Informatie over de accommodatie
Introductie
Savoy Hotel Rotterdam is een stijlvol viersterrenhotel in het hart van Rotterdam. Met een eigentijdse inrichting en een warme, gastvrije sfeer, biedt het hotel een comfortabele verblijfplaats voor zowel zakenreizigers als toeristen. De moderne faciliteiten en de centrale ligging maken het een ideale keuze voor een verblijf in deze dynamische stad.
Locatie
Gelegen aan de Hoogstraat, bevindt het Savoy Hotel zich in een van de meest levendige delen van Rotterdam. De centrale locatie betekent dat gasten op loopafstand zijn van belangrijke bezienswaardigheden zoals de Markthal, de Kubuswoningen en het Witte de Withkwartier. Met uitstekende verbindingen naar het openbaar vervoer is de rest van de stad gemakkelijk bereikbaar.
Eten en drinken
Het hotel beschikt over een gezellige ontbijtzaal waar elke ochtend een uitgebreid ontbijtbuffet wordt geserveerd. Voor de lunch en het diner kunnen gasten kiezen uit de vele nabijgelegen restaurants en cafés die Rotterdam te bieden heeft. Het hotel biedt ook een gezellige bar waar u kunt ontspannen met een drankje na een drukke dag in de stad.
In de omgeving
Rotterdam biedt tal van culturele en recreatieve activiteiten in de directe omgeving van het Savoy Hotel. Bezoek het Maritiem Museum, maak een rondvaart door de haven, of verken de moderne architectuur van de stad. Voor liefhebbers van winkelen zijn de winkels van de Koopgoot en de Lijnbaan op slechts een steenworp afstand.
Faciliteiten
Savoy Hotel Rotterdam beschikt over diverse faciliteiten die bijdragen aan een comfortabel verblijf. Gasten kunnen gebruikmaken van gratis WiFi in het hele hotel, een 24-uursreceptie, en een business corner met vergaderfaciliteiten. Het hotel biedt ook fietsverhuur, wat een geweldige manier is om Rotterdam te verkennen.
Kamers
De kamers van het Savoy Hotel zijn modern ingericht en bieden alle gemakken die u mag verwachten van een viersterrenhotel. Elke kamer is voorzien van comfortabele bedden, een flatscreen-tv, airconditioning, en een eigen badkamer met luxe toiletartikelen. De rustige kamers bieden een ideale plek om te ontspannen na een dag in de stad.
Parkeren
Het Savoy Hotel biedt beperkte parkeergelegenheid op het terrein, wat vooraf gereserveerd kan worden. Daarnaast zijn er diverse openbare parkeermogelijkheden in de buurt van het hotel. Dit maakt het gemakkelijk voor gasten die met de auto reizen om hun voertuig veilig te parkeren tijdens hun verblijf.
Deze tekst geeft een compleet en professioneel overzicht van het Savoy Hotel Rotterdam, gericht op het informeren van potentiële gasten en het helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor hun verblijf.
Faciliteiten in Savoy Hotel Rotterdam
Eten en drinken
-
Bar
-
Frisdrank automaat
-
Lunchpakket
-
Ontbijt
-
Roomservice
-
Snack automaat
Service
-
Bagage-opslag
-
Groepen
-
Schoenpoetsmachine/-set
-
Stomerij
-
Strijkservice
Badkamer
-
Douche
-
Haardroger
-
Inloopdouche
-
WC
Slaapkamer
-
Airconditioning
-
Balkon of Terras
-
Bureau
-
Eigen badkamer
-
Flatscreen televisie
-
Geluiddichte kamer
-
Kluis
-
Koelkast
-
Laptop kluis
-
Radio
-
Ramen die open kunnen
-
Telefoon
-
Terras
-
Vloerbedekking
-
Wekdienst/ wekker
-
WiFi
-
Zithoek
Woon gedeelte
-
Airconditioning
-
Kabeltelevisie
-
Koffiezetapparaat
-
Verwarming
Internet
-
Gratis Wifi
-
Internet
-
Internet
Parkeren
-
Openbaar Parkeren
-
Parkeerplaats
Diensten receptie
-
24-uurs receptie
-
Conciërgeservice
-
Ticketservice
Fietsen
-
Fietsenstalling
-
Fietsverhuur
Algemeen
-
Green Key certificaat
-
Lift
-
Lounge
-
Verwarming
Toegangkelijkheid
-
Anti-allergene kamers
-
Familiekamers
In de omgeving
Parkeergarage- Kiphof 92m
- Oude Haven 178m
- Blaakhaven 355m
- Parkeren Kantoren 516m
- Red Apple Parking 634m
- Parking Wijnstraat 78 650m
- Stadsgarage Meent 689m
- WTC-V&D 718m
Restaurant- Ristorante Trattoria O'Pazzo 117m
- My Thai Son 133m
- Sabajo Concept Bar 134m
- Old Scuola 137m
- Redpepper 169m
- El cafetal colombian restaurant 176m
- By Jarmusch 178m
- La Taqueria 183m
Museum- Kijk Kubus 258m
- Schaakstukkenmuseum 286m
- Openlucht Binnenvaart Museum 405m
- Mariniersmuseum 411m
- Museum Rotterdam 735m
- Het Schielandshuis 791m
- WTC Art Gallery 814m
- Maritiem Museum 874m
Toeristische attractie- Kubuswoningen 258m
- Markthal 491m
- Rib Experience 782m
- Kids Marina 836m
- Fast Ferry 1.7 km
- Floating Pavilion 1.8 km
- Miniworld Rotterdam 1.8 km
- Marineloodsvaartuig Castor 2.1 km
Treinstation- Rotterdam Blaak 334m
- Oostplein 358m
- Beurs 908m
- Stadhuis 930m
- Gerdesiaweg 1 km
- Leuvehaven 1.2 km
- Eendrachtsplein 1.4 km
- Voorschoterlaan 1.5 km
9.1
Beoordeeld door: 640 gasten.
8
Vincent
Zakenreiziger
12 februari 2025
“Zeer goed”
- Ruime kamers.
Goede service van het personeel.
Geweldige locatie. Gemakkelijke toegang tot restaurants en vervoer.
7
Luca
Zakenreiziger
4 februari 2025
“Goed voor de prijs - goede waarde.”
- Kamer met Balkon
- Inchecken niet de soepelste.
8
Andreas
Jong stel
2 februari 2025
“Perfecte locatie, alles op loopafstand, restaurants en cafés in de buurt, zeer vriendelijk en hoffelijk personeel, de kamer...”
- Perfecte locatie, alles op loopafstand, restaurants en cafés in de nabijheid, zeer vriendelijk en beleefd personeel, de kamer had alles wat je nodig hebt voor een nacht, waaronder een waterkoker en uiterst comfortabele bedden, redelijk geprijsde parkeergelegenheid recht tegenover het hotel.
8
Mvo
Alleenreiziger
1 februari 2025
“Goed slapen in het centrum van de stad. Ontbijt kan beter.”
- De kaartloze incheck- en uitcheckprocedure is geweldig en bespaart tijd. De kamers lijken geluidsisolatie te hebben, want ik heb nooit geluid gehoord. Niet van de straat en niet van andere gasten. Bij aankomst was er een heerlijke veganistische chocoladebrownie in de kamer.
- Het ontbijt kan meer opties bieden voor mensen die allergisch zijn voor lactose. Er waren vroeger salades en gerookte vis, maar dat is niet meer het geval. Er zijn voldoende soorten brood, maar niemand weet of deze lactose bevatten. Ik zag ook sojamelk, maar de meeste mensen die iets weten over soja, verkiezen eigenlijk havermelk of amandelmelk.
7
Wijdaan
Gezin met kinderen
29 januari 2025
“Geweldige locatie, waar voor je geld verblijf.”
- De locatie is uitstekend, zeer goed verbonden met de plaatsen die we wilden bezoeken! Gemakkelijke toegang tot voedsel in de Markthal. We hebben om halal opties bij het ontbijt gevraagd en het team was zeer genereus in het tegemoetkomen aan onze voorkeur, wat de kinderen verheugde. De parkeerfaciliteit nabij het hotel is een goede optie. Het ontbijt was prima. Aangezien we een familiekamer hadden gereserveerd, waren we aangenaam verrast door de kleine speelgoedjes die in de kamer waren achtergelaten, wat de kleintjes zo gelukkig maakte! Dat was een zeer gebaar van vriendelijkheid!
- Ik heb een familiekamer gekozen, maar ik vond het erg krap met ruimte. Ik had liever voor twee aparte kamers gekozen, als ik dat had geweten. Desondanks vonden de kinderen het leuk om dicht bij elkaar te zijn. De kamer had ook een balkon, wat prima was tot de buren gingen roken. Alle rookgeuren kwamen onze kamer binnen, wat niet prettig was, vooral omdat de kinderen klein waren en niet van de vieze geur hielden.
8
Parnes
Gezin met kinderen
25 januari 2025
“Prachtig hotel op een fantastische locatie!”
- Het hotel is gelegen op een toplocatie met vele bezienswaardigheden en attracties op loopafstand.
Elke medewerker was absoluut geweldig en behulpzaam.
Het ontbijt was een ware traktatie. Een zeer leuke toevoeging was dat, naast mijn aangevraagde glutenvrije brood, alle granola's in het hotel per definitie glutenvrij zijn.
De kamer was absoluut brandschoon.
De lobby was prachtig. Een zeer fijne plek om binnen te komen vanuit de straat.
- Ik was minder onder de indruk van de douche, omdat er niet genoeg water uitkwam (de druk was goed).
9
Kevin
Jong stel
21 januari 2025
“Eerste klasse, we zullen dit hotel zeker weer gebruiken.”
- De kamerinrichting was zeer stijlvol en trendy.
- moeten vertrekken
9
Alexandra
Vriendengroep
19 januari 2025
“Uitstekend”
- geweldige locatie
- de kamer was lawaaierig, geluiden van binnen het gebouw
10
Lindsay
Groepsreizigers
16 januari 2025
“Geweldige locaties voor kleine groepen. Zou zeker opnieuw gebruikmaken van de service.”
- geweldig studio voor kleine groep dames
- Gezellige sfeer, centrale locatie
8
Cleo
Jong stel
16 januari 2025
“Zeer goed”
- Helemaal verliefd op de kamer, hield van de platenspeler en de vinylplaten om af te spelen.
- Het rook naar sigaretten in de lobby.
6
Anneke
Gezin met kinderen
15 januari 2025
“Beetje vreemd.”
- Locatie. Ontbijt was heerlijk.
- Het was duur en je hebt geen persoonlijke check-in. Dit gebeurt via een zelfservice computerscherm. De medewerker ter plaatse wist niet waar onze kamer was. Uiteindelijk was een andere medewerker zeer behulpzaam. Het personeel in het hotel leek niet te weten wat te doen en hoe de zaken geregeld moesten worden. Wij waren een gezin en hadden de suite geboekt, die zes bedden had. De suite was ruim, maar er was slechts één badkamer en toilet. Bovendien had het geen ramen en omdat het zich in de kelder naast de schoonmaakbenodigdheden bevond, was het er zeer luidruchtig.
8
Ian
Jong stel
14 januari 2025
“zeer goed”
- mooie faciliteit
- kleine liften
7
Vozna
Gezin met kinderen
12 januari 2025
“Goed”
- De locatie was geweldig. Het personeel was vriendelijk. Maar als het gaat om een 4-sterrenhotel hadden we meer verwacht. Onze kamer was een familiekamer, maar deze was echt klein. Het was schoon, maar alles zag er een beetje oud en gebruikt uit. Over het algemeen waren we tevreden, maar niet enthousiast.
9
Davide
Alleenreiziger
11 januari 2025
“Uitstekend hotel. Geweldige locatie.”
- Locatie nabij de Markthal en de Kubuswoningen. Ruime kamer. Mooi moderne inrichting. Schoon.
- Het is niet heel bijzonder. Het zou prettig geweest zijn als het ontbijt bij mijn kamerprijs was inbegrepen, maar ik heb geen ontbijt genomen omdat het niet inbegrepen was.
9
Özge
Jong stel
4 januari 2025
“Geweldige locatie, nette kamer, vriendelijk personeel.”
- De locatie van het hotel is geweldig. Slechts 5 minuten lopen naar de Markthall en het stadscentrum. De kamer was ruim en over het algemeen schoon. Er was een koffiezetapparaat in de kamer. Het bed was comfortabel. De badkamer was groot. Het openen van de kamer met digitale sleutels via de telefoon was erg handig. Het personeel was zeer vriendelijk.
- De badkamer was een beetje stofig. De haardroger was zo stofig dat deze plakkerig aanvoelde, hoewel hij in zijn eigen tas zat. Ook was er geen toiletartikelenset of slippers in de kamer aanwezig.
7
Cosimo
Zakenreiziger
4 januari 2025
“Het is een fijne plek om te verblijven, verwacht geen luxe.”
- Locatie en ontbijt. De kamer is groot en schoon. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
- Ik denk dat de naam van het hotel doet denken aan The Savoy, maar het is enigszins oneerlijk, aangezien de diensten niet op dat niveau zijn. Het spijt me. Leuk plek, maar geen "Savoy" hotel.
10
Benedicty
Jong stel
3 januari 2025
“We kijken ernaar uit om u weer te verwelkomen.”
- Zeer rustig hotel. Kamer klein maar efficiënt - had alles wat men verwacht in een 4-sterrenhotel.
- Tapijten op de vloer. Ze waren schoon, maar aangezien de beschrijving op Bookings.com geen tapijten vermeldde, had ik gehoopt op geen tapijt.
9
Kyle
Jong stel
2 januari 2025
“Geweldige locatie en vriendelijk personeel.”
- Het personeel aan de receptie was erg vriendelijk en gaf uitstekende eetgelegenheden aan. Ruim hoekbalkon, ideaal voor persoonlijke ruimte.
- De platenspeler had geen stroomkabel.
6
David
Zakenreiziger
28 december 2024
“3 sterren zou een nauwkeuriger beschrijving zijn van dit zeer beschaafde hotel, met enkele operationele tekortkomingen.”
- De locatie is centraal en handig. De kamer is mooi, warm, met een groot bed (koningin) en comfortabel om te slapen en te werken. Een behoorlijke bureau. Ik was op de 6e verdieping, zuidgericht en de kamer was licht. De gordijnen werken goed. De kamer is niet lawaaierig, er was wat achtergrondgeluid van buiten afkomstig van een paar bars, maar met oordopjes was het prima. De koffiezetapparaat was goed, evenals de waterkoker. Ze bieden capsules aan (hoewel niet gelabeld, dus ik moest het opzoeken).
- Ik moest om basisbenodigdheden vragen zoals slippers en bodylotion. Ze hebben geen nieuwe mini-zeepbar gegeven (nadat ik de meegeleverde had geopend), ook al gebruikte ik deze meer dan 5 dagen en was het een klein schuimblokje geworden. In de kamer was er een grammofoonspeler als gimmick, maar er waren slechts 3 platen. Visueel aantrekkelijk, maar praktisch niet echt nuttig. Bovendien was het bedekt met stof. Schoonmaak was een probleem op deze accommodatie (voor mij). De badkamer werd goed schoon gemaakt, maar je kon zien dat de oppervlakken in de kamer niet elke dag werden schoongemaakt (ik was niet zeker of ze ooit waren schoongemaakt tijdens mijn verblijf, aangezien alles onder het stof zat). Het stofzuigen leek acceptabel. Het doorspoelen van het toilet had een probleem dat ze gedeeltelijk hadden opgelost, maar het was niet volledig verholpen. De koelkast werkte niet en moest worden vervangen. De liften zijn oud en traag en maken licht onheilspellende geluiden.
4
Ramona
Jong stel
25 december 2024
“Een grote teleurstelling.”
- De paar positieve punten. De locatie is ongetwijfeld zeer goed, midden in de actie, om zo te zeggen; vanaf deze locatie kun je gemakkelijk veel dingen te voet bezoeken. De kwaliteit van de slaap/bed was ook zeer goed, zodat je goed kunt uitrusten; het bed was zeer schoon. De zelf incheckprocedure, volledig digitaal, is ook altijd een pluspunt. En dat zijn de goede punten wel zo'n beetje.
- Het is moeilijk om een recensie te schrijven wanneer je geconfronteerd wordt met een grote teleurstelling, omdat je de neiging hebt om alleen de negatieve aspecten te zien en de paar positieve te negeren.
De negatieve ervaring begon al bij het betreden van de kamer en het zien van de punten aan het raam. Ik was geschokt, want dit zou illegaal moeten zijn; het is zeker niet elegant voor een 4-sterrenhotel, noch ethisch. We leven niet meer in de middeleeuwen, het gebruik van punten buiten het raam om vogels weg te houden (niemand wordt echt misleid door het onzinnige verhaal over het tegenhouden van mensen die uit het raam willen springen) is wreed en niet passend voor een beschaafde stad in een beschaafd land, dat bovendien veel aandacht besteedt aan dierenbeschermingswetten. Ook was het het vuilste raam dat ik ooit heb gezien in een gehuurde accommodatie, en de ramen kunnen eenvoudig van binnenuit helemaal open, dus er is geen enkele moeilijkheid met schoonmaken. De binnenkant van de kamer zag er zeer verouderd en gebruikt uit; het behang was vuil, helaas door nare mensen die overal vlekken hebben achtergelaten, wat niet volledig de schuld van het hotel is, maar op een bepaald moment moet alles vernieuwd worden. Deze plek heeft de meest oncomfortabele ontbijtformule; het is verplicht om een tijdslot van één uur te kiezen, wat niet handig is als je gewoon wilt uitrusten, en het eten biedt absoluut geen waar voor je geld. Het personeel is deels vriendelijk en aardig (in mijn geval het personeel dat 's nachts werkt), en deels verveeld en niet bereid om te helpen (het personeel dat 's ochtends werkt). Slechte Wi-fi.
Hoe dit hotel vier sterren krijgt, is voor mij volstrekt onbegrijpelijk, terwijl The James een 3-sterrenhotel is dat 1000 keer beter is wat betreft kwaliteit, moderniteit, voedsel, vriendelijk personeel, uitzicht en algemene sfeer.
Voor de punten wilde ik het hotel eigenlijk een 1 geven, maar ik heb geprobeerd niet te negatief te zijn; ik weet niet hoe goed ik daarin ben geslaagd. Ik zal proberen uit te vinden waar ik dit kan melden, dit kan niet normaal zijn.
10
Suzanne
Gezin met kinderen
24 december 2024
“Zoals een beroemde acteur ooit zei: "Ik kom terug!"”
- Het beste hotelbed waarin ik ooit heb geslapen en het personeel was gewoon fantastisch en uiterst professioneel.
7
Jesse
Jong stel
20 december 2024
“Goed”
- De bedden en de kamer waren zeer comfortabel, de kamer was rustig genoeg en er was voldoende ruimte. We vonden ook het ontbijt erg lekker en het personeel was vriendelijk.
- De douche voldeed niet aan de verwachtingen, de waterstroom was vrij traag.
9
Roy
Jong stel
11 december 2024
“aangenaam”
- comfortabele bedden, geen buitenlawaai.
- niets om op aan te merken
9
Polina
Jong stel
10 december 2024
“Ik kan deze plek absoluut aanbevelen. Het terrein van het hotel is prachtig. De zwembaden zijn ontzettend mooi en schoon, je kunt genieten van het strand.”
- De locatie is fantastisch, niet te toeristisch en er zijn veel leuke restaurants in de omgeving.
- De douche en badkamer hebben geen afscheidingen, wat een gevoel van ongemak creëert.
8
Emma
Gezin met kinderen
7 december 2024
“Vriendelijk hotel met karakter.”
- Vriendelijk personeel, schoon, handig, karaktervolle kamers. Ruime kamers, comfortabele bedden.
- Geen sleutel behalve op de telefoon - niet ideaal wanneer je de hele dag buitenshuis bent en de telefoonbatterij leeg is! WiFi is niet goed op de zesde verdieping. Warme ontbijtproducten waren zeer beperkt en koud. Kleine kopjes op de kamer en geen melk beschikbaar voor thee en koffie. Vrij prijzig voor de locatie.
9
Simona
Zakenreiziger
6 december 2024
“uitstekend bed in een zeer goed gelegen hotel”
- Wat een hotelverblijf aangenaam maakt, is de kwaliteit van de slaap. De uitzonderlijke kussens en het bed (ik had een tweepersoonskamer) maakten het verblijf fantastisch. Er zijn plekken om een drankje of koffie te genieten voor het hotel, met comfortabele kussens. Het ontbijt was gevarieerd en rijkelijk. Het ontbijt werd genuttigd in de ruime ruimtes naast de receptie, wat erg handig was wanneer je naar buiten wilde gaan of direct wilde vertrekken. De mogelijkheid om zeer vroeg te ontbijten is een groot voordeel. Het personeel bestaat uit jonge mensen die altijd glimlachen en zeer behulpzaam zijn.
- Laag waterdruk in de douche, maar dat komt in veel hotels voor. Mijn kamer bevond zich aan het einde van de gang op de eerste verdieping en soms was er in de ochtend, voor 6 uur, geluid, waarschijnlijk veroorzaakt door de activiteit van het hotelpersoneel. Mijn kamergenoot was geïrriteerd door deze geluiden, die niet erg luid waren. Ik had geen badjas of slippers, wat in een viersterrenhotel niet zou mogen ontbreken. De handdoeken werden elke dag vervangen, maar de kwaliteit was niet die van een viersterrenhotel.
9
Csaba
Jong stel
1 december 2024
“Uitstekend”
- goede locatie, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel
10
Sofiia
Jong stel
29 november 2024
“Geweldig!”
- Een van de beste hotels waarin ik heb verbleven! De kamer was zeer comfortabel - alles was grondig doordacht, waar kleding op te hangen en waar een tafel en stoelen te plaatsen. Er waren ook enkele historische boeken over Rotterdam - ze waren zeer informatief.
De douche was ook echt ruim en comfortabel. Een koffiemachine en thee zijn eveneens aanwezig. Het ontbijt was zeer smakelijk en de croissants waren geweldig.
- Als er een optie zou zijn om parasols te huren, zou dat geweldig zijn!
9
Uma
Groepsreizigers
22 november 2024
“Geweldige locatie”
- Had geen ontbijt.
De locatie van het hotel is uitstekend.
3 minuten met de trein van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Blaak en vervolgens 5 minuten lopen naar het hotel.
Op onze eerste dag hebben we een taxi genomen van Rotterdam Centraal - 20 EU betaald.
Als u bereid bent om te lopen, is het een geweldige manier om de stad te verkennen.
We hebben dagtochten gemaakt naar Delft, Gouda en Breda.
Prachtige musea en rijke Nederlandse geschiedenis.
- Niets echt, maar het zou fijn geweest zijn om de smart TV te kunnen gebruiken om Netflix op de TV te casten.
9
Kata
Gezin met kinderen
22 november 2024
“Zeer cool hotel tegen een redelijke prijs.”
- Zeer cool hotel met retro-styling, een bakelieten platenspeler en telefoon op de kamer, in een mooie buurt van Rotterdam.
Vraag en antwoord.
Het telefoonnummer van Savoy Hotel Rotterdam is +31 10 413 9280.
Savoy Hotel Rotterdam ligt 1,5 km van het centrum van Rotterdam.
Savoy Hotel Rotterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.
Savoy Hotel Rotterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.
Savoy Hotel Rotterdam heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.