9.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het Amstel Hotel InterContinental Amsterdam, geopend in 1867, staat bekend om zijn luxe faciliteiten en uitstekende service. Dit iconische vijfsterrenhotel is strategisch gelegen aan de Amstel op Professor Tulpplein 1, waardoor het gasten de mogelijkheid biedt om eenvoudig toegang te krijgen tot belangrijke culturele attracties, waaronder het Rijksmuseum, Van Gogh Museum en Koninklijk Theater Carré. De centrale ligging van het hotel maakt het een ideale uitvalsbasis voor zowel toeristen als zakelijke reizigers. Bovendien biedt het hotel, met zijn ligging aan het water, een unieke ambiance die bijdraagt aan de exclusieve ervaring.

De gastronomische opties in het Amstel Hotel zijn te vinden in het bekroonde restaurant La Rive, dat Franse en mediterrane gerechten serveert met een prachtig uitzicht over de Amstel. Daarnaast beschikt het hotel over de Amstel Lounge, waar gasten kunnen genieten van diverse gerechten en drankjes in een informele setting. De bar en lounge zijn ook populaire plekken voor afternoon tea en cocktails, wat de sociale sfeer van het hotel versterkt. In de directe omgeving zijn er ook talloze mogelijkheden voor culturele en recreatieve activiteiten, waaronder musea, theaters en winkels, waar gasten hun tijd buiten het hotel kunnen doorbrengen.

De accommodatie zelf bestaat uit 79 luxe kamers en suites, elk ontworpen met een mix van klassieke elegantie en moderne voorzieningen. De kamers zijn uitgerust met marmeren badkamers, luxe beddengoed en geavanceerde technologie, en bieden uitzicht op de stad of de Amstel. Bijzonder is het prachtige wellnesscentrum, waarin een binnenzwembad, sauna's en fitnessfaciliteiten zijn te vinden. Voor zakelijke reizigers zijn er diverse vergader- en balzalen beschikbaar, terwijl de conciërgeservice gasten begeleidt bij hun verzoeken, variërend van vervoer tot het aanbevelen van lokale ervaringen. De valet parking biedt extra comfort, wat de algehele ervaring van een verblijf in dit prestigieuze hotel verder verbetert. Het Amstel Hotel staat dan ook garant voor een ongeëvenaarde combinatie van historische charme en hedendaagse luxe in het hart van Amsterdam.



Faciliteiten in Amstel Hotel InterContinental Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Balkon of Terras
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Ramen die open kunnen
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Terras
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Oven
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Body scrub
  • Body wrap
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Haar knippen
  • Haar stylen
  • Haar verven
  • Haarbehandelingen
  • Hamam
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Lichaamsbehandelingen
  • Lichttherapie
  • Make-upbehandelingen
  • Manicure
  • Massagekamer
  • Pedicure
  • Personal trainer
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Solarium
  • Stoomkamer
  • Strandstoelen
  • Waxbehandelingen
  • Wellness centrum
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Buiten
  • Terras
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Centrum Oost 333m
  • Ooster-parking 738m
  • Muziektheater (Opera house) 855m
  • The Bank 864m
  • Heinekenplein 922m
  • Waterlooplein 1.1 km
  • Parking De Hoofdstad 1.3 km
  • Gouden bocht 1.3 km
Restaurant
  • Amstelhaven 37m
  • Amstel Restaurant 52m
  • Bar/Brasserie Lempicka 133m
  • Baret 243m
  • De Ysbreeker 249m
  • STAN&CO 264m
  • Bistro De Carrékelder 292m
  • Loetje 323m
Museum
  • Amsterdam Museum 679m
  • Collectie Six 695m
  • Hermitage 713m
  • Willet-Holthuysen 806m
  • Our House 833m
  • Hollandsche Schouwburg 846m
  • National Holocaust Museum 886m
  • Het Groote Museum 887m
Toeristische attractie
  • Pride 817m
  • Amsterdam canal cruises 980m
  • Waterloopleinmarkt 1 km
  • Rondvaart Canal 1.1 km
  • Gassan Diamonds 1.1 km
  • Kattenkabinet 1.2 km
  • Kraan Entrepotdok 1.2 km
  • Zuiderkerkstoren 1.3 km
Treinstation
  • Wibautstraat 716m
  • Vijzelgracht 995m
  • De Pijp 1.2 km
  • Nieuwmarkt 1.3 km
  • Amsterdam Amstel 1.7 km
  • Amsterdam Muiderpoort 1.7 km
  • Centraal Station 2 km
  • Amsterdam Centraal 2.2 km

9.3

Beoordeeld door: 125 gasten.

10

Andrew

Jong stel
1 juni 2025

“Geweldige pauze in een prachtig hotel.”
  • Alles van aankomst tot vertrek was uitstekend. Ik ben over de hele wereld geweest en dit hotel staat zeker in mijn top 5.
  • Er was niets, het was perfect.

10

Alexandria

Zakenreiziger
24 mei 2025

“Dank u wel.”
  • De gehele opzet
  • Ik ben zo gelukkig en dankbaar dat ik in staat was om een prachtige plek zoals het Intercontinental te ervaren.

7

Esat

Jong stel
23 april 2025

“Goed”
  • het restaurant en de bar, prachtig gebouw
  • Oude trappen maken te veel geluid en hebben een upgrade nodig.

8

Aljawharah

Jong stel
8 april 2025

“Goed, maar verwacht beter.”
  • Het was goed wat betreft de ruimte, schoonmaak en locatie. Het personeel was voldoende behulpzaam, maar ik had meer verwacht aangezien ik gedurende 5 uur geen internet had. Ook had ik betere voordelen verwacht, zoals een welkomstdrankje. Het zwembad was gesloten vanaf 21.00 uur, wat niet verwacht werd; ik geef de voorkeur aan middernacht om te zwemmen.
  • Het internet was niet goed, ik verloor 5 uur lang de verbinding en ze blijven personeel sturen om het te verhelpen in plaats van betere en snellere oplossingen aan te bieden.

10

Yaseen

Alleenreiziger
2 april 2025

“Ik voelde me bevoorrecht.”
  • de locatie en het vriendelijke personeel
  • niets

6

Raina

Zakenreiziger
29 maart 2025

“Een aangenaam verblijf, met een vriendelijk en beleefd personeel. Een internationale reiziger.”
  • Heb geen ontbijt gehad.
  • Een warme buitenzitruimte... met een brandend vuur ontbrak.

10

Tom

Jong stel
20 maart 2025

“Altijd een genoegen om weer terug te keren bij elk bezoek.”
  • Uitstekend menu en uitstekende service, met uitzicht op het hoofdkanaal.
  • Grootse historische accommodaties aangevuld met uitstekende service op alle niveaus.

10

May

Groepsreizigers
8 maart 2025

“Ervan genoten.”
  • Vriendelijke ontvangst

10

Sunangal

Jong stel
16 februari 2025

“Zal een geweldige ervaring herhalen!!!!”
  • Geweldig
  • Niets

6

Vahan

Jong stel
5 februari 2025

“Ondanks de kleine dingen zullen we terugkeren. Het heeft stijl.”
  • Het hotel is een prachtig gebouw, realmente majestueus. De kamers, hoewel functioneel, hebben wat opknapwerk en vernieuwing nodig. Lades hingen vast bij het openen en de wastafel had een scheur. De douche was zeer goed. Maar er was niet veel veranderd sinds ons laatste bezoek twintig jaar geleden. De locatie is voor ons doel zeer handig. De roomservice was zeer goed. Een ontbijt op zaterdagochtend in het restaurant was een ramp. We hebben ons geld teruggekregen/niet betaald.
  • Restaurantservice. Enkele kleine ongemakken in de kamer.

9

Marianna

Zakenreiziger
3 februari 2025

“Uitstekend”
  • Locatie
  • Na

10

Neal

Jong stel
3 februari 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige locatie, behulpzaam personeel. De kamers waren comfortabel en schoon.
  • Wij vonden het eten in het restaurant op de benedenverdieping niet zo goed. We begrijpen niet waarom de theesalon niet het hoofdrestaurant kan zijn, dat zou veel aangenamer zijn.

10

Massimiliano

Jong stel
3 februari 2025

“Heerlijke stadsuitstap in een geweldig hotel.”
  • de SPA, de lounge, het ontbijt en de kamer. Over het algemeen is het hele hotel echt prachtig.
  • Niets.

9

Johan

Alleenreiziger
20 januari 2025

“uitstekend hotel”
  • locatie en luxe

1

Luiz

Jong stel
16 januari 2025

“Vreselijke, vreselijke ervaring, het voelde alsof ik deelnam aan het begin van een horrorfilm.”
  • Ik vond de buitengevel van het hotel mooi, de uitstraling van de lobby en de uitstraling van de ontbijtkamer (niet het eten). Ook de manier waarop de liften zijn geïntegreerd als normale deuren viel me op. Maar eigenlijk was dit het hotel waar ik het moeilijkst goede dingen over kon vinden om te vertellen.
  • Eerst probeerde de receptie me agressief te overtuigen om de aanbetaling bij inchecken contant te betalen en niet met een creditcard. Ze zeiden zelfs dat hun machines niet werkten en pas toen ik aangaf dat er geen andere mogelijkheid was, presenteerden ze een werkende machine. Ik had een reservering gemaakt voor een Presidentiele Suite met balkon, maar kreeg een oude kamer toegewezen met verouderde en gescheurde behang, overal spinnenwebben met een familie van grote kameelspinnen, beschadigd en onverzorgd meubilair, en een volledig niet-functionerende airconditioning (geen licht, geen geluid, geen lucht). Ze probeerden me ervan te overtuigen om in de kamer te blijven met de opmerking "Het spijt me dat u zich zo voelt, meneer". Kamer 411. Vervolgens probeerden ze me in een inferieure kamer te plaatsen zonder balkon en niet in een presidentiele suite. Pas toen ik vroeg om een terugbetaling, belden ze de manager en boden ze me kamer 410 aan, een schone en minder bevlekte versie met werkende airconditioning van de kamer die ze me probeerden te laten gebruiken. Ze hebben een ernstig probleem met de gastvrijheid. Er zal iets ergs gebeuren als er niets aan gedaan wordt.

10

Tamara

Gezin met kinderen
14 januari 2025

“Een van de beste hotelervaringen die we hebben gehad.”
  • Geweldige medewerkers en service, uitstekende faciliteiten en ideale locatie.

10

Yasmeen

Gezin met kinderen
31 december 2024

“Hoe een klassiek hotel eruit zou moeten zien.”
  • We hebben genoten van het uitzicht en het personeel. Het merendeel van het voedsel was zeer goed, ze maken de beste frieten in Amsterdam! Het personeel doet er alles aan en is altijd vriendelijk en behulpzaam.
  • Niets

9

Ilja

Gezin met kinderen
27 december 2024

“Geweldig hotel met vriendelijk personeel.”
  • Alles behalve de WiFi-snelheid.
  • WiFi-snelheid

10

Faris

Jong stel
14 december 2024

“Uitzonderlijk”
  • alles
  • niets

8

Jane

Jong stel
13 december 2024

“Prachtig hotel aan de Amstel. Mooie kamer, maar heeft vernieuwing nodig.”
  • de kamer was prachtig
  • Het eten in restaurant The Amstel is niet meer zo bijzonder als voorheen. De bank en stoel in onze suite waren versleten.

10

Anthony

Jong stel
8 december 2024

“Perfect.”
  • Ik heb er van genoten!
  • Niet van toepassing.

10

Harrriet

Jong stel
5 december 2024

“Uitzonderlijk”
  • Ronald, de manager van voedsel en dranken, was geweldig. Hij deed er alles aan om ons te helpen en bracht tijd door met ons om over het hotel en zijn rol daar te praten.

4

Jane

Zakenreiziger
5 november 2024

“Teleurstellend en onbevredigend. Ze drijven op de geschiedenis en de prachtige ontvangsthal.”
  • We betaalden 900 euro voor een kamer die een nieuwe verflaag nodig had. Het was zo lawaaierig, hoewel ik schriftelijk om een rustige kamer had gevraagd, dat we de eerste nacht niet sliepen tot het verkeer om 2.30 uur 's nachts afnam. Het beddengoed was armoedig en de gordijnen waren ernstig bevlekt. Toen we van kamer verhuisden was het rustiger, maar het beddengoed was oud en het dekbed was zo oud met gaten erin en ik vroeg om een donzen dekbed maar kreeg een ander armoedig dekbed. De zorg die we ontvingen van het personeel varieerde tussen uitstekend en onervaren en stuurs.
  • Het is duidelijk dat de kamer die we boekten tegen de hoogste prijs was toen de Vermeer-website live ging. Tegen de tijd dat we aankwamen, was de tentoonstelling bijna gesloten en werd de kamer geadverteerd voor 200 euro minder. Zeker hadden we een upgrade aangeboden moeten krijgen, vooral toen we van kamer moesten veranderen vanwege het lawaai. In feite bood de senior receptioniste me een gratis taxi naar het museum aan en pas toen ik protesteerde gaf ze ons een korting van 30% op alleen de eerste nacht. Het was de 86e verjaardag van mijn man die mij op mijn zakenreis vergezelde en het was een complete mislukking.

4

Patricia

Jong stel
3 november 2024

“Het verwachte 5-sterrenverblijf voldeed niet aan de verwachtingen.”
  • Het hotel zelf is prachtig en op een schitterende locatie. Het ontbijt was een heerlijke ervaring met uitzicht op het kanaal en het personeel was aardig.
  • De kamer was erg vervallen. De gordijnen en de tapijten hadden vlekken. Het openen en sluiten van de gordijnen was een beproeving omdat er 5 aparte koorden waren. De elektra waren zo verouderd dat de bedlampjes alleen aan één kant bediend konden worden. Om de waterkoker te gebruiken, moesten we de kamerlampen aanzetten, omdat het een verlengsnoer was. Dus om 's ochtends een kopje thee te maken, waren de lichten fel aan. De kamer is geen 5-sterren kamer en zou niet als zodanig moeten worden verkocht. We hadden een drankje na het diner in de bar en ik had een ongeluk en stootte mijn limoncello om. De barman wist wat er gebeurd was, hij nam het weg en mijn man was erg verrast om te zien dat hij ons in rekening bracht. We wilden geen ophef maken, maar we vonden dat teleurstellend.

9.6

WJN Koek-Mulder
“Heel vriendelijk topservice, prachtligging.”
  • Vriendelijk personeelen uitstraling hotel.
  • Lounge terras was vol. Uigeweken naar zwembadterras aan Amstel, maar daar is de service weer anders, Is ietwat verwarrend.

9.2

Lanser
“Vorstelijk genoten”
  • schitterend hotel, geweldige ambiance, super goede en volledige service en van alle luxe voorzien
  • geen

8.6

buiting
“Ga minimaal een keer in het Amstel hotel slapen”
  • Prachtig hotel, top locatie, prachtige kamer.
  • Reservering diner rommelig.Bediening tijdens het diner matig.

8.6

Kiewied-Kuipers
“De kamer, het uitzicht, het personeel, het is zeker een 5 * plus.”
  • Wow - dat zegt genoeg! De kamer, het uitzicht, het personeel, het is zeker een 5 * plus. Geweldig hotel, uitstekende ligging { veel te doen en te zien in de omgeving}, behulpzame service, prima ontbijt. Een aanrader om hier te verblijven. Kon niet beter
  • Kamer 308, naast de lift is geen opwaardering, beetje jammer.

8.8

Lieven
“'n geweldig verblijf!”
  • iperfect; het bruidspaar heeft van een geweldig verblijf genoten!
  • geen

9.2

Schelling
“Dit was heerlijk genieten.”
  • Personeel uiterst correct en behulpzaam. Zij hebben ons het gevoel gegeven een gewaardeerde gast te zijn in het hotel. Een bezoek aan het restaurant La Rive maakte het voor ons compleet. Ook hier zijn wij uiterst correct verzorgd, het eten was uitstekend en de wijnen heerlijk, zeker na de uitleg van de uitgeschonken wijnen.
  • Het ontbijt was goed verzorgd, helaas hadden de vers waren zoals kaas en rosbief wat minder uitgedroogd moeten zijn. Wij hebben deze niet genuttigd, maar het zag er niet goed uit voor een restaurant van deze klasse.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Amstel Hotel InterContinental Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Amstel Hotel InterContinental Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Amstel Hotel InterContinental Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Amstel Hotel InterContinental Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Amstel Hotel InterContinental Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Amstel Hotel InterContinental Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam ligt 1,8 km van het centrum van Amsterdam.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Amstel Hotel InterContinental Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.