8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Crowne Plaza Maastricht

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Crowne Plaza Maastricht is een modern en elegant hotel dat zich richt op zowel zakelijke reizigers als toeristen. Gelegen aan de Ruiterij 1, biedt het hotel een gunstige ligging aan de oevers van de Maas, waardoor gasten eenvoudig de historische binnenstad van Maastricht kunnen verkennen. Belangrijke bezienswaardigheden zoals het Vrijthof en de Stokstraat zijn te voet bereikbaar, evenals diverse winkels, restaurants en culturele attracties, waaronder de Sint-Servaasbasiliek en het Bonnefantenmuseum. Deze centrale locatie stelt gasten in staat om de rijke geschiedenis en cultuur van Maastricht te ontdekken met gemak.

De accommodatie staat bekend om zijn uitstekende service en comfortabele voorzieningen. Het restaurant de Mangerie biedt een culinaire ervaring met een menu dat is geïnspireerd op de internationale keuken, waarbij lokale ingrediënten centraal staan. Gasten kunnen ook ontspannen in de hotelbar, waar een breed assortiment aan dranken beschikbaar is. Voor de zakelijke reiziger zijn er moderne vergaderfaciliteiten en een volledig uitgerust fitnesscentrum beschikbaar. Daarnaast zorgt de 24-uursreceptie, met conciërgediensten, ervoor dat aan alle behoeften van de gasten kan worden voldaan.

De kamers en suites van Crowne Plaza Maastricht zijn ontworpen met het oog op stijl en comfort. Een scala aan moderne voorzieningen, zoals airconditioning, een flatscreen-tv, minibar en luxe badkamerartikelen, draagt bij aan een aangenaam verblijf. Veel kamers bieden bovendien uitzicht op de Maas of de stad. Voor gasten die met de auto komen, is er een beveiligde parkeergarage beschikbaar tegen betaling, wat het gemakkelijk maakt om het hotel te bereiken en zorgt voor een veilige opslagplaats voor voertuigen. Gezien de combinatie van luxe, comfort en een centrale locatie, is Crowne Plaza Maastricht een uitstekende keuze voor iedereen die de stad wil verkennen of zakelijke activiteiten wil combineren met ontspanning.



Faciliteiten in Crowne Plaza Maastricht

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Magnetron (openbaar)
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Cd-speler
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Ramen die open kunnen
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Body scrub
  • Body wrap
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Haar knippen
  • Haar stylen
  • Haar verven
  • Haarbehandelingen
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Lichaamsbehandelingen
  • Lichttherapie
  • Make-upbehandelingen
  • Manicure
  • Massagekamer
  • Pedicure
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Waxbehandelingen
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Plein 1992 197m
  • Plein 1992 218m
  • De Colonel 567m
  • Mosae Forum 586m
  • SG Gerardusweg 809m
  • Bassin 820m
  • Bollenpark 1.1 km
  • P5 1.2 km
Restaurant
  • Mangerie 14m
  • Kobe 21m
  • Quattro Mori 34m
  • Pakhoes 39m
  • Tabkeaw 54m
  • Chez Jacques 75m
  • Le Courage 79m
  • Trattoria Senza Nome 80m
Museum
  • Vestingmuseum Maastricht 324m
  • Museumkelder Derlon 364m
  • Museum de Historische Drukkerij 477m
  • Museum van illusies 604m
  • Museum aan het Vrijthof 682m
  • Natuurhistorisch Museum Maastricht 775m
  • De Schatkamer 797m
  • Schatkamer van de Sint-Servaasbasiliek 846m
Toeristische attractie
  • Waterpoortje 31m
  • F(r)ee Tours by City Sights Maastricht 370m
  • Rederij Stiphout 518m
  • kanon 715m
  • Berenkuil 1.1 km
  • Maastricht Underground Kazematten Waldeck 1.3 km
  • Roomescape Maastricht 1.5 km
  • Grotten Zonneberg 2.4 km
Treinstation
  • Maastricht 590m
  • Maastricht Randwyck 1.7 km
  • Maastricht Noord 2.9 km
  • Meerssen 5.4 km
  • Bunde 6.1 km
  • Houthem-Sint Gerlach 7.5 km
  • Eijsden 8.4 km
  • Valkenburg 9.8 km

8.5

Beoordeeld door: 845 gasten.

5

Remco

Jong stel
19 augustus 2025

“Zeer luidruchtige en verouderde kamers - maar schoon en vriendelijk personeel.”
  • De kamer was schoon en het personeel was vriendelijk en attent. De parkeerplaats is zeer dichtbij en handig. De locatie is uitstekend; net buiten het hoofdcentrum, maar dichtbij genoeg om daar met een zeer korte wandeling te komen.
  • Er was een enorme hoeveelheid lawaai waar we niet over waren geïnformeerd, en het was onmogelijk om enige rust te krijgen zolang het aanhield. De badkamer was sterk verouderd en vertoonde tekenen van weinig onderhoud. Ik kon nauwelijks draaien in de douche (die in het bad was). De gordijnen waren gescheurd en beschadigd, en waren niet lang genoeg om de onderkant van het raam te bereiken - waardoor het 's ochtends erg helder was. De vensters hadden helemaal geen geluidsisolatie, wat betekende dat je de volledige gesprekken kon horen van iedereen die het pad onderlangs liep (en dat waren er veel). Het voelde bijna alsof de ramen openstonden. Dit betekende ook dat vrachtwagens die goederen afleverden en passerende boten heel goed te horen waren, waardoor we die nacht zeer weinig rust hebben gehad.

8

Giancarlo

Jong stel
19 augustus 2025

“Geen klachten. Alleen de kwaliteits/prijverhouding is iets aan de lage kant.”
  • De kamer was comfortabel. Het ontbijt was zeer goed. De locatie is ideaal. Parkeren is dichtbij.
  • Het hotel is een beetje ouderwets en de prijs is redelijk hoog voor de geboden faciliteiten en diensten.

9

Wright

Alleenreiziger
19 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Blij en behulpzaam zijn altijd de sleutel tot een goede tijd.

5

Monika

Zakenreiziger
16 augustus 2025

“Teleurstellende ervaring en veel te duur. Ik kom niet terug.”
  • - Veel keuzemogelijkheden bij het ontbijtbuffet. - Het personeel was erg aardig, vriendelijk en glimlachend, zowel tijdens het ontbijt als bij het inchecken. - De ondergrondse parkeergelegenheid was zeer handig en veilig. - Het bed was zeer groot en comfortabel. - Honden welkom en er stond een kom water voor haar klaar in de kamer bij onze aankomst. - Geweldige locatie. Op loopafstand van het stadscentrum. Voldoende restaurants en bars langs de rivier de Maas. Rechts tegenover het hotel bevindt zich "Coffee Lovers", waar je een heerlijke lunch en veganistisch ontbijt kunt krijgen. Op de hoek van het hotel bevindt zich "Luna Rossa", met heerlijke Italiaanse ijs en uitstekende koffie.
  • Helaas waren er veel negatieve aspecten, en ik begin met het slechtste gedeelte. - De haardroger in de badkamer werkte niet, dus hebben we gebeld om een andere te krijgen. Deze werd vrij snel geleverd. Terwijl ik mijn haar aan het drogen was, vloog er plotseling een zekering door. Ik schrok, omdat de haardroger klonk alsof deze explodeerde. Alle lichten op de eerste verdieping en in de badkamer gingen uit (behalve één licht in het plafond). We hebben onmiddellijk gebeld om dit te melden, maar er werd geen excuses of uitleg gegeven voor dit angstaanjagende voorval. - Niet genoeg verlichting beneden (zelfs voordat de lichten uitvlogen). - Geen artikelen in de badkamer zoals een douchekapje, kam, enzovoorts. - Geen koffiezetapparaat. - Meubels oud en versleten. - Haardroger werkt niet. - Slechts één badjas in de kamer. - Bij aankomst in het hotel leken er twee balies open te zijn, aangezien er één vrouw achter elke balie stond. Ik ging achter mensen staan bij een van de balies. Toen zij vertrokken waren, vroeg de dame achter de balie of ze me kon helpen. Ik zei natuurlijk dat ik wilde inchecken. Hierop vertelde haar collega aan de andere balie - niet al te beleefd - dat ik "moest wachten in de rij". Oké, dus ik ging in de rij voor haar balie. Toen het uiteindelijk mijn beurt was, was ze verdwenen! De balie was leeg, maar ik wachtte even in de hoop dat ze terug zou komen. Ondertussen werden andere mensen achter mij geholpen aan de balie waar ik eerst stond. Na een tijdje ging ik terug naar die balie en werd ik ingecheckt door Giorgia, die erg vriendelijk was. Zeer verwarrende incheckprocedure! Dit hotel voldoet niet aan zijn vier sterren en de kamer was veel te duur voor wat het was. Wij komen niet terug.

7

Maxine

Groepsreizigers
15 augustus 2025

“Geweldige locatie, mooi hotel.”
  • Het ontbijt was geweldig, het personeel was vriendelijk.
  • Onze kamer rook naar rook. Nadat we onmiddellijk terug naar het personeel gingen, boden zij ons een nieuwe kamer aan. Ter compensatie voor het prijsverschil en de overlast bood men ons een gratis ontbijt aan. Goede service!

8

Kristentparkin

Gezin met kinderen
11 augustus 2025

“Heel goed”
  • De kamer was ruim, schoon, met een zeer comfortabel bed en een fantastisch uitzicht op het kanaal! Het ontbijt was erg smaakvol met vele opties. Ik heb echt genoten van mijn verblijf!
  • De koffie, theesoorten en waterkoker voldeden niet aan de normen van de rest van het hotel.

8

Ulas

Gezin met kinderen
10 augustus 2025

“Zeer goed”
  • De receptie was zeer vriendelijk. De locatie was uitstekend. De bedden waren comfortabel.
  • Geen wifi. Parkeerkosten van 19,50 EUR per dag.

8

Vera

Gezin met kinderen
8 augustus 2025

“Het was een aangenaam verblijf.”
  • De locatie is uitstekend.
  • Verbeter de schoonmaak van de kamers en renoveer de badkamer.

10

Mike

Vriendengroep
6 augustus 2025

“ontdekt een andere prachtige hoek van Nederland.”
  • De locatie was uitstekend.
  • Het personeel was geweldig, ook al waren er renovaties aan de gang, de diensten waren van de hoogste klasse.

8

Ragna

Groepsreizigers
5 augustus 2025

“geweldig hotel, we zullen terugkeren”
  • ruime echte hotelkamers groot bed
  • badkamer een beetje verouderd

8

Trevor

Zakenreiziger
4 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Toile borstel achtergelaten in toilet.

6

Zain

Zakenreiziger
3 augustus 2025

“niet tevreden voor één nacht, het was erg slecht.”
  • Mijn kamer 244 heeft geen werkende airconditioning. Ik heb hierover geklaagd, evenals over de koelkast en het strijkijzer. De roomservice is gestuurd en zij zeiden dat het beschadigd is en niet werkt, en ze hebben een ventilator gebracht. Ik heb aangegeven dat ik astmatisch ben en niet met een ventilator kan zitten. Ik vroeg het aan de receptionist, maar hij zei dat alle kamers volgeboekt waren. De volgende dag heb ik geklaagd bij een andere receptie en zij zei dat ze mij nu kon verhuisen, maar ze vroeg me om al mijn spullen nu te verplaatsen. Ik vertelde haar dat ik naar de conferentie moest, omdat ik over 30 minuten mijn presentatie had. Ik zou het doen wanneer ik terugkwam. Beiden waren erg onbeleefd. Toen ik terugkwam, vroeg ik het aan een derde medewerker en zij heeft het voor me opgelost en me verhuisd naar kamer 633, wat een goede kamer is. Maar nadat ik verhuisd was, begon mijn gezondheid te verslechteren met keelpijn tot op heden. Ik heb mijn huisarts in mijn thuisland, Dublin, bezocht. Is dit hoe jullie gasten behandelen? Ik betaal voor comfort, niet voor een ventilator.
  • herformuleren en bonus voor het volgende verblijf in een van de locaties wereldwijd

10

June

Jong stel
3 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Prachtig hotel, perfecte locatie. Ontbijt was goed, met veel variëteit. Schoon en comfortabel.

6

Julian

Jong stel
1 augustus 2025

“Aangenaam”
  • Het uitzicht op de rivier was fantastisch.
  • De schoonmaakdienst was ondermaats.

2

Hill

Groepsreizigers
23 juli 2025

“Voelde me 'afgezet'!”
  • Het ontbijt was uitstekend en er was een prachtige eetkamer en bar. Alle medewerkers waren geweldig (Paulina bij de receptie was uitzonderlijk). De kamer had een mooi uitzicht en comfortabele bedden.
  • De kamer verkeerde in een zeer slechte staat en had niet gebruikt mogen worden - schijnbaar staat er volgende maand een renovatie gepland, dus hoe kunnen we zoveel kosten wanneer het in zo'n erbarmelijke toestand was? Het toilet zag er vreselijk uit, volledig zwart binnenin! De kit en het voegwerk waren zwart rond het bad. De douchewand was niet schoon en zat vol met oude spetters. Mijn moeder kon niet in het bad stappen door de slecht geplaatste douchewand. De gordijnen waren vuil en hadden gaten. De stoel in de kamer had een zeer grote onaangename vlek op de zitting. Sommige gebruikt beddengoed was vuil. De deur naar het balkon kon niet open vanwege slecht onderhoud. Het gebied was vies, en de buitentafel had een grote vlek. Het algemene niveau van de netheid was zeer slecht, met veel spinnenwebben in de hoeken en op de plafonds. Ik moest om een theezakje, suiker enzovoort vragen. Bij aankomst waren er absoluut geen gratis toiletartikelen aanwezig. De ijsmachine werkte niet. De taxi was niet geboekt toen dat was aangevraagd. De kamer was de tweede dag helemaal niet schoon gemaakt of opgemaakt, ik moest die avond om 20.00 uur vragen om schone handdoeken. Ik verbleef in kamer 327, een twin kamer, voor een prijs van 458 euro per nacht (ongeveer £388 per nacht). Ik heb bijna hetzelfde betaald voor een verblijf in The Ritz in Londen, en dit moet één van de beste hotels in Maastricht zijn.

9

David

Jong stel
23 juli 2025

“Uitstekend”
  • Goede locatie op loopafstand van het stadscentrum. Echt heerlijk ontbijt dat continu wordt aangevuld. Chef-kok bereidt verse gebakken eieren op aanvraag. Parkeergelegenheid in de ondergrondse parkeergarage onder de supermarkt, maar in het eigen hotelgebied met directe toegang tot het hotel via een gang. Personeel is zeer vriendelijk en efficiënt.
  • Niets

2

Kabeer

Gezin met kinderen
22 juli 2025

“Slechte ervaring met slechte faciliteiten en ongeïnteresseerd personeel.”
  • De locatie van het hotel is prima, direct naast de rivier met veel goede restaurants in de buurt.
  • Wij waren zeer teleurgesteld over ons verblijf. De kamer was niet schoon en het personeel deed weinig om onze klachten te verhelpen. Nog erger was het feit dat we excuses kregen om de inactiviteit te rechtvaardigen - 1. We kregen een kamer met gebroken marmeren tegels. Toen we dit meldden, deed de hotelmanager verrast en zei hij dat niemand ooit eerder geklaagd had. 2. Onze kamer was niet goed schoongemaakt en er zat haar en vuil achter het meubilair. We hebben tweemaal gevraagd om de kamer te stofzuigen, maar het personeel kwam pas om 21:30 uur 's avonds. De reden die werd gegeven was dat er andere prioriteiten waren, waardoor het personeel niet beschikbaar was. De volgende dag was de kamer ook niet schoongemaakt. 3. 's Ochtends was de waterdruk in de douche zeer laag. De reden was dat te veel mensen tegelijkertijd aan het douchen waren, en hun systeem de druk niet kon handhaven. Tja, raad eens, de meeste mensen douchen 's ochtends! Als uw systemen niet zijn uitgerust om de belasting aan te kunnen, zou het hotel slechts de helft van zijn kamers beschikbaar moeten stellen voor boekingen! Voor een hotel dat 300 euro per nacht rekent, was dit een vreselijke ervaring.

9

David

Jong stel
18 juli 2025

“We hadden een aangenaam verblijf en de locatie van het hotel was ideaal voor het bijwonen van het André Rieu-concert.”
  • Kamer en de roomservice.
  • Niets had beter kunnen zijn.

6

Wazen

Zakenreiziger
17 juli 2025

“Kamer te klein en geen waarde voor het geld.”
  • personeel
  • Kamer te klein en niet waar voor uw geld.

10

Windfield

Gezin met kinderen
8 juli 2025

“Geweldig!”
  • Een zeer aangename en comfortabele plek om met het gezin door te brengen.
  • Geen.

10

Gaurav

Zakenreiziger
4 juli 2025

“Geweldig”
  • Geweldige locatie
  • Het vinden van parkeren was een uitdaging.

7

Susan

Jong stel
29 juni 2025

“Te duur”
  • De locatie was geweldig. Ontbijt was goed.
  • Zeer overprijsd, aangezien er André Rieu-concerten waren. Kamer donker en rommelig. Water in de badkamer was koud, ondanks dat we dit meerdere keren hebben gemeld.

9

Helene

Gezin met kinderen
29 juni 2025

“Het hotel overtrof mijn verwachtingen. De badkamer was uitstekend. Het personeel was zeer behulpzaam en uitstekend.”
  • De locatie was goed en het ontbijt was zeer prettig.
  • Ik vond de inrichting van de openbare ruimte een beetje saai.

10

Edna

Groepsreizigers
23 juni 2025

“Een absoluut aangenaam verblijf.”
  • Het bed was buitengewoon comfortabel. Een uitstekende keuze bij het ontbijt. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Geweldige locatie. Op loopafstand van alles.
  • Niets. Alles was goed.

9

Claudia

Gezin met kinderen
18 juni 2025

“Uitstekende locatie, attent personeel en een heerlijk ontbijt!”
  • De locatie was geweldig en het hebben van een kamer met uitzicht op de Maas en de oude stad was een hoogtepunt!
  • Sommige afwerkingen hebben behoefte aan wat zorg en aandacht.

9

Zoe

Gezin met kinderen
16 juni 2025

“Geweldige onderbreking in een goed gelegen en comfortabel hotel. Het personeel was ongelooflijk behulpzaam.”
  • Locatie, faciliteiten en personeel

6

Andrew

Jong stel
16 juni 2025

“Over het algemeen was de vakantie/verblijf goed, culminerend in het uitstekende concert van André Rieu.”
  • De locatie van het hotel was redelijk dicht bij het stadscentrum. De kamer voldeed aan een redelijke standaard, maar er was geen informatie beschikbaar over wat te doen of te zien in de omgeving. Er was niets in meerdere talen voor ons om te lezen of om een idee te krijgen van activiteiten. Het ontbijt was zeer smakelijk en royaal. Het personeel tijdens de maaltijden was erg vriendelijk en behulpzaam.
  • Zoals vermeld in de kamerstandaard, zou er iets meer aandacht kunnen worden besteed aan extra informatie om de vakantie te vergemakkelijken, evenals aanbevelingen voor activiteiten en bezienswaardigheden.

10

Husain

Jong stel
14 juni 2025

“Het perfecte hotel voor schoenenverblijven.”
  • Alles

8

Rosalind

Groepsreizigers
11 juni 2025

“Wij waren een groep van drie echtparen die naar het André Rieu-concert gingen en deze locatie bezochten.”
  • De locatie was zeer goed voor onze belangrijkste reden om daar te zijn, maar deze locatie is ook zeer goed voor alles wat er in Maastricht gaande is.

6

Jasmin

Alleenreiziger
11 juni 2025

“Ik denk dat het handig zou zijn om gedrukt informatie te ontvangen over waar de parkeerplaats zich bevindt.”
  • De kamer was over het algemeen schoon (maar ik was teleurgesteld dat de zilveren top van de toiletborstel stof erop had). Het ontbijt was behoorlijk goed. Het eten van de terrasbar was goed. De receptie was aangenaam en vriendelijk.
  • Op de tweede dag van mijn verblijf probeerde ik om 10:30 uur te douchen. Het water was koud. Ik belde de receptie, maar er nam niemand op. Toen ben ik naar beneden gegaan en heb ik het aan een dame aan de receptie verteld, maar zij vertelde me dat het waarschijnlijk kwam omdat het hotel vol was en veel gasten hadden gedoucht, waardoor er geen warm water meer was. Dit zou niet moeten gebeuren in een 4-sterren hotel!

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Crowne Plaza Maastricht zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Crowne Plaza Maastricht via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Crowne Plaza Maastricht. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Crowne Plaza Maastricht.
Bij Hotels.nl kun je Crowne Plaza Maastricht reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Crowne Plaza Maastricht, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Crowne Plaza Maastricht ligt 827 meter van het centrum van Maastricht.

Crowne Plaza Maastricht heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Crowne Plaza Maastricht Heeft een eigen fitness ruimte.

Crowne Plaza Maastricht staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Crowne Plaza Maastricht heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Crowne Plaza Maastricht heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability