8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Grand Hotel Amrâth Amsterdam is een vijfsterrenhotel in het centrum van Amsterdam, gevestigd in het iconische Scheepvaarthuis. Deze locatie is ideaal voor reizigers die de stad willen verkennen, want het hotel ligt op loopafstand van het Centraal Station, wat zorgt voor een uitstekende bereikbaarheid met trein, tram en metro. In de directe omgeving bevinden zich bezienswaardigheden als het Koninklijk Paleis, de Dam, het Anne Frank Huis en het Museumkwartier. De nabijheid van de historische grachten en de levendige binnenstad maakt het hotel aantrekkelijk voor wie cultuur, architectuur en het bruisende stadsleven wil combineren. De sfeer in Grand Hotel Amrâth Amsterdam is klassiek en indrukwekkend, met veel aandacht voor de monumentale architectuur en originele details uit de Amsterdamse School-stijl. Het hotel ademt een ambiance van historische grandeur, gecombineerd met hedendaags comfort, waardoor het zowel geschikt is voor romantische verblijven als voor zakelijke gasten.

De kamers van Grand Hotel Amrâth Amsterdam zijn ruim opgezet en ingericht met oog voor comfort en stijl. Gasten kunnen rekenen op comfortabele bedden, hoge plafonds en grote ramen die zorgen voor veel lichtinval. De kamers zijn voorzien van moderne gemakken zoals gratis wifi, een Nespresso-apparaat en een minibar. De badkamers zijn uitgerust met luxe voorzieningen, waaronder een regendouche en vaak een apart bad. Het hotel biedt daarnaast diverse faciliteiten die bijdragen aan een ontspannen verblijf, zoals een wellnesscentrum met zwembad, sauna en fitnessruimte. Voor zakelijke reizigers zijn er vergaderzalen en werkplekken beschikbaar. De combinatie van historische details en moderne faciliteiten maakt het hotel aantrekkelijk voor een breed publiek, van toeristen tot zakenreizigers die op zoek zijn naar comfort in het hart van Amsterdam.

De service in Grand Hotel Amrâth Amsterdam kenmerkt zich door gastvrijheid en aandacht voor de wensen van de gast, met onder andere een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel. Het hotel serveert een uitgebreid ontbijtbuffet in een sfeervolle ontbijtzaal, waar zowel internationale als lokale producten worden aangeboden. Voor lunch en diner is er een restaurant met een internationale keuken en een stijlvolle bar voor een drankje na een dag in de stad. In de nabije omgeving zijn bovendien diverse bekende restaurants en cafés te vinden, zoals De Silveren Spiegel en Restaurant Vermeer. Uniek aan Grand Hotel Amrâth Amsterdam is de rijke historie van het gebouw, dat ooit diende als hoofdkantoor van verschillende scheepvaartmaatschappijen. Deze bijzondere achtergrond, gecombineerd met de monumentale architectuur en centrale ligging, maakt het hotel tot een unieke keuze voor liefhebbers van historie, architectuur en stedelijke luxe.



Faciliteiten in Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Late check-out
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
  • Whirlpool
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Laptop kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Betaalmethodes
  • American Express
  • Mastercard
  • Pinnen
  • Visa
Uitzicht
  • Grachtzicht
  • Stadszicht

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 481m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 613m
  • Waterlooplein 626m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 695m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 763m
  • Piet Hein garage 815m
  • Muziektheater (Opera house) 885m
  • Q-Park IJ Oever Centrum 1 km
Restaurant
  • Geisha 115m
  • Restaurant Lastage 141m
  • Captein & Co 147m
  • Italia Oggi 154m
  • La Cubanita 156m
  • O-Cha 166m
  • La Gouch 173m
  • Ristorante Italiano Piccolo Mondo 175m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 314m
  • Reve Museum 327m
  • Erotisch Museum 341m
  • Red Light Secrets 365m
  • Venustempel Sexmuseum 507m
  • Hemp Gallery 545m
  • Nemo 554m
  • Amsterdam Exchange Experience 554m
Toeristische attractie
  • Sint Olofskapel 321m
  • Stromma 381m
  • Stromma Open Boat Tours 444m
  • Stromma 447m
  • Stromma NL 447m
  • Rederij Kooij 451m
  • Stromma NL 452m
  • The red lights street 463m
Treinstation
  • Centraal Station 370m
  • Nieuwmarkt 434m
  • Amsterdam Centraal 524m
  • Centraal Station 544m
  • Vijzelgracht 1.8 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Amsterdam Muiderpoort 2.4 km

8.5

Beoordeeld door: 384 gasten.

7

Mark

Zakenreiziger
11 september 2025

“Goed”
  • Vriendelijk personeel.
  • Inchecken verloopt erg traag.

10

Mary

Jong stel
11 september 2025

“Geweldige verblijf!”
  • historisch, ruim en centraal

4

Sinead

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Teleurgesteld. Geen 5-sterrenhotel of 4-sterrenhotel...”
  • Het personeel was zeer vriendelijk. De conciërge was erg behulpzaam bij het brengen van onze bagage naar onze kamers. De locatie van het gebouw is zeer goed in de nabijheid van het centrum van Amsterdam. De Art Nouveau-architectuur is interessant en ik waardeerde de eigenzinnigheid van het gebouw zelf.
  • Om de kwaliteit van de dienstverlening van het hotel te verbeteren, vind ik het noodzakelijk om eerlijk te zijn. De volgende problemen hebben geleid tot een negatieve ervaring voor ons. Het personeel is niet op hoog niveau getraind, aangezien de netheid een probleem vormt. Het management is verantwoordelijk voor de tekortkomingen. Dit hotel is op geen enkele manier een 5-sterrenhotel, hooguit een 2-sterrenhotel. De inrichting is verouderd en er waren plaatsen die echt extra schoonmaak nodig hadden, zoals degangen, vloeren bij de lift, onder bedden en elektrische installaties, enzovoorts. Het kamerservice-eten van andere gasten werd urenlang in de gang achtergelaten, op de vloer buiten onze kamer. Bij het inchecken werkte het water in onze kamer enige tijd niet. Toen ik de receptionist vroeg wanneer het zou worden verholpen, haalde ze haar schouders op en zei dat ze het niet wist. Dit was niet erg bevredigend en frustrerend. Er was een toeslag van €15 bovenop de prijs van het kamerservice-eten. Helaas was het voedsel van gemiddelde kwaliteit en werd het koud geserveerd. We vonden het te laat om te klagen, aangezien de ervaring zo teleurstellend was. Toen we de borden zoals instructed op een dienblad buiten onze deur plaatsten, werden ze niet opgehaald en bleven ze de hele nacht in de gang staan, zelfs toen we vertrokken. De televisie had een slechte ontvangst en was helaas geen smart-tv.

10

Franz

Zakenreiziger
8 september 2025

“top hotel”
  • super historisch stijlvol
  • everything

10

Pauline

Alleenreiziger
6 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • alles
  • heel weinig, geweldig hotel

10

Irene

Jong stel
4 september 2025

“het mooiste hotel waar we ooit zijn verbleven. art deco, Amsterdamse school. hielden van de mensen die bij de conciërge werkten. geweldig.”
  • architectuur en service
  • de twee eenpersoonsbedden die voor een stel bij elkaar zijn geschoven, kunnen uit elkaar schuiven, waardoor je tussen de opening valt.

9

Anonymous

Jong stel
4 september 2025

“perfect gelegen en uiterst charmant hotel”
  • karakter en geschiedenis - zo'n levendige verandering van witte muren en saaie inrichting
  • Het ontbijt voldeed niet aan de 4-sterren standaard.

9

Urban

Jong stel
1 september 2025

“Blij dat we hier verbleven.”
  • Het personeel was zeer behulpzaam. Ruime kamer. Fascinerend gebouw met een interessante geschiedenis. Geweldige locatie, zeer dichtbij het Centraal Station en in het hart van Oud-Amsterdam.
  • Het was moeilijk om de kamer koel genoeg te krijgen om te slapen. We hebben het ontbijt de meeste dagen overgeslagen omdat ze 28 euro per persoon rekenden, en de dag dat we het wel hebben genomen, vonden we het dat bedrag niet waard.

10

Mieke

Jong stel
1 september 2025

“Superb”
  • Location
  • Everything is great.

9

Melanie

Jong stel
31 augustus 2025

“Uitstekend”
  • De architectuur en de kwaliteit van de slaapkamers zijn geweldig. Het ontbijt biedt meer dan verwacht en het personeel was zeer behulpzaam. We voelden ons uiterst welkom.
  • In onze kamer was een van onze stoelen versleten, met veren en een gebroken arm. De muziek tijdens het ontbijt was erg verouderd.

8

Sue

Jong stel
31 augustus 2025

“Goede locatie, mooi schoon hotel.”
  • De kamer was prachtig. De locatie was goed. Het personeel was vriendelijk.
  • Als u een lichte slaper bent die gevoelig is voor licht, kan de badkamerdeur een probleem zijn. Hoewel deze melkglazig is, waardoor privacy geen probleem vormt, laat hij wel veel licht de kamer binnen. Het bargebied is meer een eetruimte met tafels en stoelen dan een ontspannende bar, maar is desondanks zeer aangenaam.

8

Eduardo

Gezin met kinderen
31 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Esthetisch hotel, het lijkt zeer antiek maar comfortabel. De spa was geweldig.
  • Prijs

6

Fritjof

Zakenreiziger
29 augustus 2025

“Luxe”
  • Mooie locatie, vriendelijk en behulpzaam personeel. Echt een bijzondere ervaring, zoals bij Hotel Cortez. Het was een zeer speciale reis om de geschiedenis van dit hotel te ontdekken.
  • Ik had een nat, vuil kussen en een dekbed met een handafdruk erop in mijn badkamer naast de wastafel. Het is niet helemaal duidelijk wat daar is gebeurd en of het gebruikt is door een vorige gast of door het schoonmaakpersoneel zelf.

5

Alexandra

Gezin met kinderen
28 augustus 2025

“Goede locatie, niet-bestaande temperatuurregeling.”
  • De kamers zijn super groot en de bedden zijn zeer comfortabel. De badkamer met douche is adequaat. De locatie is zeer dicht bij het station en gemakkelijk te belopen naar het centrum.
  • Ernstig probleem met de temperatuurregeling van de kamer. Onze kamer was adequaat, maar de kamer van onze zoon was als een oven. We hebben 4 kamers gewisseld voordat we de laatste nacht een redelijk comfortabele kamer kregen. Het is onaanvaardbaar om met dit probleem om te moeten gaan, gezien de prijs en de kwaliteit van het geadverteerde hotel.

8

Elizabeth

Jong stel
28 augustus 2025

“zeer ontspannend”
  • zeker het zwembad
  • Mini was inbegrepen bij het vorige verblijf.

6

Anonymous

Alleenreiziger
26 augustus 2025

“Zeer behulpzaam en vriendelijk personeel, echter, een tamelijk gemiddelde hotelervaring. Niets viel op.”
  • Mooi gebouw en personeel.
  • Mijn kamer bevond zich op de bovenste verdieping, het voelde alsof ik op zolder was. De sauna is klein en niet warm genoeg.

8

Declan

Zakenreiziger
25 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Locatie, karakter, luxe uitstraling vanaf het moment dat je binnenkomt, zeer hoge plafonds geven een gevoel van ruimte.
  • Bijna niets om niet leuk te vinden. Eén punt van kritiek: een van onze badhanddoeken had beter dagen gekend, maar dat was niet echt een groot probleem.

9

Biggiey2k

Jong stel
24 augustus 2025

“Uitstekend”
  • De inrichting, de faciliteiten, het zwembad en de bar. Het bed en de badkamer waren schoon en modern en er was voldoende ruimte.

10

Andrew

Jong stel
22 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Prachtig gebouw gerenoveerd naar een uitzonderlijk hoge standaard.

6

Declan

Vriendengroep
20 augustus 2025

“Mooi hotel”
  • Centrale locatie, zeer schoon.
  • Boekten twee eenpersoonsbedden omdat ik samen met een vriend was, maar kwamen aan bij een tweepersoonsbed, er werd geen hulp of alternatief aangeboden.

5

Kevin

Jong stel
19 augustus 2025

“Gemiddeld”
  • De locatie
  • Er was een muis in de kamer en de waterdruk in de douche nam af, waardoor het water slechts druppelsgewijs uit de hoofd douchekop kwam.

8

Lydia

Gezin met kinderen
13 augustus 2025

“Prachtige interieurs en een ongelooflijk team dat daar werkt.”
  • Het personeel was werkelijk uitstekend; iedereen deed moeite om ons welkom te laten voelen en de medewerkers deden allemaal een stapje extra om een geweldig verblijf te garanderen.
  • Ik vond de geest die onze gordijnen opende en dichtdeed niet leuk, en tevens gaat de ventilator in de badkamer 's nachts niet uit.

8

Laura

Jong stel
12 augustus 2025

“Mooi hotel, veel karakter, comfortabel, goede spa-faciliteiten en een goede locatie.”
  • Prachtig hotel, met veel karakter. De spa-faciliteiten zijn zeer goed, de kamers zijn mooi ingericht, heel schoon en de bedden zijn zeer comfortabel. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Geweldige locatie.
  • De kamer was een beetje koud en ondanks dat we verschillende opties met de thermostaat hebben geprobeerd, warmde deze niet echt op. We hebben ontbijt op de kamer besteld, wat erg duur was en een beetje teleurstellend - koud en kleine porties.

10

Flip

Jong stel
10 augustus 2025

“Geweldige locatie, goed ingericht en met net genoeg eigenaardige sfeer om het een geweldige plek te maken.”
  • Prachtig ‘grand hotel’ - een verscheidenheid aan kamertypes die zijn gebaseerd op het oorspronkelijke ontwerp van het gebouw als handelsbedrijf. Het wellnesscentrum was uitstekend, met 2 sauna's + infrarood sauna + stoomcabine‽ Geweldig! De hotelbar en lounge zijn aangenaam. Ik heb geen kans gehad om het restaurant te proberen.
  • Er is enige onduidelijkheid over bijkomende kosten. Maar als u veel betaalt om te verblijven, is een flesje Coca-Cola van $5 waarschijnlijk geen punt van zorg.

9

Cameron

Vriendengroep
8 augustus 2025

“Uitstekend, maar kan nog beter.”
  • Locatie Uiterlijk Personeel is UITSTEKEND
  • Houdkosten! Er wordt 1,5 keer in rekening gebracht! Ontbijt niet inbegrepen.

3

Annette

Gezin met kinderen
7 augustus 2025

“Slecht”
  • Hun zwembad en sauna waren niet beschikbaar, wat de hoofdreden was voor het boeken van het hotel. De dekbedhoes was zwaar bevlekt met zwarte schimmelvlekken, wat onacceptabel was. We hadden op het moment van boeken geïnformeerd moeten worden dat de spa-faciliteiten niet beschikbaar waren.

9

Vejayan

Jong stel
7 augustus 2025

“Comfortabel verblijf in een groot historisch gebouw met een warm personeel.”
  • Zeer vriendelijk personeel, vooral Alexandra. Ze hebben zelfs een ventilator aangesloten op een warme dag terwijl we weg waren. Zeer attent.
  • Hoewel ik begrijp dat het een oud historisch gebouw is, zou er meer licht in de gangen moeten zijn. Het ontbijt kan verbeterd worden; een eierstations zou een aanwinst kunnen zijn.

6

Cristina

Gezin met kinderen
5 augustus 2025

“Geen 5-sterrenhotel.”
  • Geweldige locatie en fantastisch wellnesscentrum.
  • Het voldoet niet aan de 5-sterrenstandaard. Vier keer verzocht om een fles water op de kamer, die er bij aankomst eigenlijk had moeten zijn, en meerdere keren moeten vragen om de koffie in de kamer aan te vullen. Onze kamer was half schoongemaakt. Het personeel aan de receptie was niet erg vriendelijk. De stoomkamer werkte niet en we zijn daar bij het inchecken niet over geïnformeerd. We zullen daar niet opnieuw verblijven.

9

Julie

Vriendengroep
3 augustus 2025

“Prachtig hotel”
  • Locatie, netheid, prachtig gebouw
  • De ventilator in het toilet stond continu aan, waardoor je het de hele nacht hoorde.

10

Poppy

Zakenreiziger
3 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel is zeer behulpzaam en gastvrij.
  • Geen enkele klacht.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Grand Hotel Amrâth Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Grand Hotel Amrâth Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Grand Hotel Amrâth Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Grand Hotel Amrâth Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability