8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het luxe 5-sterrenhotel Grand Amrâth Amsterdam is gevestigd in een monumentaal pand op slechts 500 meter van het centraal station. Het biedt een uitgebreid spa- en wellnesscentrum en ruime kamers met hoge plafonds. In het hele hotel is gratis WiFi beschikbaar.

De 205 kamers in art nouveau-stijl, waarvan 22 suites, hebben hoge plafonds en grote ramen die veel daglicht bieden. Ze zijn voorzien van een Nespresso-apparaat, theefaciliteiten en een flatscreen-tv. Elke kamer heeft klimaatbeheersing, een haardroger, badjassen en slippers. De Bar Lounge van het hotel biedt uitzicht op de grachten en je kunt er terecht voor de lunch en het diner.

Je hebt gratis toegang tot het spa- en wellnesscentrum met 2 sauna’s (70 en 90 graden), een infraroodsauna, een stoomcabine, een bubbelbad, een binnenzwembad en een fitnessruimte. Er zijn 8 vergaderzalen.

Het historische Grand Hotel Amrâth Amsterdam bevindt zich op 1,5 km van de Hermitage en op slechts 800 meter van de Beurs van Berlage. In 15 minuten wandel je naar de Dam met het Koninklijk Paleis. De luchthaven Schiphol is in 15 minuten te bereiken met de trein.







Faciliteiten in Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Late check-out
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
  • Whirlpool
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Laptop kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Betaalmethodes
  • American Express
  • Mastercard
  • Pinnen
  • Visa
Uitzicht
  • Grachtzicht
  • Stadszicht

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 481m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 613m
  • Waterlooplein 626m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 695m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 763m
  • Piet Hein garage 815m
  • Muziektheater (Opera house) 885m
  • Q-Park IJ Oever Centrum 1 km
Restaurant
  • Geisha 115m
  • Restaurant Lastage 141m
  • Captein & Co 147m
  • Italia Oggi 154m
  • La Cubanita 156m
  • O-Cha 166m
  • La Gouch 173m
  • Ristorante Italiano Piccolo Mondo 175m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 314m
  • Reve Museum 327m
  • Erotisch Museum 341m
  • Red Light Secrets 365m
  • Venustempel Sexmuseum 507m
  • Hemp Gallery 545m
  • Nemo 554m
  • Amsterdam Exchange Experience 554m
Toeristische attractie
  • Sint Olofskapel 321m
  • Stromma 381m
  • Stromma Open Boat Tours 444m
  • Stromma 447m
  • Stromma NL 447m
  • Rederij Kooij 451m
  • Stromma NL 452m
  • The red lights street 463m
Treinstation
  • Centraal Station 370m
  • Nieuwmarkt 434m
  • Amsterdam Centraal 524m
  • Centraal Station 544m
  • Vijzelgracht 1.8 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Amsterdam Muiderpoort 2.4 km

8.5

Beoordeeld door: 366 gasten.

10

Andrew

Jong stel
22 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Prachtig gebouw gerenoveerd naar een uitzonderlijk hoge standaard.

6

Declan

Vriendengroep
20 augustus 2025

“Mooi hotel”
  • Centrale locatie, zeer schoon.
  • Boekten twee eenpersoonsbedden omdat ik samen met een vriend was, maar kwamen aan bij een tweepersoonsbed, er werd geen hulp of alternatief aangeboden.

5

Kevin

Jong stel
19 augustus 2025

“Gemiddeld”
  • De locatie
  • Er was een muis in de kamer en de waterdruk in de douche nam af, waardoor het water slechts druppelsgewijs uit de hoofd douchekop kwam.

8

Lydia

Gezin met kinderen
13 augustus 2025

“Prachtige interieurs en een ongelooflijk team dat daar werkt.”
  • Het personeel was werkelijk uitstekend; iedereen deed moeite om ons welkom te laten voelen en de medewerkers deden allemaal een stapje extra om een geweldig verblijf te garanderen.
  • Ik vond de geest die onze gordijnen opende en dichtdeed niet leuk, en tevens gaat de ventilator in de badkamer 's nachts niet uit.

8

Laura

Jong stel
12 augustus 2025

“Mooi hotel, veel karakter, comfortabel, goede spa-faciliteiten en een goede locatie.”
  • Prachtig hotel, met veel karakter. De spa-faciliteiten zijn zeer goed, de kamers zijn mooi ingericht, heel schoon en de bedden zijn zeer comfortabel. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Geweldige locatie.
  • De kamer was een beetje koud en ondanks dat we verschillende opties met de thermostaat hebben geprobeerd, warmde deze niet echt op. We hebben ontbijt op de kamer besteld, wat erg duur was en een beetje teleurstellend - koud en kleine porties.

10

Flip

Jong stel
10 augustus 2025

“Geweldige locatie, goed ingericht en met net genoeg eigenaardige sfeer om het een geweldige plek te maken.”
  • Prachtig ‘grand hotel’ - een verscheidenheid aan kamertypes die zijn gebaseerd op het oorspronkelijke ontwerp van het gebouw als handelsbedrijf. Het wellnesscentrum was uitstekend, met 2 sauna's + infrarood sauna + stoomcabine‽ Geweldig! De hotelbar en lounge zijn aangenaam. Ik heb geen kans gehad om het restaurant te proberen.
  • Er is enige onduidelijkheid over bijkomende kosten. Maar als u veel betaalt om te verblijven, is een flesje Coca-Cola van $5 waarschijnlijk geen punt van zorg.

9

Cameron

Vriendengroep
8 augustus 2025

“Uitstekend, maar kan nog beter.”
  • Locatie Uiterlijk Personeel is UITSTEKEND
  • Houdkosten! Er wordt 1,5 keer in rekening gebracht! Ontbijt niet inbegrepen.

3

Annette

Gezin met kinderen
7 augustus 2025

“Slecht”
  • Hun zwembad en sauna waren niet beschikbaar, wat de hoofdreden was voor het boeken van het hotel. De dekbedhoes was zwaar bevlekt met zwarte schimmelvlekken, wat onacceptabel was. We hadden op het moment van boeken geïnformeerd moeten worden dat de spa-faciliteiten niet beschikbaar waren.

9

Vejayan

Jong stel
7 augustus 2025

“Comfortabel verblijf in een groot historisch gebouw met een warm personeel.”
  • Zeer vriendelijk personeel, vooral Alexandra. Ze hebben zelfs een ventilator aangesloten op een warme dag terwijl we weg waren. Zeer attent.
  • Hoewel ik begrijp dat het een oud historisch gebouw is, zou er meer licht in de gangen moeten zijn. Het ontbijt kan verbeterd worden; een eierstations zou een aanwinst kunnen zijn.

6

Cristina

Gezin met kinderen
5 augustus 2025

“Geen 5-sterrenhotel.”
  • Geweldige locatie en fantastisch wellnesscentrum.
  • Het voldoet niet aan de 5-sterrenstandaard. Vier keer verzocht om een fles water op de kamer, die er bij aankomst eigenlijk had moeten zijn, en meerdere keren moeten vragen om de koffie in de kamer aan te vullen. Onze kamer was half schoongemaakt. Het personeel aan de receptie was niet erg vriendelijk. De stoomkamer werkte niet en we zijn daar bij het inchecken niet over geïnformeerd. We zullen daar niet opnieuw verblijven.

9

Julie

Vriendengroep
3 augustus 2025

“Prachtig hotel”
  • Locatie, netheid, prachtig gebouw
  • De ventilator in het toilet stond continu aan, waardoor je het de hele nacht hoorde.

10

Poppy

Zakenreiziger
3 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel is zeer behulpzaam en gastvrij.
  • Geen enkele klacht.

10

Eliz

Jong stel
2 augustus 2025

“Zeer comfortabel, schoon, over het algemeen uitstekend!”
  • De badkamer was ruim en uiterst schoon. De verlichting was ook uitstekend in de badkamer, met een grote spiegel. Het beddengoed was zo zacht en comfortabel dat we urenlang onafgebroken hebben geslapen. We waren op bezoek vanuit het VK en de televisie in onze kamer had goede zenders met Engelse audio, wat een verrassing voor ons was maar ook een leuke bijkomstigheid. Het personeel was altijd zeer behulpzaam.
  • Het is vrij gemakkelijk om verdwaald te raken, aangezien het zo groot is; de bewegwijzering kan beter. De spa-faciliteiten waren uitstekend, maar er zijn slechts vier ligstoelen, dus we hadden geen plek om te zitten toen er al twee andere stellen aanwezig waren.

6

Ruby

Vriendengroep
2 augustus 2025

“Verwachtte meer.”
  • Prachtig gebouw en perfecte locatie.
  • De airco was defect, de wastafel lekte niet goed, de koelkast was bevroren en er was over het algemeen een gebrek aan aandacht voor detail in de kamer. Ook waren er problemen met de boeking nadat oplichters het systeem hadden gehackt.

10

Nauman

Jong stel
1 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Grote kamers, mooie esthetiek, vriendelijk personeel.

10

Jamie

Jong stel
29 juli 2025

“Buitengewoon”
  • Geweldig historisch hotel. Sterk aanbevolen.
  • Het was perfect.

7

Pam

Jong stel
28 juli 2025

“Geweldige locatie nabij de Rijn en alles wat Bazel te bieden heeft.”
  • Zeer schoon en behulpzaam personeel.
  • Geen airconditioning, zeer luidruchtig met open ramen.

6

Paul

Alleenreiziger
22 juli 2025

“Al met al was het een fijne, ontspannende vakantie.”
  • het comfort de sfeer,
  • Het ontbijt was veel te duur voor een vijfsterrenhotel.

10

David

Jong stel
19 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • De algehele ervaring werd aangenamer dankzij het uitzonderlijke hotel.

10

India

Jong stel
19 juli 2025

“Een voortreffelijk hotel in het hart van Amsterdam.”
  • De kamers waren extreem ruim en het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Ze hebben hun best gedaan; ik had hen van tevoren verteld dat het onze verjaardag was en zij hebben extra moeite gedaan door ons bed te versieren en een felicitatiekaart achter te laten. De spa-faciliteiten waren 10/10 met veel verschillende voorzieningen om gebruik van te maken.
  • Geen

7

Claire

Jong stel
17 juli 2025

“Aangenaam, maar ze moeten de zwembad- en spafaciliteiten verbeteren.”
  • Grote kamer, comfortabele bed en vriendelijk personeel. Koelkast in de kamer dagelijks bijgevuld. Fitnessruimte is in orde en wordt schoon gehouden.
  • Koud zwembad, koude whirlpool en een defecte stoomruimte, we hebben het zwembad toch gebruikt omdat dit de reden was waarom we het hotel hebben geboekt, maar het was moeilijk om erin te komen. De kamers zijn een beetje verouderd maar nog steeds prettig. De kamer werd eenmaal schoongemaakt tijdens een verblijf van 3 nachten, hoewel er elke dag nieuwe handdoeken werden aangeboden - maar laat op de dag.

9

Tessa

Jong stel
17 juli 2025

“Uitstekend”
  • Al het personeel was zeer behulpzaam, met name Pieter.

8

Mona

Jong stel
16 juli 2025

“Genietbaar”
  • Eenvoudige inchecken/uitchecken en de kamer was klaar zoals eerder aangevraagd. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Uitstekende grootte en rustige kamer. Goede kwaliteit thee en snoepjes die gratis werden aangeboden. Uitstekende locatie nabij het station, de rivier en het centrum.
  • Het bed was niet comfortabel omdat het van klein formaat was en de matras zijwaarts bewoog. De tafels werden niet dagelijks schoonmaak en er was stof zichtbaar op de tafels.

7

Nicolas

Vriendengroep
16 juli 2025

“Het hotel heeft ons niet geïnformeerd over een waarborg van £75 die per nacht per kamer van tevoren nodig was, samen met het geld dat is afgenomen.”
  • locatie
  • De bedmatrasbedekking was ongemakkelijk.

5

Comb

Gezin met kinderen
14 juli 2025

“Teleurstellend verblijf in Grand Hotel Arbrath.”
  • Het hotel ligt op 10 minuten lopen van het Centraal Station, dus redelijk gelegen, hoewel niet zo dicht bij als ik had verwacht. De spafaciliteiten zijn erg mooi, met handdoeken die worden aangeboden. Echter, niet alle faciliteiten waren operationeel om 9.30 uur, en er waren geen bekers beschikbaar bij de waterkoeler. Er zijn uitstekende toiletartikelen in de kamer. Zowel een badjas als slippers worden aangeboden. Er is een gratis minibar met cola en water, die elke dag moet worden bijgevuld. Het personeel was zeer vriendelijk en leek behulpzaam.
  • Onze kamer bevond zich op de derde verdieping en was onverdraaglijk warm. De ramen konden niet open en de airconditioning werkte niet. We vroegen op de tweede nacht om een ventilator en hoewel er een was beloofd, verscheen deze niet. Daardoor hebben we twee nachten zeer slecht geslapen. Na een lange dag in de Keukenhof zou het heerlijk zijn geweest om een glas koud water te hebben, maar onze minibar was niet bijgevuld. Toen ik de receptie benaderde, zeiden ze dat ze me een drankje konden verkopen. Nadat ik had aangegeven dat de minibar niet was bijgevuld en ik alleen water wilde, zeiden ze dat ze wat water naar boven zouden sturen. Net als de beloofde ventilator, verscheen dit echter niet. Hoewel de kamer schoongemaakt was, waren de thee, koffie en suiker enzovoort niet bijgevuld. De kamers beginnen wat vermoeid te raken. In onze badkamer bleef de glazen douchewand naar binnen vouwen omdat de rubberen afdichtingen ontbraken. We moesten washandjes gebruiken om deze op zijn plaats te houden. Hoewel er één lift is, denk ik niet dat dit hotel zeer toegankelijk is, met steile trappen naar de receptie en zonder leuningen, dus is dat iets om rekening mee te houden. Dit lijken misschien kleine dingen, maar al met al waren we teleurgesteld. Ik legde bij het uitchecken uit dat ons verblijf teleurstellend was geweest en waarom. De receptionist was beleefd en accepteerde mijn opmerkingen, en bood een koffie aan als we tijd hadden, maar ik voelde dat dat te weinig en te laat was.

8

James

Jong stel
14 juli 2025

“Zeer aangenaam verblijf. Al het personeel was vriendelijk en de kamer had een geweldige grootte.”
  • Uitstekend ontbijt. Al het personeel dat we ontmoeten was zeer vriendelijk en beleefd. Mooie oude gebouwen met veel geschiedenis. Geweldige locatie.
  • De ventilator in de badkamer was een beetje luid en kon niet worden uitgeschakeld.

10

Robert

Groepsreizigers
14 juli 2025

“Zou het aan anderen aanbevelen en er opnieuw verblijven.”
  • Het hotel was prachtig, het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam; geweldige locatie.

9

Mia

Groepsreizigers
14 juli 2025

“Uitstekend”
  • Prachtig gebouw, zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers in een aangename omgeving dicht bij het treinstation. Geweldig voor het openbaar vervoer.
  • Slechts een glazen deur om de badkamer en slaapkamer van elkaar te scheiden, die niet volledig sloot of een slot had.

9

Anonymous

Alleenreiziger
13 juli 2025

“Uitstekend”
  • Vintage stijl, luxe

9

Mariam

Vriendengroep
12 juli 2025

“In dit hotel zult u zich een deel voelen van de Nederlandse geschiedenis.”
  • Het gebouw is geweldig, de kamer is zeer ruim en het bed is ongelooflijk comfortabel. Een leuk restaurant naast de receptie, redelijke prijzen, aanbevolen.
  • Het hotel heeft een kleine opfrissing nodig, en de grote houten ramen in de kamer openen niet. Dat is slecht als je, zoals ik, van frisse lucht houdt en dit verkiest.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Grand Hotel Amrâth Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Grand Hotel Amrâth Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Grand Hotel Amrâth Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability