desondanks onze ugrading )
8.2
Geiske de Ruig
maandag 26 april 2010
- fietsen verhuur
- ontbijt en zwembad en parkeergarage worden apart in rekening gebracht
7.8
mart van den Goor
donderdag 22 april 2010
- goede service ,comfortabel en een goede ligging. voor sushi lief hebbers een zeer goede japanse keuken in het hotel
- ontbijt wel duur
7.4
Johannes Jonkheer
maandag 8 maart 2010
- we hadden een mooie kamer, helaas niet bij elkaar. Het ontbijt was super en het personeel erg vriendelijk en behulpzaam.
- inchecken duurt zo lang en om 4 uur zijn de kamers nog niet klaar zodoende ben je gedwongen om een parkeerkaart te kopen, terwijl je vlug weer met de auto weg had gewild.
7.6
albert rohde
zondag 7 maart 2010
- ligging is uitstekend. inrichting is strak en modieus. service van personeel is vriendelijk.
- als je in okura overnacht zou het parkeren gratis moeten zijn. Kwaliteit/prijs verhouding van het restaurant -. le ciel bleu- is zeer slecht.
7
Marcel De Bruin
vrijdag 15 januari 2010
Vraag en antwoord.
Hotel Okura Amsterdam ligt 2,8 km van het centrum van Amsterdam.
Hotel Okura Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.
Hotel Okura Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.
Hotel Okura Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.
Hotel Okura Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.
Hotel Okura Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.