8.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Hilton Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Hilton Amsterdam is een luxe hotel met vijf sterren, gelegen in een rustige en groene wijk aan de zuidkant van Amsterdam. Het hotel bevindt zich op korte afstand van het centrum en is goed bereikbaar via het openbaar vervoer, met diverse tram- en bushaltes in de buurt. Ook het treinstation Amsterdam Zuid ligt op enkele minuten afstand, waardoor de verbinding met Schiphol en andere grote steden uitstekend is. In de directe omgeving liggen bekende bezienswaardigheden zoals het Museumplein, waar het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Stedelijk Museum te vinden zijn. Het Vondelpark en het Concertgebouw bevinden zich eveneens op loopafstand, waardoor gasten eenvoudig toegang hebben tot zowel culturele hoogtepunten als ontspannende groene ruimtes. De sfeer in het Hilton Amsterdam is klassiek en elegant, met een zakelijke uitstraling die tegelijkertijd comfort en rust uitstraalt.

De kamers in Hilton Amsterdam zijn comfortabel ingericht en voorzien van moderne gemakken, waaronder een flatscreen-tv, airconditioning en gratis wifi. De kamers zijn ruim opgezet en bieden uitzicht op de stad of de omliggende grachten. Naast de standaardkamers zijn er ook suites beschikbaar met extra luxe en ruimte. Het hotel beschikt over diverse faciliteiten die het verblijf aangenaam maken, zoals een fitnesscentrum, sauna en parkeergelegenheid. Voor zakelijke reizigers zijn er vergaderruimtes en een businesscentrum aanwezig. Gasten kunnen gebruikmaken van roomservice en een 24-uursreceptie, waardoor flexibiliteit en gemak centraal staan. Het Hilton Amsterdam biedt daarnaast conciërgediensten en heeft een eigen tuin waar men kan ontspannen na een dag in de stad.

De service in het Hilton Amsterdam staat bekend om haar gastvrijheid en professionaliteit, met vriendelijk personeel dat altijd klaarstaat voor assistentie. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetstijl, met een ruime keuze aan internationale en lokale gerechten. Het hotel beschikt over een restaurant waar gasten kunnen genieten van een gevarieerd menu en een gezellige bar voor een drankje in de avond. In de nabije omgeving zijn diverse wijnbars en eetgelegenheden te vinden, zoals het Concertgebouw Café en Bubbles & Wines. Een uniek kenmerk van Hilton Amsterdam is de rijke historie van het gebouw, dat bekendstaat als de locatie van het beroemde 'bed-in' van John Lennon en Yoko Ono. Dankzij de combinatie van historische betekenis, comfortabele voorzieningen en centrale ligging is het hotel geschikt voor zowel romantische verblijven als gezinsvakanties en zakelijke reizen.



Faciliteiten in Hilton Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Badjas
  • Haardroger
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Sauna
  • Solarium
Huisdieren
  • Alleen blindengeleidehonden toegestaan
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Bruidssuite
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Winkels in het hotel

In de omgeving

Parkeergarage
  • Strawinskylaan 1.2 km
  • P1 Stadionplein 1.2 km
  • P10 1.3 km
  • Q-Park Byzantium 1.3 km
  • P9 1.3 km
  • P+R Olympisch Stadion 1.4 km
  • Parkbee Overtoom, voetgangersingang 1.4 km
  • Parkbee Overtoom 1.4 km
Restaurant
  • Roberto's Restaurant 34m
  • Kersentuin 158m
  • Bella Vista 328m
  • Oud-Zuid 424m
  • Ristorante Sardegna 446m
  • Vanderveen 462m
  • Valerius Eten&Drinken 468m
  • Van Dam 482m
Museum
  • Moco Museum 1.1 km
  • Levend Paardenmuseum 1.1 km
  • Diamant Museum Amsterdam 1.1 km
  • Rembrandts Amsterdam Experience 1.5 km
  • Max Euwe 1.5 km
  • Heineken Experience 1.5 km
  • Pijpenkabinet 1.7 km
  • Nihon no hanga 1.8 km
Toeristische attractie
  • Olympiahuis 1.3 km
  • Blue Boat 1.4 km
  • Blue Boat 1.4 km
  • Canal Cruise 1.5 km
  • Lovers canal Cruises 1.5 km
  • Amsterdam canal cruises 1.5 km
  • Amsterdam Hop on Hop Off 1.7 km
  • The Fault In Our Stars Bench 2 km
Treinstation
  • De Pijp 1.3 km
  • Zuid 1.4 km
  • Amsterdam Zuid 1.4 km
  • Vijzelgracht 1.7 km
  • Europaplein 1.7 km
  • Amstelveenseweg 1.7 km
  • Station RAI 1.9 km
  • Amsterdam RAI 2 km

8.9

Beoordeeld door: 124 gasten.

4

P

Gezin met kinderen
5 oktober 2025

“Goede kamers, slechte service.”
  • De kamers waren mooi en schoon. De grootte van de kamers was goed.
  • Het team was zeer onvriendelijk. Wij zijn strikte vegetariërs en hebben meerdere dieetbeperkingen. Ze weigerden ons te helpen met het opwarmen van ons eten. We vroegen om borden, maar het duurde erg lang voordat deze naar onze kamer werden gestuurd. De vieze borden werden niet door de huishouding of de roomservice opgeruimd en bleven de hele nacht staan. Dit alles terwijl we een HH Gold-lid zijn.

2

Anonymous

Zakenreiziger
4 oktober 2025

“Zeer slecht”
  • Centraal, schoon
  • Probleem met het verkrijgen van een ontvangstbewijs voor mijn verblijf In rekening gebracht voor de minibar terwijl ik deze niet heb gebruikt.

7

Paul

Gezin met kinderen
30 september 2025

“Obscene parkeervergoeding. Lekker ontbijt.”
  • De accommodatie was goed ingericht met interconnecting kamers zoals gevraagd. Het ontbijt en de service waren prima. Het receptiepersoneel was zeer vriendelijk.
  • De kamer had het afval van de vorige bewoner in de vuilnisbakken. Dit maakte me bezorgd dat de kamer niet goed schoon was gemaakt. De kosten voor het parkeren van de auto voor één nacht waren €55. Dit was absoluut schandalig en heeft mijn laatste herinnering aan het verblijf sterk bedorven. Hoe kan het mogelijk zijn dat parkeren voor minder dan 24 uur zo veel kost?

9

Vipul

Zakenreiziger
27 september 2025

“Uitstekend”
  • Er was geen gratis water op de kamer, geen tandheelkundige kit op de kamer, geen slippers.

10

Eelco

Gezin met kinderen
24 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • ondergeschikte luxe
  • onbedorven

7

Olivia

Jong stel
22 september 2025

“Goed”
  • Het hotel was prachtig en gelegen in een schitterend deel van de stad. We hadden een kamer met uitzicht op het kanaal, met een geweldig uitzicht over de stad. We konden door de stad wandelen, naar het diner en naar verschillende activiteiten. Het personeel was vriendelijk en de kamer was een uur eerder klaar voor inchecken - wat geweldig was, aangezien we een lange reis achter de rug hadden.
  • Het bed was vreselijk ongemakkelijk, wat we meer en meer beginnen te ervaren bij het Hilton-merk. De WiFi, hoewel gratis voor Hilton Honors-leden, was voldoende, maar had echt niet genoeg bandbreedte voor twee personen om gelijktijdig e-mails te controleren en te verzenden. Hoewel we het navigeren door de stad relatief gemakkelijk vonden, hadden we aanvankelijk wel wat moeite om de bushalte te vinden.

9

Mordechai

Jong stel
22 september 2025

“Uitstekend hotel. We komen graag weer terug.”
  • Wij ontvingen uitstekende service van het ontbijtpersoneel, vooral van de gastvrouw Morgian en de serveerster Alessandra.
  • Het is raadzaam om wat meer ruimte in de koelkast in de kamer vrij te maken voor de boodschappen van de gasten.

10

Doğukan

Zakenreiziger
20 september 2025

“zeer goed”
  • vriendelijke medewerkers en de sfeer
  • Ik moet betalen voor het parkeren van mijn auto, zelfs als ik in het hotel verblijf.

9

Gabriela

Gezin met kinderen
17 september 2025

“Uitstekend”
  • Dicht bij enkele van de belangrijkste attracties. Ik zou daar opnieuw verblijven.

9

Am

Gezin met kinderen
16 september 2025

“Bedankt Hilton-team.”
  • Het ontbijt is uitstekend.

10

Sarah

Groepsreizigers
16 september 2025

“Kan niet wachten om weer terug te gaan. Ik zou dit hotel aanraden aan iedereen die Amsterdam wil bezoeken.”
  • Vanaf het moment dat we incheckten, voelden we ons enorm welkom. Onze kamers waren geweldig en het uitzicht op het kanaal was fantastisch. Het ontbijt was heerlijk en we kregen zelfs mini traktaties op onze kamers, aangeboden door het hotel. Het beste 21ste verjaardagscadeau ooit. We wensen dat we langer hadden kunnen blijven. We komen zeker terug!!

10

Gragg

Alleenreiziger
10 september 2025

“Prachtige ondersteuning en service. Ik kon niet om meer vragen.”
  • Het ontbijtbuffet was geweldig en ik had een kamer met uitzicht op het nieuwjaarsvuurwerk boven de stad.

5

Mariana

Zakenreiziger
10 september 2025

“Het zou een mooi hotel kunnen zijn als ze het personeel veranderen.”
  • Zeer onvriendelijke en onprofessionele medewerkers, vooral aan de receptie.

9

Andreas

Gezin met kinderen
1 september 2025

“Geweldig terras aan het water om naar terug te keren.”
  • Geweldig hotel. Geen zwakke punten.
  • niets

8

Helga

Zakenreiziger
30 augustus 2025

“Netjes en verzorgd hotel”
  • De kamer met uitzicht op het kanaal was zeer mooi.
  • We hebben een conferentie in het hotel bijgewoond en daarom gingen alle deelnemers (ongeveer 300) rond dezelfde tijd naar de ontbijtzaal. De obers waren echter erg traag in het begeleiden van de mensen naar de tafels. Daardoor was de rij voor de ontbijtzaal erg lang.

3

Luciano

Jong stel
29 augustus 2025

“Verschrikkelijke organisatie van het personeel.”
  • Bij mijn aankomst was het personeel zich er niet van bewust dat ik al had betaald en vroegen ze me om opnieuw te betalen. Ze waren zich er niet van bewust dat ontbijt was inbegrepen. Ze hebben me €240 in rekening gebracht voor eventuele schade en bij mijn uitchecken zijn deze niet alleen nog niet aan mij teruggegeven, maar ik heb ook nog geen factuur ontvangen.

2

Mousa

Gezin met kinderen
27 augustus 2025

“Slechte ervaring met betrekking tot wat ik heb betaald.”
  • Locatie
  • Het receptiepersoneel

10

Camilo

Alleenreiziger
23 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • De drankjes waren geweldig bij de hotelbar. Ik vond het ook prettig dat er enkele zeer goede restaurants op loopafstand van het hotel zijn. Ik zou zeker nogmaals willen gaan.
  • Ik maakte verbinding met hun wifi en ze probeerden me $8 per dag te laten betalen. Ik heb niet betaald omdat ik al service had, maar ik vind niet dat ze voor wifi zouden moeten rekenen. Dat is wat mij betreft een beetje teveel.

10

Raewynne

Jong stel
20 augustus 2025

“Vredige laatste dagen van onze Europese reis”
  • Zeer rustig, ver weg van het stadscentrum, maar dicht bij een jolie winkelgebied en restaurants.

4

Mohammed

Jong stel
17 augustus 2025

“Ik zal dit hotel nooit meer boeken.”
  • de stijl van het interieur
  • het ontbijt het toilet de houding

8

Virginie

Vriendengroep
16 augustus 2025

“Zeer goed.”
  • De grootte van de kamer, comfort van de bedden en beddengoed, verduisterende gordijnen, bureau, goede wifi-verbinding, voldoende stopcontacten, inclusief voor USB, handige waterkoker voor thee en koffie, praktisch en mooi badkamer.
  • Op een avond kwam ik terug en was het bed helemaal niet opgemaakt en was de badkamer niet schoon. Een andere dag moest ik in de middag iemand van het personeel vragen om de kamer schoon te maken, omdat dit 's morgens niet was gedaan. Op een middag kwam een medewerker zonder te kloppen de kamer binnen (terwijl ik in de kamer was) om te controleren of de klok op het nachttafeltje op tijd stond. De kamer werd erg warm wanneer het zonnig was.

9

Raul

Gezin met kinderen
14 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Klassiek verblijf in Amsterdam, comfortabele en ruime kamers, goed ontbijt.

7

Fiona

Groepsreizigers
13 augustus 2025

“Goed”
  • locatie, comfortabel hotel, ontbijt was zeer goed
  • De service tijdens het ontbijt was zeer slecht. Ik moest drie keer om koffie vragen, en het was elke keer hetzelfde blonde meisje. Ze zei ja, maar bracht het vervolgens niet, heel vreemd. Hetzelfde gold voor mijn vriend die om water vroeg. Daarnaast was de kamer niet op tijd schoongemaakt. Toen ik terugkwam van de marathon, moest ik bellen om te vragen of de kamers schoongemaakt konden worden, en dit was pas om 17.00 uur in de namiddag gebeurd. De bedden waren niet opgemaakt, de handdoeken waren niet vervangen, enzovoort.

10

Friedrich

Jong stel
11 augustus 2025

“was blij om te verblijven in het Hilton, een geweldige onderbreking van onze 10 weken durende reis door Europa”
  • locatie, netheid, behulpzaam en vriendelijk personeel
  • zie hierboven

10

Helen

Gezin met kinderen
8 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt was geweldig! Het personeel is ontzettend vriendelijk en zeer behulpzaam! Ik zal daar zeker weer verblijven!

10

Tarja

Gezin met kinderen
4 augustus 2025

“Uitstekend hotel met uitstekende medewerkers en ontbijt.”
  • Uitstekend ontbijt, beleefde staf, vredige locatie en alles werkte goed.
  • Ik was verrast dat de geluidsisolatie niet perfect was, althans in de kamer die mogelijk verbonden was met een andere kamer.

10

Paulina

Jong stel
4 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Schoon en rustig :)

10

Marle

Gezin met kinderen
24 juli 2025

“Uitstekende voorzieningen, geweldige kamers en vriendelijk personeel!”
  • De faciliteiten zijn uitstekend, de kamers waren erg comfortabel en het personeel was zeer vriendelijk!
  • Het is een beetje duur.

9

Miebaka

Groepsreizigers
23 juli 2025

“prachtige ervaring”
  • locatie

10

Martha

Vriendengroep
18 juli 2025

“het personeel was uitstekend”
  • Het voelde zo fris aan. Helder.
  • niets

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Hilton Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Hilton Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Hilton Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Hilton Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Hilton Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Hilton Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Hilton Amsterdam ligt 2,8 km van het centrum van Amsterdam.

Hilton Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Hilton Amsterdam heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

Hilton Amsterdam heeft een oplaadpunt voor elektrische auto's. Neem contact op met de accommodatie voor informatie over kosten en beschikbaarheid.

Hilton Amsterdam heeft een bruidssuite. Meer informatie vindt u op de website van de accommodatie.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability