8.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel is een modern viersterrenhotel gelegen aan de zuidelijke rand van Amsterdam, vlak bij de Amstel. De locatie combineert rust met een uitstekende bereikbaarheid: het hotel ligt nabij de ringweg A10 en het metrostation Overamstel, waardoor zowel het centrum van Amsterdam als Schiphol eenvoudig te bereiken zijn. In de directe omgeving bevinden zich bekende trekpleisters zoals het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en de Heineken Experience. Ook de levendige binnenstad met de grachten, het Museumplein en de beroemde Albert Cuypmarkt zijn binnen tien minuten bereikbaar met het openbaar vervoer. De sfeer in het hotel is eigentijds en zakelijk, met een stijlvolle inrichting en een ontspannen ambiance die zowel toeristen als zakenreizigers aanspreekt.

De kamers in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel zijn ruim en comfortabel ingericht, met moderne faciliteiten die zorgen voor een aangenaam verblijf. Elke kamer beschikt over een groot bed, een luxe badkamer met regendouche, geluidsisolatie en extra's zoals een Nespresso-apparaat. Vanuit de hogere verdiepingen is er een panoramisch uitzicht over de stad en het water. Gasten profiteren van gratis wifi in het hele hotel en kunnen gebruikmaken van diverse voorzieningen, waaronder een wellnesscentrum met verwarmd buitenzwembad, sauna, stoombad en fitnessruimte. De inrichting is strak en verzorgd, en het hotel biedt een rustige plek om te ontspannen na een dag in de stad. Voor gezinnen zijn er ruime suites beschikbaar, en het hotel is ook geschikt voor langere verblijven dankzij de uitgebreide faciliteiten.

Service en gastvrijheid staan centraal bij Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel. De receptie is 24 uur per dag geopend en het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetstijl met een gevarieerd aanbod van verse producten. In het restaurant kunnen gasten terecht voor internationale gerechten in een informele sfeer, terwijl de bar een ontspannen plek biedt voor een drankje na afloop van de dag. In de nabije omgeving zijn diverse eetgelegenheden te vinden, waaronder restaurants met internationale en lokale keukens. Het hotel onderscheidt zich door het uitgebreide wellnessaanbod, de moderne architectuur en de focus op comfort. Dankzij de ligging en faciliteiten is het hotel geschikt voor zowel romantische uitjes als gezinsvakanties en zakelijke verblijven.



Faciliteiten in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

Eten en drinken
  • Bar
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Badjas
  • Bubbelbad
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Ramen die open kunnen
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Buitenzwembad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Kleedkamers
  • Lichaamsbehandelingen
  • Massagekamer
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Waxbehandelingen
  • Wellness centrum
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Lounge
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Ruby Emma Hotel & Bar 686m
  • Flowparking 1.7 km
  • Q-Park Eurocenter 1.8 km
  • Hotel Casa 1.8 km
  • Voetgangersingang RAI P1 1.9 km
  • P9 2.3 km
  • P10 2.3 km
  • Gelderlandplein P2 2.6 km
Restaurant
  • L'Osteria 901m
  • Max Ten 1.1 km
  • Ode aan de Amstel 1.2 km
  • Mexico Boulevard 1.2 km
  • Alles voor de lunch 1.2 km
  • La Maria 1.3 km
  • Cotignac 1.3 km
  • Eten aan de Waal 1.4 km
Museum
  • Youseum 1.7 km
  • Tot Zover 2.1 km
  • Museum De Dageraad 2.2 km
  • Heineken Experience 3.2 km
  • Open Space Contemporary Museum 3.3 km
  • Wereldmuseum Junior 3.3 km
  • Bilderdijk Museum 3.3 km
  • Wereldmuseum Amsterdam 3.3 km
Toeristische attractie
  • Rembrandt Hoeve 1.7 km
  • Amsterdam canal cruises 3.2 km
  • Pride 3.8 km
  • Kraan Entrepotdok 3.9 km
  • Blue Boat 3.9 km
  • Blue Boat 3.9 km
  • Kattenkabinet 4 km
  • Rondvaart Canal 4 km
Treinstation
  • Overamstel 207m
  • Spaklerweg 856m
  • Van der Madeweg 1.1 km
  • Amsterdam Amstel 1.5 km
  • Amsterdam RAI 1.8 km
  • Duivendrecht 1.8 km
  • Station RAI 1.9 km
  • Europaplein 1.9 km

8.9

Beoordeeld door: 223 gasten.

7

Bukasa

Vriendengroep
8 oktober 2025

“Goed”
  • Ik vond het mooi hoe attent het personeel was naar mij en mijn vrienden.

5

Collette

Gezin met kinderen
7 oktober 2025

“Voldoende”
  • Luchtkwaliteit, kamervoorzieningen, informatie

6

Naser

Gezin met kinderen
6 oktober 2025

“Aangenaam”
  • Parkeerfaciliteiten.
  • Receptionist totaal niet meewerkend!

10

Anonymous

Jong stel
4 oktober 2025

“Uitzonderlijk”
  • Ik hield van het hotel, de comfortabele bedden en het geweldige personeel. Het was binnen en buiten schoon en opgeruimd.
  • Het zwembad was een beetje te koud.

4

Helen

Gezin met kinderen
4 oktober 2025

“Extreem misleidend en ongelijk behandeld vanwege mijn handicap.”
  • Het ontbijt was uitstekend en het team was elke ochtend absoluut onberispelijk. Bedankt.
  • De misleidende informatie die aangeeft dat zij toegankelijk zijn, het niet correct toewijzen van een kamer die geschikt is voor mijn behoeften, geen ♿ toegankelijke toiletten of drempelloze toegang tot het zwembad. Slechts de helft van de ervaring was aanwezig, zeer teleurgesteld en er moet meer gedaan worden om volledig inclusief te zijn.

10

Miroslava

Gezin met kinderen
4 oktober 2025

“Mooi hotel, het ontbijt was geweldig.”
  • Zeer stijlvol hotel, hoge plafonds en comfortabele bedden, slechts 5 minuten van het metrostation.
  • Ik ben een beetje teleurgesteld dat het verwarmde buitenzwembad niet voldoende verwarmd was om comfortabel te kunnen worden gebruikt in de winter.

3

Abdulla

Gezin met kinderen
4 oktober 2025

“Niet zo slecht.”
  • Het ontbijt
  • Verwen het personeel

10

Julie

Gezin met kinderen
1 oktober 2025

“echt een aangenaam verblijf - een prachtig hotel”
  • zeer schoon, mooie inrichting, geweldige bar met goed menu voor families, goede fitnessruimte
  • glazen deuren naar de douche en het toilet in de slaapkamer

9

Caleb

Jong stel
28 september 2025

“Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn verblijf in het Van der Valk hotel. Ik kan het ook aan anderen aanbevelen.”
  • Ik heb absoluut alles genoten, vooral de douche in onze kamer en het ontbijt.
  • De muurschildering in de kamer was naar mijn mening iets te donker.

9

Anita

Jong stel
22 september 2025

“Uitstekend”
  • We hadden een fantastisch kamer met een groot raam.
  • De parkeerkaart werkte niet altijd. We moesten altijd om hulp vragen om uit de parkeergarage te komen.

9

Stacey

Groepsreizigers
22 september 2025

“het hotel was prachtig, mooi en schoon; ik heb heerlijk geslapen.”
  • Ik heb zo goed geslapen.
  • Een klant diende een klacht in en de dame aan de receptie was zeer onbeleefd. De klant klaagde dat iemand zijn telefoon uit zijn kamer had gehaald. Hij had verwacht dat het personeel vriendelijker zou zijn.

9

M.

Jong stel
20 september 2025

“Zeer mooi en schoon!”
  • Alles was zeer schoon, zag er luxueus uit en voelde ook zo aan. Het personeel was uiterst vriendelijk! We hadden een klein probleem met het ontbijt en de roomservice en werden snel geholpen en terugbetaald. De spa-faciliteiten zijn geweldig en ook zeer schoon. Onze kamer was prachtig en het uitzicht fantastisch! (Zorg ervoor dat u niet bang bent voor hoogtes bij het boeken van de bovenste verdiepingen.) U kunt de stad zeer snel bereiken via het treinstation, dat op slechts een korte loopafstand ligt. (De automaat daar werkte niet toen wij er waren, dus we moesten een taxi nemen - niet de schuld van de faciliteiten natuurlijk!)
  • We zijn niet zeker of dit voor elke kamer geldt, maar wij hadden het gevoel dat de airconditioning/ventilatie in de onze (1706/penthouse) niet helemaal voldoende was, aangezien er ook geen raam geopend kan worden. Het werd 's nachts behoorlijk warm. Daarnaast is er een bewegingssensorlicht in de badkamer/toilet, dat niet gedeactiveerd kan worden (voor zover wij hebben kunnen ontdekken) en dat is vrij irritant wanneer je er midden in de nacht naartoe gaat. Misschien zou een nachtlicht handig zijn!

10

Liam

Jong stel
18 september 2025

“Uitstekend”
  • prachtige uitzichten vanuit de ramen op de 15e verdieping

10

Harvey

Jong stel
18 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Reisde via Eurostar en verbleef één nacht voor een reis naar Keukenhof. Zeer onder de indruk van het hotel en de kamer, die groot was met een comfortabel bed en moderne kenmerken. Zag de decoratie erg leuk, aangezien ik nog nooit in een donker ingerichte kamer had verbleven, maar het had een luxueuze uitstraling. Ook het zelf-spa pakket (2 personen voor €15) en het zwembad (warm), de sauna, het stoombad, enzovoort bevielen me goed. We hadden gepland om het hotel 's avonds te verlaten, maar zijn blij dat we dat niet deden - na gebruik van het zwembad enzovoort. We hebben in het restaurant gegeten, wat zeer goed was (de eend was voortreffelijk! ongeveer €25) en daarna zijn we naar de bar gegaan voor een paar drankjes - ze hadden huiscocktails, maar ook gemengde klassieke cocktails op verzoek. In- en uitchecken ging snel. Bovendien was het slechts 20 minuten van het centrum van Amsterdam met de metro en zeer handig voor Keukenhof, dat ook 15 minuten met de bus bereikbaar was. Zeker aanbevolen en ik zou hier opnieuw verblijven. Ruime, comfortabele grote bed. Nespresso-apparaat en kwaliteitsvolle theeën beschikbaar. TV-zenders waren alleen Nederlands, dus het zou fijn geweest zijn om 1 of 2 Engelstalige zenders te hebben voor achtergrondtelevisie terwijl we ons klaarmaakten, maar afgezien daarvan was het geweldig.

9

Doris

Jong stel
17 september 2025

“Geweldige plek al met al.”
  • Gemakkelijk bereikbaar met de auto vanuit Duitsland en eenvoudig de stad te verkennen met een wandeling van 4 minuten naar het metrostation.
  • De WiFi moet worden verbeterd.

10

Alan

Jong stel
17 september 2025

“Zeer aangenaam”
  • Hoewel de faciliteit niet dicht bij het stadscentrum ligt, bevond het zich wel zeer dicht bij de metro en waren de eetgelegenheden op het terrein uitstekend, met een fantastisch ontbijt.
  • Niet van toepassing

10

John

Zakenreiziger
16 september 2025

“Het personeel was vriendelijk, de kamer was mooi en groot, de locatie was goed. Het eten in de Moqom-bar was van hoge kwaliteit.”
  • De kamer was schoon en ruim.

10

Arti

Groepsreizigers
16 september 2025

“Indrukwekkend, ontspannend, gaf me een speciaal gevoel.”
  • Prachtig hotel, geweldige locatie vlakbij de metro, een fantastisch spa en ontbijt. Zou zeker weer boeken.

10

Anonymous

Jong stel
15 september 2025

“Ik heb genoten van mijn verblijf.”
  • Het hotel is prettig en bevorderlijk.
  • Slechts de doffe kleurverf.

5

Seb

Jong stel
15 september 2025

“Over het algemeen heeft het hotel veel potentieel, maar een paar slechte ervaringen hebben ons teleurgesteld.”
  • Het hotel wordt zeer schoon gehouden, wat geweldig was. Het personeel dat bij de receptie aanwezig was bij onze aankomst, was zeer beleefd, respectvol en behulpzaam. De grootte van de kamer is goed. Het restaurantgedeelte zag er erg goed uit, maar we hebben daar niet gegeten, dus ik kan daar geen commentaar op geven.
  • Helaas was de omgang met de beleefde medewerker het laatste positieve aspect van deze behandeling. Ik slaap vaak slecht en heb de receptie laat in de nacht benaderd. De medewerker die aan het werk was, was uiterst onbeschoft, onprofessioneel en zorgde ervoor dat ik me erg ongemakkelijk voelde. De voorzieningen in de hotelkamer werkten niet, wat zeer teleurstellend was; de Bluetooth voor de kamer functioneerde helemaal niet. Ook was er geen USB-oplader aanwezig, wat vrij standaard is in de meeste kamers en openbare ruimtes, dus het ontbreken hiervan in dit hotel was zeer verrassend.

7

Anonymous

Groepsreizigers
11 september 2025

“gewoon oké”
  • Het personeel is behulpzaam en vriendelijk.
  • Douche is te heet, ook al is deze ingesteld op koeler. Geen boodschappenwinkels in de buurt.

8

Maggie

Gezin met kinderen
7 september 2025

“Zeer goed”
  • Kamers en faciliteiten waren geweldig.
  • Restaurant en het personeel waren niet goed.

10

Nikolas

Gezin met kinderen
7 september 2025

“Luxe verblijf op slechts 10 minuten van het centrum van Amsterdam.”
  • Prachtig hotel. De spa was geweldig en overall voelde ik me erg gelukkig tijdens mijn verblijf daar.
  • Vond het ontbijt erg duur, maar het was goed. De kussens waren iets te hoog.

10

Lala

Jong stel
4 september 2025

“Ik zou het zeker aanbevelen.”
  • We waren erg blij met onze kamer. Het ontwerp van het hotel was geweldig. Het uitzicht vanuit de kamer was prachtig. Het was mooi, comfortabel, zeer schoon en het personeel was erg positief. We zullen snel terugkomen.
  • Niets

10

Emma

Gezin met kinderen
2 september 2025

“Prachtig hotel. Vriendelijk personeel. Schitterend restaurant en bar. Alles wat u nodig heeft op één plek!”
  • Het hotel is prachtig. Het personeel was geweldig.
  • Was gemiddeld 20 euro voor een taxi naar de stad.

9

Anne

Jong stel
2 september 2025

“het hotel overtrof onze verwachtingen en we hadden een zeer aangenaam verblijf van 3 nachten.”
  • Het eten in het restaurant was uitstekend. De sfeer en service in de bar waren zeer goed. Ik hield van de decoratie.
  • onvoldoende handdoekrekken in de badkamer. De kamerverlichting was te gedempt en de spiegels waren rokerig getint, waardoor het moeilijk was om jezelf te zien.

8

Liza

Jong stel
1 september 2025

“Ruime comfortabele kamers, maar teleurgesteld door de schoonmaakdienst.”
  • Het hotel biedt royaal bemeten kamers die comfort bieden tijdens ons verblijf. De badkamer, met een mooi formaat douche, was uitstekend. Hoewel het goed was, is het vermeldenswaard dat het ontbijtaanbod bijna identiek bleef gedurende de twee dagen van ons verblijf. De restaurantervaring maakte indruk met uitstekende service en goed eten. Het is aan te raden om van tevoren een tafel te reserveren.
  • Huishoudelijke Tekorten: Helaas voldeed de housekeeping niet aan de verwachtingen. Tijdens ons verblijf waren de glazen niet gewassen, tissues werden niet aangevuld en het bed was slecht opgemaakt. Het lijkt erop dat er controles op de kamers plaatsvonden voor aankomst van de gasten, maar niet tijdens het verblijf van de gasten. Communicatie-uitdagingen: Pogingen om met de schoonmaker te communiceren werden bemoeilijkt door taalbarrières. Hoewel het hotel nabij een metrostation lag, onderging dit een renovatie, wat enige reisongemakken met zich meebracht. De omgeving biedt weinig nabijgelegen winkels.

9

Gillian

Jong stel
31 augustus 2025

“Welkom, schoon en alles wat u nodig heeft.”
  • Locatie
  • Niets

10

Bernadette

Jong stel
31 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Station gelegen dichtbij het hotel voor uitstapjes naar de stad - en gemakkelijke toegang tot taxi's.

3

Michael

Jong stel
30 augustus 2025

“Een tweepersoonskamer is GEEN combinatie van twee eenpersoonskamers!”
  • De douche was de beste douche waarin ik ooit ben geweest. Er was veel kracht achter de straal. Ook het restaurant, het buffet en de bar waren leuk (vooral het vuur in de bar).
  • Ons tweepersoonsbed bestond uit twee eenpersoonsbedden die tegen elkaar waren geschoven, waardoor we steeds tussen de matrassen vielen, wat voor €250 per nacht onterecht is. Een klein raam om frisse lucht binnen te laten, zou gewaardeerd zijn. Het gebouw ziet er van buitenaf niet erg aantrekkelijk uit. Er lag een gebruikte tissue onder het bed vanaf het moment dat we op vrijdag de kamer binnenkwamen, tot we op maandag vertrokken (het zou me niet verbazen als hij er nog steeds ligt). Het ontbijt was lekker, maar niet de €20 per persoon waard.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel . Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel .
Bij Hotels.nl kun je Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel , zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel ligt 4,7 km van het centrum van Amsterdam.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel Heeft een eigen fitness ruimte.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel heeft een buitenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability