8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het luxe 5-sterrenhotel Grand Amrâth Amsterdam is gevestigd in een monumentaal pand op slechts 500 meter van het centraal station. Het biedt een uitgebreid spa- en wellnesscentrum en ruime kamers met hoge plafonds. In het hele hotel is gratis WiFi beschikbaar.

De 205 kamers in art nouveau-stijl, waarvan 22 suites, hebben hoge plafonds en grote ramen die veel daglicht bieden. Ze zijn voorzien van een Nespresso-apparaat, theefaciliteiten en een flatscreen-tv. Elke kamer heeft klimaatbeheersing, een haardroger, badjassen en slippers. De Bar Lounge van het hotel biedt uitzicht op de grachten en je kunt er terecht voor de lunch en het diner.

Je hebt gratis toegang tot het spa- en wellnesscentrum met 2 sauna’s (70 en 90 graden), een infraroodsauna, een stoomcabine, een bubbelbad, een binnenzwembad en een fitnessruimte. Er zijn 8 vergaderzalen.

Het historische Grand Hotel Amrâth Amsterdam bevindt zich op 1,5 km van de Hermitage en op slechts 800 meter van de Beurs van Berlage. In 15 minuten wandel je naar de Dam met het Koninklijk Paleis. De luchthaven Schiphol is in 15 minuten te bereiken met de trein.







Faciliteiten in Grand Hotel Amrâth Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Late check-out
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Toiletartikelen
  • Wastafel
  • WC
  • Whirlpool
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Laptop kluis
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Bubbelbad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kleedkamers
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Betaalmethodes
  • American Express
  • Mastercard
  • Pinnen
  • Visa
Uitzicht
  • Grachtzicht
  • Stadszicht

In de omgeving

Parkeergarage
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 481m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 613m
  • Waterlooplein 626m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 695m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 763m
  • Piet Hein garage 815m
  • Muziektheater (Opera house) 885m
  • Q-Park IJ Oever Centrum 1 km
Restaurant
  • Geisha 115m
  • Restaurant Lastage 141m
  • Captein & Co 147m
  • Italia Oggi 154m
  • La Cubanita 156m
  • O-Cha 166m
  • La Gouch 173m
  • Ristorante Italiano Piccolo Mondo 175m
Museum
  • Leger des Heilsmuseum 314m
  • Reve Museum 327m
  • Erotisch Museum 341m
  • Red Light Secrets 365m
  • Venustempel Sexmuseum 507m
  • Hemp Gallery 545m
  • Nemo 554m
  • Amsterdam Exchange Experience 554m
Toeristische attractie
  • Sint Olofskapel 321m
  • Stromma 381m
  • Stromma Open Boat Tours 444m
  • Stromma 447m
  • Stromma NL 447m
  • Rederij Kooij 451m
  • Stromma NL 452m
  • The red lights street 463m
Treinstation
  • Centraal Station 370m
  • Nieuwmarkt 434m
  • Amsterdam Centraal 524m
  • Centraal Station 544m
  • Vijzelgracht 1.8 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Amsterdam Muiderpoort 2.4 km

8.5

Beoordeeld door: 306 gasten.

5

Anonymous

Jong stel
3 juni 2025

“Gemiddeld en ik zou niet opnieuw verblijven vanwege het personeel en de diefstallen.”
  • Oud en een beetje verouderd! Schilderijen uit het tijdperk van de slavernij overal op de muren, wat een beetje ongemakkelijk was.
  • Er is een diefstalring binnen het schoonmaakpersoneel en als u de andere beoordelingen leest, kunt u zien dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben gehad. De andere medewerkers lijken op de hoogte te zijn, aangezien het niet serieus wordt genomen. Medewerkers komen de kamers binnen en laten zichzelf binnen. Ze doen verbaasd en zeggen dat ze kwamen kijken of we oké zijn. We hebben een 'niet storen' bord op onze deur en om 9:40 uur was er iemand die twee keer zachtjes klopte en toen zichzelf binnenliet. Het was een man en als ik alleen was geweest als vrouw, zou ik doodsbang zijn geweest. Vermijd het om hier te verblijven of laat in ieder geval uw waardevolle spullen niet onbeheerd in de kamer achter.

10

David

Jong stel
31 mei 2025

“Herinnerenswaardige nieuwjaarsviering. Geweldige tijd.”
  • Geweldige, handige locatie. Vriendelijk personeel. Peter was een grote hulp en zorgde ervoor dat we ons zeer welkom voelden.
  • Niets

10

Cory

Zakenreiziger
31 mei 2025

“Mijn favoriete hotel in Amsterdam tot nu toe. Altijd uiterst comfortabel.”
  • Algemeen comfort en netheid

9

Lewis

Gezin met kinderen
30 mei 2025

“Uitstekend, maar tegenwoordig is internet essentieel.”
  • Geweldige locatie. Vriendelijk en efficiënt personeel. Slaapkamer uitstekend.
  • We moesten van kamer veranderen na de eerste dag. Er was geen internet in onze Junior Suite. Dit kon niet worden opgelost. We zijn verhuisd naar een andere suite, die beter was.

4

Basil

Jong stel
27 mei 2025

“Het hotel bevond zich op de juiste locatie, het personeel was vriendelijk, maar behaalde zeker niet de 5-sterrenstatus.”
  • Het ontbijt was goed. De conciërges waren behulpzaam en vriendelijk. De incheckprocedure was goed en we mochten eerder naar onze kamer dan de geplande tijd.
  • De locatie van de De-Luxe Kamer 801 was ver weg van de receptie en we vonden het een lange weg voordat we de lift konden bereiken, met tal van trappen die we moesten overwinnen. Op de zondag van ons verblijf, na een dag buiten in extreme hitte, keerden we terug naar het hotel voor een koude douche, maar tot onze verbazing was onze kamer niet schoongemaakt. We hebben het hotel aanvankelijk verlaten om 8.15 uur en keerden terug om 16.30 uur, maar niemand had zelfs maar schone handdoeken verzorgd. Na verschillende verzoeken bij de receptie kwam er na anderhalf uur niemand opdagen, en ondanks onze verzoeken om met het management te spreken, heeft niemand ons benaderd. We waren extreem boos; als je betaalt voor een vijfsterna-service, verwacht je dat ook. Hierdoor was onze dag verpest en een kleine vergoeding zou gewaardeerd worden.

5

Alexander

Zakenreiziger
25 mei 2025

“Aangenaam.”
  • Behulpzaam personeel. Goed ontbijt.
  • Luidruchtige kamer.

3

Steven

Zakenreiziger
24 mei 2025

“Waarschijnlijk zullen we de volgende keer naar een andere plek zoeken.”
  • Het was schoon en dicht bij de plek waar ik moest zijn.
  • Ik had een kingsize bed en ik zat de hele nacht vast in het midden, omdat het was gemaakt van twee sets schuim die niet op hun plaats bleven.

6

פנווונה

Jong stel
23 mei 2025

“geweldige ervaring”
  • De accommodatie was prachtig en mooi.
  • Er was geen airconditioning in de kamer en de oplossing die we boden maakte veel geluid.

8

Kayvilla

Gezin met kinderen
18 mei 2025

“Prachtig en historisch gebouw, gunstig gelegen nabij trein en tram.”
  • De locatie was handig voor treinen en trams. Het historische gebouw was uniek en prachtig. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Het bed was het meest comfortabele hotelbed dat ik ooit heb ervaren!

10

Rodney

Groepsreizigers
16 mei 2025

“Geweldig!”
  • Het hotel is prachtig met een geweldige locatie, aangezien je naar het treinstation en vele winkels en restaurants kunt wandelen. Ze hebben ook een lift!!! Het personeel was geweldig en de kamers waren mooi en schoon met heerlijke bedden en badkamers! Het restaurant/lounge was een pluspunt. We zouden altijd opnieuw boeken!

3

Anonymous

Jong stel
15 mei 2025

“niet weer”
  • De douche werkte niet, voor de prijs was het vreselijk.

8

Dave

Jong stel
14 mei 2025

“Interessant historisch gebouw, het personeel was zeer beleefd maar wellicht een beetje ongeorganiseerd achter de schermen.”
  • Zeer schoon
  • De accommodatie zelf was in orde en het personeel was zeer beleefd. Echter, de reservering was voor een tweepersoonskamer en ik had een e-mail rechtstreeks naar het hotel gestuurd. Het bleek een twin kamer te zijn. De receptie regelde de volgende dag een tweepersoonskamer. Er was een probleem met het warme water, waardoor het niet werkte op de avond van onze aankomst en pas om het middaguur de volgende dag weer functioneerde. Het duurde twee uur om een tandenreinigingsset te krijgen - ik denk dat de receptie het vergeten was, dus vroegen we een medewerker die er wel één voor ons regelde.

10

Vera

Gezin met kinderen
12 mei 2025

“MAGISCH”
  • Prachtig hotel, perfecte locatie, goede spa, magisch personeel.

10

Jimmy

Jong stel
12 mei 2025

“Het personeel van het hotel was uitzonderlijk. Iedereen was zo vriendelijk, beleefd en gastvrij. Ik zou dit hotel ten zeerste aanbevelen.”
  • De kamers zijn zeer ruim en comfortabel en de architectuur is geweldig.
  • Niets

8

Pervez

Jong stel
11 mei 2025

“Zeer goed”
  • Een mooi klassiek gebouw. Enige moeite met de toegang tot de lift. Het personeel was erg vriendelijk.
  • Lifttoegang.

4

Ci̇hangi̇r

Jong stel
10 mei 2025

“Niet goed”
  • Niets, alleen de kamer is in orde.
  • Het meisje dat de avondreceptie bediende, vertelde ons dat er geen goedkope parkeerplaatsen zijn en dat zij 70 euro per dag in rekening brengt. Voor 2 dagen is dat 140 euro. Ze heeft ons niet verteld dat er goedkope parkeerplaatsen zijn voor 25 euro. Ze moeten gasten helpen! Ik heb zelf een andere parkeerplaats gevonden voor 25 euro per dag. Ik ben niet tevreden dat het hotel te duur is, en ze verdienen deze prijs niet; dat is gewoon dom. Hilton is beter. En ze gaf ons een kamer op de 1e verdieping, waar we geen uitzicht hebben. Dit meisje vond ik geen prettige houding hebben. Ik ben al 16 jaar werkzaam in de toeristische industrie.

9

Louise

Jong stel
7 mei 2025

“perfect”
  • De accommodatie is prachtig, de spa is heerlijk. Ik heb echt van dit hotel genoten.

4

Adrian

Zakenreiziger
7 mei 2025

“Teleurstellend”
  • De locatie was goed en het bed was comfortabel.
  • Zeer oud Zeer, zeer vuil

7

Geraint

Jong stel
7 mei 2025

“Zeer interessant hotel, maar er moeten enkele koelopties voor de kamers in de zomer worden toegevoegd.”
  • Fantastisch gebouw, interessante kamers, geweldig personeel en het zwembad en wellnesscentrum waren voortreffelijk.
  • Geen airconditioning en geen goede koelmogelijkheden in de kamer. De enige echte optie was om het raam te openen, wat vervolgens een probleem met muggen met zich meebracht.

9

Borislav

Jong stel
7 mei 2025

“Altijd goed om Amsterdam te bezoeken.”
  • Het personeel was geweldig.
  • de koffiemachine werkte niet zo goed als de regendouche.

10

Zeg

Jong stel
6 mei 2025

“Als Amsterdam niet zo'n geweldige stad was, had ik al mijn tijd in het hotel doorgebracht. :)”
  • Het was zo'n mooi gebouw, met zeer ruime kamers. We hadden een prachtig uitzicht op het kanaal. Ongeacht de recente voorkeur is dit mijn favoriete hotel geworden. Zeer vriendelijk personeel.
  • De badkamer had kunnen profiteren van een handdoekenrek naast de douche. Dit is een klein puntje, het was niet echt een probleem, maar als er één ding is dat verbeterd kan worden, is dit het wel.

8

Ismail

Zakenreiziger
6 mei 2025

“Zeer goed”
  • Het hotel is uitstekend. Het personeel is geweldig. De gastvrijheid is uitmuntend. Het hotel in het algemeen is goed.
  • niets

8

Peyman

Jong stel
28 april 2025

“Over het algemeen vond ik het leuk en ik zal terugkeren naar deze plek.”
  • Het gebouw is een museum, dus ik vond het geweldig. De locatie is perfect.
  • Toegang tot onze kamer was enigszins uitdagend en mijn kamer was niet precies om 15.00 uur gereed.

10

Liora

Jong stel
27 april 2025

“Ik ben mijn vriend zeer dankbaar voor het vertellen over het Grand Hotel Amrath Amsterdam.”
  • Dit historische hotel overtrof al onze verwachtingen. Het personeel was altijd vriendelijk en behulpzaam. Inchecken ging eenvoudig. De kamer was prachtig en privé, gelegen net boven het kanaal en dicht bij het treinstation, stadsvervoer en restaurants. Het meest indrukwekkende was het personeel; iedereen die ik ontmoette, van de eetzaal tot de roomservice, was uitzonderlijk. Dit is de beste keuze voor een verblijf in Amsterdam, ik kan niet genoeg zeggen over de geweldige ervaring.
  • niets

7

Anonymous

Vriendengroep
26 april 2025

“Mooi hotel, maar geen 5-sterrenhotel. Vriendelijk personeel en geweldige locatie / faciliteiten.”
  • De leeftijd, algehele uitstraling en locatie van het hotel en de spafaciliteiten.
  • gedeeltelijk verouderd (badkamerblad/ tegels) kapotte koffiezetapparaat/ moest extra spullen voor de kamer aanvragen (zijn nooit aangekomen) spa geen handdoeken/ badjassen, dus moest ik personeel bij de hoofdreceptie zoeken om er enkele te krijgen.

7

Edward

Jong stel
25 april 2025

“Ouder historisch hotel. Charmant, maar een beetje gedateerd. Zeer goed ontbijtbuffet. Geweldige locatie.”
  • De kamers zijn zeer verouderd. De receptie was moeilijk te benaderen tijdens het inchecken.

7

Shahid77

Zakenreiziger
20 april 2025

“Goed”
  • Ontbijt en zwembad

7

Nikola

Groepsreizigers
19 april 2025

“Geweldig hotel dicht bij de belangrijkste attracties.”
  • Geweldige locatie, very dicht bij het centrum en de belangrijkste attracties. Ideaal voor een verblijf van 2 nachten.

8

Anush

Gezin met kinderen
19 april 2025

“Prachtig Historisch Hotel”
  • De locatie was goed.
  • De stoomkamer werkte niet. De jazzai was te koud.

10

Aleida

Gezin met kinderen
18 april 2025

“Beste hotel om te verblijven!”
  • Het gebouw is een historisch pand dat in de negentiende eeuw is omgevormd tot een hotel en het is een herkenningspunt. De kamers zijn groot en comfortabel en het hotel beschikt over een zeer mooie gym, zwembad en sauna's. Als u van modernere uitstraling houdt, is dit hotel misschien niet geschikt voor u, maar wij zijn er erg tevreden mee. Geweldige service en uitstekend eten in het restaurant en de bar.
  • Niets

Vraag en antwoord.

Wat is het telefoonnummer van Grand Hotel Amrâth Amsterdam?

Het telefoonnummer van Grand Hotel Amrâth Amsterdam is +31 20 552 0000.

Wat is de URL van de officiële website van Grand Hotel Amrâth Amsterdam?

De eigen website van Grand Hotel Amrâth Amsterdam Kunt u hier vinden.

Hoe ver ligt Grand Hotel Amrâth Amsterdam van het centrum van Amsterdam?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

Heeft Grand Hotel Amrâth Amsterdam een eigen restaurant?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Is er een fitness ruimte in Grand Hotel Amrâth Amsterdam?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Is er een eigen parkeerplaats bij Grand Hotel Amrâth Amsterdam?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Heeft Grand Hotel Amrâth Amsterdam ontbijt voor de gasten?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Is er een binnenzwembad bij Grand Hotel Amrâth Amsterdam?

Grand Hotel Amrâth Amsterdam heeft een binnenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.