8.1
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Hotel Amsterdam De Roode Leeuw is een viersterrenaccommodatie die zich in het centrum van Amsterdam bevindt. Gevestigd aan het Damrak 93-94, biedt het hotel een directe verbinding met de belangrijkste toeristische attracties, waaronder het Koninklijk Paleis en het Anne Frank Huis. De centrale ligging maakt het hotel niet alleen ideaal voor toeristen, maar ook voor zakelijke reizigers, aangezien het vlakbij het Centraal Station ligt en uitstekende tram- en metroverbindingen biedt. Deze strategische locatie stelt gasten in staat om snel en eenvoudig te navigeren door de stad en de rijke culturele bezienswaardigheden te verkennen.

Het hotel beschikt over een scala aan faciliteiten die zijn ontworpen om het verblijf van gasten zo aangenaam mogelijk te maken. De stijlvol ingerichte kamers zijn voorzien van moderne voorzieningen, zoals airconditioning, een flatscreen-tv, en gratis WiFi. Gasten kunnen kiezen uit verschillende kamertypes, van standaardkamers tot luxere suites, allemaal ingericht om comfort en rust te garanderen. Daarnaast biedt het hotel een restaurant dat traditionele Nederlandse gerechten serveert, een gezellige bar voor ontspanning en zakelijke faciliteiten zoals een businesscentrum en vergaderzalen.

De omgeving rondom Hotel Amsterdam De Roode Leeuw is levendig en dynamisch, met tal van winkels, musea en recreatieve mogelijkheden binnen handbereik. Gasten kunnen genieten van een wandeling langs de grachten, de Bloemenmarkt bezoeken of de nabijgelegen uitgaansgebieden zoals het Leidseplein verkennen. Hoewel het hotel geen parkeergelegenheid biedt, kunnen gasten gebruikmaken van nabijgelegen openbare parkeergarages, en het personeel is beschikbaar om te helpen bij het plannen van activiteiten of het regelen van vervoer. Dit maakt het hotel niet alleen een comfortabele, maar ook een praktische keuze voor zowel leisure- als zakelijke reizigers.



Faciliteiten in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw

Eten en drinken
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Openbaar Parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Green Key certificaat
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 107m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 611m
  • Gouden bocht 832m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 850m
  • Waterlooplein 882m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 884m
  • The Bank 915m
  • Muziektheater (Opera house) 935m
Restaurant
  • De Roode Leeuw 7m
  • Royal98 32m
  • Shiki 49m
  • De Pannenkoekerij 84m
  • Dal Migliore 90m
  • La Cantina 116m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 119m
  • Eethuis Sie-Joe 130m
Museum
  • Nieuwe Kerk 131m
  • Ripley's Believe It or Not 142m
  • Body Worlds 147m
  • Amsterdam Exchange Experience 166m
  • Hemp Gallery 305m
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 311m
  • Red Light Secrets 366m
  • Erotisch Museum 382m
Toeristische attractie
  • The red lights street 259m
  • Rederij Plas 335m
  • Walenpoortje 392m
  • Spinhuispoort 399m
  • The Amsterdam Dungeon 401m
  • Stromma NL 401m
  • Nieuwzijds Kapel 405m
  • Stromma NL 418m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 561m
  • Centraal Station 650m
  • Amsterdam Centraal 748m
  • Centraal Station 788m
  • Vijzelgracht 1.4 km
  • De Pijp 2.2 km
  • Noorderpark 2.4 km
  • Wibautstraat 2.5 km

8.1

Beoordeeld door: 492 gasten.

10

Elizabeth

Vriendengroep
9 juni 2025

“Geweldige locatie, schoon en goed onderhouden hotel.”
  • De locatie was uitstekend. Zeer schone kamers en we hadden een prachtig uitzicht op de huizen en winkels in Amsterdam. Het personeel was allemaal zeer vriendelijk, behulpzaam en aardig.

10

Linda

Jong stel
7 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • De locatie was geweldig.

8

Peter

Zakenreiziger
6 juni 2025

“Zeer goed”
  • De locatie is uitstekend.

7

Sean

Vriendengroep
4 juni 2025

“Netjes kamer, maar niet op tijd gereed.”
  • Het hotel is perfect gelegen net naast de Dam. De bedden waren comfortabel en de badkamer was uitstekend.
  • Wij arriveerden vroeg voor de incheck om 14:00 uur en verwachtten onze bagage tot 15:00 uur te moeten achterlaten. Dit was het geval, maar toen we om 15:40 uur terugkwamen, werd ons verteld dat onze kamer nog steeds niet klaar was. We moesten nog 20 minuten in de bar wachten op onze kamer, waarvan ons werd verteld dat wij een upgrade naar een superior kamer hadden gekregen. Dit was echter zeker niet het geval, aangezien wij uitkeken op de McDonald's aan het achteraf straatje, wat 's avonds behoorlijk luidruchtig was.

7

Amir

Gezin met kinderen
4 juni 2025

“teleurstellend”
  • verbazingwekkende locatie
  • De kamers zijn belachelijk klein, net als de badkamer.

8

Simon

Jong stel
1 juni 2025

“Zeer goed”
  • Geweldige locatie
  • Zeer kleine kamer

10

חג'ג'

Jong stel
31 mei 2025

“We hebben een geweldige ervaring gehad in het hotel!! Het receptiepersoneel is zeer vriendelijk en helpt bij elke vraag. Het hotel is erg”
  • Een centraal gelegen hotel met een hoffelijk, vriendelijk en zeer behulpzaam personeel voor al uw vragen!
  • Het niveau van netheid was niet hoog. Ze hebben de badjassen niet vervangen, hoewel we meerdere keren om een verandering hebben gevraagd.

10

Gilberto

Gezin met kinderen
29 mei 2025

“uitstekend !!”
  • locatie
  • niets

10

Gigi

Jong stel
27 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Uitstekende locatie en zeer schoon. Het personeel was fantastisch en zeer behulpzaam.

10

Ross

Jong stel
25 mei 2025

“Prachtig hotel op een fantastische locatie met geweldige faciliteiten en vriendelijk personeel - ik zou hier zeker weer verblijven.”
  • Locatie, schoon, vriendelijk personeel, moderne kamers en koffievoorzieningen.
  • Kamers/bathkamers aan de kleinere kant - maar perfect geschikt voor een kort verblijf.

8

Ashley

Jong stel
24 mei 2025

“Zeer goed”
  • Locatie, ruime schone kamer.
  • Er zijn kluisjes beschikbaar om uw eigendommen op te slaan voor en na inchecken, maar de kluisjes zijn niet groot genoeg voor een volledige koffer. U wordt vervolgens gevraagd om uw tassen terug de straat op te dragen en te betalen om ze op te slaan.

7

Georgia

Zakenreiziger
24 mei 2025

“Het was net voldoende voor mijn zakenreis, de meeste zaken waren goed, maar niet optimaal.”
  • Het diner was geweldig en het personeel was zeer vriendelijk en attent. Het inchecken was zeer aangenaam en snel.
  • De verwarmingsfaciliteiten in de kamer voldeed niet aan de comfortabele standaard. Het ontbreken van radiatoren van enige soort is zeer basaal en niet goed genoeg; de badkamer had in het bijzonder geen radiatoren, zodat als ik een extra nacht had verbleven, ik de handdoeken niet goed zou kunnen laten drogen, in overeenstemming met de milieuvriendelijke advertentie die in de badkamer werd weergegeven. De airconditioning, die volgens de specificaties warmte zou moeten leveren, ging aan en uit, wat mijn slaap ernstig verstoorde. Ik wil benadrukken dat het personeel behulpzaam was door een extra dekbed naar mijn kamer te brengen en me te helpen de verwarming in te schakelen. Desondanks voldeed het nog steeds niet aan de standaard die ik verwachtte en waarvoor ik betaald had. De temperatuur buiten daalde tot wel -3 graden Celsius; er moest adequate verwarming in die kamer zijn om mij als gast comfortabel te laten voelen.

9

Simon

Alleenreiziger
23 mei 2025

“Geweldige locatie”
  • Locatie uitstekend, personeel zeer vriendelijk, geweldige waarde.
  • Zou een soort straatview niet leuk zijn geweest, maar ik begrijp het gezien de redelijke prijs van de kamer.

10

Hemant

Jong stel
23 mei 2025

“Geweldig verblijf in Amsterdam.”
  • Geweldige locatie en het personeel (Megan en haar team) was buitengewoon behulpzaam en altijd beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.
  • Alles was uitmuntend.

9

Mangoba

Gezin met kinderen
23 mei 2025

“Uitstekend”
  • Het was toegankelijk voor iedereen, zoals het treinstation, bussen en het pretpark.
  • Ik vind de wifi-verbinding niet prettig, hij is te traag.

7

Amelia

Vriendengroep
19 mei 2025

“Geweldige verblijf.”
  • Uitstekende locatie, prachtig restaurant gekoppeld aan het hotel.
  • De kamers waren erg klein.

9

Robert

Alleenreiziger
15 mei 2025

“Goed Hotel”
  • Mohammad aan de receptie is een waardevolle aanwinst voor dit hotel. Niets was teveel moeite en hij deed alles altijd met een glimlach. Hij zal ver komen in de horecasector.
  • Alles goed.

10

Griffin

Jong stel
15 mei 2025

“Heb het echt geweldig gehad, het personeel was lief en vriendelijk.”
  • Eten en mensen waren uitstekend. Ik zal zeker weer terugkeren.
  • Misschien zou de ventilator in de kamer minder luidruchtig kunnen zijn.

10

Louise

Groepsreizigers
15 mei 2025

“Ontspannen en comfortabel verblijf in het hart van de stad.”
  • De locatie is uitstekend, recht in het centrum. Gemakkelijke toegang tot openbaar vervoer, winkels, restaurants en het verkennen van de bezienswaardigheden van de stad. Een echt vriendelijk, schoon en comfortabel hotel.
  • Kon geen fouten vinden!

10

Matthew

Alleenreiziger
12 mei 2025

“Zou opnieuw komen.”
  • Schoon, dicht bij attracties, vriendelijk personeel, leuke bar.
  • Kleine kamers, maar zeer goede prijs voor de omgeving.

3

Michael

Zakenreiziger
12 mei 2025

“goede locatie voor toeristen, niet ideaal voor zakelijke reizen.”
  • De locatie is uitstekend voor toeristen. Op loopafstand van alles wat u nodig heeft. Dicht bij het centraal station, dicht bij winkels en over het algemeen is niets meer dan 10-15 minuten lopen. Het brasserierestaurant dat aan het hotel is verbonden, was zeer goed voor het ontbijt.
  • Het wifi was vreselijk en ik was voor werk aan het reizen. Ik kon geen videogesprekken vanuit de kamer voeren, dus moest ik naar buiten gaan. De eenpersoonskamer was de kleinste hotelkamer waarin ik ooit heb verbleven.

9

Jillian

Gezin met kinderen
11 mei 2025

“Uitstekend”
  • We verbleven voor één nacht op weg naar huis van een andere reis. Het hotel ligt letterlijk in het midden van alles. We hebben geluncht in 't Nieuwe Kafé, dat om de hoek ligt, wat fabuleus was en de perfecte plek om mensen te bekijken. Het diner was in het hotelbistro, wat redelijk was. Het treinstation ligt op ongeveer 700 meter afstand, dus perfect voor de reis naar de luchthaven. We gaven de dag ervoor €90 uit voor een taxi vanaf de luchthaven en slechts €15 voor ons drieën terug naar de luchthaven met de trein, wat slechts 15 minuten duurde! Ik zou hier zeker weer verblijven.

8

Ian

Vriendengroep
10 mei 2025

“eerste bezoek aan Amsterdam, prachtige stad, hotel op perfecte locatie”
  • locatie

8

Marie

Jong stel
10 mei 2025

“Zeer goed”
  • Fantastische locatie. Prachtig restaurant en zeer vriendelijk personeel. Zou daar zeker weer verblijven.
  • Ik vond het duur voor een kleine hotelkamer, maar Amsterdam is duur voor accommodatie. Je betaalt voor de locatie. Geen uitzicht, alleen op een muur.

7

Giuseppe

Gezin met kinderen
9 mei 2025

“Goed”
  • Het bed was buitengewoon zacht en ongemakkelijk. De badkamer was erg klein. Dit was in een superior kamer.

10

Patrick

Gezin met kinderen
3 mei 2025

“Uitstekende locatie met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.”
  • Locatie geweldig. Personeel zeer vriendelijk. Kamer schoon en erg stil.
  • Badkamer is erg klein.

6

Silvana

Jong stel
1 mei 2025

“Het verblijf was gewoon redelijk.”
  • Het pand bevindt zich op een uitstekende locatie. Ook is er een zeer goede grootte van de eetruimte.
  • Geen roomservice, omdat ik 2 dagen ziek was. Ik belde de receptie, maar kreeg geen antwoord. Na vier keer bellen werd er uiteindelijk opgenomen. Ik moest mijn eigen schone was ophalen, er was geen informatiegids om je te laten weten hoe je de receptie of de huishoudelijke dienst kon bellen, zelfs niet op de televisie-gids van het hotel was dit niet duidelijk. Het grootste probleem was dat er geen roomservice was, mijn man moest zelf wat ontbijt voor mij maken en dit naar mijn kamer brengen. Echter, uw personeel in het restaurant was goed. Zeer teleurgesteld over de hele ervaring.

3

Emma

Jong stel
1 mei 2025

“Boek dit hotel alstublieft niet.”
  • De locatie was het enige goede aan dit hotel. Eerlijk gezegd is de locatie fantastisch.
  • Ik ben nog nooit in een hotel geweest dat zo slecht was voor de prijs. 233 euro per nacht en geen ontbijt inbegrepen. Ten eerste zijn de kamers zo klein en basic met uitzicht op een kelder. Ik begrijp dat ik de comfortkamer heb geboekt, maar zelfs dan komen de foto's online niet overeen met de beschrijving. Ik ben naar de receptie gegaan en heb beleefd geklaagd over dit alles, omdat ik zo teleurgesteld was en ik klaag nooit in hotels, omdat ik het niet mooi vind, maar ik was zo van streek dat ik het moest doen. Ik vroeg om met de manager te spreken, omdat de receptioniste zei dat het buiten haar controle lag. De receptioniste, een Aziatische dame, was uiterst vriendelijk. Echter, toen ik uiteindelijk een dag later met de manager sprak, was zij zeer afwijzend tegenover mijn klacht en zei zij dat het mijn schuld was dat ik de kamer had geboekt, hoewel ik het kleine kamertje zou hebben geaccepteerd als de handdoeken niet vies waren geweest. Ik zal hieronder foto’s invoegen, aangezien ik meerdere heb. De handdoeken hadden ook gaten erin. Ik ben 4!! keer naar de receptie gegaan om een schone handdoek te krijgen en elke keer die ik kreeg, had nog steeds vlekken!! Ik vond dit schandalig. Nooit in mijn leven ben ik in een hotel geweest met vieze handdoeken en tot overmaat van ramp zei de manager toen ik opmerkte dat de handdoeken duidelijk vlekken hadden, dat het de wasmachine was en dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden! Een wasmachine wast kleding en maakt geen vlekken! Ik had het gevoel dat er in dit hotel niemand naar mij luisterde en dat ik gewoon moeilijk deed. Ik hou er echt niet van om negatieve beoordelingen te schrijven of te klagen, maar ik heb heel beleefd mijn onvrede geuit om een geldige reden en het hotel deed niets, zelfs niet excuses aanbieden. Als er nog iemand dit leest, spaar je geld dan voor een van de prachtige rondleidingen die Amsterdam te bieden heeft.

9

Marina

Vriendengroep
30 april 2025

“De kamer is te klein om in te verblijven, maar prima om te slapen.”
  • locatie en decor. personeel en restaurant
  • mijn kamer was heel klein.

6

Metry

Alleenreiziger
29 april 2025

“Ik ga regelmatig naar Amsterdam, maar ik zou het hotel eerlijk gezegd niet opnieuw bezoeken.”
  • Alleen de locatie.
  • Het bed is ontzettend klein. Je zou vallen als je probeert te bewegen en de matras moet vervangen worden. Je moet elke keer bidden dat de lift komt wanneer je deze nodig hebt.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Hotel Amsterdam De Roode Leeuw zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Hotel Amsterdam De Roode Leeuw via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Hotel Amsterdam De Roode Leeuw. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw.
Bij Hotels.nl kun je Hotel Amsterdam De Roode Leeuw reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Hotel Amsterdam De Roode Leeuw, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw ligt 104 meter van het centrum van Amsterdam.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Hotel Amsterdam De Roode Leeuw heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.