9.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Andaz Amsterdam Prinsengracht is een luxe hotel met vijf sterren, gelegen in het centrum van Amsterdam aan een van de bekendste grachten van de stad. De ligging aan de Prinsengracht maakt het hotel bijzonder aantrekkelijk voor wie de stad te voet wil verkennen. Het Rijksmuseum, het Anne Frank Huis en het Van Gogh Museum bevinden zich op loopafstand, net als de levendige Negen Straatjes en de Jordaan. Dankzij de centrale locatie zijn zowel het Centraal Station als diverse tram- en bushaltes eenvoudig bereikbaar, waardoor de verbinding met andere delen van de stad en de regio uitstekend is. De ambiance in het hotel is modern en artistiek, met een eigentijdse inrichting die het karakter van Amsterdam weerspiegelt. Het hotel combineert een stijlvolle uitstraling met een ontspannen sfeer, waardoor het zowel geschikt is voor stedentrippers als voor zakelijke reizigers.

De kamers van het Andaz Amsterdam Prinsengracht zijn comfortabel ingericht en beschikken over moderne voorzieningen zoals airconditioning, een flatscreen-tv en een minibar die dagelijks wordt aangevuld. Gasten kunnen rekenen op gratis wifi in het hele hotel, wat het verblijf extra aangenaam maakt. De kamers zijn ruim opgezet, met hoge plafonds en grote ramen die uitzicht bieden op de gracht of de binnentuin. De badkamers zijn voorzien van luxe toiletartikelen, een ruime douche en voldoende opbergruimte. Voor wie extra ontspanning zoekt, zijn er faciliteiten zoals een fitnessruimte, sauna en een dakterras met uitzicht over de stad. Het hotel biedt daarnaast roomservice, een conciërge en parkeergelegenheid voor gasten die met de auto komen.

De service in het Andaz Amsterdam Prinsengracht staat bekend om zijn gastvrijheid en persoonlijke aandacht, met een 24-uurs receptie en vriendelijk personeel dat graag helpt met tips over de stad. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm en biedt een ruime keuze aan verse producten. In het hotel bevindt zich een restaurant met een internationale keuken en een stijlvolle bar waar gasten kunnen ontspannen met een drankje. In de directe omgeving zijn diverse gerenommeerde eetgelegenheden te vinden, waaronder Foodhallen, Pasta e Basta en Eatmosfera Ristorante. Het hotel is gevestigd in een historisch pand, wat bijdraagt aan de unieke sfeer. Dankzij de combinatie van design, locatie en service is het hotel geschikt voor zowel romantische uitjes als gezinsvakanties en zakenreizen.



Faciliteiten in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel

Eten en drinken
  • Bar
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Dvd-speler
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Massagekamer
  • Sauna
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Bruidssuite
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
Buiten
  • Tuin

In de omgeving

Parkeergarage
  • Gouden bocht 475m
  • Hirschgebouw 547m
  • Parking De Hoofdstad 588m
  • Q-Park Byzantium 684m
  • Furore 728m
  • Parkbee Overtoom 843m
  • Parkbee Overtoom, voetgangersingang 902m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 1.1 km
Restaurant
  • Billy's Thai Restaurant 48m
  • Casa Peru 152m
  • Vinkeles 168m
  • Sinck 176m
  • Pastini 180m
  • Rakang Thaï restaurant 232m
  • Goodies 233m
  • Ron Gastrobar Oriental 246m
Museum
  • Huis Marseille 134m
  • Grachtenhuis 229m
  • Houseboat Museum 262m
  • Pijpenkabinet 442m
  • The Tea Rat Theepottenmuseum 472m
  • Henri's Little Cheese Museum 479m
  • Torture Museum 534m
  • Max Euwe 566m
Toeristische attractie
  • The Fault In Our Stars Bench 231m
  • Amsterdam Hop on Hop Off 314m
  • Spui plein 467m
  • Lovers canal Cruises 477m
  • Houten Huis 488m
  • Canal Cruise 500m
  • Begijnhof 533m
  • Kattenkabinet 639m
Treinstation
  • Vijzelgracht 960m
  • Nieuwmarkt 1.3 km
  • De Pijp 1.6 km
  • Centraal Station 1.6 km
  • Amsterdam Centraal 1.7 km
  • Centraal Station 1.8 km
  • Wibautstraat 2.5 km
  • Europaplein 3 km

9.5

Beoordeeld door: 99 gasten.

9

Hani

Gezin met kinderen
11 september 2025

“Geweldige ervaring!”
  • Geweldig personeel. Fantastische decoraties en kunstwerken. Goede locatie.
  • Het ontwerp van de badkamer, douche en wastafel is geschikt voor een koppel...niet zeer functioneel voor kinderen.

7

Tracy

Gezin met kinderen
10 september 2025

“Vreemde kamerindeling bood weinig privacy.”
  • De locatie was geweldig. Het ontbijt was fantastisch. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
  • De indeling van de kamer, met de douche en wastafel in de slaapkamer, bood geen privacy. Als iemand 's nachts naar het toilet ging, moest diegene de slaapkamer binnenkomen om zijn of haar handen te wassen, wat voor verstoring zorgde. Er verscheen wat zwarte schimmel op het plafond buiten de douche (een ander nadeel van het hebben van een douche in een woonruimte). Het toilet raakte verstopt tijdens ons verblijf, maar de receptie was snel om het te laten herstellen.

10

Michael

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Ik zou het zeker aan vrienden aanbevelen. De inrichting en het behang waren exquisiet.”
  • Bijna alles was perfect!
  • Het bed was te hard, waardoor ik niet goed heb geslapen.

9

Melanie

Gezin met kinderen
31 augustus 2025

“We hebben genoten van ons verblijf en komen zeker terug.”
  • De ontbijten waren geweldig en het personeel was zeer behulpzaam.
  • Iets om koffers op te zetten om uit te pakken.

10

Sara

Vriendengroep
29 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Ik hield van alles aan dit hotel!

5

Anonymous

Jong stel
25 augustus 2025

“Helemaal niet tevreden met deze prijs.”
  • De locatie en het uitzicht op het kanaal waren mooi. Het hotel had een unieke uitstraling en het ontwerp was behoorlijk interessant. Ik waardeer het feit dat het een huisdiervriendelijk hotel is (met een toeslag van €45). Het personeel was zeer vriendelijk. Het parkeren (valet-service) kost €65 per 24 uur.
  • Het spijt me te zeggen, maar het hotel is beslist te duur... De gootsteen (de afvoerbuis) en de douche stonken. Ik kon al het vuil in de overloopinlaat van de gootsteen zien. De badkamervloer was plakkerig. Er was geen extra service, hoewel het €1.880 kostte voor 2 nachten. De voorzieningen en dranken in de koelkast zouden beter moeten zijn. Ik had veel meer verwacht voor die prijs, maar ik denk dat de prijs zo hoog is vanwege het feit dat het een designerhotel is en vanwege de goede locatie.

10

Cristian

Alleenreiziger
24 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Wonderlijk hotel, beste locatie, je kunt geen fout maken met deze keuze.

8

Sushrut

Jong stel
21 augustus 2025

“Was erg aangenaam, echter was het voedsel een beetje problematisch.”
  • De locatie was uitstekend, maar de valet parking is zeer prijzig.
  • Gezondere opties op het menu

9

Ariel

Jong stel
19 augustus 2025

“Geweldig hotel, locatie, personeel, ontbijt.”
  • Het ontbijt was voortreffelijk, inclusief de service.
  • Ik heb extra betaald voor "kanaalzicht". Het was een beetje ongemakkelijk. Klein raam en een moeilijke hoek om het kanaal te zien. Het lijkt niet de extra kosten waard te zijn. Een ander probleem was dat het moeilijk was om de kamer 's ochtends donker te houden.

6

Arch

Groepsreizigers
14 augustus 2025

“mooi, maar overpriced”
  • de locatie en de grootte van de kamers
  • een ruime tuin maar staat roken niet toe (zeer ongebruikelijk voor Europese normen)

8

Victoria

Gezin met kinderen
13 augustus 2025

“Aangenaam verblijf in Andaz Amsterdam”
  • Locatie, netheid, flamboyant ontwerp dat modern is maar gerelateerd aan Amsterdam, uitzicht op de grachten, tuin. Onze kamer was op de vierde verdieping, enorme ramen lieten veel licht binnen en het uitzicht was mooi. De kamer was groot en stil. Ik vond de grote inloopkast prettig. De mini koelkast was ingebouwd in een lade onder een zeer stijlvol bureau. Water en andere dranken uit deze minibar waren inbegrepen, zonder extra kosten. De televisie was groot. Er waren boeken, waaronder een over de ontwerper, wat interessant was. Alles in deze kamer en het hotel zelf was doordacht en uniek ontworpen, wat bijdroeg aan een aangenaam verblijf. We ontdekten elke dag nieuwe designelementen.
  • Er was een aparte douche, een toilet in een eigen ruimte en een wastafel gemonteerd aan een groot console in de slaapkamer zelf. Als er een andere wastafel bij het toilet was geweest, zou dat prima zijn geweest, maar in plaats daarvan moest je gebruikmaken van deze console-wastafel. Een ander negatief punt was de bouw in het aangrenzende gebouw. Het veroorzaakte geen geluid, maar er lagen zakken zand en andere materialen verspreid op het trottoir, evenals stof, enzovoorts.

6

Farzad

Jong stel
2 augustus 2025

“normaal verblijf”
  • Het hotel is een klein hotel, maar het is nieuw. De kamer is ook klein, maar het voordeel is dat er een balkon in de kamer is. Het is een normaal hotel. De medewerkers van de receptie zijn zeer behulpzaam en verwelkomen je vriendelijk. Ze zorgen goed voor je.
  • Ten eerste heeft het restaurant een zeer beperkt menu. De bediening in het restaurant is bovendien ook erg traag. De kamer is klein en er is onvoldoende ruimte beschikbaar. Mijn idee is dat de prijs voor dit hotel te hoog is.

6

Honoria1

Jong stel
28 juli 2025

“Veel geld voor wat het biedt. Ik zal niet terugkomen.”
  • Positieve punten - zeer schone kamer, comfortabele bedden. Rustig uitzicht op de tuin. Enkele aardige medewerkers aan de receptie (behalve één, zie hieronder). Uitstekende locatie voor een wandeling naar musea en een aantal leuke winkels en restaurants binnen een straal van 20 minuten lopen.
  • Gekozen om de locatie, geluidsisolatie en toegang. We verbleven in een twin kamer 406. Toen we bij de kamer kwamen, hoorden we onmiddellijk oorverdovende boor- en bouwgeluiden, die aanhielden tot we de kamer verlieten voor het diner. Ik heb dit gemeld bij de receptie en ze zeiden: “We weten van niets en bovendien zijn we volgeboekt, dus we kunnen uw kamer niet veranderen. We zullen het onderzoeken.” De volgende ochtend begon het weer om 7.30 uur. Ik nam het op en mailde het hotel. Ik sprak met hen aan de receptie. Ik liep naar buiten en zag een bouwplaats aan de rechterkant van het hotel, waardoor ik me afvroeg hoe het hotel “van niets op de hoogte was.” Later op de dag belden ze me en boden ze aan om ons te verplaatsen, maar we gingen net de stad in om Vermeer te bekijken en we vertrokken de volgende ochtend. Het was een geval van te weinig, te laat. Ik schrijf deze beoordeling om te benadrukken dat je geen kamer aan die kant van het hotel wilt vanwege de aanhoudende werkzaamheden naast het hotel. De bouwwerkzaamheden beïnvloeden ook de toegang. Vrachtwagens en bezorgwagens staan lange tijd geparkeerd en blokkeren de weg. Het is een eenrichtingsstraat, dus er staan auto's achteraan/bijv. Ubers kunnen je niet bereiken. Dit is niet ideaal. De ontbijtdienst was chaotisch. Onze koffie kwam 35 minuten later, tegen de tijd dat we ons ontbijt al hadden afgerond. Ik zou dit hotel niet aanbevelen. Negatieven - sommige trainingproblemen met het personeel, bijvoorbeeld we kregen geen fles water omdat dit “slechts een welkomstdrankje” was bij de receptie, we mochten het ontbijt niet verlaten totdat er een manager was gebeld omdat ze een fout hadden gemaakt met ons ontbijt dat inbegrepen was (vreemd). Een groot aantal stopcontacten werkte niet in de kamer. Ik vond het ook niet prettig dat de douche in de kamer was; persoonlijk geef ik de voorkeur aan een aparte badkamer.

8

Julia

Zakenreiziger
27 juli 2025

“Bijzonder plek, maar heeft betere beheersing nodig.”
  • Perfecte locatie en prachtig interieur. Geweldige cocktail in de lobbybar.
  • Zeer lange wachttijden bij het inchecken en bij het uitchecken. Er was een geur in de kamer en in het toilet. En wat nog erger is, ze probeerden dit te camoufleren met parfum. Het was erg druk bij het ontbijt, goede selectie van voedsel, maar gemiddelde kwaliteit.

10

Sebnem

Jong stel
27 juli 2025

“Fantastisch hotel”
  • We hebben genoten van het hotel en ook van het diner, de locatie was geweldig! De kamer was fantastisch! We verbleven in een queensize kamer. We zouden dit hotel zeker kiezen voor onze volgende reis naar Amsterdam. Bedankt iedereen!

8

Oliviero

Zakenreiziger
24 juli 2025

“Zeer goed.”
  • Perfecte locatie in een van de beste straten van Amsterdam. Super gaaf en stijlvol design en zeker leuke kamers.
  • Een taxi naar daar krijgen kan een nachtmerrie worden. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk en zullen u daarbij helpen (of u kunt gewoon lopen/fietsen).

10

Anna

Jong stel
23 juli 2025

“Adembenemend ontwerp dat de Nederlandse cultuur en natuur werkelijk weerspiegelt.”
  • Prachtig en ongewoon ontwerp. Heerlijke, gezellige sfeer in de lobby. Goed gelegen.
  • Alles was goed.

10

Bram

Jong stel
22 juli 2025

“Perfect voor een ontspannen paar dagen in Amsterdam.”
  • Mooi gebouw, stijlvol.
  • Goed gelegen en met charme

10

Robert

Groepsreizigers
11 juli 2025

“Perfecte plek om te verblijven.”
  • De locatie is uitstekend, het personeel is geweldig. Het ontbijt is heerlijk.
  • De prijzen in de bar zijn nogal aan de hoge kant.

10

Irem

Jong stel
9 juli 2025

“prachtig ontwerp”
  • ontwerp locatie ontbijt

8

Anonymous

Zakenreiziger
8 juli 2025

“Een andere verblijfservaring”
  • De kamer en het hotel zijn prachtig ontworpen. Overal ziet het eruit met de precisie van architectuur. De kamers zijn zeer schoon. De aparte bagageruimte in mijn kamer was erg goed. De kamers zijn comfortabel en uniek ontworpen met een eigen toilet.
  • Allereerst is het hotel extreem duur. Dit betekent niet dat ik het niet kan betalen. Wanneer ik vergelijkingen maak, lijkt het hoog. We vroegen om parkeermogelijkheden en kregen te horen dat, als we voor het hotel zouden kiezen, ze een valet service aanbieden voor de kosten van 60 euro per nacht of dat we zelf gebruik konden maken van goedkopere privéparkeermogelijkheden (40 euro). De Covid-maatregelen waren niet voldoende. De meeste desinfectiemiddelen waren leeg en niet aangevuld. Het ontbijt was à la carte en voldeed niet aan de verwachtingen die bij een hotel met zo’n sterrenclassificatie horen.

2

Jonathan

Jong stel
29 juni 2025

“Overgewaardeerd pretentieus hotel met zeer gemiddelde kamers.”
  • vriendelijk personeel
  • vreselijke donkere decoratie, enorm overpriced, kamer is zeer gemiddeld

10

Thomasine

Zakenreiziger
28 juni 2025

“Uitstekend”
  • geweldige locatie en ambiance

10

Renata

Alleenreiziger
24 juni 2025

“Ik kan niet wachten om terug te komen! ENKELE!”
  • Alles is zo mooi en charmant. De locatie is perfect, de kamer is geweldig. Ik kan niet wachten om terug te keren. Het was mijn eerste keer in Amsterdam en ik voelde me er thuis.

10

Dusan

Jong stel
13 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel is zeer vriendelijk en professioneel. Het Bluespoon restaurant biedt uitstekende gerechten en service. Hun manager zorgde ervoor dat we de best mogelijke service kregen. Het meubilair en de hotelinrichting zijn zeer ongebruikelijk en prachtig vormgegeven.
  • Rookvrij gebied.

7

Gary

Jong stel
2 juni 2025

“Goed”
  • De houding van sommige medewerkers.

10

Darren

Jong stel
31 mei 2025

“Geweldig hotel, fantastisch personeel.”
  • De locatie aan de rand van de Negen Straatjes is perfect om een gebied met veel boetieks en cafés te verkennen. Het hotel zelf is prachtig, het eten uitstekend, maar zonder twijfel zijn de medewerkers de echte sleutel tot de 5-sterrenbeoordeling van het hotel - zij waren fantastisch van het begin tot het einde van ons verblijf. Ze konden niet genoeg voor ons doen.
  • Niets

7

Fouzia

Jong stel
30 mei 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie; op loopafstand van de meeste attracties in Amsterdam. Het bed was erg comfortabel.
  • De wastafel bevindt zich in het hoofdgedeelte van de kamer en niet in het toilet. De deur van de douche sluit niet goed, wat heeft geleid tot waterlekkage in de hoofdruimte. Er werd geen aanbod gedaan voor een gratis late checkout, ondanks dat de kamer beschikbaar was. Elk uur na de uitchecktijd werd in rekening gebracht tegen €60.

10

Carleen

Vriendengroep
20 mei 2025

“Decadent”
  • Het personeel is deskundig, behulpzaam en zeer vriendelijk.
  • Locatie en decor

4

Edwin

Jong stel
17 mei 2025

“Geweldige locatie, goed parkeren, fijn om een tuin te hebben, maar er waren geen standaarden voor operationele procedures en de service voldeed niet aan de 4/5 sterren.”
  • de locatie en de achtertuin, we reisden met twee honden
  • De service was over het algemeen slecht! Het heeft vijf verzoeken gekost om een boottocht te reserveren, uiteindelijk is het gelukt door naast de receptie te staan. Het ontbijt was chaotisch, lawaaierig en het eten was koud en ongenietbaar, er was geen toezicht, waardoor je geen hulp kon krijgen om de problemen op te lossen. Op de eerste dag duurde het 2 minuten om de eetzaal binnen te komen in een rij! En 50 minuten om ongenietbare eieren geserveerd te krijgen! Kijk naar de foto: roerei besteld met een bijgerecht van champignons, maar er werd een grijze pulp geserveerd! De service aan de bar was zeer wisselend. De gin-tonics werden geserveerd in een vreemd glas en de bar sloot zeer vroeg, terwijl de barmannen half een uur voor de laatste bestellingen al aan het opruimen waren! We hebben geprobeerd om de spa van tevoren te reserveren, maar kregen de dag voor aankomst te horen dat ze dubbel geboekt waren, dus werden onze behandelingen geannuleerd!

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel.
Bij Hotels.nl kun je Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel ligt 898 meter van het centrum van Amsterdam.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel Heeft een eigen fitness ruimte.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability