8.7
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

W Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Ervaar de unieke mix van traditie en eigentijdse stijl in W Amsterdam, een luxe 5-sterrenhotel in het bruisende hart van de stad, vlakbij de Dam. Dit innovatieve hotel is verdeeld over twee historische gebouwen: een voormalige telefooncentrale en een bankgebouw, beide met respect voor hun oorspronkelijke architectuur. De 238 stijlvolle kamers, waaronder 23 suites, 3 WOW-suites en 2 extra Extreme WOW-suites, bieden luxe op het hoogste niveau. Geniet van culinaire hoogstandjes in onze bestemmingsrestaurants THE DUCHESS en MR PORTER en geniet van kenmerkende cocktails in onze W Lounge op het dak met uitzicht op het Koninklijk Paleis en de stadslichten. Geniet tijdens uw verblijf van de W-ervaring met exclusieve toegang tot het bruisende nachtleven, de culinaire scene, de winkel- en modescene van Amsterdam.



Faciliteiten in W Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Open haard
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Wekdienst/ wekker
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Body scrub
  • Buitenzwembad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Haar knippen
  • Haar stylen
  • Haarbehandelingen
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Make-upbehandelingen
  • Manicure
  • Massagekamer
  • Pedicure
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Strandstoelen
  • Waxbehandelingen
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 369m
  • Gouden bocht 686m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 810m
  • The Bank 950m
  • Muziektheater (Opera house) 1 km
  • Waterlooplein 1 km
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 1.1 km
  • Parking De Hoofdstad 1.1 km
Restaurant
  • Mr Porter 17m
  • The Duchess 44m
  • Meneer pannenkoek 79m
  • Burger Bistro 80m
  • Miu 87m
  • La Boca 91m
  • ta toru 97m
  • Tropico 103m
Museum
  • Nieuwe Kerk 170m
  • Ripley's Believe It or Not 246m
  • Amsterdam Museum 264m
  • The Tea Rat Theepottenmuseum 309m
  • Body Worlds 397m
  • Fashion For Good Museum 399m
  • Amsterdam Exchange Experience 427m
  • Embassy of the Free Mind 432m
Toeristische attractie
  • Nieuwzijds Kapel 315m
  • The Amsterdam Dungeon 323m
  • Begijnhof 366m
  • Houten Huis 409m
  • Ruiterstandbeeld van Koningin Wilhelmina 434m
  • Spui plein 446m
  • Rederij Kooij 455m
  • Huis aan 3 grachten 493m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 756m
  • Centraal Station 905m
  • Amsterdam Centraal 989m
  • Centraal Station 1 km
  • Vijzelgracht 1.3 km
  • De Pijp 2.1 km
  • Wibautstraat 2.5 km
  • Noorderpark 2.6 km

8.7

Beoordeeld door: 2285 gasten.

2

Ali

Jong stel
5 juli 2025

“slechte ervaring”
  • locatie
  • Het personeel liet ons 3 uur wachten om de kamer te krijgen, en ik arriveerde om 14.00 uur bij het hotel.

8

Mark

Jong stel
4 juli 2025

“Ik zal terugkomen naar Amsterdam, maar niet naar het W, behalve om hallo te zeggen tegen Julien.”
  • De locatie en Julien de conciërge waren fantastisch; hij heeft ons verblijf zoveel beter gemaakt dan het geweest zou zijn.
  • Het is te super chique en cool voor zichzelf! Het ontbijt was een grap en een oplichterij.

10

Hila

Jong stel
1 juli 2025

“heel goed”
  • schoon, goede locatie, jonge sfeer
  • Wij hebben het hotel gevraagd om een taxi te bestellen en de chauffeur die zij hebben geregeld, heeft ons 20 dollar in rekening gebracht voor een rit van 3 minuten. Op de terugweg heeft het restaurant een taxi besteld en dat kostte 6 dollar. Het lijkt erop dat het hotel niet eerlijk is geweest over het bestellen van een dure taxi voor ons.

4

Selina

Jong stel
1 juli 2025

“Niet de kosten waard.”
  • De kamer zelf was ruim, hedendaags, schoon en het bed was groot en comfortabel. Fietshuur was praktisch en uitstekend.
  • Er waren feestjes op de bovenverdieping die erg luid waren, en een feestende menigte die in en uit het hotel naar de bar boven ging. Het buitenzwembad was beschamend, met handdoeken overal verspreid, half opgegeten voedsel en lege glazen en bekers rondom het zwembad. Het binnenzwembad was prettig, maar je moest hiervoor reserveren. Voor de prijs die je betaalt, verwacht ik een veel exclusievere en hogere ervaring. Het is het geld absoluut niet waard.

10

Sandra

Jong stel
30 juni 2025

“Zo onvergetelijk... we komen terug!”
  • Heerlijk hotel en kamer... De conciërge was uitzonderlijk...
  • De verlichting in de kamer... Had liever helderder licht gehad.

10

Chiara

Jong stel
27 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • perfect!!!!!! de beste

10

Molly

Gezin met kinderen
19 juni 2025

“Alles was goed. Het personeel was zeer gastvrij.”
  • Zeer goed. Uitstekende keuze van eten en dranken en zorgzaam en efficiënt personeel.
  • Niets. Alles was goed.

10

Dimitrios

Zakenreiziger
19 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Personeel en managers geven echt om gasten op alle niveaus. Fijn hotel, schoon, met alle faciliteiten.

10

Aisha

Jong stel
17 juni 2025

“Comfort en Absolute Luxe”
  • Geweldige locatie, luxe inrichting en goede faciliteiten. Zeer vriendelijk personeel.
  • De kamer was niet schoongemaakt, ondanks dat de schoonmaaklichtknop was geactiveerd.

10

Aleksandrs

Groepsreizigers
15 juni 2025

“Geweldige plek om te verblijven en te verkennen.”
  • Zeer goed samengesteld hotel en de kamers ook, ruime ramen, goed ontwerp, "slim huis", enzovoort. Supervriendelijk personeel!
  • De tv-zenders zouden een grotere variëteit kunnen hebben.

4

Fernando

Alleenreiziger
9 juni 2025

“Niet de moeite waard.”
  • niet waard voor het geld.
  • geen bureau. te modern. verschrikkelijke fitnessruimte.

8

Alan

Zakenreiziger
6 juni 2025

“Ik heb een goede tijd gehad, de locatie van het hotel was uitstekend omdat het in het stadscentrum lag.”
  • De locatie en faciliteiten
  • De muziek van de bar was laat aan.

9

David

Zakenreiziger
3 juni 2025

“Uitstekend”
  • zeer mooie kamer en ontbijt

9

Nana

Jong stel
31 mei 2025

“Ik zal het aan iedereen aanbevelen en het is mijn eerste keuze hotel in Amsterdam.”
  • Ik hou van de kamer. Het was leuk, comfortabel en schoon. Geweldige locatie ook en het ontbijt was eveneens uitstekend.
  • Ik vond het vervelend dat ik een studio-appartement wilde, maar dit niet kreeg.

7

Chander

Gezin met kinderen
29 mei 2025

“Goed”
  • Goede ligging, vriendelijk personeel.
  • Ik ben te veel in rekening gebracht voor mijn verblijf en het is nog niet terugbetaald. Bovendien was het hotel niet de schoonste voor de prijs die werd betaald!

5

Abdullah

Gezin met kinderen
23 mei 2025

“Boeken van een ander hotel tijdens het volgende bezoek.”
  • Locatie
  • Kamers zijn pas klaar om 17:00 uur. De afhandeling van de bagage was slecht. De schoonmaakdienst was laat met het schoonmaken van de kamer (de schoonmaakservice was aangevraagd vanaf 10:00 uur en ik kwam om 16:00 uur terug terwijl de kamer nog niet schoongemaakt was).

6

Muge

Zakenreiziger
21 mei 2025

“De receptie is niet behulpzaam.”
  • Ik moet een dag eerder uitchecken vanwege een noodgeval. Ik kom op 17 mei om 10 uur 's ochtends naar de receptie. Ik heb hen geïnformeerd dat ik binnen een halfuur ga uitchecken, maar ze hebben me wel voor de nacht van 17 mei in rekening gebracht, terwijl ik daar niet heb verbleven. Ook heb ik hen vóór 12 uur geïnformeerd, maar ze hebben me toch belast. Dit is niet eerlijk.

6

Christian

Gezin met kinderen
20 mei 2025

“Aangenaam”
  • Mooie locatie.
  • "Lobby" alleen op de 6de verdieping. De lift werkte niet. Bed was niet comfortabel. Vreemde indeling van de kamer. Trage service.

10

David

Vriendengroep
19 mei 2025

“Geweldig hotel op een uitstekende locatie.”
  • Stijlvolle kamers en restaurants
  • Niets

7

Thomas

Zakenreiziger
19 mei 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie
  • Vrijwel duur.

10

Lai

Groepsreizigers
10 mei 2025

“Dit is tot nu toe het beste hotel in Amsterdam.”
  • De omgeving en de sfeer van het hotel zijn fantastisch.

7

Scott

Jong stel
5 mei 2025

“Prachtig hotel, faciliteiten en locatie. Het personeel en management zijn zich hier duidelijk van bewust en kunnen minder klantgericht zijn.”
  • Uitstekende locatie. Geweldig bar. Geweldige restaurants. Geweldige spa.
  • We hebben meer dan eens verbleven, maar het personeel en het management waren behoorlijk afstandelijk. Ze weigerden ons onze kamer op tijd te geven. We hebben gewacht van 15:00 uur tot 21:00 uur om toegang te krijgen, omdat ze “een verlenging hadden verkocht aan de vorige bewoner”. Het management weigerde het probleem te bespreken terwijl we daar waren of daarna. Het receptiepersoneel was ook behoorlijk afstandelijk. Er werden geen alternatieve faciliteiten aangeboden.

5

Vivien

Jong stel
3 mei 2025

“De "W" staat voor raamloos.”
  • Uitstekende service. Inchecken verliep soepel en de welkomstdrank van prosecco tijdens het inchecken was een fijne toevoeging.
  • We verbleven in de gezellige kamer, die we kleiner vonden dan gemiddeld. Er viel geen zonlicht binnen. Het was een lange wandeling van de lift naar de kamer via een lange gang zonder ramen. Het hele hotel voelde aan als een gevaarcel.

8

Julia

Alleenreiziger
20 april 2025

“Een geweldige plek om te verblijven.”
  • Decor. Dakterrasbar

10

Roni

Jong stel
17 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt kan beter.

9

Richard

Alleenreiziger
11 april 2025

“goede locatie, mooie kamer en uitstekende voorzieningen”
  • faciliteiten en toegang tot de spa en de gym
  • De incheckbalie leek onderbezet - ik moest bijna 30 minuten wachten om met iemand te spreken.

2

Shannon

Jong stel
7 april 2025

“Wij zullen niet terugkomen!!!”
  • Uitstekende locatie, zeer dicht bij de Dam. De kamer zelf was goed, maar dat is ongeveer alles wat ik positief kan zeggen over deze plek.
  • Wij verbleven hier voor 3 nachten. Bij het inchecken werd ons meegedeeld dat we een extra bedrag van €600 moesten betalen bovenop wat ik al had betaald voor ons verblijf (extra €200 per nacht als borg). We waren volledig geschokt en verrast door deze mededeling, aangezien we hier voorafgaand aan onze aankomst niet van op de hoogte waren gesteld. De man zei dat dit op hun website stond, maar dat klopte niet! Na onze families hierover te hebben geïnformeerd, aangezien we jonge studenten zijn, gingen we terug naar de receptie en spraken met de manager, Anna. Zij vertelde me dat ze me €200 kon terugbetalen, maar dat dit geen verschil zou maken. Ik vroeg waarom we niet eerder van dit beleid waren geïnformeerd, en de manager Anna zei dat je, gezien het feit dat het een vijfsterrenaccommodatie was, dit zou moeten betalen. Als verontschuldiging gaf ze ons een voucher voor twee drankjes ter waarde van €22, wat serieus gezegd weinig waard is. Om het nog erger te maken, konden we zelfs geen avondeten in het hotel hebben vanwege de dresscode. Wanneer mensen naar het buitenland reizen, doen ze dat voor comfort en niet voor stijl. Toen we uitcheckten, terwijl de dame mijn geld terugbetaalde, was er een ander stel naast ons dat ouder was dan wij, en er werd geen borg voor hen genoemd. Wij denken dat wij de borg in rekening zijn gebracht vanwege onze leeftijd, terwijl het andere stel naast ons ouder was.

3

Casper

Zakenreiziger
4 april 2025

“We zijn dol op het restaurant Mr Porter en de uitstekende service bij de receptie. Maar om er te overnachten, nee.”
  • De gastvrouwen aan de receptie waren uitstekend. Geweldig serviceniveau.
  • De kamer die we hadden, had zeker renovatie nodig. Ze zag er versleten uit en was niet in goede staat. De sfeer in de kamer was simpelweg niet wat men voor deze prijs zou verwachten. De locatie is uitstekend, maar de trams die vroeg in de ochtend buiten gingen rijden, hebben ons gewekt. Vrij luidruchtig. Het hotel heeft een rookbeleid, wat prima is. Echter, zowel 's avonds als 's morgens was er een sterke marihuanageur in de lobby en in de gangen naar de kamers. Niet zeker of er maatregelen zijn genomen, maar dit maakte de ervaring goedkoop en van laag niveau. Vervolgens bestelden we cappuccino's met de kamerservice. De man die het bracht, wilde zonder te vragen onze kamer binnenkomen, terwijl mijn vrouw zich nog niet aangekleed had... en de koffie was van zeer slechte kwaliteit. We hebben het niet gedronken. Toen we de receptie over de koffie informeerden, bood ze haar excuses aan en haalde het van de rekening. Ze bood nieuwe koffies aan, die kort daarna werden gebracht. Maar de kwaliteit was nog steeds zoals die van een voetbalkantine.

5

James

Jong stel
31 maart 2025

“Het beste aspect was mijn locatie, afgezien daarvan was het hotel basic.”
  • Dure verblijf en de kamer was super basic en had geen warme uitstraling.

8

Denise

Jong stel
28 maart 2025

“Mogelijk te koel.”
  • Mooi kamer met uitzicht op het kanaal; uitstekende douche; comfortabel bed; fijne sfeer.
  • Zeer kleine kamer voor 2 personen - geen aparte badkamer - een (geweldige) kastdouche en wc met één (grote) wastafel in de kamer; er is geen comfortabele plek om te zitten in de kamer behalve het bed (zeer comfortabel). Het blijft altijd jammer om enkele dagen door te brengen in een kamer die kleiner is dan mijn slaapkamer thuis. Zou ik snel terugkomen? Nee, niet in het minst vanwege de onverschillige service.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je W Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van W Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor W Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in W Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je W Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in W Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

W Amsterdam ligt 166 meter van het centrum van Amsterdam.

W Amsterdam heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

W Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

W Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

W Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

W Amsterdam heeft een buitenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.