9.1
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam is een toonaangevend vijfsterrenhotel dat strategisch is gelegen aan de iconische Dam, in het centrum van Amsterdam. Het hotel, dat zijn deuren opende in 1866, combineert historische grandeur met moderne luxe en is daarmee een aantrekkelijke optie voor zowel zakenreizigers als toeristen. De centrale ligging van het hotel biedt directe toegang tot belangrijke bezienswaardigheden zoals het Koninklijk Paleis, het Anne Frank Huis en het Rijksmuseum, waardoor het een ideale uitvalsbasis is voor het verkennen van de stad en haar rijke culturele aanbod. De nabijheid van het Centraal Station versterkt de toegankelijkheid, wat gasten de mogelijkheid biedt om gemakkelijk dagtrips naar andere delen van Nederland te maken.

De gastronomische faciliteiten in het Anantara Grand Hotel Krasnapolsky zijn zorgvuldig samengesteld om een onvergetelijke culinaire ervaring te bieden. Het Grand Café Krasnapolsky vergast gasten op een uitgebreid menu met zowel klassieke als hedendaagse gerechten, terwijl het bekroonde restaurant The White Room, dat beschikt over een Michelin-ster, innovatieve en verfijnde maaltijden serveert. Voor een unieke eetervaring biedt de Wintertuin een prachtige ambiance voor het ontbijt. Deze toewijding aan culinaire excellentie laat zien hoe dit hotel haar gasten een complete ervaring wil bieden, die verder gaat dan louter overnachtingen.

De hotelaccommodaties bestaan uit 402 elegante kamers en suites, die klassiek en modern design naadloos combineren. Voorzieningen zoals luxe bedden, parketvloeren en marmeren badkamers zorgen voor een comfortabel verblijf. Veel kamers bieden een panoramisch uitzicht op de Dam of de schilderachtige grachten van Amsterdam. Het hotel is uitgerust met een moderne fitnessruimte, een luxe spa en diverse vergader- en evenementenruimtes, wat het ook geschikt maakt voor zakelijke bijeenkomsten. Huisdiervriendelijkheid en privéparkeermogelijkheden zijn extra voordelen die het hotel biedt, wat het bijzonder aantrekkelijk maakt voor gasten die met de auto reizen in deze drukke omgeving. Door deze combinatie van luxe, locatie en faciliteiten, positioneert Anantara Grand Hotel Krasnapolsky zich als een van de meest betrouwbare en prestigieuze accommodaties in Amsterdam.


Awards gewonnen door Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Beste Hotelketen 2016

Beste Hotelketen 2017

Beste Hotelketen 2020


Faciliteiten in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Terras
  • Ventilator
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Sauna
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 142m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 705m
  • Gouden bocht 750m
  • Waterlooplein 776m
  • The Bank 792m
  • Muziektheater (Opera house) 814m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 926m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 935m
Restaurant
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 14m
  • CAU 39m
  • The Mexican 50m
  • La Stego 50m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 58m
  • Dragon City 61m
  • Amsterdam 65m
  • Bougainville 78m
Museum
  • Ripley's Believe It or Not 61m
  • Amsterdam Exchange Experience 179m
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 202m
  • Hemp Gallery 207m
  • Nieuwe Kerk 226m
  • Body Worlds 231m
  • Red Light Secrets 331m
  • Erotisch Museum 356m
Toeristische attractie
  • The red lights street 241m
  • Spinhuispoort 276m
  • Walenpoortje 280m
  • Oost-Indisch Huis 313m
  • The Amsterdam Dungeon 315m
  • Nieuwzijds Kapel 323m
  • Huis aan 3 grachten 368m
  • Gasthuispoort 383m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 468m
  • Centraal Station 691m
  • Amsterdam Centraal 809m
  • Centraal Station 848m
  • Vijzelgracht 1.3 km
  • De Pijp 2.1 km
  • Wibautstraat 2.4 km
  • Noorderpark 2.4 km

9.1

Beoordeeld door: 735 gasten.

6

Rakan

Jong stel
3 augustus 2025

“Onder de verwachtingen”
  • Luidruchtige locatie en zeer druk.
  • De kamers worden niet op tijd schoongemaakt en het duurt lang voordat de kamer is opgemaakt. Ik moest de roomservice bellen om te vragen of mijn kamer schoongemaakt kon worden. Het is erg luidruchtig tussen de kamers, vooral 's nachts. Het personeel was niet vriendelijk. Er was echter één medewerker die zeer meegaand was, zijn naam is Aziz.

9

Fahad

Gezin met kinderen
3 augustus 2025

“Uitzonderlijk historisch hotel”
  • De kamer was goed onderhouden en ruim, het ontbijtbuffet was geweldig en de locatie was uitstekend. Al het personeel was zeer professioneel en behulpzaam.
  • Een beetje rumoerig 's nachts van de straat beneden.

7

Anonymous

Jong stel
1 augustus 2025

“Goed, maar niet de prijs waard.”
  • De locatie was geweldig, de kamer was prachtig en het ontbijt was heerlijk.
  • We waren daar voor 2 nachten en hebben niet veel geslapen vanwege het feest bij de buren. We hebben de receptie gebeld, maar er is weinig aan gedaan en er is ook geen aanbod voor compensatie gedaan.

9

Marwa

Jong stel
30 juli 2025

“Uitstekend”
  • Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.. de locatie van het hotel is ook uitstekend en gemakkelijk bereikbaar.
  • Ik had gehoopt op een beter uitzicht, maar dat was geen groot probleem.

9

Khaled

Jong stel
24 juli 2025

“Zeer mooi hotel.”
  • Vriendelijk personeel Schoon hotel Goede locatie
  • De douche kan beter.

10

Jeffrey

Jong stel
24 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Locatie, personeel uitstekend

8

Raanan

Jong stel
23 juli 2025

“Goed, maar kan beter.”
  • Het personeel is vriendelijk en professioneel en de kamer is comfortabel.
  • Wij vroegen om een rustige kamer, maar bevonden ons boven een open bar die tot 1 uur 's nachts geopend is. Niemand aan de kant van de bar kon slapen. Ook had de turn down service verzuimd handdoeken en koffie neer te leggen.

10

Mohammed

Gezin met kinderen
23 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Uitstekende locatie. Ik raad het aan alle Arabische mensen aan.
  • Kleine kamer

6

Yusuf

Jong stel
22 juli 2025

“Ik zal het hotel herinneren aan hun ongeziene extra kosten.”
  • De locatie is uitstekend. De kamer was niet zo groot. Dat kan mijn fout zijn. De ontbijtruimte is zeer mooi.
  • Extra kosten voor ontbijt zijn ook in rekening gebracht, met een "oversell" opgemerkt van 70 euro per dag voor 2 dagen. Hierover zijn wij niet geïnformeerd. Ik heb dit gezien op mijn factuur na het verlaten van het hotel. De liften naar onze kamer bevinden zich bij de garage-ingang, wat niet eerlijk is en voor stress zorgt.

5

Krystal

Vriendengroep
22 juli 2025

“Het verblijf was comfortabel, het hotel was mooi, de luxe voelde ik echter niet echt. De drankjes en pinda's in de kamer voor de prijs.”
  • Lijkt stijlvol en modern bij binnenkomst, grote lobby met mooie meubels.
  • Ik werd in een kamer geplaatst waar ik alleen een bakstenen muur buiten kon zien; het voelde alsof ik in een ander hotel was dan het hotel waar ik binnenkwam.

10

Dimitris

Zakenreiziger
21 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Vanwege de locatie van het hotel kon UBER mij niet ophalen; zij moeten een oplossing vinden.

10

Carol

Gezin met kinderen
20 juli 2025

“Prachtig hotel met een ongemakkelijke kamerlocatie.”
  • Luxueus en dicht bij attracties
  • De kamer was ver van de lobby en vereiste twee verschillende liften om er te komen.

7

Sofia

Jong stel
20 juli 2025

“Goed”
  • Zeer schone kamers. Fantastisch ontbijt en een geweldige cocktailbar.
  • De conciërges waren niet erg behulpzaam. Het hotel zelf is zeer groot en ontvangt grote toeristische groepen, wat het verblijf niet erg gezellig maakt.

10

Konstantinos

Jong stel
17 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • fantastisch matras! echt geweldige douche en badkuip. beleefd personeel

6

Jonathan

Gezin met kinderen
14 juli 2025

“De kamer was uitstekend voor een gezin van vier. De kussens waren te dun in vergelijking met een Marriott hotel.”
  • Uitstekende locatie om de stad te verkennen.
  • De belangrijkste reden om dit hotel te boeken was de locatie en de hotelbar, aangezien ik hier eerder voor zakelijke doeleinden heb verbleven. De hotelbar was gesloten, wat niet ideaal was, aangezien het prettig zou zijn geweest om na het diner een drankje te hebben met twee jonge kinderen. In plaats daarvan moesten we op zoek naar een andere bar buiten het hotel.

10

Jin

Gezin met kinderen
13 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt was heerlijk.

10

Behzad

Jong stel
11 juli 2025

“Beste 5-sterrenhotel om in Amsterdam te verblijven.”
  • Locatie, personeel en netheid.

7

Jonathan

Jong stel
10 juli 2025

“Geweldige locatie”
  • Prachtig hotel, geweldige locatie, vriendelijk personeel. De bedden zijn comfortabel en je kunt je geen betere locatie in Amsterdam wensen.
  • We hadden een probleem met de douchekopleiding die los kwam te zitten van de douchekop (gebroken). Het heeft twee dagen en drie meldingen gekost om het op te lossen.

6

Momtaz

Alleenreiziger
8 juli 2025

“Goede locatie, niet gepolijst en geen 5-sterrenervaring.”
  • Inchecken. Ik moest inchecken en er waren drie receptiemedewerkers. Toen het mijn beurt was, liep de middelste medewerker weg om iets te doen, maar zei niets. Ik keerde terug naar de rij en wachtte opnieuw. Ik vroeg om een vertraagde uitchecktijd van 30 minuten, wat de receptioniste bevestigde. Toen ik om 12:15 mijn kamer wilde binnen gaan, ging de deur niet open, dus ik moest weer naar beneden lopen en werd verteld dat de persoon met wie ik sprak het systeem niet goed had bijgewerkt. De wekker in de kamer gaf de verkeerde tijd aan (er was een verschil van 9 uur) en het notitieblok had nog maar één bladzijde. De televisie hing niet goed, omdat deze iets scheef stond.

10

Molly

Jong stel
7 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Kon niet om een betere locatie vragen. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.

9

Gayrat

Jong stel
5 juli 2025

“Uitstekend”
  • Geweldige locatie en comfort.

10

Saleh

Gezin met kinderen
4 juli 2025

“Een uitstekende verblijf met mijn gezin.”
  • Alles betreft de locatie en service.
  • Nul

10

Amanda

Alleenreiziger
3 juli 2025

“Prachtige plek!”
  • Het is een prachtig hotel op loopafstand van alles. Het beste ontbijt in de stad. Dit is mijn derde keer dat ik hier verblijf en ik zou het meermaals aanbevelen.

9

Jacqueline

Alleenreiziger
1 juli 2025

“Uitstekende kamer en uitzicht, goede locatie.”
  • Heeft geen ontbijt gehad.
  • Ik had de borg van 300 euro niet verwacht. Ik heb bij aankomst volledig betaald, dus ik begreep niet waarom dit nodig was. Ik verwachtte dat het weer op mijn rekening zou worden gestort bij het uitchecken en werd verteld dat dit teruggestort zou worden en tot 10 dagen kon duren. Dit was de enige negatieve ervaring van wat anders een uitstekende verblijf zou zijn geweest. U zou hiervan op de hoogte moeten worden gesteld bij het boeken.

10

Lakeyshya

Jong stel
28 juni 2025

“Uitzonderlijk! Dichtbij alles. Gemakkelijke toegang tot vele bezienswaardigheden. U kunt gewoon naar veel dingen lopen. Openbaar vervoer.”
  • Alles
  • Had absoluut geen negatieve punten.

8

Andrew

Groepsreizigers
27 juni 2025

“Slechte service van het personeel bij de balies.”
  • Hotel zelf
  • Een aanbetaling doen. Nog steeds aan het wachten op terugbetaling, een maand later.

10

Toro

Zakenreiziger
25 juni 2025

“Beste tijd in Amsterdam.”
  • De locatie is optimaal; alles is dichtbij, inclusief Madame Tussauds, koffiehuizen, het rode lichtgebied, het centrale plein waar alles gebeurt, en andere luxe en niet-luxe winkels. U kunt er te voet vanaf het centraal station komen of met de tram.
  • Er is niets dat we niet leuk vonden, de prijs was zelfs laag voor dit soort luxe. Het hotel is zeer mooi, ze serveren onbeperkt Moët tijdens het ontbijt (ik drink het niet, maar het is wel leuk). Er is een Michelin-sterrenrestaurant. Het enige dat misschien ontbreekt, is een zwembad.

10

Jennifer

Jong stel
20 juni 2025

“Een geweldig hotel met fantastisch personeel en heerlijk eten, en we kunnen niet wachten om weer te verblijven.”
  • Locatie, uitstekend incheckproces en vriendelijke ontvangst. De kamer was prima, hoewel een beetje klein. Het ontbijt was simpelweg uitstekend en het personeel daar was geweldig. Het eten was van topklasse. De conciërge was uitstekend en adviseerde en boekte twee geweldige restaurants. Uitchecken was ook uitstekend en we werden geplaatst in de VIP-kamer. Al met al een geweldige ervaring.
  • Niets toe te voegen - een uitstekend hotel waar we graag naar terug zouden willen keren.

9

Nahal

Jong stel
19 juni 2025

“Geweldig verblijf in het hart van Amsterdam.”
  • Prachtig hotel en geweldig personeel. Zij deden alles om ons verblijf zo comfortabel mogelijk te maken. Beste locatie in Amsterdam.
  • Niets

10

Laura

Jong stel
15 juni 2025

“We hebben een geweldige tijd gehad en hopen op een dag terug te komen!”
  • Uitstekende centrale locatie. Het personeel was vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Het hotel was prachtig en schoon. Het ontbijt was heerlijk met een enorme keuze aan gerechten! We hebben ook de spa gebruikt en genoten van een fijne massage. Het was een werkelijk ontspannende ervaring en de stoomkamer/sauna waren brandschoon.
  • Onze kamer had een nare geur die uit de badkamer kwam. We vroegen ons af of de kamer een tijdje niet gebruikt was. Men bood aan om van kamer te verwisselen, maar na het gebruik van de douche was de geur verdwenen. Het personeel was zeer snel met helpen en het vinden van een oplossing, wat we zeer waardeerden. De versnaperingen in de kamer waren erg duur, dus we hebben daarvan geen gebruik gemaakt. De televisie in de kamer zou meer Engelse zenders of toegang tot Netflix kunnen hebben.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam ligt 185 meter van het centrum van Amsterdam.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.