8.7
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

W Amsterdam

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


Ervaar de unieke mix van traditie en eigentijdse stijl in W Amsterdam, een luxe 5-sterrenhotel in het bruisende hart van de stad, vlakbij de Dam. Dit innovatieve hotel is verdeeld over twee historische gebouwen: een voormalige telefooncentrale en een bankgebouw, beide met respect voor hun oorspronkelijke architectuur. De 238 stijlvolle kamers, waaronder 23 suites, 3 WOW-suites en 2 extra Extreme WOW-suites, bieden luxe op het hoogste niveau. Geniet van culinaire hoogstandjes in onze bestemmingsrestaurants THE DUCHESS en MR PORTER en geniet van kenmerkende cocktails in onze W Lounge op het dak met uitzicht op het Koninklijk Paleis en de stadslichten. Geniet tijdens uw verblijf van de W-ervaring met exclusieve toegang tot het bruisende nachtleven, de culinaire scene, de winkel- en modescene van Amsterdam.



Faciliteiten in W Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Restaurant
  • Roomservice
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Open haard
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Wekdienst/ wekker
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Body scrub
  • Buitenzwembad
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Gezichtsbehandelingsruimte
  • Haar knippen
  • Haar stylen
  • Haarbehandelingen
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Kleedkamers
  • Make-upbehandelingen
  • Manicure
  • Massagekamer
  • Pedicure
  • Schoonheidsbehandelingen
  • Stoomkamer
  • Strandstoelen
  • Waxbehandelingen
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 369m
  • Gouden bocht 686m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 810m
  • The Bank 950m
  • Muziektheater (Opera house) 1 km
  • Waterlooplein 1 km
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 1.1 km
  • Parking De Hoofdstad 1.1 km
Restaurant
  • Mr Porter 17m
  • The Duchess 44m
  • Meneer pannenkoek 79m
  • Burger Bistro 80m
  • Miu 87m
  • La Boca 91m
  • ta toru 97m
  • Tropico 103m
Museum
  • Nieuwe Kerk 170m
  • Ripley's Believe It or Not 246m
  • Amsterdam Museum 264m
  • The Tea Rat Theepottenmuseum 309m
  • Body Worlds 397m
  • Fashion For Good Museum 399m
  • Amsterdam Exchange Experience 427m
  • Embassy of the Free Mind 432m
Toeristische attractie
  • Nieuwzijds Kapel 315m
  • The Amsterdam Dungeon 323m
  • Begijnhof 366m
  • Houten Huis 409m
  • Ruiterstandbeeld van Koningin Wilhelmina 434m
  • Spui plein 446m
  • Rederij Kooij 455m
  • Huis aan 3 grachten 493m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 756m
  • Centraal Station 905m
  • Amsterdam Centraal 989m
  • Centraal Station 1 km
  • Vijzelgracht 1.3 km
  • De Pijp 2.1 km
  • Wibautstraat 2.5 km
  • Noorderpark 2.6 km

8.7

Beoordeeld door: 2271 gasten.

7

Chander

Gezin met kinderen
29 mei 2025

“Goed”
  • Goede ligging, vriendelijk personeel.
  • Ik ben te veel in rekening gebracht voor mijn verblijf en het is nog niet terugbetaald. Bovendien was het hotel niet de schoonste voor de prijs die werd betaald!

5

Abdullah

Gezin met kinderen
23 mei 2025

“Boeken van een ander hotel tijdens het volgende bezoek.”
  • Locatie
  • Kamers zijn pas klaar om 17:00 uur. De afhandeling van de bagage was slecht. De schoonmaakdienst was laat met het schoonmaken van de kamer (de schoonmaakservice was aangevraagd vanaf 10:00 uur en ik kwam om 16:00 uur terug terwijl de kamer nog niet schoongemaakt was).

6

Muge

Zakenreiziger
21 mei 2025

“De receptie is niet behulpzaam.”
  • Ik moet een dag eerder uitchecken vanwege een noodgeval. Ik kom op 17 mei om 10 uur 's ochtends naar de receptie. Ik heb hen geïnformeerd dat ik binnen een halfuur ga uitchecken, maar ze hebben me wel voor de nacht van 17 mei in rekening gebracht, terwijl ik daar niet heb verbleven. Ook heb ik hen vóór 12 uur geïnformeerd, maar ze hebben me toch belast. Dit is niet eerlijk.

6

Christian

Gezin met kinderen
20 mei 2025

“Aangenaam”
  • Mooie locatie.
  • "Lobby" alleen op de 6de verdieping. De lift werkte niet. Bed was niet comfortabel. Vreemde indeling van de kamer. Trage service.

10

David

Vriendengroep
19 mei 2025

“Geweldig hotel op een uitstekende locatie.”
  • Stijlvolle kamers en restaurants
  • Niets

7

Thomas

Zakenreiziger
19 mei 2025

“Goed”
  • Geweldige locatie
  • Vrijwel duur.

10

Lai

Groepsreizigers
10 mei 2025

“Dit is tot nu toe het beste hotel in Amsterdam.”
  • De omgeving en de sfeer van het hotel zijn fantastisch.

7

Scott

Jong stel
5 mei 2025

“Prachtig hotel, faciliteiten en locatie. Het personeel en management zijn zich hier duidelijk van bewust en kunnen minder klantgericht zijn.”
  • Uitstekende locatie. Geweldig bar. Geweldige restaurants. Geweldige spa.
  • We hebben meer dan eens verbleven, maar het personeel en het management waren behoorlijk afstandelijk. Ze weigerden ons onze kamer op tijd te geven. We hebben gewacht van 15:00 uur tot 21:00 uur om toegang te krijgen, omdat ze “een verlenging hadden verkocht aan de vorige bewoner”. Het management weigerde het probleem te bespreken terwijl we daar waren of daarna. Het receptiepersoneel was ook behoorlijk afstandelijk. Er werden geen alternatieve faciliteiten aangeboden.

5

Vivien

Jong stel
3 mei 2025

“De "W" staat voor raamloos.”
  • Uitstekende service. Inchecken verliep soepel en de welkomstdrank van prosecco tijdens het inchecken was een fijne toevoeging.
  • We verbleven in de gezellige kamer, die we kleiner vonden dan gemiddeld. Er viel geen zonlicht binnen. Het was een lange wandeling van de lift naar de kamer via een lange gang zonder ramen. Het hele hotel voelde aan als een gevaarcel.

8

Julia

Alleenreiziger
20 april 2025

“Een geweldige plek om te verblijven.”
  • Decor. Dakterrasbar

10

Roni

Jong stel
17 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt kan beter.

9

Richard

Alleenreiziger
11 april 2025

“goede locatie, mooie kamer en uitstekende voorzieningen”
  • faciliteiten en toegang tot de spa en de gym
  • De incheckbalie leek onderbezet - ik moest bijna 30 minuten wachten om met iemand te spreken.

2

Shannon

Jong stel
7 april 2025

“Wij zullen niet terugkomen!!!”
  • Uitstekende locatie, zeer dicht bij de Dam. De kamer zelf was goed, maar dat is ongeveer alles wat ik positief kan zeggen over deze plek.
  • Wij verbleven hier voor 3 nachten. Bij het inchecken werd ons meegedeeld dat we een extra bedrag van €600 moesten betalen bovenop wat ik al had betaald voor ons verblijf (extra €200 per nacht als borg). We waren volledig geschokt en verrast door deze mededeling, aangezien we hier voorafgaand aan onze aankomst niet van op de hoogte waren gesteld. De man zei dat dit op hun website stond, maar dat klopte niet! Na onze families hierover te hebben geïnformeerd, aangezien we jonge studenten zijn, gingen we terug naar de receptie en spraken met de manager, Anna. Zij vertelde me dat ze me €200 kon terugbetalen, maar dat dit geen verschil zou maken. Ik vroeg waarom we niet eerder van dit beleid waren geïnformeerd, en de manager Anna zei dat je, gezien het feit dat het een vijfsterrenaccommodatie was, dit zou moeten betalen. Als verontschuldiging gaf ze ons een voucher voor twee drankjes ter waarde van €22, wat serieus gezegd weinig waard is. Om het nog erger te maken, konden we zelfs geen avondeten in het hotel hebben vanwege de dresscode. Wanneer mensen naar het buitenland reizen, doen ze dat voor comfort en niet voor stijl. Toen we uitcheckten, terwijl de dame mijn geld terugbetaalde, was er een ander stel naast ons dat ouder was dan wij, en er werd geen borg voor hen genoemd. Wij denken dat wij de borg in rekening zijn gebracht vanwege onze leeftijd, terwijl het andere stel naast ons ouder was.

3

Casper

Zakenreiziger
4 april 2025

“We zijn dol op het restaurant Mr Porter en de uitstekende service bij de receptie. Maar om er te overnachten, nee.”
  • De gastvrouwen aan de receptie waren uitstekend. Geweldig serviceniveau.
  • De kamer die we hadden, had zeker renovatie nodig. Ze zag er versleten uit en was niet in goede staat. De sfeer in de kamer was simpelweg niet wat men voor deze prijs zou verwachten. De locatie is uitstekend, maar de trams die vroeg in de ochtend buiten gingen rijden, hebben ons gewekt. Vrij luidruchtig. Het hotel heeft een rookbeleid, wat prima is. Echter, zowel 's avonds als 's morgens was er een sterke marihuanageur in de lobby en in de gangen naar de kamers. Niet zeker of er maatregelen zijn genomen, maar dit maakte de ervaring goedkoop en van laag niveau. Vervolgens bestelden we cappuccino's met de kamerservice. De man die het bracht, wilde zonder te vragen onze kamer binnenkomen, terwijl mijn vrouw zich nog niet aangekleed had... en de koffie was van zeer slechte kwaliteit. We hebben het niet gedronken. Toen we de receptie over de koffie informeerden, bood ze haar excuses aan en haalde het van de rekening. Ze bood nieuwe koffies aan, die kort daarna werden gebracht. Maar de kwaliteit was nog steeds zoals die van een voetbalkantine.

5

James

Jong stel
31 maart 2025

“Het beste aspect was mijn locatie, afgezien daarvan was het hotel basic.”
  • Dure verblijf en de kamer was super basic en had geen warme uitstraling.

8

Denise

Jong stel
28 maart 2025

“Mogelijk te koel.”
  • Mooi kamer met uitzicht op het kanaal; uitstekende douche; comfortabel bed; fijne sfeer.
  • Zeer kleine kamer voor 2 personen - geen aparte badkamer - een (geweldige) kastdouche en wc met één (grote) wastafel in de kamer; er is geen comfortabele plek om te zitten in de kamer behalve het bed (zeer comfortabel). Het blijft altijd jammer om enkele dagen door te brengen in een kamer die kleiner is dan mijn slaapkamer thuis. Zou ik snel terugkomen? Nee, niet in het minst vanwege de onverschillige service.

10

Vicky

Jong stel
26 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer gastvrij. Geweldige spa en fitnesscentrum.

7

Ryan

Jong stel
25 maart 2025

“niet de moeite waard voor het geld”
  • geweldige locatie geweldige kamers
  • Het personeel lijkt zeer onervaren en mist de professionaliteit die men van een W-keten verwacht. 180 euro om 8 paren ondergoed te laten wassen, wat een oplichterij!

7

Grant

Jong stel
10 maart 2025

“Het was goed, maar ik vond de split-level kamer niet prettig.”
  • Ik vond de locatie en het personeel prettig.
  • Ik heb een split-level kamer geboekt, wat ik nooit meer zal doen.

9

Anonymous

Jong stel
9 maart 2025

“Briljant”
  • Zeer schoon, mooie esthetiek, beleefde medewerkers en een geweldige locatie!

7

Tobias

Jong stel
9 maart 2025

“Zeer comfortabele nacht.”
  • Zeer centrale, handige locatie, behulpzaam personeel en een stijlvolle, comfortabele, goed ingerichte kamer.
  • Een doorslaggevende factor bij het selecteren van dit hotel was het dakterras met zwembad - maar het was gesloten. Zeer teleurstellend - en vreemd dat het hotel dit niet vermeldde in de e-mail met informatie vóór aankomst. UPDATE: Nadat ik het hotel hierover had gecontacteerd, ontving ik uiterst hoffelijke e-mails van zowel de Duty Manager als de General Manager, van wie de laatste vooral zijn best deed om uit te leggen dat het zwembad open was geweest en dat we gewoon verkeerd geïnformeerd waren - maar ook om aanbiedingen te doen voor toegang tot het zwembad en andere compensaties voor de volgende keer dat we in Amsterdam zijn. Een ongebruikelijk en indrukwekkend niveau van aandacht voor de communicatie met gasten - we waren dankbaar voor deze benadering en vonden het belangrijk om dit hier ook te vermelden.

6

Malki

Gezin met kinderen
6 maart 2025

“Aangenaam”
  • Geweldige locatie
  • Verschrikkelijke geluiden de hele dag door.

1

Perry

Jong stel
6 maart 2025

“Boek hier niet om te verblijven, ze zullen je oplichten.”
  • Niets
  • Verblijf niet in dit hotel. Ze verhoogden onze prijs met £350 en zeiden dat dit kwam door extra belastingen en kosten. We hebben betaald voor een hoeksuite, maar de kamer had niet de faciliteiten die ze adverteerden, dus werden we in een alternatieve kamer geplaatst die goedkoper was, maar ze wilden ons geen geld teruggeven!

2

Jordan

Groepsreizigers
4 maart 2025

“Slecht”
  • Vertrekken
  • Alle tijd die buiten het hotel wordt doorgebracht.

5

Anonymous

Zakenreiziger
3 maart 2025

“Redelijk.”
  • De locatie
  • De airconditioning,

3

Rihad

Jong stel
2 maart 2025

“Ontzettend slecht waar voor je geld. De slechtste W waar ik heb verbleven.”
  • Lounge
  • Er zijn zoveel dingen die niet werken. Lege beloften. Het voelt als een serviceappartement. De kamers zijn niet geventileerd en klein, en je kunt direct in de kamers van andere mensen kijken, wat ook niet goed is.

7

Christian

Alleenreiziger
25 februari 2025

“Goed”
  • Het bed was comfortabel en de kamer was in orde, maar gelet op het in rekening gebrachte bedrag had het beter moeten zijn.
  • Voor meer dan 500 euro per nacht dient het ontbijt echt inbegrepen te zijn.

4

Carolyn

Jong stel
25 februari 2025

“Ik zal hier niet weer verblijven, ondanks dat ik hier nu 4 of 5 keer heb verbleven.”
  • De locatie is goed.
  • Echt vermoeid eigendom en ontbrekend aan hun gebruikelijke aandacht voor detail. Het ontbijt werd een uur te vroeg bezorgd, wat ons wakker maakte. Het personeel was afstandelijk en de barservice bij het zwembad was traag.

10

Jared

Alleenreiziger
23 februari 2025

“Beste verblijf en perfecte accommodatie voor Amsterdam Pride.”
  • Deze accommodatie was zo dicht bij alles, een toplocatie.
  • Soms werkte de sleutel niet in de lift.

8

Miles

Jong stel
19 februari 2025

“prachtige onderbreking in een rustig, bijzonder hotel”
  • goed gelegen en fashionable hotel
  • De ontbijtservice was niet geweldig.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.