7.9

XO Hotel Inner

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


XO Hotel Inner is strategisch gelegen in het culturele hart van Amsterdam, in de rustige Wanningstraat, binnen de prestigieuze wijk Oud-Zuid. Deze locatie voorkomt niet alleen geluidshinder van drukke toeristische gebieden, maar biedt ook directe toegang tot belangrijke bezienswaardigheden zoals het Museumplein, waar het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Stedelijk Museum zich bevinden. Bovendien zijn de populaire winkelstraten, zoals de P.C. Hooftstraat, op korte afstand bereikbaar. De uitstekende bereikbaarheid van het hotel met het openbaar vervoer stelt zowel toeristen als zakelijke reizigers in staat om de stad efficiënt te verkennen, zonder afhankelijk te zijn van een auto.

Het hotel biedt een scala aan moderne faciliteiten die ontworpen zijn om het verblijf van de gasten te optimaliseren. Dit omvat een dagelijks ontbijtbuffet met een divers aanbod van ontbijtproducten, gratis Wi-Fi in alle ruimtes, en een 24-uursreceptie voor optimale toegankelijkheid. Het ontbreken van een eigen restaurant voor lunch en diner wordt gecompenseerd door een overvloed aan eetgelegenheden in de directe omgeving, variërend van casual cafés tot hogere klasse restaurants. Gasten hebben ook de mogelijkheid te ontspannen in de stijlvol ingerichte gemeenschappelijke ruimtes, perfect voor een moment van rust na een drukke dag in de stad.

De kamers van XO Hotel Inner zijn modern en functioneel ingericht en zijn uitgerust met comfortabele bedden, een flatscreen-tv, airconditioning en een eigen badkamer. De zorgvuldige inrichting van de kamers zorgt voor een rustige en uitnodigende atmosfeer, ideaal voor zowel korte als langere verblijven. Hoewel het hotel zelf geen parkeergelegenheid biedt, zijn er verschillende openbare parkeermogelijkheden in de buurt, waaronder parkeergarages. Gezien de centrale ligging en de uitstekende verbindingen met het openbaar vervoer, wordt het aanbevolen om Amsterdam te verkennen zonder auto, waardoor gasten de kans krijgen om optimaal van de stad te genieten.



Faciliteiten in XO Hotel Inner

Eten en drinken
  • Frisdrank automaat
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Regendouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Espresso Apparaat
  • Flatscreen televisie
  • Kledingkast
  • Klimaatcontrole
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Stoel
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Excursiebalie
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Lobby
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gesproken talen
  • Engels
  • Nederlands

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Byzantium 563m
  • Hirschgebouw 718m
  • Parkbee Overtoom, voetgangersingang 863m
  • Parkbee Overtoom 884m
  • Furore 896m
  • Parking De Hoofdstad 931m
  • Heinekenplein 1 km
  • Gouden bocht 1.3 km
Restaurant
  • Pompa Tapas Bar 120m
  • Small Talk 121m
  • Brasserie Keyzer 130m
  • George W.P.A. 180m
  • Restaurant Classico 206m
  • Taiko 207m
  • Le 4 Stagioni 219m
  • Solo 239m
Museum
  • Moco Museum 361m
  • Diamant Museum Amsterdam 434m
  • Levend Paardenmuseum 577m
  • Rembrandts Amsterdam Experience 725m
  • Max Euwe 729m
  • Pijpenkabinet 951m
  • Heineken Experience 984m
  • Nihon no hanga 1.1 km
Toeristische attractie
  • Blue Boat 638m
  • Blue Boat 638m
  • Canal Cruise 747m
  • Lovers canal Cruises 770m
  • Amsterdam canal cruises 964m
  • Amsterdam Hop on Hop Off 998m
  • The Fault In Our Stars Bench 1.3 km
  • Kattenkabinet 1.4 km
Treinstation
  • De Pijp 971m
  • Vijzelgracht 1 km
  • Europaplein 2 km
  • Zuid 2 km
  • Amsterdam Zuid 2 km
  • Nieuwmarkt 2.2 km
  • Station RAI 2.3 km
  • Wibautstraat 2.4 km

7.9

Beoordeeld door: 301 gasten.

10

Abi

Vriendengroep
3 juli 2025

“geweldig.”
  • altijd schoon en vriendelijk
  • Geen probleem, alles was goed.

7

Marina

Gezin met kinderen
3 juli 2025

“Goed”
  • De locatie is zeer goed: het is dicht bij musea (het Rijksmuseum is minder dan 10 minuten te voet), restaurants en winkels. Het tramstation is 4 minuten lopen. Het is een zeer rustige omgeving.
  • De vloeren zijn al geruime tijd niet geveegd. De verlichting van de badkamer spiegel werkt niet. De bedden zijn te zacht. De verduisterende gordijnen laten een grote opening met de muur. Er is geen koelkast in de kamer. Ik weet niet wat ik moet doen als uw voorgeschreven medicatie een koelkast nodig heeft.

5

Rod

Zakenreiziger
1 juli 2025

“Goede locatie, maar dat is het ook.”
  • Locatie
  • Slecht beheerd, een slecht ontbijt voor de prijs, ongeïnteresseerd personeel, de roomservice is, om het maar zachtjes te zeggen, chaotisch. Helemaal niet goed schoongemaakt.

5

Xinyi

Vriendengroep
30 juni 2025

“Passabel”
  • De geluidsisolatie in de kamer is slecht.

4

Ingrid

Alleenreiziger
28 juni 2025

“Dit was gewoon acceptabel, maar het was de prijs niet waard.”
  • Alleen de locatie en het bed.
  • De slechte geur in de badkamer, het oude en vieze tapijt in de kamer en de gang, mopperige medewerkers.

10

Dmitry

Jong stel
27 juni 2025

“Geweldig kamer voor een goede prijs!”
  • Schone en moderne kamer, uitstekende locatie dicht bij het stadscentrum en het Van Gogh Museum, park. Aangekomen rond het middaguur en de kamer was al klaar.
  • De uitchecktijd is voor 11:00 uur, u dient hierop te plannen.

9

Heather

Jong stel
27 juni 2025

“Perfecte locatie en geweldige faciliteiten voor een weekendje weg!”
  • Dit was een geweldige locatie voor een korte vakantie naar Amsterdam. Lopend bereikbaar tot het centrum, musea en trams in de buurt! Zou zeker aanbevelen om hier te verblijven.
  • Enkele schoonmaakproblemen, maar over het algemeen zeer schoon en comfortabel. Er werden wat verpakkingen enzovoort op de vloer gevonden.

7

Victoria

Gezin met kinderen
26 juni 2025

“Goed”
  • Prachtige locatie op loopafstand van trams en musea.

8

Dominique

Jong stel
25 juni 2025

“Zou gemakkelijk een 9/10 verdienen zodra enkele problemen zijn opgelost...”
  • Het is een uitstekende locatie aan een zeer rustige straat. Het personeel van de receptie was zeer professioneel, efficiënt en vriendelijk. Er is een bagageruimte beschikbaar voor het inchecken, en we konden onze kamer om 13:00 uur betrekken. De kamer (met twee twijfelaars) was klein, maar de indeling is efficiënt, waardoor het zich verplaatsen niet te uitdagend was. De bedden waren zeer comfortabel en knus. De koffiemachine is geweldig en de receptie heeft op elk moment navullingen beschikbaar. De douche had een uitstekende temperatuur en druk. De kamer was bij aankomst zeer schoon. Het WiFi-netwerk was erg goed (20 Mbps/12 Mbps terwijl een VPN naar de VS werd gebruikt) en de televisie werkte goed. Ontbijt is beschikbaar vanaf 07:00 uur en we beschouwden het als een uitstekende waarde: vleeswaren, kazen, vers brood, croissants en zoete gebakjes, tomaat en komkommer, scrambled eggs, gebakken champignons, spek, yoghurt en ontbijtgranen. Een *fantastische* koffiemachine (met te veel opties om op te sommen) die in een mum van tijd versgemalen drankjes bereidde; we waren er dol op. Het hotel gaf ongeveer 15% korting als het ontbijt van tevoren werd gekocht, dus we probeerden het eerst en hebben het voor de resterende dagen van ons verblijf verder geboekt.
  • De lobby is een beetje verouderd en kan zeker een opknapbeurt gebruiken (zoals een nieuwe bank). De opslagruimte is beperkt, aangezien we het meeste van onze spullen in onze middelgrote rolkoffers moesten bewaren. Voor een enkele reiziger zou opslag geen probleem moeten zijn. Het schoonmaakonderhoud vindt dagelijks plaats, maar is ook minimaal… Ze maken het bed recht, vervangen de handdoeken die op de vloer liggen, en dat is het. Tijdens een verblijf van 6 dagen is de kamer geen keer gestofzuigd en moest ik een nieuwe doos tissues ophalen bij de receptie, omdat het achterlaten van de lege doos in de wastafel niet als boodschap werd geregistreerd, aangezien de oppervlakken niet worden gereinigd. Er is geen koelkast in de kamer, maar dat is geen verrassing… Er is ook nergens een ijsmachine. De deur tussen de badkamer en de kamer maakt gebruik van een veer sluiter en dat is een *groot* probleem, omdat het slot van de deur tegen het frame botst, waardoor een luide ‘THUMP’ klank ontstaat die zeer vervelend is en ook hoorbaar is in aangrenzende ruimtes. We hadden rustige buren, maar we hadden ook een zware loper die duidelijk hoorbaar was op de bovenverdieping. We hebben beide tijdens ons verblijf met oordopjes geslapen.

3

Anderson

Gezin met kinderen
24 juni 2025

“Mooie omgeving, teleurstellend hotel.”
  • Geweldige locatie, aangenaam en rustig. Goede vervoersverbindingen naar de luchthaven. Kamer werd dagelijks schoongemaakt.
  • Bij onze aankomst keek de medewerker aan de receptie nauwelijks op, hij gaf me ruw de kamerkaart en stuurde me op weg. Ik verwacht niet veel, maar een begroeting en enige beleefdheid zouden wel prettig zijn, gezien de prijs die ik heb betaald voor de kleine kamer. De bedden waren zo ongemakkelijk, alsof ik op een houten plank sliep. De tweepersoonskamer was klein, er was nauwelijks ruimte om om de bedden te lopen. Dit hotel is schandalig duur voor wat je ervoor krijgt.

10

Franco

Zakenreiziger
24 juni 2025

“geweldig hotel met een uitstekende locatie”
  • Het personeel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De kamer was groter dan ik had verwacht en ook super comfortabel. Het hotel ligt dicht bij een tramstation en er stopt ook een bus vanaf de luchthaven in de buurt.

6

Célia

Jong stel
22 juni 2025

“Te dure kamer, onverschillig personeel.”
  • De locatie is prima.
  • Het personeel sprak ons aan met 3 woorden of minder. Er lag glas op een schaal in de ontbijtruimte, waardoor ik mijn vinger sneed en niemand was er ook maar van onder de indruk. Ook was het ontbijt teleurstellend: uitgedroogde kaasplakjes, eieren die om 10 uur al niet vers meer waren, industrieel brood, enzovoort.

10

Monika

Jong stel
22 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Goede locatie, vriendelijk en behulpzaam personeel, mogelijkheid om eenvoudig de bagageruimte te gebruiken, rustig.

10

Zainab

Jong stel
21 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer goede locatie, gemakkelijk om overal te komen.
  • De locatie

9

Zoe

Gezin met kinderen
20 juni 2025

“Uitstekend”
  • De kamer was ruim, vroeg beschikbaar en uitzonderlijk schoon. Het was stil en comfortabel. De Nespresso-machine was een verrassing.
  • Niets

7

Kanokphorn

Vriendengroep
19 juni 2025

“Goed”
  • het personeel is zeer behulpzaam.

6

John

Alleenreiziger
18 juni 2025

“Goed, maar een teleurstellende ervaring.”
  • Locatie
  • Ik heb Uber Eats besteld. De receptie was 24/7 open. Ik heb nooit een melding over mijn bestelling ontvangen. Ik vroeg het personeel, maar zij zeiden dat ze niets wisten. Ik vroeg Uber Eats en het restaurant en beiden gaven aan dat de bestelling aan de receptie was geleverd. Ik heb de receptie gevraagd om iemand van het management contact met mij op te laten nemen of om details te verstrekken. Ik heb nooit een reactie ontvangen.

7

Mcloughlin

Zakenreiziger
16 juni 2025

“Goed”
  • Basis, comfortabel, schoon, goede locatie, redelijke prijs.
  • Er was een koffiezetapparaat, maar er werden geen koffiepods geleverd.

6

Robin

Gezin met kinderen
15 juni 2025

“Mooi hotelkamer en locatie.”
  • Goede locatie voor het bezoeken van musea. Comfortabele ruime kamer met goede bedden. Laat ons een uur eerder inchecken.
  • De televisie werkte niet, er was iets mis met de antenne. De koffiezetapparaat was behoorlijk vies en er was geen waterkoker voor het zetten van thee. Ik probeerde dit niet op te lossen, aangezien ik maar één nacht verbleef.

9

Kerim

Groepsreizigers
14 juni 2025

“Uitstekend”
  • leuke locatie en schattige kamers!

9

Jonathan

Gezin met kinderen
13 juni 2025

“Ik zou daar zeker weer verblijven.”
  • Schone kamers, vriendelijk personeel.
  • Kosten

8

Tricia

Jong stel
12 juni 2025

“Aangename verblijf in een prachtige stad.”
  • Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Kamer zoals geadverteerd. De kamer was zeer stil, behalve af en toe geluid uit de gang; zolang het raam gesloten was, was het behoorlijk geluidsdicht ten opzichte van de afvalcontainers hieronder!
  • De huishoudelijke dienst heeft enkele handdoeken en koffiepads niet vervangen, dus ik moest om hulp vragen bij de receptie. Ik vond enkele lange haren op de schone lakens/handdoeken. Het zou prettig zijn om een koelkast in de kamer te hebben.

7

Chrysanthos

Jong stel
12 juni 2025

“Goed”
  • Ik heb vanaf het begin van mijn reservering om een vroege check-in gevraagd, omdat mijn vlucht eerder was dan de check-in tijd. Echter, de persoon daar vertelde ons dat ze ons niet eerder konden laten inchecken omdat de kamer nog niet klaar was. Helaas moest ik 160 euro extra betalen om eerder een kamer te krijgen, die uiteindelijk dezelfde kamer was die ik voor die hele week had geboekt. (Om te concluderen, ze hadden ons kunnen laten inchecken, maar blijkbaar is geld waardevoller dan menselijkheid en begrip.)

10

Thomas

Jong stel
12 juni 2025

“Fijn hotel, goede prijs-kwaliteitverhouding. Zou zeker overwegen om opnieuw te verblijven.”
  • De accommodatie was gelegen op een uitstekende locatie, vooral voor de musea. Veel geweldige cafés en restaurants in de omgeving en op slechts een paar stappen van het metrostation. Het bed was erg comfortabel en het hotel was mooi en rustig.
  • Het was voor ons geen probleem, maar de kamer was echt klein en er was niet veel ruimte om rond te lopen. Dit was echter geen belemmering en we zouden opnieuw verblijven.

8

Donnarie

Vriendengroep
12 juni 2025

“Zeer goed”
  • Iedereen was vriendelijk en de plaats was schoon.
  • Wat ik niet leuk vond, was dat de elektriciteit één nacht in de kamer uitviel en dat we de volgende dag in een kleinere kamer werden geplaatst. Daar was ik niet blij mee.

7

Lily-mae

Jong stel
11 juni 2025

“Zeer mooi”
  • Prachtige locatie in het museumkwartier. Veel rustiger dan verblijven in het centrum. Kamers waren schoon en het personeel was vriendelijk.
  • De kamer was vrij klein, niet te klein, maar soms had ik moeite met twee personen. Er zouden meer spiegels kunnen zijn, omdat het soms moeilijk was om me klaar te maken. Maar omdat het redelijk goedkoop was, kan ik niet klagen.

4

Yousef

Vriendengroep
11 juni 2025

“Was adequaat.”
  • De locatie was goed.
  • Gebrek aan faciliteiten, het personeel was niet erg vriendelijk of behulpzaam, en ze maakten de ruimtes niet goed schoon; de kamer voelde vuil en rommelig aan, zelfs na de schoonmaak. Ze vulden geen tissues, toiletpapier of gebruikte zeep aan, en ze deden zelfs geen moeite om de handdoeken correct op te vouwen tijdens de schoonmaak van de kamer.

7

Mairide

Vriendengroep
10 juni 2025

“Geweldige locatie, maar de slaapkamer is nauwelijks toereikend.”
  • Het bevond zich in het museumkwartier, dicht bij alles waar ik geïnteresseerd in was.
  • Mijn bed was "tussen" twee muren geplaatst en om in bed te komen, moest ik er aan de voetenzijde inklimmen. Ik ben 80 jaar, dus dat was een beetje uitdagend.

7

Gill

Gezin met kinderen
9 juni 2025

“Geweldige locatie, goede faciliteiten.”
  • Het ontbijt bood een goede prijs-kwaliteitverhouding en er was een mooie selectie van warme gerechten, koude hartige gerechten, fruit en granen. De kamer was zeer mooi. De bedden waren erg comfortabel en de kamer was donker, waardoor we altijd goed sliepen. De badkamer was zeer mooi ingericht. Ook hebben we genoten van de koffiezetter.
  • Wij hebben het als vervelend ervaren dat thee, koffie en room nooit werden aangevuld, waardoor we elke avond moesten vragen. Bij aankomst was de kamer zeer schoon. Elke dag werden de bedden opgemaakt en kregen we frisse handdoeken. Echter, de vloer is gedurende ons verblijf van vier nachten niet opnieuw gestofzuigd. De afvalbakken zijn geleegd, maar de badkamer, de gootsteen, de douche en de spiegels hadden duidelijk schoonmaak nodig. Dit was teleurstellend, aangezien de faciliteiten zeer goed waren.

4

Rhys

Zakenreiziger
6 juni 2025

“Teleurstellend”
  • Locatie
  • Zeer oud en vermoeid hotel, kamers hebben geen ramen, donker en somber, heeft investeringen nodig, het personeel is zeer vriendelijk, het ontbijt was ondermaats en duur. De prijs voor het hotel zou voor een budgethotel moeten zijn. Deze prijs staat totaal niet in verhouding tot de waarde.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je XO Hotel Inner zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van XO Hotel Inner via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor XO Hotel Inner. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in XO Hotel Inner.
Bij Hotels.nl kun je XO Hotel Inner reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in XO Hotel Inner, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

XO Hotel Inner ligt 2,1 km van het centrum van Amsterdam.

XO Hotel Inner heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

XO Hotel Inner heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.