Sofitel Legend The Grand Amsterdam - Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Alle foto's
9.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Gelegen op slechts een paar minuten afstand van de Dam en vele historische en culturele attracties. Op loopafstand van het Rembrandtplein, met zijn gezellige uitgaansleven en op een steenworp afstand van één van de belangrijkste winkelstraten van Amsterdam, de Kalverstraat. Het Sofitel Legend The Grand Amsterdam is in alle aspecten de ideale verblijfplaats voor mensen die van gemak en zeer veel luxe houden.

Op de begane grond bevindt zich restaurant Bridges, inspired by Ron Blaauw, dat u een schitterend uitzicht op de grachten biedt. Bij Bridges, inspired by Ron Blaauw draait het om vis. De beste vissoorten, altijd uit het juiste seizoen. Bridges, inspired by Ron Blaauw biedt u een brede selectie aan verse vis en zeevruchten, zowel in het restaurant als in de Raw Bar. Van oesters, kreeftsandwiches en delicate vistartaar tot kraakverse vis. Bereid terwijl u toekijkt. Naast het restaurant kunt u ook privé en exclusief dineren in de Private Lounge met uitzicht op de Vinothèque. ’s Avonds kunt u in de Vliegende Hollander Bar ontspannen in een intieme omgeving die de sfeer ademt van een traditioneel bruin café.

Amsterdam ademt de sfeer van een wereldstad, terwijl de binnenstad zeer compact en begaanbaar is. Vanaf Sofitel Legend The Grand Amsterdam kunt u de hele binnenstad, met zijn talrijke attracties, lopend bereiken. Een rondvaart door de mooie Amsterdamse grachten is ook een goede manier om de sfeer van de stad op te snuiven.

Naast de kamers beschikt het hotel ook over 17 multifunctionele ruimtes, die zijn uitgerust met de meest moderne technische faciliteiten. Hier kunt u in een zeer bijzondere ambiance vergaderen, een feest geven of dineren. Eén van deze kamers, 'de Raadzaal' was in 1966 het decor voor de huwelijksvoltrekking van Koningin Beatrix en Prins Claus.

De magie van dit hotel wordt nog eens extra benadrukt door de charmante binnentuin waar u bij mooi weer kunt lunchen, dineren of genieten van een afternoon tea. Bovendien kunt u culinair genieten in Restaurant Bridges, inspired by Ron Blaauw, of in de elegante Cocktail & Raw bar, waarna u kunt uitrusten in wellnesscentrum SoSPA. Hier vindt u onder andere een verwarmd binnenzwembad met bubbelbad, een sauna, een Turks stoombad, twee behandelkamers en een fitnessruimte. Tijdens uw verblijf in het Sofitel Legend The Grand Amsterdam zal het u zeker aan niets ontbreken.



Faciliteiten in Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Wasdroger
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Hamam
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Massagekamer
  • Personal trainer
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 310m
  • The Bank 602m
  • Gouden bocht 634m
  • Muziektheater (Opera house) 634m
  • Waterlooplein 637m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 871m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 1 km
  • Parking De Hoofdstad 1.1 km
Restaurant
  • Bridges 21m
  • Siga La Vaca 85m
  • La Cuisine Ronde 91m
  • Steakhouse 95m
  • Burgerbar 95m
  • Ter 95m
  • The Mexican 97m
  • Argentinos 99m
Museum
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 130m
  • Hemp Gallery 171m
  • Ripley's Believe It or Not 190m
  • Allard Pierson Museum 299m
  • Fashion For Good Museum 304m
  • Amsterdam Exchange Experience 321m
  • UvA Bijzondere Collecties 327m
  • Amsterdam Museum 343m
Toeristische attractie
  • Spinhuispoort 92m
  • Walenpoortje 160m
  • Oost-Indisch Huis 181m
  • Huis aan 3 grachten 196m
  • Gasthuispoort 203m
  • The Amsterdam Dungeon 239m
  • Nieuwzijds Kapel 254m
  • Ruiterstandbeeld van Koningin Wilhelmina 297m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 375m
  • Centraal Station 800m
  • Amsterdam Centraal 937m
  • Centraal Station 976m
  • Vijzelgracht 1.2 km
  • De Pijp 1.9 km
  • Wibautstraat 2.2 km
  • Noorderpark 2.5 km

9.5

Beoordeeld door: 103 gasten.

10


maandag 16 juni 2014

“sfeervol, luxe en attente service.”

8.6

G.J.M.M. van de Laar-Coolen


maandag 17 maart 2014

“Even een dagje weg ”
  • gedurende de dag altijd wel een fijne plek om ergens te zitten ,heerlijke lunch in Le petit Bistro . En s avonds nog een fijne bar om even bij te komen.
  • Een klein minpunt was wel dat bij de buren om 5.30 uur de muziek heel hard stond. dit heeft een uur geduurd.

10

Nancy


maandag 3 juni 2013

“In dit hotel voel je je koninklijk”

8.2

Maathuis-Sanders


maandag 21 januari 2013

“HET IS EEN PERFECT HOTEL MET SUPER SERVICE”
  • Het personeel is zo super aardig en attent

8.6


maandag 19 december 2011

“prima hotel, goede service ideale ligging”
  • Lokatie, auto service
  • ontbijt organisatie loopt niet vlekkeloos, geen ontvangst en bij het gaat zitten word men vervolgens verzocht om ergens anders tegaan zitten, en tafels erg dicht op elkaar

10


woensdag 2 november 2011

“Een schitterend hotel”
  • Het hotel is schitterend gelegen, de kamer was top en het ontbijt had een grote keus. Kortom een hotel die ik zeker nog zou aandoen.
  • Geen

10

inge sannemann


maandag 13 juni 2011

“Heerlijk genieten in the grand hotel”
  • alleen maar
  • geen

9.4

Martien Bouw


vrijdag 27 mei 2011

“Hotel dat volledig klopt, van ontvangst, kamer tot ontbijt!”
  • Een woord geweldig!
  • Geen

10

Nils Wismeijer


dinsdag 25 januari 2011

“Fantastisch!”
  • parkeermogelijkheid

9.2

Ben


maandag 25 oktober 2010

“uitstekend hotel met centrale ligging en uiterst vriendelijk personeel”
  • zeer klantvriendelijk en uitstekende service. Centrale ligging.
  • stevige prijs voor een middelmatig ontbijtbuffet

9.6

Arie Roobol


maandag 11 oktober 2010

“Comfort en klasse zoals het behoort te zijn !!”
  • Ontzettend vriendelijk personeel !!! Hele mooie luxe kamers
  • Niet

10

Henri Goessens


zaterdag 26 juni 2010

“Schitterend”
  • Centrale ligging
  • Geen

7.8

B.M. Beek


maandag 14 juni 2010

“Genieten van de luxe”

9.2

Marco Harmsen


maandag 17 mei 2010

“dr”
  • luxe
  • duur ontbijt

8.6

Hannelore Peeters


donderdag 28 januari 2010

“Goed maar veel te prijzig !”
  • De kamer was mooi met een heel confortabel bed. Het hangt een goede sfeer. Personeel is heel aardig. Prettig verbleven.
  • De kamer en het ontbijt vind ik veeeel te duur. 395 euro + 64 euro voor een ontbijt voor 2 personen vind ik eigenlijk niet kunnen. Het diner bij Bridges was goed maar wel iets te prijzig.

9.6

peter


donderdag 7 januari 2010

“voor herhaling vatbaar”
  • zeer centraal ,culinaire keuken ,echt heel lekker .goed ontbijt mooie nette vernieuwde kamers.gaan zeker nog terug.
  • je word eerst in het engels aan gesproken , we hebben nog steeds onze moedertaal om iemand te begroeten!!!

8.4


zondag 3 januari 2010

“Een heerlijk nachtje uit”
  • je voelt je verwend en alles straalt luxe uit.
  • iets meer uitleg op de kamer zou helpen (werking van electriciteit)

9.4

Johan Grethe


vrijdag 4 september 2009

“een zeer goed Hotel.”
  • bijzonder goed ontvangen, door het personeel en in het bijzonder door de receptie, en ook in het retaurant,was bijzonder goed, een heel fijn Hotel, komen zeker nog eens terug.
  • niet op kunnen merken.

8

Caroline


donderdag 23 juli 2009

“Prijs /kwaliteit :ok mits kortingstarief,”
  • Service:personeel erg vriendelijk en behulpzaam Ontbijt:zeer goed (30€ extra waard) Prijs/kwaliteit:ok ,indien je korting krijgt,de hotels waar ik 580€ per nacht betaal zijn de kamers veel luxueuzer en groter.
  • Hygiëne:nog haren in bad van vorige gast,voor de rest ok Interieur kamer:kwestie van smaak ,maar wat een combinatie van kleuren (paars,groen bruin,zwart) Meer de stijl voor een 3 sterren hotel en dat voor een gerenoveerde kamer.Comfort is wel goed(vooral de bedden) Badkamer wel stijlvol Uitzicht kamer:receptie gaf aan kamer met uitzicht water(kon het water zien,vanuit een zijstraat,dit noem ik geen uitzicht watergracht)

10

J.G.A. van de Put


maandag 13 juli 2009

“Zeer aanbevelingswaardig hotel”
  • Goede ligging, vriendelijk en behulpzaam personeel, zeer nette kamer met uitstekend bed. TV boven ligbad is ook zeker een pluspunt.

6.4

angelo civile


maandag 18 mei 2009

“Voor verbetering vatbaar”
  • De nieuwe kamers voldoen aan de verwachtingen de oude heb ik 2x de waarde moeten betalen!!!!
  • De oude kamers Geen compensatie aangeboden voor de oude kamer die we vol hebben betaald. Personeel te koel. ontbijt zaal heeft een nieuwe decoratie nodig. ontbijt is voor dit niveau te simpel

7.2

T Schellings


zondag 3 mei 2009

“een malig maar NOOIT meer”
  • geen
  • voor die centen die je moet betalen voor en kamer veels te veel hotel is aan het verbouwen vroeg naar de bar . erisGEEN BAR je kon wat drinken in de veraderzaal van het hotel in stoelen zonder aan de bar te hangen

9.4

Rene


maandag 6 april 2009

“Erg goed”
  • Prachtig gebouw, zeer servicegerichte medewerkers en midden in het centrum van Amsterdam.

6.8

a cammeraat


maandag 9 februari 2009

  • heel mooi hotel.
  • was niet de kamer type die op de foto stond op de side vond ik erg jammer. ook stond er drie maal betaal tv op de rekening waar ik geen gebruik van had gemaakt. en kon de vloerverwarming in de badkamer niet lagerzetten was erg warm in de kamer.

9

m.g.


zondag 23 november 2008

“in een woord:GRAND(e)”
  • personeel erg vriendelijk. prachtig hotel. goede service. stijlvol ingerichte kamer.
  • geen!!!!!!!!!!

9.4

Judith Houben


zondag 6 januari 2008

  • prachtig zwembad en mooie spa

9.2

van Gisbergen


maandag 31 december 2007

  • Ligging, sfeer, vriendelijkheid en behulpzaamheid personeel, rust. Geweldig hotel.
  • Kamer was erg warm. je kunt wel de radiatorenafzetten maar niet de vloerverwarming in halletje en badkamer. Als je wat later aan het ontbijt verschijnt is de versheid van sommig beleg wat minder. Ook wordt je er bijna uit gestuurd als het 11.00 uur is, dat hebben we in de duurdere hotels nog nooit meegemaakt.

7.2

Van den Berg


zondag 23 december 2007

  • Prachtige ambiance, uitstekend vakkundig, vriendelijk en \"gastgericht\" personeel. Heerlijk ontbijt. Upgrade genoten van suite naar appartement.
  • Badkamer was niet schoon bij aankomst (haren en vuil toilet en te weinig badlinnen). Minibar werd niet aangevuld.

10

Bruinsma


zondag 2 december 2007

  • Alles was uitstekend, taxi\'s stonden op tijd voor de deur, \'s ochtendsvroeg was de spa al helemaal bedrijfsklaar, heerlijke (gratis) borrelhapjes aan bar. Prima

9.2

jolanda


zondag 23 september 2007

  • vriendelijk personeel goede service lekker dicht bij de dam perfect geregeld als je een taxi nodig hebt goede adviezen als je iets wil gaan doen schiterend hotel zeker voor herhaling
  • geen

9

A.B.


zondag 12 augustus 2007

  • Centrale ligging. Terras binnentuin.
  • Kleine ruimte waar het ontbijtbuffet staat.

9.6

Patricia


maandag 11 juni 2007

  • Luxueus, goede service. Heel tevreden.
  • Duur, maar wel goede kwaliteit. Voor de rest geen minpunten

8.6

paul van loon


zondag 29 april 2007

  • het inchekken verliep ongekent vlot en bijzonder informeel correct

8.6


maandag 23 april 2007

  • fijne ontvangst op kamer, mooi uitzicht op gracht, rustig
  • matige douche, zacht bed

9.6


woensdag 28 februari 2007

  • Personeel zeer vriendelijk en heerlijke bedden. Persoonlijke aandacht.
  • Telefoons zien er niet uit. Tv is ook niet meer van deze tijd. Voor zo\'n hotel is flatscreen een must.

8

M.J.Rooker


zondag 7 januari 2007

  • van het begin tot het eind van ons weekend hebben wij ons echt gast gevoeld.
  • worden altijd in het engels aangesproken

9

Schadenberg


woensdag 3 januari 2007

  • Prachtig hotel, super gelegen en goede service !
  • Hadden geen zoete witte wijn.

9.4

p.i.j.m. houten


maandag 18 december 2006

9

oele b.l.


maandag 6 november 2006

7.4

van Aartrijk


zondag 22 oktober 2006

  • Keuken,deskundig personeel,bed
  • In de nacht kamer aan achterzijde geluidsoverlast door weg. Inrichting lobby en bar toch echt aan iets meer eigentijdsheid en iets minder tuttigheid toe?

8.8

P. De Graaf


woensdag 27 september 2006

  • Uitstraling en ligging hotel fantastisch. Restaurant voor diner ook erg goed en zeer goede service. Kamers zeer luxe uitstraling.
  • Ontbijt viel een beetje tegen in vergelijking met de rest zowel ontbijtzaal als assortiment. Ontbijt ook vrij duur. Cijfer 6

10

F. van Dijk


woensdag 16 augustus 2006

  • kortom geweldig

9

kelly


vrijdag 4 augustus 2006

9

leijten


woensdag 2 augustus 2006

  • alles klopt in dit hotel
  • geen minpunten

8

Dewulf Wim


woensdag 2 augustus 2006

  • ¤ 320 voor één nacht vond ik redelijk veel voor toch een klein kamertje.

7.2

Van Straaten


woensdag 2 augustus 2006

  • de inrichting van de kamer was weliswaar mooi, maar erg onpractisch. daarnaast was er erg veel alwaai doordat het keukenpersoneel tot laat onder het raam zat en doordat de aannemer al weer vroeg begon met de verbouwing

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Sofitel Legend The Grand Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Sofitel Legend The Grand Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Sofitel Legend The Grand Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Sofitel Legend The Grand Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Sofitel Legend The Grand Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam ligt 357 meter van het centrum van Amsterdam.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability