9.1
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam is een toonaangevend vijfsterrenhotel dat strategisch is gelegen aan de iconische Dam, in het centrum van Amsterdam. Het hotel, dat zijn deuren opende in 1866, combineert historische grandeur met moderne luxe en is daarmee een aantrekkelijke optie voor zowel zakenreizigers als toeristen. De centrale ligging van het hotel biedt directe toegang tot belangrijke bezienswaardigheden zoals het Koninklijk Paleis, het Anne Frank Huis en het Rijksmuseum, waardoor het een ideale uitvalsbasis is voor het verkennen van de stad en haar rijke culturele aanbod. De nabijheid van het Centraal Station versterkt de toegankelijkheid, wat gasten de mogelijkheid biedt om gemakkelijk dagtrips naar andere delen van Nederland te maken.

De gastronomische faciliteiten in het Anantara Grand Hotel Krasnapolsky zijn zorgvuldig samengesteld om een onvergetelijke culinaire ervaring te bieden. Het Grand Café Krasnapolsky vergast gasten op een uitgebreid menu met zowel klassieke als hedendaagse gerechten, terwijl het bekroonde restaurant The White Room, dat beschikt over een Michelin-ster, innovatieve en verfijnde maaltijden serveert. Voor een unieke eetervaring biedt de Wintertuin een prachtige ambiance voor het ontbijt. Deze toewijding aan culinaire excellentie laat zien hoe dit hotel haar gasten een complete ervaring wil bieden, die verder gaat dan louter overnachtingen.

De hotelaccommodaties bestaan uit 402 elegante kamers en suites, die klassiek en modern design naadloos combineren. Voorzieningen zoals luxe bedden, parketvloeren en marmeren badkamers zorgen voor een comfortabel verblijf. Veel kamers bieden een panoramisch uitzicht op de Dam of de schilderachtige grachten van Amsterdam. Het hotel is uitgerust met een moderne fitnessruimte, een luxe spa en diverse vergader- en evenementenruimtes, wat het ook geschikt maakt voor zakelijke bijeenkomsten. Huisdiervriendelijkheid en privéparkeermogelijkheden zijn extra voordelen die het hotel biedt, wat het bijzonder aantrekkelijk maakt voor gasten die met de auto reizen in deze drukke omgeving. Door deze combinatie van luxe, locatie en faciliteiten, positioneert Anantara Grand Hotel Krasnapolsky zich als een van de meest betrouwbare en prestigieuze accommodaties in Amsterdam.


Awards gewonnen door Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Beste Hotelketen 2016

Beste Hotelketen 2017

Beste Hotelketen 2020


Faciliteiten in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
  • Kinderopvang
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Terras
  • Ventilator
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Sauna
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Valutawissel
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 142m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 705m
  • Gouden bocht 750m
  • Waterlooplein 776m
  • The Bank 792m
  • Muziektheater (Opera house) 814m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 926m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 935m
Restaurant
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 14m
  • CAU 39m
  • The Mexican 50m
  • La Stego 50m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 58m
  • Dragon City 61m
  • Amsterdam 65m
  • Bougainville 78m
Museum
  • Ripley's Believe It or Not 61m
  • Amsterdam Exchange Experience 179m
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 202m
  • Hemp Gallery 207m
  • Nieuwe Kerk 226m
  • Body Worlds 231m
  • Red Light Secrets 331m
  • Erotisch Museum 356m
Toeristische attractie
  • The red lights street 241m
  • Spinhuispoort 276m
  • Walenpoortje 280m
  • Oost-Indisch Huis 313m
  • The Amsterdam Dungeon 315m
  • Nieuwzijds Kapel 323m
  • Huis aan 3 grachten 368m
  • Gasthuispoort 383m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 468m
  • Centraal Station 691m
  • Amsterdam Centraal 809m
  • Centraal Station 848m
  • Vijzelgracht 1.3 km
  • De Pijp 2.1 km
  • Wibautstraat 2.4 km
  • Noorderpark 2.4 km

9.1

Beoordeeld door: 707 gasten.

10

Jennifer

Jong stel
20 juni 2025

“Een geweldig hotel met fantastisch personeel en heerlijk eten, en we kunnen niet wachten om weer te verblijven.”
  • Locatie, uitstekend incheckproces en vriendelijke ontvangst. De kamer was prima, hoewel een beetje klein. Het ontbijt was simpelweg uitstekend en het personeel daar was geweldig. Het eten was van topklasse. De conciërge was uitstekend en adviseerde en boekte twee geweldige restaurants. Uitchecken was ook uitstekend en we werden geplaatst in de VIP-kamer. Al met al een geweldige ervaring.
  • Niets toe te voegen - een uitstekend hotel waar we graag naar terug zouden willen keren.

9

Nahal

Jong stel
19 juni 2025

“Geweldig verblijf in het hart van Amsterdam.”
  • Prachtig hotel en geweldig personeel. Zij deden alles om ons verblijf zo comfortabel mogelijk te maken. Beste locatie in Amsterdam.
  • Niets

10

Laura

Jong stel
15 juni 2025

“We hebben een geweldige tijd gehad en hopen op een dag terug te komen!”
  • Uitstekende centrale locatie. Het personeel was vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Het hotel was prachtig en schoon. Het ontbijt was heerlijk met een enorme keuze aan gerechten! We hebben ook de spa gebruikt en genoten van een fijne massage. Het was een werkelijk ontspannende ervaring en de stoomkamer/sauna waren brandschoon.
  • Onze kamer had een nare geur die uit de badkamer kwam. We vroegen ons af of de kamer een tijdje niet gebruikt was. Men bood aan om van kamer te verwisselen, maar na het gebruik van de douche was de geur verdwenen. Het personeel was zeer snel met helpen en het vinden van een oplossing, wat we zeer waardeerden. De versnaperingen in de kamer waren erg duur, dus we hebben daarvan geen gebruik gemaakt. De televisie in de kamer zou meer Engelse zenders of toegang tot Netflix kunnen hebben.

8

Ravin

Jong stel
15 juni 2025

“Geweldige locatie”
  • Locatie
  • De vriendelijkheid en hulpvaardigheid van de receptie

9

Ali

Gezin met kinderen
15 juni 2025

“Dit hotel is gewoon de beste keuze als u graag op de gracht van Amsterdam verblijft, dicht bij de winkelgebieden en andere bezienswaardigheden.”
  • De locatie Het BF Het personeel
  • Niets

10

Haddar

Groepsreizigers
12 juni 2025

“uitstekend”
  • Het eten, de kamer, de service, de fitnessruimte.

5

Alice

Alleenreiziger
12 juni 2025

“Superduur hotel dat zijn faam heeft verloren.”
  • Centraal gelegen
  • De nieuwe eigenaar van Antara heeft een zeer lelijke stijl en vreselijke verlichting geïntroduceerd, zonder smaak, en men rouwt om het verlies van de romantische Wintergarden die ooit zo beroemd was in dit oude hotel in Amsterdam.

9

Mustafa

Jong stel
9 juni 2025

“Perfect verblijf”
  • De locatie, het personeel, de kamers, de plafonds, echt alles was perfect.
  • Niets

10

Lee

Jong stel
6 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Uitstekend hotel, locatie, personeel en voorzieningen zijn uitstekend voor een weekend in Amsterdam.

4

Carol

Gezin met kinderen
6 juni 2025

“Teleurgesteld”
  • Zeer kleine kamer, verwarming werkte niet, vreselijke geur in de gang, te druk!

10

Don

Jong stel
3 juni 2025

“Uitstekend verblijf met enkele kleine problemen.”
  • Geweldige locatie in het hart van de Dam. Uitstekende klantenservice van een zeer behulpzaam team.
  • Een hotel met 5 sterren zou tafelservice voor het ontbijt moeten bieden in plaats van een buffet. We hadden een premium kamer met uitzicht op de Dam, een prachtig uitzicht maar erg luidruchtig met open ramen. De verlichting was over het algemeen iets te gedimd naar onze smaak.

8

Delphine

Zakenreiziger
1 juni 2025

“Goed gelegen hotel”
  • Geweldig hotel, duidelijk gericht op hogere segmenten klanten, maar ik vond de prijs veel te hoog voor de geboden standaard.
  • Het heeft lang geduurd om 's nachts tandpasta te krijgen en er was geen tandenborstel in het toilet.

10

Richard

Jong stel
27 mei 2025

“Uitstekend”
  • De kamer was klaar toen we om 8:30 uur arriveerden.

7

Ozlem

Groepsreizigers
26 mei 2025

“heel goed. bedankt aan het personeel.”
  • De locatie is perfect. Al het personeel was zeer hulpvaardig. Het ontbijt was erg goed. Echter, de spa is niet van hetzelfde niveau als de totale kwaliteit. De spa is niet vergelijkbaar met Anantara Spas. Dit moet worden verbeterd.
  • Ik vond de spa niet prettig. Het is erg klein en ver van de Anantara Spas.

9

Son

Groepsreizigers
23 mei 2025

“Uitstekend”
  • Het ontbijt was goed.
  • U dient een reservering te hebben om in het restaurant van het hotel te dineren.

10

Carmen

Jong stel
20 mei 2025

“Perfect verblijf. De faciliteiten zijn zeer goed. Geweldig ontbijt en een perfecte locatie om je te verplaatsen en door de omgeving te wandelen.”
  • Alles was geweldig. Fantastisch ontbijtbuffet.

10

Radu

Jong stel
18 mei 2025

“Zeer behulpzaam personeel, geweldige ontbijt, comfortabele bedden, een rechte tien.”
  • Alles was van topkwaliteit.
  • Alles was geweldig.

7

Hajer

Jong stel
16 mei 2025

“ontevreden over de beveiliging”
  • Locatie
  • Ik heb een speciale en ernstige gezondheidsaandoening en heb de receptie gevraagd om een dokter en beveiliging. Twee dagen later belde de receptie mij om 500 € als boete te betalen voor het veroorzaakte geluid. De receptie heeft geprobeerd dit uit te leggen aan de beveiliging, maar hij dwong mij om te betalen. Als Anantara hadden wij verwacht ondersteuning te ontvangen in onze situatie, maar wij waren geschokt dat we deze boete moesten betalen.

6

Oliver

Alleenreiziger
16 mei 2025

“Geweldige locatie en faciliteiten”
  • Het personeel leek te denken dat drie jonge mannen in casual kleding niet in het hotel thuishoorden en volgde ons naar de lift om te vragen of ze ons konden helpen, terwijl wij gewoon naar onze kamers probeerden te gaan.

10

Yousif

Gezin met kinderen
15 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het is geweldig, vooral de locatie. Speciale dank voor het upgraden van onze kamer.

4

Igor

Jong stel
14 mei 2025

“Wij zullen ons verblijf in het Anantara in Amsterdam niet verlengen, ook al is de locatie uitstekend.”
  • Restaurant De Witte Kamer Het personeel is professioneel.
  • We hebben een kamer voor mensen met een handicap. --> Dit is nogal beledigend. De kamer was ijskoud.

9

Zuhair

Jong stel
12 mei 2025

“Uitmuntend”
  • Het pand en de locatie zijn uitstekend.
  • De Wifi

9

Asad

Gezin met kinderen
9 mei 2025

“Uitstekend... Ik kom zeker terug.”
  • Uitstekende locatie en uiterst vriendelijke staff.
  • Mijn kamer lag aan de straatzijde. Veel lawaai tot laat in de nacht.

10

Claudio

Jong stel
30 april 2025

“Heb genoten van een fantastisch verblijf met een geweldige locatie, een geweldig ontbijt en een prachtig uitzicht.”
  • Geweldige Ontbijtervaring. Gelegen op dezelfde locatie als hun vooraanstaande eetgelegenheid, "The White Room," overtrof de ontbijtkeuze onze verwachtingen. Onze kamer bood een adembenemend uitzicht dat ons echt indrukwekkend vond. Daarnaast was de locatie uitstekend, met een nabijheid tot talloze belangrijke historische locaties, allemaal binnen loopafstand.
  • De accommodatie ligt dicht bij een restaurant of bar die tot laat openblijft. Hoewel alle ramen zijn vernieuwd, kan er nog steeds enige geluidsoverlast optreden. Dit kan een probleem vormen voor mensen die licht slapen. Dit zou echter vooral een probleem kunnen zijn als uw kamer uitkijkt op de Dam, die uitkijkt op het plein waar de bars zich bevinden.

10

Dina

Jong stel
28 april 2025

“Onvergetelijke herinneringen”
  • Locatie van het hotel nabij het centrum en winkels en vlakbij het treinstation, op 10 minuten lopen. Onze kamer was geweldig met uitzicht op de dam, wat echt mooi was. Het ontbijt was uitstekend met veel variatie. De cafetaria was prettig met veel heerlijke desserts. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. We hebben enorm genoten van ons verblijf en zullen zeker terugkomen.

6

Omar

Vriendengroep
28 april 2025

“Alleen de locatie van het hotel was goed.”
  • Alleen locatie
  • Kamergrootte en slechte kamerreiniging.

10

Zohra

Gezin met kinderen
26 april 2025

“Goede locatie”
  • De butler was uitstekend; hij deed er alles aan.
  • Niets

9

Mitko

Zakenreiziger
23 april 2025

“Uitstekend”
  • De eerste persoon bij de incheckbalie was slecht, en de zogenaamde supervisor was nog slechter. Vervolgens kwam er een meisje dat uitstekend was, ze hebben onze kamer gewijzigd en de echte klantenservice supervisor was geweldig. Al het andere personeel in het hotel, van de voordeur tot het restaurant en zo verder, was uitstekend. Maar de eerste twee medewerkers hebben extra training nodig.

10

Chris

Jong stel
23 april 2025

“Een perfecte basis voor een geweldig weekend.”
  • Locatie perfect, personeel vriendelijk en behulpzaam, hotel geweldig.

10

Cameron

Gezin met kinderen
21 april 2025

“Geweldige verblijf in het hart van Amsterdam.”
  • Het ontbijt was geweldig. Je kunt je geen betere locatie wensen.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam.
Bij Hotels.nl kun je Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam ligt 185 meter van het centrum van Amsterdam.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam Heeft een eigen fitness ruimte.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.