Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas - Amsterdam
Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas
Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas
Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas
Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas
Alle foto's
8.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas is een modern viersterrenhotel, gelegen in de dynamische zakenwijk Zuidas in Amsterdam. Deze locatie staat bekend als het financiële hart van de stad, met uitstekende bereikbaarheid via station Amsterdam Zuid, diverse tram- en metrolijnen en de nabijgelegen ringweg A10. Vanuit het hotel zijn zowel het centrum van Amsterdam als Schiphol Airport snel te bereiken, wat het een aantrekkelijke keuze maakt voor zowel zakenreizigers als toeristen. De Zuidas ligt op korte afstand van bekende bezienswaardigheden zoals het Museumplein, met het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, en het Vondelpark. De ambiance in het hotel is eigentijds en zakelijk, met strakke lijnen, veel glas en een open, lichte uitstraling. Ondanks de zakelijke omgeving biedt het hotel een ontspannen sfeer, waardoor het ook geschikt is voor gasten die de stad willen verkennen en op zoek zijn naar comfort en rust na een dag vol indrukken.

De kamers in Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas zijn ruim opgezet en comfortabel ingericht, met aandacht voor moderne details en een functionele indeling. Elke kamer beschikt over een luxe badkamer, een groot bed, een flatscreen-tv en gratis wifi, zodat gasten altijd verbonden blijven. De geluidsisolatie zorgt voor een rustige nachtrust, ondanks de levendige omgeving van de Zuidas. Voor extra comfort zijn er kamers met uitzicht op de skyline van Amsterdam. Het hotel biedt uitgebreide faciliteiten, waaronder een fitnessruimte, wellnesscentrum en diverse vergaderzalen. Voor gasten die met de auto komen is er parkeergelegenheid beschikbaar, en ook fietsverhuur behoort tot de mogelijkheden. Het hotel is volledig rookvrij en toegankelijk voor mindervaliden, wat het verblijf voor een breed publiek aangenaam maakt.

De service in het hotel is gericht op gastvrijheid en flexibiliteit, met een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel dat klaarstaat om vragen te beantwoorden en advies te geven over de stad. Het ontbijtbuffet is gevarieerd en biedt zowel internationale als lokale producten, zodat gasten de dag goed kunnen beginnen. In het restaurant kunnen gasten terecht voor lunch en diner, met een menukaart die internationale gerechten combineert met seizoensgebonden en duurzame ingrediënten. Voor een drankje is er een sfeervolle bar aanwezig. Unieke kenmerken van Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas zijn de focus op duurzaamheid, het eigentijdse design en de ligging die zowel zakelijk als toeristisch aantrekkelijk is. Het hotel richt zich op een breed publiek, van zakenreizigers tot stedentrippers en gezinnen.



Faciliteiten in Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bubbelbad
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Laptop kluis
  • Telefoon
  • WiFi
Woon gedeelte
  • Airconditioning
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Massage
  • Sauna
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Alleen blindengeleidehonden toegestaan
  • Huisdieren toegestaan
Extra bed voor Kinderen
  • Babybed
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Elektr. fiets oplaadpunt
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Bruidssuite
  • Feestzaal
  • Lift
  • Lounge
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Eurocenter 153m
  • Voetgangersingang RAI P1 431m
  • Flowparking 507m
  • P9 813m
  • P10 820m
  • Gelderlandplein P2 1.1 km
  • Q-Park Mahler 1.1 km
  • Willem van Weldammelaan 1.1 km
Restaurant
  • Happy Italy 391m
  • Kreeftenbar 441m
  • Vandaag 498m
  • Rosarium 602m
  • Anneke's Kook & Zo 632m
  • As 753m
  • De Pizzabakkers Zuidas 766m
  • Takara 783m
Museum
  • Bilderdijk Museum 1.5 km
  • Museum De Dageraad 1.6 km
  • Youseum 2.1 km
  • Heineken Experience 2.3 km
  • Moco Museum 2.5 km
  • Diamant Museum Amsterdam 2.5 km
  • Rembrandts Amsterdam Experience 2.9 km
  • Max Euwe 2.9 km
Toeristische attractie
  • Rembrandt Hoeve 2.3 km
  • Olympiahuis 2.4 km
  • Amsterdam canal cruises 2.4 km
  • Blue Boat 2.8 km
  • Blue Boat 2.8 km
  • Canal Cruise 3 km
  • Lovers canal Cruises 3 km
  • Amsterdam Hop on Hop Off 3.1 km
Treinstation
  • Station RAI 112m
  • Amsterdam RAI 129m
  • Europaplein 565m
  • Zuid 977m
  • Amsterdam Zuid 1 km
  • De Pijp 1.9 km
  • Overamstel 2.1 km
  • Amstelveenseweg 2.1 km

8.9

Beoordeeld door: 209 gasten.

6

Sacree

Zakenreiziger
24 oktober 2025

“Geweldige locatie voor de RAI, maar u zou beter moeten zijn voor het type hotel en de prijs.”
  • De locatie is zeer goed gelegen ten opzichte van het treinstation / metro / tram, waardoor u gemakkelijk van de luchthaven kunt komen. Het RAI-conventiecentrum is ook zeer dichtbij. Het hotel is prettig en de kamers zijn ruim met grote ramen om te genieten van het uitzicht op de stad.
  • Enkele problemen die ik zou verwachten van een duur hotel. De grote double was twee eenpersoonsbedden die tegen elkaar zijn geschoven, welke niet aan elkaar vergrendigen en daardoor gemakkelijk uit elkaar schuiven. Voor het niveau van het hotel had ik een degelijk bed verwacht. De handdoeken hadden gele vlekken. Er zat een barst in het plafond die door de hele kamer liep, wat slecht gerepareerd leek. De wastafel voor het handen wassen bevindt zich aan de andere kant van de kamer van het toilet. De koffievoorzieningen zijn erg beperkt, met papieren bekers en geen bruine suiker.

2

Maria

Zakenreiziger
23 oktober 2025

“Zeer slecht”
  • De schoonmaak in het hotel was zeer slecht. Het was niet goed schoon na de vorige gast (lange zwarte haren op de tegels), gedurende mijn verblijf van meer dan een week was het toilet niet gewassen, de lakens zijn niet verwisseld, de tafels zijn onbehandeld gelaten, de vloeren zijn helemaal niet gedaan. Ik heb geprobeerd om met het personeel van het hotel te praten, maar er is niets veranderd. Vervolgens heb ik met de manager gesproken, maar dat zorgde slechts voor een verbetering van één dag; de dag erna was de kamer weer hetzelfde vuile. Ik kom hier nooit meer terug. :(

10

Firdaus

Zakenreiziger
23 oktober 2025

“Goede locatie, zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers en een prettige receptie!”
  • Verbazingwekkend Goede variëteit
  • Variatie in gerechten; het was moeilijk om elke ochtend hetzelfde menu te hebben gedurende vijf nachten.

10

Ashraf

Zakenreiziger
22 oktober 2025

“Het totale verblijf was uitstekend.”
  • Het personeel en het ontbijt
  • De bedmatrassen

8

Alaa

Gezin met kinderen
20 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Alles was goed.
  • Niets

8

Thea

Groepsreizigers
16 oktober 2025

“Zeer goed”
  • De service was niet zo geweldig; ik heb drie keer gevraagd om handdoeken en om het afval te legen, maar dit is niet gebeurd.
  • Betere service van de receptie.

7

Hafsteinsdóttir

Zakenreiziger
16 oktober 2025

“Alles was uitstekend, behalve dat het bedienend personeel beter had gekund.”
  • Ik vond mijn kamer, de inrichting van het hotel en de faciliteiten erg prettig.
  • Ik werd in een verkeerde kamer ingecheckt vanwege vergelijkbare achternamen. Dit veroorzaakte elke ochtend problemen tijdens het ontbijt. De service aan de bar 's avonds was echt slecht. Vijf (zeer jonge) personeelsleden kwamen elkaar in de weg zitten en de service was traag.

9

Arman

Groepsreizigers
16 oktober 2025

“Goed hotel met uitzicht op de stad.”
  • Alles was in orde, bedankt voor het fijne verblijf!
  • Er zijn geen slippers!

8

Faisal

Gezin met kinderen
15 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Goed hotel
  • Het klantenserviceteam bij de receptie.

6

Mohamed

Zakenreiziger
12 oktober 2025

“Aangenaam”
  • Het was niet schoon in de kamer.

9

Aneesh

Jong stel
12 oktober 2025

“Prachtig hotel”
  • Echt een prachtig hotel. Mooie kamer, uitstekend ontbijt.
  • De locatie van het hotel is misschien iets verder van de binnenstad, maar het is gemakkelijk om met de tram/metro naar de stad te reizen.

3

Marek

Jong stel
10 oktober 2025

“Prachtig hotel, maar onbeschoft en respectloos personeel (sommigen; niet allemaal). Het is het beste om het te vermijden.”
  • Zeer modern interieur en mooie kamers; over het geheel genomen een zeer mooi hotelontwerp.
  • Het personeel was ronduit onbeleefd en maakte beledigende opmerkingen naar ons tijdens het inchecken. Het voelde alsof ik een stel middelbare schoolpestkoppen tegenkwam in plaats van een hotelreceptie. In het begin was er een probleem met de reservering voor het ontbijt. Bij aankomst werden we gevraagd de lokale belasting en het ontbijt te betalen. Ik dacht dat het ontbijt inbegrepen was, dus controleerde ik de app om dit te bevestigen, toen de eerste van de vele opmerkingen kwam, iets in de trant van "ja, ze kunnen het zich waarschijnlijk niet veroorloven". Ik negeerde dat als een potentieel slechte poging tot een grap en toonde hen de reservering waarin het ontbijt was inbegrepen. Zij beweerden van niet, maar zeiden uiteindelijk dat ze het niet in het systeem hadden en dat we 's ochtends met de receptie moesten praten. We kwamen tot de conclusie dat ik akkoord ging en vroeg om de lokale belasting nu al te heffen, zodat we naar de kamer konden gaan en de rest in de ochtend konden regelen. Een van de twee heren zei dat ik geen recht had om te vragen wat er nu in rekening werd gebracht en ging in een zeer argumentatieve en respectloze houding verder, waarna hij overschakelde naar het Nederlands en verder beledigende opmerkingen over ons begon te maken, alleen in het Nederlands. Dit alles kwam volledig uit het niets. Het voelde alsof elke verdere woorden die we zouden zeggen, de man zou doen ontploffen, dus we wachtten gewoon af. Nadat hij klaar was met zijn uitbarsting, gaf hij (gelukkig) uiteindelijk de toegangspas, en vroeg ik welke richting we naar de kamer moesten gaan. Hij legde het uit in een "ben je dom of wat" soort toon en maakte opnieuw een aantal opmerkingen in het Nederlands onmiddellijk daarna (die ik niet verstond). Uiteindelijk werd het ontbijt 's ochtends opgelost, maar toen we het gedrag bij het inchecken aanhaalden, was het enige wat we terughoorden: "je kunt nu van het ontbijt genieten" en "ze bedoelden het waarschijnlijk niet zo".

10

Adi

Jong stel
4 oktober 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles

7

Julien

Jong stel
3 oktober 2025

“Al met al een goede ervaring. Kleine verbeteringen zouden het een uitstekende ervaring hebben gemaakt.”
  • Dichtbij bowlingbanen en restaurants. Goed uitgebreid ontbijtaanbod.
  • Het "liefdespakket" bevatte chocolade die naar zeep smaakte... de rozenblaadjes hadden gezien de totale prijs van het verblijf ook echte rozen kunnen zijn.

10

Colin

Zakenreiziger
3 oktober 2025

“Fantastische locatie, comfortabel en wij zouden het anderen ten zeerste aanbevelen bij een reis naar Amsterdam.”
  • De locatie en het comfort waren uitstekend - we konden ons gemakkelijk oriënteren naar alle bezienswaardigheden en geluiden van de stad - we hebben er van genoten. Het bed was het meest comfortabele dat we ooit hebben gehad tijdens het reizen! Het avondmenu in het restaurant was uitstekend en we vonden de brasserie erg handig.
  • Het ontbijt was zoals we hadden verwacht.

8

Dóra

Gezin met kinderen
2 oktober 2025

“Zeer goed”
  • De locatie van het hotel is perfect als je wilt ontsnappen aan de drukte van het centrum van Amsterdam. Het openbaar vervoer (trein, tram, bus en metro) is 1 minuut verwijderd. De kamers zijn vrij ruim, met ramen van vloer tot plafond en een lange zithoek. Elke kamer heeft zijn eigen WiFi-code, maar deze werkt alleen als de TV is ingeschakeld. Elke dag kregen we 4 koffie capsules, thee (Lipton zwarte thee) en 2 flessen water. De badkamer is zeer comfortabel, met een grote handdouche en een regendouchekop. Ze hebben gedurende de week een Groene Dag, en als je accepteert dat ze die dag niet je kamer binnenkomen, ontvang je een mooie tas aan de buitenkant van je kamerdeur met daarin thee, koffie, suiker, water, bodylotion, shampoo, conditioner, douchegel, enzovoort. Al deze voorzieningen zouden ze anders toch in je kamer aanbieden. In de wellnessruimte op de bovenste verdieping van het gebouw zijn er: Finse sauna (90°C), infraroodsauna (60°C), aromatherapie ruimte, stoomsauna en twee voetenbaden. Daarnaast is er de mogelijkheid om te ontspannen rondom de wellness, met 3 verschillende uitzichten op de stad. Naast de wellness bevindt zich de fitnessruimte, die altijd vrij leeg was wanneer ik ging kijken, en er zijn enkele cardio-apparaten om te trainen met uitzicht. Al met al raad ik het zeker aan!
  • Het slechtste aspect van de kamer is de luchtbehandelingsapparatuur. Deze is vrij luidruchtig als u gewend bent om in een stille omgeving te slapen. Zelfs als u erin slaagt om deze uit te schakelen (u moet de UIT-knop vrij lang ingedrukt houden), blijft de luchtafvoer altijd aan, wat ook geluid veroorzaakt. Voor ons waren de bedden te zacht; iedereen die gewend is aan een harder bed, moet hier rekening mee houden. Er zijn twee grote kussens die ervoor zorgen dat uw hoofd niet in één lijn ligt met uw ruggengraat. Er is één kleiner, zachter kussen beschikbaar in de kast, maar als u beide een extra kussen nodig heeft, moet u er een bijvragen. U heeft één grote dekens, wat voor ons positief was. Buiten dat hebben we niet goed geslapen in het bed. Er zijn dagelijks 4 papieren koffiekopjes en 2 grotere papieren theekopjes beschikbaar. De grotere papieren bekers komen ook in een plastic folie. Het hotel is "groen", maar dit is geen duurzame oplossing. Er zouden twee mokken en twee glazen in de kamers moeten staan. De papieren bekers verlagen ook het comfortniveau van de kamers, naar mijn mening. Slippers, badjassen en schoenlepels worden niet verstrekt. Het huren van een fiets kost ongeveer 30 euro per dag in het hotel, wat vrij veel is als we overwegen dat een ticket voor 72 uur openbaar vervoer 21 euro kost.

10

Delcheva

Jong stel
29 september 2025

“Geweldige verblijf”
  • De kamer was schoon en opgeruimd met een mooi uitzicht. Het restaurant was geweldig met heerlijke gerechten.

8

Giovanni

Zakenreiziger
28 september 2025

“Zeer goed”
  • Uitstekende faciliteiten en service. Zeer comfortabele oplossing voor een gedwongen tussenstop op Schiphol (AMS).
  • Niets echt, was geweldig.

10

Nora

Jong stel
27 september 2025

“Het was een geweldige kamer, het personeel was super vriendelijk en hielp ons met alles. Het ontbijt is uitstekend.”
  • De locatie was uitstekend, zeer dicht bij de metro en het treinstation. Er is ook een grote supermarkt genaamd Dirk op 400 meter afstand en een kiosk bij het hotel.
  • Niets

7

Michael

Jong stel
24 september 2025

“Goed”
  • Het uitzicht
  • De afvoeren waren verstopt. De knop van de hot tub was moeilijk te bedienen. Twee aparte matrassen schuifden van elkaar weg.

9

Kerem

Zakenreiziger
23 september 2025

“Als u een tentoonstelling heeft in de RAI, is dit een zeer goed zakelijk hotel om te verblijven.”
  • Comfortabele kamers, dichtbij de RAI en openbaar vervoer, mooi ontbijt.
  • De kussens zijn te groot. Er zijn geen hotelslippers in de kamer.

7

Jonathan

Zakenreiziger
22 september 2025

“Goed”
  • Een kamer op de 12e verdieping ligt direct onder de sportschool, waardoor het erg luidruchtig is. Het hotel heeft ingestemd om mijn kamer te wijzigen, maar ik vind niet dat zij mensen deze kamers zouden moeten geven.

10

Karen

Gezin met kinderen
22 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijtbuffet dat bij ons hotel was inbegrepen, was fabuleus.

9

Iain

Zakenreiziger
21 september 2025

“fantastisch zakelijk hotel”
  • Geweldig voor het conferentiecentrum en treinen van en naar de luchthaven. Schoon. Rustig. Geweldige airconditioning, heerlijke douches, fantastische ontbijtjes en een goed gevulde bar.
  • Bijzonder liftsysteem. Uitzicht op de snelweg.

8

Abdullahi

Zakenreiziger
20 september 2025

“Zeer goed”
  • Het was dichtbij mijn tentoonstelling in de RAI.
  • Het is een beetje ingewikkeld om met de trein of metro van en naar de luchthaven te gaan.

10

Jan-hendrik

Alleenreiziger
19 september 2025

“Uitstekend hotel als u houdt van een wandeling van 10 minuten naar het zakendistrict.”
  • Mooie uitzicht, prachtige kamer.
  • niets

7

Islam

Jong stel
18 september 2025

“Ontspannende korte vakantie!”
  • Schoon en comfortabel. Genoten van het wellnesscentrum. Gemakkelijke reis naar de luchthaven en naar het centrum met goede vervoersverbindingen. Het personeel was behulpzaam en vriendelijk. Onze wastafel liep in het begin niet goed door, maar dit werd snel verholpen.
  • Het is enigszins vreemd om de wasbak aan de andere kant van de kamer van het toilet te hebben. Ik zou liever echte theekopjes en lepels in de kamer hebben in plaats van papieren exemplaren.

9

Behar

Zakenreiziger
15 september 2025

“Geweldig hotel. Klantenservice dient te worden verbeterd.”
  • Ik verbleef op de bovenste verdieping met een prachtig uitzicht vanaf de enorme glazen ramen. De gezondheids- en wellnessfaciliteiten bevonden zich ook op dezelfde verdieping en het was een geweldig gevoel om te liggen in de natte en droge sauna na een lange werkdag.
  • Het is jammer dat ik naar de receptie moest gaan om €25 te storten voor een badjas (die betere dagen had gekend).

10

Shelby

Jong stel
7 september 2025

“Absoluut ongelooflijk!”
  • Het hotel is absoluut schitterend, uiterst schoon en het personeel is zeer behulpzaam en vriendelijk. Ik heb rozenblaadjes aan de kamer toegevoegd als decoratie en het was zo mooi en zorgde ervoor dat ons verblijf net dat beetje specialer was. De wellnessfaciliteiten zijn zelfs nog beter dan ik had kunnen voorstellen. Ik zou dit hotel voor 100% opnieuw boeken bij mijn volgende bezoek aan Amsterdam, hartelijk dank voor het beste verblijf!
  • Niet van toepassing

9

Nuwan

Jong stel
7 september 2025

“Uitstekend”
  • Zeer mooie, ruime kamers met een geweldige indeling.
  • De locatie is iets afgelegen en er is niet veel in de directe omgeving van het hotel. De dichtstbijzijnde supermarkt/winkel is op 10-15 minuten loopafstand. Er is echter een tramhalte en een treinstation net buiten het hotel, waardoor het gebruik van het openbaar vervoer zeer gemakkelijk is.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas.
Bij Hotels.nl kun je Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas ligt 3,9 km van het centrum van Amsterdam.

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas heeft een oplaadpunt voor elektrische auto's. Neem contact op met de accommodatie voor informatie over kosten en beschikbaarheid.

Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas heeft een bruidssuite. Meer informatie vindt u op de website van de accommodatie.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability