8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


Aan de rand van het eeuwenoude centrum van Luik bevindt zich Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa. Het is een uniek hotel waar klassiek erfgoed en moderne faciliteiten samenkomen. Geniet tijdens het verblijf van de luxe van DAO Wellness. De Spa bevat een zwembad, bubbelbad en sauna. Gun jezelf een heerlijk massage en kom geheel tot rust. Daarnaast beschikt het hotel over een fitnessruimte met moderne sporttoestellen.

Begin de dag goed met een heerlijk ontbijt na uw overnachting, het ontbijt wordt geserveerd van 07:00 tot 11:00 uur. Neem plaats in het sfeervolle restaurant waar ‘s ochtends een Live Cooking ontbijtbuffet wordt geserveerd.
Geniet ‘s avonds van een diner in restaurant Atelier du Sélys. In de keuken wordt er uitsluitend gewerkt met verse en lokale producten. Sluit de dag af met een drankje en geniet van het prachtige panoramische uitzicht.

**Het restaurant is weer geopend. Vooraf reserveren via het hotel is verplicht**

De binnenstad van Luik heeft voor ieder wat wils! Het historisch centrum van de stad staat vol met prachtige musea, vele bezienswaardigheden en gezellige pleinen. In het centrum vind je zowel hippe restaurants als eetcafés die klassieke Belgische gerechten. Wat je in ieder geval moet proberen zijn de echte de Luikse wafels. Aan de noordzijde van het centrum ligt Montagne de Bueren. De oplopende straat heeft een totale lengte van 260 meter en het bovenste gedeelte telt 374 treden. Elke zondagmorgen staat er aan de oevers van de Maas een vijf kilometer lange markt genaamd ‘La Batte’. Deze markt is één van de grote publiekstrekkers van de stad en is absoluut een bezoekje waard.



Faciliteiten in Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa

Eten en drinken
  • Bar
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Body scrub
  • Body wrap
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Kleedkamers
  • Lichaamsbehandelingen
  • Lichttherapie
  • Make-upbehandelingen
  • Manicure
  • Massage
  • Massagekamer
  • Pedicure
  • Sauna
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Strandstoelen
  • Waxbehandelingen
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Parking Opera 312m
  • Parking de l'Anneau d'Or 522m
  • Parking Saint-Denis 561m
  • Parking Magnette 651m
  • Parking Saint Paul 682m
  • Parking Saint Paul 739m
  • Parking Autocar - Gaston Grégoire 1.2 km
  • AD Delhaize 1.7 km
Restaurant
  • Bàbbo Pizzeria 46m
  • O' Sole Mio 91m
  • La Bouffonnerie 165m
  • Le Jardin des Bégards 167m
  • Toma! 170m
  • Le Bi'Stronome 216m
  • Le Bistr'Ô 258m
  • Tian Tian 271m
Museum
  • Archéoforum 392m
  • Briconeum 550m
  • Trésor de Liège 647m
  • Musée Liégeois du Luminaire 691m
  • Musée Wittert 762m
  • Musée d'Ansembourg 1 km
  • Aquarium & Museum 1 km
  • Maison de la science 1.1 km
Toeristische attractie
  • Ancien dépôt vicinal de Bressoux 2.9 km
  • Western City 7.5 km
  • Fun for kids 7.7 km
  • Anciennes glacières et terrasse thermale 8.5 km
  • Pont du Diable 8.9 km
Treinstation
  • Liège-Saint-Lambert 275m
  • Liège-Guillemins 2.3 km
  • Bressoux 3.2 km
  • Angleur 4.2 km
  • Herstal 4.3 km
  • Ans 4.5 km
  • Ougrée 4.9 km
  • Chênée 5.4 km

8.5

Beoordeeld door: 70 gasten.

9

Olivier

Zakenreiziger
20 mei 2025

“Suite 22 is geweldig.”
  • Zeer mooi hotel in het hart van de « cité ardente ». We zullen terugkomen.

8

Hugo

Jong stel
17 mei 2025

“Heerlijke plek om te verblijven in Luik.”
  • Spa-gebied, bed, douche, uitzichten en locatie.
  • De service in het restaurant is... zeer traag.

10

Victoria

Jong stel
16 mei 2025

“We hebben het gebruikt als tussenstop op weg naar Engeland en zullen het opnieuw gebruiken.”
  • Het hotel was gunstig gelegen. Het personeel was zeer vriendelijk. Zeer schoon en het bed was extreem comfortabel. Veilige parkeerplaats.

6

Brigitte

Alleenreiziger
4 mei 2025

“Zoveel, zoveel.”
  • Niets bijzonders
  • Over het algemeen niet erg onder de indruk - acceptabel - maar voor de prijs zou het meer dan acceptabel moeten zijn. Ik vond de kwaliteit van het ontbijtbuffet en het voedsel teleurstellend.

6

Nenad

Gezin met kinderen
27 april 2025

“Aangenaam”
  • De locatie is goed en het ontbijt ook.
  • Het hotel is moeilijk met de auto te bereiken. Er is een parkeerplaats aan de overkant van de straat die druk is en altijd vol staat, en er is een garage op 250 meter afstand in een ander hotel. Luggage moet worden gedragen omdat de stoepen van steen zijn en koffers niet kunnen worden gesleept, wat zeer onpraktisch is. Het hotel is duur, het personeel is niet bijzonder vriendelijk en niet iedereen spreekt voldoende goed Engels. Handdoeken met vlekken en met de geur van ranzig olie. Veel gasten en bezoekers van het hotel maken geluid in de gangen en kamers tot laat in de nacht, en de hotelmanagement reageert niet op dit soort klachten.

10

Bonser

Vriendengroep
26 april 2025

“Zal altijd dit hotel gebruiken wanneer we Spa Francorchamps bezoeken.”
  • Heeft stijl en ambiance, vijf keer verbleven, ik hou ervan!
  • Niet van toepassing

10

Moos

Groepsreizigers
22 april 2025

“Slechts de hemel”
  • De restaurants, terrassen, locatie, uitzichten, alles spectaculair. Geweldig personeel. Het ontbijt. Het beste hotel dat ik ooit heb bezocht.

3

Souad

Gezin met kinderen
22 april 2025

“Slecht”
  • Grootte van de kamer. Dichtbij het stadscentrum.
  • De afschuwelijke geur in de gang op de zesde verdieping. Het feit dat het hotel zuinig was met het aanbieden van douchegels en voorzieningen in het algemeen. Ik hield van Luik, maar niet zozeer van het hotel.

6

Clara

Jong stel
18 april 2025

“Geweldige locatie, prachtig gebouw, schokkend slechte service.”
  • Ik had op 1 april een ontbijt besteld voor de suite, een week van tevoren nadat ik een e-mail had ontvangen om dit te doen. Dit was een nutteloze oefening, aangezien er op de dag zelf niets werd aangeboden om te bestellen, dus ging ik de avond tevoren naar de receptie om uiteindelijk navraag te doen. We kregen een formulier om in te vullen en dit aan de deur te hangen. Dat hebben we gedaan. Het werd echter nooit opgehaald. Dus hebben we het naar de receptie gebracht. Ten slotte werd ons ontbijt meer dan 40 minuten te laat bezorgd op onze uitcheckdag. Ik begrijp echter dat er die dag een onverwacht hoog aantal eters was, en de kosten van het ontbijt zijn niet in rekening gebracht, wat zeer professioneel werd afgehandeld, dus waren we uiteindelijk heel tevreden met dat resultaat! Dank u.
  • Wij verbleven in twee verschillende kamers, 620 en 015. In kamer 620 werd de kamer schoongemaakt, maar de vieze houten roerstaaf, die duidelijk vies was en naast een gebruikte kop stond, werd gewoon teruggelegd tussen de schone. De douchedeur sluit niet goed. In kamer 015 was de douchekop van het bad kapot en functioneerde helemaal niet. De kamer was echter schoon en zeer comfortabel. Het personeel bij de incheckbalie was onvriendelijk. Zelfs toen ik een sigaar kocht, was men echt zeer afwijzend en behoorlijk onbeleefd, wat niet past bij welke hotelservice dan ook, laat staan bij een viersterrenhotel. Het merendeel van de tijd was het personeel onderling aan het praten over hun persoonlijke levens en leek ze extreem ongemakkelijk te voelen bij het helpen van de gasten aan de balie. Daarnaast hebben we gegeten in het restaurant waar de serveerster erg vriendelijk was, maar de ober die we hadden was ook ongelooflijk onbeleefd. Hij nam ook het fooi in contanten dat bedoeld was voor de serveerster... Ik hoop dat dit geen gewoonte van hem is. Al met al was het verblijf niet van de kwaliteit van service en netheid waaraan ik gewend ben bij viersterrenhotels. De kwaliteit van het voedsel was ook echt behoorlijk slecht; sommige vleessoorten op het plateau zouden gewoon niet op deze slechte kwaliteit geserveerd moeten worden. Ingeblikte fruit en goedkope flesdressing op een bord van $20 met gerookte zalm is ook belachelijk. De drankjes waren ook niet ideaal... ik vroeg om een sidecar cocktail tijdens het diner en kreeg te horen dat de barman niet zou weten hoe hij deze moest maken, dus moest ik bestellen van de extreem beperkte lijst van (zeer zoete tienerfavorieten) cocktails. Iedere barman zou basisdranken moeten kunnen maken (sidecar, old fashioned)... Het is echt schokkend dat een viersterrenhotelbar niet weet hoe je een sidecar moet maken.

10

Martin

Jong stel
17 april 2025

“Uitstekend, vriendelijk - geweldige plek om te verblijven.”
  • Onze kamer was groot, schoon, comfortabel en goed uitgerust. Het was ook warm - geweldig in december. Het ontbijt was fantastisch met veel keuze. De sfeer in het hotel was warm en uitnodigend. Het is zo goed gelegen voor het stadscentrum. We zouden hier zeker weer verblijven.
  • Misschien zou er een hellingbaan naar de hoofdingang moeten zijn.

10

Panagiotis

Zakenreiziger
17 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldig restaurant, fantastisch ontbijt, schone en ruime kamer.

9

R

Jong stel
15 april 2025

“Uitstekend”
  • De spafaciliteiten en de dakterrasbar (er is echter niet veel te zien vanaf het terras). Comfortabele kamer. Luik was een beetje teleurstellend, maar het hotel maakte dit goed.
  • Wachttijd voor de liften. De parkeersituatie was verwarrend. Het personeel was vermoedelijk niet gewend om Engels te spreken.

10

Hicham

Gezin met kinderen
4 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was geweldig.

9

Derek

Jong stel
31 maart 2025

“Uitstekend”
  • Een geschikte parkeerplaats vinden om bagage in- en uit te laden was een grote uitdaging. Het kleine gebied voor het hotel, dat enkele minuten voor bagagewissel gebruikt zou kunnen worden, leek bezet te worden door auto's die het voor langdurig parkeren gebruikten.

7

Sebastian

Jong stel
29 maart 2025

“Fijn ontspannen weekend”
  • Het zwembad en de spa-ruimte
  • De kamers waren niet 100% schoon. Het ontbijt was heel prettig, maar rond 10:30 uur begonnen ze met opruimen, terwijl het open is tot 11:00 uur. U moet betaald parkeren op het terrein en er is geen oplaadstation voor elektrische auto’s.

9

Paul

Jong stel
24 maart 2025

“Uitstekend”
  • Prachtig hotel; zeer schoon en comfortabel. Eten is uitstekend.

9

Yijun

Gezin met kinderen
15 maart 2025

“Uitstekend”
  • voedsel

9

Anthonius

Gezin met kinderen
12 maart 2025

“topwaarde”
  • Geweldige locatie die een oud kasteelachtig gebouw combineert met een moderne spa.

10

Marleen

Zakenreiziger
7 maart 2025

“hade graag meer tijd willen hebben om van het hotel te genieten.”
  • Zeer efficiënte kamer - verrassende indeling: kamer op de begane grond, receptie et cetera op de bovenverdieping. Geen uitzicht vanuit de ramen van de hoekkamer, maar de originele muur van de stadsmuren gaf het een andere dimensie. Ontbijt op het terras buiten de eetzaal. Geweldig!!!
  • Net als in het VDV Verviers heb ik een zeer vervelende geluid in de badkamer, waarschijnlijk van de airconditioning. In beide hotels heb ik dit in mijn kamer ervaren - het moet ook in andere kamers zijn, of niet? Ik ben de oplader van de tandenborstel in de badkamer vergeten, waarschijnlijk nog steeds in de badkamerinrichting. Kunt u deze alstublieft naar mijn huis sturen, op mijn kosten? Ik heb die nodig. Dank u.

10

Marthinus

Jong stel
3 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Vanaf het comfort van de kamers, het spa- en fitnessgebied tot het ontbijt was alles uitstekend. Een fijne plek om te verblijven tijdens een bezoek aan de opera. Het uitzicht vanaf het terras is ook geweldig!

10

Layla

Jong stel
27 februari 2025

“Uitzonderlijk”
  • De kamer was erg mooi. We waren blij met de inrichting en het ontwerp, en vooral met de vloerverwarming in de badkamer.
  • Luik is niet echt de mooiste ligging, maar het hotel maakte het de moeite waard. :)

8

Steve

Jong stel
23 februari 2025

“Prachtig oud hotel in Luik”
  • Alles was schoon en goed ingericht. Het personeel was behulpzaam. Ik hield van de vloerverwarming in de badkamer, zelfs in de zomer. Het bed was super comfortabel en de koffie op de kamer was uitstekend.
  • De service in het bargebied voor drankjes was niet erg goed; je moest eigenlijk elke keer zelf opstaan en naar de bar gaan. Dit is niet zozeer een opmerking over het hotel, maar wegwerkzaamheden zijn overal in Luik in de zomer van 2023, dus de locatie was niet bijzonder schilderachtig.

7

Peter

Jong stel
18 februari 2025

“Goed voor zakelijke doeleinden of een mini-weekendje weg.”
  • Gemakkelijke aangrenzende parkeergelegenheid, ruime kamer, behulpzaam personeel, goed ontbijt, historisch gebouw.
  • De kamer was vrij spartaans ingericht en had meer decoraties nodig. De afruimservice van het ontbijt was traag, waardoor de gebruikte borden en bestek lang zichtbaar bleven voor de ontbijtgasten. De Cave Bar was op de dagen dat we verbleven gesloten (alleen open van donderdag tot zaterdag), wat teleurstellend was aangezien het er echt gezellig en aantrekkelijk uitzag.

8

Jenny

Gezin met kinderen
13 februari 2025

“Prachtig hotel, maar het personeel zou vriendelijker kunnen zijn.”
  • Geweldig ontbijt
  • De douchedeur ging naar buiten open, maar er kon geen mat worden neergelegd, waardoor de badkamervloer nat en glad was. Het receptiepersoneel was echt niet vrolijk en onbehulpzaam.

9

Robert

Alleenreiziger
12 februari 2025

“Uitstekend”
  • Zeer mooi hotel - leuke bar/lounge-omgeving. Zeer ruime kamers.
  • Veel trappen om daar te komen vanuit het centrum!

10

Albane

Gezin met kinderen
12 februari 2025

“Uitzonderlijk”
  • Prijs/kwaliteit Uitstekend ontbijt Zwembad Hammam
  • Inchecken was een beetje traag. De hammam was op de eerste dag gesloten.

9

Paul

Jong stel
12 februari 2025

“uitstekend prachtig hotel in het centrum van Luik”
  • De kamer was zeer ruim. Het hotel lag dichtbij het centrum. Het interieur was zeer modern met veel lichtinval. Het personeel was erg behulpzaam en de brunch op zondag was erg aangenaam.
  • Er was niets verkeerd.

7

Claire

Groepsreizigers
9 februari 2025

“Goed”
  • De locatie was uitstekend, het spa-gedeelte was aangenaam en de kamers boden alles wat we nodig hadden.
  • Het personeel bij de receptie was bij onze aankomst nogal onvriendelijk en we ontvingen een automatische e-mailbevestiging voor een eerdere incheck, wat niet bleek te werken.

9

Ervin_o

Alleenreiziger
6 februari 2025

“geweldig hotel en uitstekende waarde voor je geld”
  • alles was goed

10

Xenia

Zakenreiziger
4 februari 2025

“Uitstekend”
  • Geweldig hotel in het algemeen, fantastisch ontbijt, vriendelijke service, sauna is een groot pluspunt.
  • - De sauna's sluiten te vroeg, wat behoorlijk onhandig is als je ze vóór het slapengaan wilt gebruiken. - Je kunt het raam niet volledig openen - het kan slechts een beetje gekanteld worden, waardoor we gemist hebben om frisse lucht binnen te krijgen.

Vraag en antwoord.

Wat is het telefoonnummer van Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

Het telefoonnummer van Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa is +32 4 222 94 94.

Wat is de URL van de officiële website van Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

De eigen website van Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa Kunt u hier vinden.

Hoe ver ligt Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa van het centrum van Luik?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa ligt 572 meter van het centrum van Luik.

Heeft Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa een shuttle naar het vliegveld?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Kan ik mijn huisdier meenemen naar Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Is er een eigen parkeerplaats bij Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Zijn er familiekamers bij Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

Kan in mijn auto opladen bij Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa?

Van der Valk Selys Luik Hotel & Spa heeft een oplaadpunt voor elektrische auto's. Neem contact op met de accommodatie voor informatie over kosten en beschikbaarheid.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.