9.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


In de binnenstad van Amsterdam, op korte loopafstand van het Leidseplein, waant u zich in een totaal andere wereld in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel. Andaz is de lifestyle/design tak van de Hyatt hotelketen. De bekende Nederlandse designer Marcel Wanders werd in de hand genomen om de voormalige openbare bibliotheek om te toveren in een luxe hotel. Het ontwerp toont een moderne interpretatie van de Nederlandse en Amsterdamse geschiedenis, van Delftsblauw behang in het atrium tot videokunst op de muren.

Hotelgasten kunnen genieten van een heerlijk ontbijtbuffet, dat dagelijks beschikbaar is tussen 06:30 en 11:00 uur. De Bluespoon Lounge en de aangrenzende bibliotheek vormen het kloppend hart van het hotel, waar gasten en passanten gezellig wat kunnen eten en drinken. Even rustig zitten met een boek is mogelijk in de bibliotheek. Pak er gerust een gratis kopje koffie bij, een stukje cake of wat fruit. 's Middags wacht gasten een complementair glaasje wijn in de bar/lounge. In een elegant decor met een Amsterdams tintje geniet u in de Bluespoon Bar van typisch Nederlandse drankjes en lekkere cocktails, met uitzicht op de Prinsengracht. De bar is dagelijks open vanaf 12:00 uur. Zondag tot en met donderdag sluit de bar om 01:00 uur en op vrijdag en zaterdag pas om 02:00 uur.

Head Chef Sander en zijn team zetten de beste ingrediënten om tot heerlijke gerechten in de open keuken van het Bluespoon Restaurant. Bluespoon staat voor openheid en eigenheid, die vrije Amsterdamse manier van denken. Dat ziet u alleen al aan de open opzet van de bar en het restaurant. Europese gerechten flirten met Hollandse producten. Sanders stijl is licht, fris en kleurrijk. Met een handje vol lokale ingrediënten creëeren de koks de meeste smaak. Smaken die op zichzelf goed zijn, maar door elkaars gezelschap het best tot hun recht komen. Tijdens het eten heeft u uitzicht op de tuin, met daarin de eigen kruidentuin. Voor een extra bijzondere ervaring en een nog beter uitzicht is er de Chef's Table. Tussen 12:00 en 15:00 uur worden gerechten geserveerd van de uitgebreide lunchkaart. Dineren is mogelijk tussen 18:00 en 22:00 uur. Dag en nacht biedt het hotel bovendien roomservice.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel ligt in de grachtengordel, een prachtige plek die vermeld staat op de UNESCO Werelfderfgoedlijst. Ontdek de levendige sfeer van de Jordaan, een wijk waar vele kunstgalerieën en leuke cafés te vinden zijn. De '9 straatjes' met hun talloze kledingboetiekjes en cadeauwinkels zijn ook zeker een ommetje waard. Op loopafstand van het hotel bevinden zich beroemde musea als het Anne Frank Huis, het Rijksmuseum en de Hermitage Amsterdam. Met het openbaar vervoer bereikt u eenvoudig zakencentra als de RAI en de Zuid-as.



Faciliteiten in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel

Eten en drinken
  • Bar
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Dvd-speler
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Massagekamer
  • Sauna
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Bruidssuite
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
Buiten
  • Tuin

In de omgeving

Parkeergarage
  • Gouden bocht 475m
  • Hirschgebouw 547m
  • Parking De Hoofdstad 588m
  • Q-Park Byzantium 684m
  • Furore 728m
  • Parkbee Overtoom 843m
  • Parkbee Overtoom, voetgangersingang 902m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 1.1 km
Restaurant
  • Billy's Thai Restaurant 48m
  • Casa Peru 152m
  • Vinkeles 168m
  • Sinck 176m
  • Pastini 180m
  • Rakang Thaï restaurant 232m
  • Goodies 233m
  • Ron Gastrobar Oriental 246m
Museum
  • Huis Marseille 134m
  • Grachtenhuis 229m
  • Houseboat Museum 262m
  • Pijpenkabinet 442m
  • The Tea Rat Theepottenmuseum 472m
  • Henri's Little Cheese Museum 479m
  • Torture Museum 534m
  • Max Euwe 566m
Toeristische attractie
  • The Fault In Our Stars Bench 231m
  • Amsterdam Hop on Hop Off 314m
  • Spui plein 467m
  • Lovers canal Cruises 477m
  • Houten Huis 488m
  • Canal Cruise 500m
  • Begijnhof 533m
  • Kattenkabinet 639m
Treinstation
  • Vijzelgracht 960m
  • Nieuwmarkt 1.3 km
  • De Pijp 1.6 km
  • Centraal Station 1.6 km
  • Amsterdam Centraal 1.7 km
  • Centraal Station 1.8 km
  • Wibautstraat 2.5 km
  • Europaplein 3 km

9.5

Beoordeeld door: 87 gasten.

6

Honoria1

Jong stel
28 juli 2025

“Veel geld voor wat het biedt. Ik zal niet terugkomen.”
  • Positieve punten - zeer schone kamer, comfortabele bedden. Rustig uitzicht op de tuin. Enkele aardige medewerkers aan de receptie (behalve één, zie hieronder). Uitstekende locatie voor een wandeling naar musea en een aantal leuke winkels en restaurants binnen een straal van 20 minuten lopen.
  • Gekozen om de locatie, geluidsisolatie en toegang. We verbleven in een twin kamer 406. Toen we bij de kamer kwamen, hoorden we onmiddellijk oorverdovende boor- en bouwgeluiden, die aanhielden tot we de kamer verlieten voor het diner. Ik heb dit gemeld bij de receptie en ze zeiden: “We weten van niets en bovendien zijn we volgeboekt, dus we kunnen uw kamer niet veranderen. We zullen het onderzoeken.” De volgende ochtend begon het weer om 7.30 uur. Ik nam het op en mailde het hotel. Ik sprak met hen aan de receptie. Ik liep naar buiten en zag een bouwplaats aan de rechterkant van het hotel, waardoor ik me afvroeg hoe het hotel “van niets op de hoogte was.” Later op de dag belden ze me en boden ze aan om ons te verplaatsen, maar we gingen net de stad in om Vermeer te bekijken en we vertrokken de volgende ochtend. Het was een geval van te weinig, te laat. Ik schrijf deze beoordeling om te benadrukken dat je geen kamer aan die kant van het hotel wilt vanwege de aanhoudende werkzaamheden naast het hotel. De bouwwerkzaamheden beïnvloeden ook de toegang. Vrachtwagens en bezorgwagens staan lange tijd geparkeerd en blokkeren de weg. Het is een eenrichtingsstraat, dus er staan auto's achteraan/bijv. Ubers kunnen je niet bereiken. Dit is niet ideaal. De ontbijtdienst was chaotisch. Onze koffie kwam 35 minuten later, tegen de tijd dat we ons ontbijt al hadden afgerond. Ik zou dit hotel niet aanbevelen. Negatieven - sommige trainingproblemen met het personeel, bijvoorbeeld we kregen geen fles water omdat dit “slechts een welkomstdrankje” was bij de receptie, we mochten het ontbijt niet verlaten totdat er een manager was gebeld omdat ze een fout hadden gemaakt met ons ontbijt dat inbegrepen was (vreemd). Een groot aantal stopcontacten werkte niet in de kamer. Ik vond het ook niet prettig dat de douche in de kamer was; persoonlijk geef ik de voorkeur aan een aparte badkamer.

8

Julia

Zakenreiziger
27 juli 2025

“Bijzonder plek, maar heeft betere beheersing nodig.”
  • Perfecte locatie en prachtig interieur. Geweldige cocktail in de lobbybar.
  • Zeer lange wachttijden bij het inchecken en bij het uitchecken. Er was een geur in de kamer en in het toilet. En wat nog erger is, ze probeerden dit te camoufleren met parfum. Het was erg druk bij het ontbijt, goede selectie van voedsel, maar gemiddelde kwaliteit.

10

Sebnem

Jong stel
27 juli 2025

“Fantastisch hotel”
  • We hebben genoten van het hotel en ook van het diner, de locatie was geweldig! De kamer was fantastisch! We verbleven in een queensize kamer. We zouden dit hotel zeker kiezen voor onze volgende reis naar Amsterdam. Bedankt iedereen!

8

Oliviero

Zakenreiziger
24 juli 2025

“Zeer goed.”
  • Perfecte locatie in een van de beste straten van Amsterdam. Super gaaf en stijlvol design en zeker leuke kamers.
  • Een taxi naar daar krijgen kan een nachtmerrie worden. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk en zullen u daarbij helpen (of u kunt gewoon lopen/fietsen).

10

Anna

Jong stel
23 juli 2025

“Adembenemend ontwerp dat de Nederlandse cultuur en natuur werkelijk weerspiegelt.”
  • Prachtig en ongewoon ontwerp. Heerlijke, gezellige sfeer in de lobby. Goed gelegen.
  • Alles was goed.

10

Bram

Jong stel
22 juli 2025

“Perfect voor een ontspannen paar dagen in Amsterdam.”
  • Mooi gebouw, stijlvol.
  • Goed gelegen en met charme

10

Robert

Groepsreizigers
11 juli 2025

“Perfecte plek om te verblijven.”
  • De locatie is uitstekend, het personeel is geweldig. Het ontbijt is heerlijk.
  • De prijzen in de bar zijn nogal aan de hoge kant.

10

Irem

Jong stel
9 juli 2025

“prachtig ontwerp”
  • ontwerp locatie ontbijt

8

Anonymous

Zakenreiziger
8 juli 2025

“Een andere verblijfservaring”
  • De kamer en het hotel zijn prachtig ontworpen. Overal ziet het eruit met de precisie van architectuur. De kamers zijn zeer schoon. De aparte bagageruimte in mijn kamer was erg goed. De kamers zijn comfortabel en uniek ontworpen met een eigen toilet.
  • Allereerst is het hotel extreem duur. Dit betekent niet dat ik het niet kan betalen. Wanneer ik vergelijkingen maak, lijkt het hoog. We vroegen om parkeermogelijkheden en kregen te horen dat, als we voor het hotel zouden kiezen, ze een valet service aanbieden voor de kosten van 60 euro per nacht of dat we zelf gebruik konden maken van goedkopere privéparkeermogelijkheden (40 euro). De Covid-maatregelen waren niet voldoende. De meeste desinfectiemiddelen waren leeg en niet aangevuld. Het ontbijt was à la carte en voldeed niet aan de verwachtingen die bij een hotel met zo’n sterrenclassificatie horen.

2

Jonathan

Jong stel
29 juni 2025

“Overgewaardeerd pretentieus hotel met zeer gemiddelde kamers.”
  • vriendelijk personeel
  • vreselijke donkere decoratie, enorm overpriced, kamer is zeer gemiddeld

10

Thomasine

Zakenreiziger
28 juni 2025

“Uitstekend”
  • geweldige locatie en ambiance

10

Renata

Alleenreiziger
24 juni 2025

“Ik kan niet wachten om terug te komen! ENKELE!”
  • Alles is zo mooi en charmant. De locatie is perfect, de kamer is geweldig. Ik kan niet wachten om terug te keren. Het was mijn eerste keer in Amsterdam en ik voelde me er thuis.

10

Dusan

Jong stel
13 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel is zeer vriendelijk en professioneel. Het Bluespoon restaurant biedt uitstekende gerechten en service. Hun manager zorgde ervoor dat we de best mogelijke service kregen. Het meubilair en de hotelinrichting zijn zeer ongebruikelijk en prachtig vormgegeven.
  • Rookvrij gebied.

7

Gary

Jong stel
2 juni 2025

“Goed”
  • De houding van sommige medewerkers.

10

Darren

Jong stel
31 mei 2025

“Geweldig hotel, fantastisch personeel.”
  • De locatie aan de rand van de Negen Straatjes is perfect om een gebied met veel boetieks en cafés te verkennen. Het hotel zelf is prachtig, het eten uitstekend, maar zonder twijfel zijn de medewerkers de echte sleutel tot de 5-sterrenbeoordeling van het hotel - zij waren fantastisch van het begin tot het einde van ons verblijf. Ze konden niet genoeg voor ons doen.
  • Niets

7

Fouzia

Jong stel
30 mei 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie; op loopafstand van de meeste attracties in Amsterdam. Het bed was erg comfortabel.
  • De wastafel bevindt zich in het hoofdgedeelte van de kamer en niet in het toilet. De deur van de douche sluit niet goed, wat heeft geleid tot waterlekkage in de hoofdruimte. Er werd geen aanbod gedaan voor een gratis late checkout, ondanks dat de kamer beschikbaar was. Elk uur na de uitchecktijd werd in rekening gebracht tegen €60.

10

Carleen

Vriendengroep
20 mei 2025

“Decadent”
  • Het personeel is deskundig, behulpzaam en zeer vriendelijk.
  • Locatie en decor

4

Edwin

Jong stel
17 mei 2025

“Geweldige locatie, goed parkeren, fijn om een tuin te hebben, maar er waren geen standaarden voor operationele procedures en de service voldeed niet aan de 4/5 sterren.”
  • de locatie en de achtertuin, we reisden met twee honden
  • De service was over het algemeen slecht! Het heeft vijf verzoeken gekost om een boottocht te reserveren, uiteindelijk is het gelukt door naast de receptie te staan. Het ontbijt was chaotisch, lawaaierig en het eten was koud en ongenietbaar, er was geen toezicht, waardoor je geen hulp kon krijgen om de problemen op te lossen. Op de eerste dag duurde het 2 minuten om de eetzaal binnen te komen in een rij! En 50 minuten om ongenietbare eieren geserveerd te krijgen! Kijk naar de foto: roerei besteld met een bijgerecht van champignons, maar er werd een grijze pulp geserveerd! De service aan de bar was zeer wisselend. De gin-tonics werden geserveerd in een vreemd glas en de bar sloot zeer vroeg, terwijl de barmannen half een uur voor de laatste bestellingen al aan het opruimen waren! We hebben geprobeerd om de spa van tevoren te reserveren, maar kregen de dag voor aankomst te horen dat ze dubbel geboekt waren, dus werden onze behandelingen geannuleerd!

9

Isil

Jong stel
14 mei 2025

“uitstekende locatie, stijlvol hotel, goede service”
  • perfect

10

Chu

Jong stel
6 mei 2025

“Alles is in orde.”
  • De accommodatie is zeer schoon en de locatie is uiterst handig.
  • De kamer is vrij klein en niet ruim genoeg.

10

Melissa

Jong stel
6 mei 2025

“Hoogtepunt van mijn Europa-reis”
  • Perfecte locatie! Geweldige faciliteiten! Schone en lichte kamers.. comfortabele bedden, goede watertemperatuur en druk! Prachtige hotelruimtes.
  • Echt niets

10

Thomas

Jong stel
3 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige prijs, locatie en vriendelijk personeel. Voelde alsof ik nooit van huis was.

9

Ahmad

Alleenreiziger
26 april 2025

“Zal mijn favoriete hotel in Amsterdam worden.”
  • De locatie was zeer handig. Alles was uitstekend.
  • geen

9

Giovanni

Alleenreiziger
20 april 2025

“Uitstekend”
  • locatie bar ze boden me een korting aan omdat de airconditioning niet werkte in de kamer
  • de airconditioning werkte niet in de kamer problemen met de communicatie met de receptie via de telefoon in de kamer

10

Tsz

Alleenreiziger
16 april 2025

“Ik hoop dat ik weer terug zal komen.”
  • We hebben slechts één nacht in Andaz Amsterdam doorgebracht, maar we hebben genoten van ons verblijf, aangezien de kamer en de sfeer hier erg ontspannen waren. Al het personeel in het hotel was zeer behulpzaam.
  • Niets

10

Ian

Jong stel
10 april 2025

“Uitstekend”
  • Ik hield van het vriendelijke personeel en de prachtige locatie.
  • Er was niets dat ik leuk vond aan het pand.

10

Ben

Groepsreizigers
10 april 2025

“De beste uitvalsbasis die ik me had kunnen wensen tijdens het concert van Taylor Swift!”
  • Locatie, decor, comfort, eten
  • Ik hield van alles.

8

Essa

Jong stel
9 april 2025

“Zeer goed”
  • Prachtig concept in de ruimte met sommige schilderijen aan de wand van de kamer. Het personeel deed ons erg welkom voelen en was uiterst vriendelijk; hun service was het beste van de locatie.
  • Het kamerontwerp was erg onpraktisch. De kamer is aanzienlijk klein. De wastafel bevindt zich in het midden van de kamer en de badkamer is niet goed geluidsisolerend. Ik stootte mijn voet ook steeds tegen de hoeken van het bed.

9

Salim

Zakenreiziger
9 april 2025

“Uitstekend verblijf in alle opzichten.”
  • Het hotel is uitzonderlijk.

8

Igor

Jong stel
29 maart 2025

“Zeer goed”
  • ontbijt, locatie, personeel
  • gebrek aan licht in de kamer, afwezigheid van een toiletborstel, wastafel in de kamer (niet in een badkamer).

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel.
Bij Hotels.nl kun je Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel ligt 898 meter van het centrum van Amsterdam.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel Heeft een eigen fitness ruimte.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Andaz Amsterdam Prinsengracht Hotel - A Hyatt Hotel heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.