Hotel Amsterdam De Roode Leeuw - Amsterdam
Hotel Amsterdam De Roode Leeuw
Hotel Amsterdam De Roode Leeuw
Hotel Amsterdam De Roode Leeuw
Hotel Amsterdam De Roode Leeuw
Alle foto's
8.1
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Hotel Amsterdam De Roode Leeuw ligt in het historische hart van Amsterdam, op twee passen van De Dam. Het is sinds de opening in 1911 nog steeds in privé bezit. De belangrijkste toeristische attracties en het winkelgebied met de Kalverstraat en Magna Plaza zijn op loopafstand. Het Centraal Station is te voet bereikbaar, op slechts 700 meter afstand. De kamers hebben een moderne stijl en bieden 4-sterren faciliteiten als een flatscreen televisie en individuele klimaatbeheersing. Ze zijn voorzien van dubbel glas. In het gehele hotel beschikt u over gratis WiFi.

In onze stijlvolle Brasserie De Roode Leeuw, met uitzicht op de Dam, kunt u genieten van de Nederlandse keuken met een eigentijdse twist. Proef onze typisch Nederlandse gerechten, gemaakt met geselecteerde seizoensproducten en typische lokale ingrediënten.

Neem plaats, geniet van het uitzicht op het bruisende Damrak en ontdek welke culinaire hoogstandjes het seizoen te bieden heeft.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw ligt midden in het centrum. Het is dus de perfecte locatie om Amsterdam te ontdekken. Ga winkelen in de Kalverstraat of Magna Plaza, maak een rondvaart door de grachten, bezoek musea als het Anne Frank Huis of Madame Tussauds of koop bloembollen op de drijvende bloemetjesmarkt.



Faciliteiten in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw

Eten en drinken
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Openbaar Parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Green Key certificaat
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 107m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 611m
  • Gouden bocht 832m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 850m
  • Waterlooplein 882m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 884m
  • The Bank 915m
  • Muziektheater (Opera house) 935m
Restaurant
  • De Roode Leeuw 7m
  • Royal98 32m
  • Shiki 49m
  • De Pannenkoekerij 84m
  • Dal Migliore 90m
  • La Cantina 116m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 119m
  • Eethuis Sie-Joe 130m
Museum
  • Nieuwe Kerk 131m
  • Ripley's Believe It or Not 142m
  • Body Worlds 147m
  • Amsterdam Exchange Experience 166m
  • Hemp Gallery 305m
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 311m
  • Red Light Secrets 366m
  • Erotisch Museum 382m
Toeristische attractie
  • The red lights street 259m
  • Rederij Plas 335m
  • Walenpoortje 392m
  • Spinhuispoort 399m
  • The Amsterdam Dungeon 401m
  • Stromma NL 401m
  • Nieuwzijds Kapel 405m
  • Stromma NL 418m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 561m
  • Centraal Station 650m
  • Amsterdam Centraal 748m
  • Centraal Station 788m
  • Vijzelgracht 1.4 km
  • De Pijp 2.2 km
  • Noorderpark 2.4 km
  • Wibautstraat 2.5 km

8.1

Beoordeeld door: 594 gasten.

4

Katie

Groepsreizigers
8 november 2025

“Erg teleurgesteld over de standaard van de kamer.”
  • Het ontbijt en het restaurant waren van topklasse. Geweldige eetkeuzes, inclusief fruit, enzovoort, zeer schoon en ruim. De locatie van het hotel was ook uitstekend.
  • De kamer was zeer klein, de ruimte van het toilet/badkamer was extreem krap en ongemakkelijk om te bewegen of zelfs om gebruik te maken van het toilet. De kamer zelf was zeer verouderd. De bedden waren erg oncomfortabel, de matrassen waren te zacht, waardoor ik na de eerste nacht met een stijve nek wakker werd. Dit was absoluut niet wat ik had verwacht. Zeer teleurgesteld.

9

Bianka

Vriendengroep
8 november 2025

“Uitstekend”
  • Het personeel was zeer vriendelijk en benaderbaar, altijd bereid om te helpen!
  • De badkamer zou groter kunnen zijn, het voelde behoorlijk benauwd aan.

8

Mohammad

Alleenreiziger
6 november 2025

“Erg goed”
  • Niet-roken kamer

8

Giulia

Jong stel
6 november 2025

“Zeer goed”
  • de positie
  • Geen kast en het uitzicht op de binnenplaats.

2

Mazy

Zakenreiziger
4 november 2025

“Onbeleefzaam personeel, slechte bedden, lawaaierige buren en onjuiste creditcardkosten.”
  • Verlaat het hotel en misschien was de douche niet zo slecht.
  • Allereerst waren de bedden twee eenpersoonsbedden, waarvan de grootte en breedte kleiner waren dan het kinderbed van mijn zoon. Daarnaast vroeg ik na het inchecken om een drankje, en het personeel discussieerde onderling waar ze het konden vinden terwijl ik naast hen stond. De kamer bevond zich naast een steegje, dat ik later ontdekte ook diende als aanvoerroute voor leveringen tussen 6 en 7 uur 's ochtends. Ik ontdekte dit pas nadat ik eindelijk in slaap was gevallen, nadat de luidruchtige buren eindelijk stil waren. Geluid op zich zou al een probleem moeten zijn, maar in een gebouw met kartonnen muren is zelfs het kleinste geluid in andere kamers te horen. Toen ik de tweede nacht wakker werd, ontdekte ik dat het hotel had geprobeerd mijn persoonlijke kaart te belasten, terwijl ze hadden gezegd dit niet te doen en deze alleen als niet-geïnvesteerde waarborg voor het rookbeleid te gebruiken. Ik had mijn zakelijke creditcard gebruikt voor de reservering, die voor het verblijf belast had moeten worden. Tot slot vroegen ze me om de toeristenbelasting twee keer te betalen, terwijl ik deze al had betaald bij het ophalen van de kamer sleutels. Het bleek dat ze de betaling voor de toeristenbelasting hadden gebruikt om het drankje te betalen waarover ze discussieerden, dat op de kamer was gezet. Het gaat niet om het geld, maar om de algehele chaotische administratie. Twee van mijn collega's hadden verschillende reserveringen en hun reserveringen werden ook door elkaar gehaald, met verschillende namen op de reservering en andere data voor hun verblijf. Ik heb in mijn carrière al in tientallen hotels verbleven, met sommige jaren waarin ik meer dan 100 nachten per jaar heb doorgebracht, en ik ben nog nooit iets dergelijks tegengekomen. Ik kan dit hotel dan ook absoluut niet aanbevelen.

10

Lindsey

Jong stel
4 november 2025

“Geweldig!”
  • Zeer schoon en opgeruimd, modern.
  • De lift was enigszins onbetrouwbaar.

5

Joanne

Jong stel
23 oktober 2025

“Zou hier niet opnieuw verblijven.”
  • De locatie is geweldig en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
  • De kamer was zo klein dat de badkamerdeur slechts halverwege geopend kon worden omdat deze tegen het bed stootte. De bedden waren oncomfortabel. De badkamer was klein, en de douche zo krap dat je jezelf op een bepaalde manier moest positioneren om je haar te kunnen wassen. Bovendien liep de douche niet goed af, waardoor de gehele badkamervloer iedere keer dat de douche werd gebruikt onder water kwam te staan. Er waren niet voldoende handdoeken beschikbaar om met al het water om te gaan en de badkamer goed te kunnen gebruiken. We hadden om een tweepersoonsbed gevraagd, en technisch gezien was dat wat we kregen: twee eenpersoonsbedden tegen elkaar geschoven. We hebben eerder hier verbleven en onze kamers waren in het verleden veel beter. Het is Amsterdam, dus we verwachtten geen grote kamer, maar deze was aanzienlijk kleiner dan we eerder hadden.

9

Billy

Jong stel
21 oktober 2025

“Uitstekend”
  • Geweldige locatie

8

Catherine

Gezin met kinderen
21 oktober 2025

“Zeer goed”
  • De locatie was fantastisch.

9

Foteini

Groepsreizigers
21 oktober 2025

“Geweldige locatie, waar voor je geld.”
  • Geweldige locatie, het hotel ligt op loopafstand van Amsterdam Centraal Station. Dankzij ons verblijf in het hotel kregen we 50% korting op de dichtstbijzijnde Q-Park, wat zeer behulpzaam was!
  • De kamer is een beetje klein. Er waren 2 eenpersoonsbedden in plaats van 1 tweepersoonsbed, wat acceptabel zou zijn als ze niet de hele tijd zouden bewegen, waardoor we ze steeds weer bij elkaar moesten schuiven. Ik zou daarom aanbevelen om om een tweepersoonsbed te vragen.

3

Nicole

Jong stel
20 oktober 2025

“Onvriendelijk en te duur hotel!!!”
  • De locatie was fantastisch.
  • Toen we in onze kamer kwamen, was het als een cel, heel klein met geen ruimte om de badkamerdeur te openen, omdat deze tegen het bed opende. Het uitzicht was door metalen tralies op een muur! De receptie vroeg ons om 60 euro extra te betalen voor een andere kamer met uitzicht. Toen we in deze kamer kwamen, was het ijskoud en stonden er twee eenpersoonsbedden tegen elkaar geschoven. Bij het uitchecken vroeg het personeel ons niet eens hoe ons verblijf was. Absoluut onacceptabele klantenservice, we zullen nooit meer terugkeren.

6

Anne-marie

Alleenreiziger
18 oktober 2025

“Beurs”
  • Niet van toepassing
  • Ik ben te vroeg vertrokken om 7 uur, dus ik kon het inbegrepen ontbijt niet genieten.

10

Mariella

Gezin met kinderen
18 oktober 2025

“Geweldig hotel”
  • De locatie is uitstekend. Het personeel was zeer behulpzaam. De kamer was schoon en ruim.
  • Eigenlijk heb ik geen klachten, alleen dat de derde persoon een normaal bed zou moeten hebben en geen opklapbed.

10

Titus

Vriendengroep
16 oktober 2025

“Gezellig en Centraal”
  • Indrukwekkende locatie en een geweldige overdekte koepel. De enige op de straat.

10

Sophie

Jong stel
14 oktober 2025

“uitstekende service, de kamer was prachtig, vooral het uitzicht vanuit de kamer.”
  • uitstekende locatie en we hadden een prachtige kamer
  • niets

7

Samar

Alleenreiziger
14 oktober 2025

“Goed”
  • De locatie is perfect. De kamers zijn schoon.
  • De kamers zijn erg klein.

8

Jeffery

Vriendengroep
14 oktober 2025

“Geweldig verblijf in het algemeen.”
  • perfecte locatie, het personeel is vriendelijk, de kamers hebben een redelijk formaat en zijn inclusief een koelkast voor gebruik.
  • Het had iets schoner kunnen zijn in de badkamer.

10

Laura

Jong stel
12 oktober 2025

“Geweldige locatie en een prachtig hotel met geweldig personeel! Sterk aanbevolen.”
  • Geweldige locatie en prachtig hotel met uitstekende medewerkers! Sterk aanbevolen.

7

Wendy

Gezin met kinderen
11 oktober 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie. Vriendelijk personeel.
  • De kamer en de badkamer waren erg klein.

8

Mandy

Jong stel
10 oktober 2025

“Zeer goed”
  • locatie en restaurant
  • badkamer en geluid

7

Olga

Groepsreizigers
9 oktober 2025

“Goed”
  • locatie
  • Kamerskwaliteit

5

Hussein

Jong stel
9 oktober 2025

“Zeer gemiddeld”
  • goede locatie
  • kleine kamer

10

Anita

Jong stel
7 oktober 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was perfect.
  • We hadden twee eenpersoonsbedden, wat niet ideaal was, omdat de bedden in het midden steeds opengingen, wat niet geschikt is voor koppels.

8

Kate

Vriendengroep
4 oktober 2025

“Hotel over het algemeen goed, maar er moet aandacht worden besteed aan de details met betrekking tot de schoonmaak in de kamer; er lag veel stof onder het bed.”
  • locatie, personeel
  • De kamer was bij aankomst vuil en werd geschilderd.

7

Aditee

Jong stel
3 oktober 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie
  • Zeer kleine kamers, er was nauwelijks ruimte om in de badkamer te passen.

4

Kevin

Jong stel
2 oktober 2025

“Teleurstellend”
  • Goede locatie.

10

عوض

Jong stel
1 oktober 2025

“Aangename ervaring en tevreden verblijf”
  • De locatie was geweldig en de kamers waren zeer mooi.
  • niets

10

Sean

Zakenreiziger
30 september 2025

“Geweldige stad.”
  • Geweldige locatie

10

Ben

Jong stel
29 september 2025

“Geweldig hotel, personeel, locatie.”
  • geweldig verblijf hier opnieuw, perfect van inchecken tot uitchecken

6

Amy

Jong stel
28 september 2025

“Aangenaam”
  • De locatie was uitstekend.
  • Mijn kamer had 2 bij elkaar geschoven eenpersoonsbedden in plaats van een tweepersoonsbed, en de douche stonk zeer sterk naar riool.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Hotel Amsterdam De Roode Leeuw zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Hotel Amsterdam De Roode Leeuw via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Hotel Amsterdam De Roode Leeuw. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw.
Bij Hotels.nl kun je Hotel Amsterdam De Roode Leeuw reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw ligt 104 meter van het centrum van Amsterdam.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability