NH Hotel Amersfoort - Amersfoort
NH Hotel Amersfoort
NH Hotel Amersfoort
NH Hotel Amersfoort
NH Hotel Amersfoort
Alle foto's
8.7
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

NH Hotel Amersfoort

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


NH Hotel Amersfoort is een modern viersterrenhotel in het centrum van Amersfoort. De ligging is gunstig voor zowel zakelijke reizigers als toeristen: het hotel bevindt zich op loopafstand van het centraal station, waardoor steden als Utrecht en Amsterdam snel bereikbaar zijn. Ook de nabijheid van de A1 en A28 zorgt voor een goede aansluiting op het wegennet. Vanuit het hotel zijn bekende bezienswaardigheden eenvoudig te voet te bereiken, zoals de historische binnenstad met de iconische Koppelpoort, het Mondriaanhuis en het Onze Lieve Vrouwetoren. De directe omgeving biedt een mix van cultuur, historie en moderne voorzieningen, waardoor het hotel een aantrekkelijke uitvalsbasis vormt voor een bezoek aan Amersfoort en de regio. De sfeer in het hotel is eigentijds en zakelijk, met een rustige ambiance die uitnodigt tot zowel ontspanning als productief werken.

De kamers in NH Hotel Amersfoort zijn comfortabel ingericht en beschikken over moderne faciliteiten. Elke kamer is voorzien van een ruim bed, een bureau, airconditioning en een eigen badkamer met inloopdouche. Voor gasten is er gratis wifi beschikbaar, wat het verblijf extra aangenaam maakt voor zowel werk als ontspanning. De kamers zijn licht en functioneel, met voldoende kastruimte en een kluisje voor persoonlijke bezittingen. Het hotel biedt daarnaast diverse algemene voorzieningen, waaronder een fitnessruimte, vergaderzalen en een parkeergarage. De lobby en lounge zijn ruim opgezet en bieden gelegenheid om te werken of te ontspannen. Dankzij de combinatie van comfort en praktische faciliteiten is het hotel geschikt voor een breed publiek, van toeristen tot zakenreizigers.

De service in NH Hotel Amersfoort is gericht op gastvrijheid en gemak, met een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel dat klaarstaat om vragen te beantwoorden. Het ontbijtbuffet biedt een gevarieerde selectie van verse producten in een lichte ontbijtzaal. Voor lunch en diner is er een restaurant met een internationale keuken en een ontspannen sfeer. In de directe omgeving van het hotel zijn verschillende eetgelegenheden te vinden, waaronder moderne bistro's en restaurants met lokale specialiteiten. Het hotel onderscheidt zich door de centrale ligging, de moderne voorzieningen en de flexibele service. Zowel koppels, gezinnen als zakelijke gasten vinden hier een passende accommodatie voor een comfortabel verblijf in Amersfoort.


Awards gewonnen door NH Hotel Amersfoort

Beste Hotelketen 2016

Beste Hotelketen 2017

Beste Hotelketen 2019

Beste Hotelketen 2020


Faciliteiten in NH Hotel Amersfoort

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • De Amersfoortse Verzekeringen 383m
  • Q-Park Sint-Jorisplein 477m
  • De Argonaut 591m
  • Q-Park, Centrum Mondriaan 603m
  • Parkeergarage Eemplein 707m
  • Het Boegbeeld 1.8 km
  • Spoedeisende hulp/Huisartsenpost 1.9 km
  • Parkeergarage Meander 2.1 km
Restaurant
  • Bombari 120m
  • Amershof 219m
  • Sushi Koi 323m
  • Rumah Makan Melati 324m
  • 1st Class 343m
  • Diwali 346m
  • Tollius 361m
  • Brasserie Cribs 378m
Museum
  • Zonnehof 400m
  • Museum Flehite 677m
  • Mondriaanhuis 780m
  • Musiom 801m
  • Museum Nederlandse Cavalerie 1.9 km
  • Historische Collectie Verbindingsdienst 2 km
  • Nationaal Monument Kamp Amersfoort 2.6 km
  • Historische Collectie Korps Militaire Administratie 5.6 km
Toeristische attractie
  • Waterlijn rondvaarten 716m
  • Klimspot 4.4 km
  • Paardenkamp 4.4 km
  • Put van Wallenburg 7.6 km
Treinstation
  • Amersfoort Centraal 341m
  • Amersfoort Schothorst 2.9 km
  • Soest 5.2 km
  • Soest Zuid 5.4 km
  • Hoevelaken 5.6 km
  • Amersfoort Vathorst 5.7 km
  • Soestdijk 6.4 km
  • Baarn 9 km

8.7

Beoordeeld door: 856 gasten.

8

Tudor

Gezin met kinderen
22 oktober 2025

“Goed verblijf in een charmante stad.”
  • Goede locatie - weg van het belangrijkste toeristische gebied, maar nog steeds op loopafstand van het prachtige stadscentrum en het treinstation. Ruime en veilige ondergrondse parkeergelegenheid. Als u met kinderen reist, bekijk dan het fantastische Dierenpark / Zoo, enkele minuten met de auto.
  • Kamermeubilair / badkameraccessoires zijn een beetje verouderd.

8

Lesley

Alleenreiziger
20 oktober 2025

“Zeer aangenaam verblijf in een geweldig hotel op 10 minuten van een groot treinstation en 10 minuten van een mooie stad.”
  • 24-uurs inchecken, ruime kamer met een bad om te ontspannen, ik vond het prettig dat er een selectie van thee en koffie beschikbaar was.
  • Normaal gesproken worden de kamers dagelijks schoongemaakt, maar ze zeiden "om het milieu te sparen" dat ze mijn kamer tijdens mijn verblijf van 4 dagen niet zouden schoonmaken... Heel vreemd, geen verse handdoeken of toiletartikelen, geen snelle stofzuigbeurt... Niets. Geen groot probleem, maar het is gewoon een beetje vreemd voor een hotel, vooral de reden die ze mij gaven.

8

Elizabeth

Jong stel
19 oktober 2025

“Zeer goed”
  • De kamer was zeer comfortabel.

8

Anna

Alleenreiziger
18 oktober 2025

“Aangenaam personeel en goede locatie.”
  • HEEL DICHT BIJ HET STATION. GEMAKKELIJKE LOOPAFSTAND NAAR HET CENTRUM VAN DE STAD. DE KAMER WAS SCHOON EN COMFORTABEL - WAS DAT IK DE AIRCO HAD KUNNEN UITZETTEN - DE VERSCHRIKKING VAN HOTELS!
  • LUCHTVERKOELING

8

Nicolas

Zakenreiziger
16 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Geweldige locatie, schone kamers en uiterst vriendelijk personeel (zonder twijfel!).
  • Het ontbijt is naar mijn smaak een beetje beperkt (gebrek aan gebakken goederen). De kamers kunnen zeker wat upgrades gebruiken (een likje verf, de kieren vullen, ...).

8

Alan

Jong stel
16 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Groot bed, comfortabele temperatuur en behulpzaam personeel. We waardeerden het dat we onze fietsen in hun garage konden opslaan. Het ontbijt was rijkelijk en gevarieerd. Gemakkelijke wandeling naar het historische stadscentrum en dichtbij het treinstation.
  • Het was behoorlijk duur, maar dat is overal in de EU na de Brexit.

5

Wytze

Alleenreiziger
15 oktober 2025

“Kamers zijn heel verouderd. Locatie is geweldig.”
  • kamers zijn zeer verouderd.

8

Jeremy

Jong stel
13 oktober 2025

“Mooi hotel op een geweldige locatie.”
  • Ideale locatie voor de trein naar Amsterdam en Schiphol Airport, gezellig en comfortabel hotel.

10

Barbara

Jong stel
13 oktober 2025

“Mooi hotel - goede locatie”
  • De kamer was ruim en comfortabel en de locatie van het hotel was uitstekend. Het was geweldig dat we fietsen konden huren bij het hotel en deze zeer mooie stad konden verkennen. Het ontbijt was uitstekend en het personeel was zeer behulpzaam. Parkeren was beschikbaar net onder het hotel voor auto's en fietsen.
  • Niets - we zouden dit hotel ten zeerste aanbevelen.

4

Lesley

Jong stel
11 oktober 2025

“Geen service, geen goede beoordeling.”
  • Het is een mooi hotel, we kregen een ruime kamer met een bank en het was erg rustig.
  • Hun website en de pamfletten van de receptie beweren dat ze vanwege corona meer schoonmaakwerkzaamheden zouden uitvoeren, maar bij onze aankomst werd ons verteld dat er GEEN schoonmaakservice zou zijn, tenzij deze werd aangevraagd. Ze hebben wel een app waarmee je kamerreiniging, roomservice enzovoort kunt aanvragen. Dit betekent dat je elke dag om schone handdoeken, schone kopjes en allerlei andere zaken moet vragen, wat gewoon reguliere hotelservice zou moeten zijn. Bovendien vergaten ze een paar keer enkele zaken, dus moesten we opnieuw vragen. Op een dag moesten we haastig een taxi beneden halen en vroeg het schoonmaakpersoneel me om zelf mijn schone handdoeken naar mijn kamer te brengen, dus moest ik snel terug naar mijn kamer rennen, opnieuw naar de lobby en kreeg te maken met een geïrriteerde taxichauffeur. Daarnaast hebben ze geen bruikbare gratis wifi... De wifi die ze aanbieden, claimen ze 2 Mbit te zijn... Maar ik kon zelfs geen Skype-sessie openen. Ze bieden premium wifi aan voor 9,99 per dag, maar het is een hotel. Ik kan gratis wifi krijgen bij McDonald's, Starbucks en willekeurige plekken in de stad, maar niet in het hotel waarvoor ik 100 dollar per nacht betaal? Ik ga in de komende tijd niet meer terug naar een NH-franchise.

6

Maria

Zakenreiziger
5 oktober 2025

“Het personeel en de locatie zijn uitstekend, maar er is voldoende ruimte voor verbetering.”
  • locatie, keuken- en receptiemedewerkers
  • vreselijke internetverbinding kamers worden niet dagelijks grondig schoongemaakt

10

Daniel

Jong stel
29 september 2025

“Echt mooi”
  • Zeer schoon met een mooi uitzicht, de locatie is uitstekend met vele voorzieningen in de omgeving. Ook is het treinstation zeer dichtbij, mocht u het openbaar vervoer willen gebruiken en de auto willen laten staan.

3

Ligia

Zakenreiziger
27 september 2025

“Ik zal het niet herhalen.”
  • Goed bed
  • Het systeem was enkele uren buiten werking en veroorzaakte grote verwarring bij de gasten en het in- en uitchecken. Er was slechts één persoon aan de balie die probeerde de situatie op te lossen.

8

Simon

Zakenreiziger
26 september 2025

“Schoon, geweldige locatie, vriendelijk personeel.”
  • Zeer schoon, super vriendelijk personeel, geweldige locatie.
  • Ik ben ooit buitengesloten uit mijn kamer, en ook is het ontbijt elke dag hetzelfde, er is geen fitnessruimte.

7

Javier

Jong stel
23 september 2025

“Goed”
  • Lokalisatie
  • Te duur

8

Fsardinha58

Alleenreiziger
23 september 2025

“Goed”
  • Over het algemeen goed.
  • niets te rapporteren

7

Benjamin

Zakenreiziger
23 september 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie, gemakkelijk te voet bereikbaar naar het treinstation in het stadscentrum, enzovoort. Vriendelijk personeel en zeer stille kamers.
  • De douche was een beetje verouderd.

10

Sylvan

Jong stel
17 september 2025

“geweldig hotel”
  • zeer schoon en perfect hotel. Heb er van genoten.
  • niets

8

Ian

Alleenreiziger
16 september 2025

“Zeer goed”
  • Handig gelegen bij het treinstation. Ruime kamer.
  • Zeer beperkte keuze aan warme dranken in de kamer. Slechts kruideninfusies, poedermelk en een koffiezetapparaat zonder gebruiksaanwijzing.

8

Lesya

Zakenreiziger
12 september 2025

“perfecte locatie tussen het stadscentrum en het station”
  • Vriendelijk personeel, schone en ruime kamer

10

Sumatee

Jong stel
10 september 2025

“Geniet van uw verblijf.”
  • Het hotel is dichtbij het treinstation, op ongeveer 1-32 minuten loopafstand. De receptie (dame met blond haar) was erg vriendelijk voor ons, vanaf het moment van inchecken tot het moment van uitchecken. Hartelijk dank!

10

Harold

Alleenreiziger
5 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Een zeer goed ontbijt met zoveel keuze; alles lijkt zo goed georganiseerd en vers. Het was zeker een hoogtepunt van mijn verblijf.
  • Niets

10

Janita

Jong stel
3 september 2025

“Hadden graag wat langer verbleven dan onze ene nacht.”
  • Schoon, vriendelijk en behulpzaam personeel. Gemakkelijke parkeermogelijkheden in de buurt van het stadscentrum. Uitstekend ontbijt.

10

Nataliia

Jong stel
29 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • We vonden alles leuk.

2

R

Jong stel
23 augustus 2025

“Verschrikkelijk”
  • Niets, zeer teleurgesteld.
  • Drukke receptie, kamer van lage kwaliteit met verouderd interieur, defecte garagedeur, zeer slechte uitstraling voor een viersterrenhotel.

5

Matthew

Zakenreiziger
20 augustus 2025

“Enkele problemen...”
  • Locatie - een korte wandeling naar het centrum Netheid - de kamer was ruim en schoon
  • Lang wachten - ik heb gevraagd om een strijkijzer naar de kamer te sturen en dit heeft meer dan een uur geduurd. Defecte apparaten - Het strijkijzer was beschadigd toen het werd ontvangen, bijna mijn shirt gescheurd! De haardroger was ook defect en werkte niet. Internet - beschikbare internetverbinding was slecht zonder te betalen voor een upgrade. Bed - was zeer stevig, hoewel dit een kwestie van persoonlijke voorkeur is.

8

Frederik

Alleenreiziger
19 augustus 2025

“Bovenkant”
  • Niet veel van een bar.

8

Mitja

Zakenreiziger
18 augustus 2025

“Zou aanbevelen.”
  • Locatie subliem. Kamer zeer ruim. Over het algemeen schoon.
  • Bed was een beetje versleten in vergelijking met andere NH hotels in Europa.

9

Lisa

Alleenreiziger
17 augustus 2025

“Geweldige service, verrassing en vreugde.”
  • Uitstekende service, kwam de kamer binnen met een klein tasje met lekkernijen voor mij, over het algemeen zeer ruim en schoon, de badkamer is niet erg modern, maar zou ook niet als verouderd moeten worden geclassificeerd. Tevens zijn er geweldige paraplu's die je kunt lenen als het regent en je toch de stad in wilt gaan, zonder extra kosten.
  • Niet van toepassing

4

Matthijswelle

Groepsreizigers
14 augustus 2025

“Teleurstellend, maar goede locatie.”
  • De locatie is het beste aspect van het hotel. Het personeel was vriendelijk genoeg. Helaas is er niet veel meer te prijzen.
  • Het hotel heeft geen enkele persoonlijkheid, alle meubels zijn geselecteerd uit een 3-sterren hotelcatalogus en zijn gewoon niet inspirerend. De toiletartikelen in de badkamer zouden een moderne upgrade kunnen gebruiken, ze voelden aan als iets uit de late jaren '90 met het kleine, vierkante stuk zeep. De draaideur had een houten paneel erin, alsof het hotel net was aangevallen door een boze menigte die het glas had gebroken.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je NH Hotel Amersfoort zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van NH Hotel Amersfoort via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor NH Hotel Amersfoort. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in NH Hotel Amersfoort.
Bij Hotels.nl kun je NH Hotel Amersfoort reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in NH Hotel Amersfoort, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

NH Hotel Amersfoort ligt 765 meter van het centrum van Amersfoort.

NH Hotel Amersfoort heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

NH Hotel Amersfoort staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

NH Hotel Amersfoort heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

NH Hotel Amersfoort heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability