8.7
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

WestCord Art Hotel Amsterdam

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


WestCord Art Hotel Amsterdam is een viersterrenhotel dat zich onderscheidt door zijn combinatie van moderne architectuur en een uitgebreide kunstcollectie, waardoor een unieke sfeer ontstaat. Strategisch gelegen aan de Spaarndammerdijk, biedt het hotel een ideale uitvalsbasis voor zowel zakelijke reizigers als toeristen. De nabijgelegen Spaarndammerbuurt staat bekend om zijn bijzondere Amsterdamse School-architectuur en het Westerpark, dat op loopafstand ligt. Het hotel is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer, waardoor populaire attracties zoals het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Anne Frank Huis binnen handbereik zijn.

Gasten kunnen genieten van culinaire ervaringen in The Art Brasserie, het eigen restaurant van het hotel, dat een verscheidenheid aan internationale en lokale gerechten serveert. Het gebruik van verse en seizoensgebonden ingrediënten staat centraal in de menu-opties. Voor informele ontmoetingen biedt de hotelbar een breed spectrum aan dranken en lichte maaltijden. De omgeving rondom het hotel is rijk aan culturele en recreatieve mogelijkheden, met het Westerpark dat regelmatig evenementen en markten organiseert. Dit maakt het hotel niet alleen een plek om te overnachten, maar ook een startpunt voor het verkennen van de lokale cultuur en levendige stadssfeer.

Het hotel beschikt over tal van voorzieningen die bijdragen aan een comfortabel verblijf. Er is gratis Wi-Fi beschikbaar door het hele hotel en voor de warmere maanden is er een buitenzwembad. Voor zakelijke gasten zijn diverse vergaderzalen uitgerust met moderne technologie, geschikt voor conferenties en zakelijke bijeenkomsten. Met een 24-uursreceptie en de optie voor fietsverhuur, kunnen gasten de stad op een authentieke manier verkennen. De kamers zijn ruim, stijlvol ingericht en voorzien van moderne faciliteiten zoals airconditioning, flatscreen-tv's en minibars. De aanwezige kunstwerken maken elke kamer uniek en verhogen de aantrekkelijkheid van het verblijf. Voor gasten die met de auto komen, is er ruime parkeergelegenheid beschikbaar, zowel op eigen terrein als in nabijgelegen garages, wat de toegankelijkheid verder vergroot.



Faciliteiten in WestCord Art Hotel Amsterdam

Eten en drinken
  • Bar
  • Brasserie
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Ontbijt
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Groepen
  • Schoenpoetsmachine/-set
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Magnetron
  • Ramen die open kunnen
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Electrische auto
  • Elektr. auto oplaadpunt
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
  • Ticketservice
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Computer (openbaar)
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Buitenzwembad
Extra bed voor Kinderen
  • Kinderen/extra bedden
Fietsen
  • Elektr. fiets oplaadpunt
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Bruidssuite
  • Feestzaal
  • Green Key certificaat
  • Lift
  • Lounge
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin

In de omgeving

Parkeergarage
  • Parkbee van Limburg Stirum Straat 1.1 km
  • Willemspoort 1.4 km
  • Parking Tetterode 1.4 km
  • Haarlemmerdijk 1.5 km
  • IJdock 2 km
  • P+R Bos en Lommer 2.2 km
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 2.5 km
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 2.5 km
Restaurant
  • Westergasterras 637m
  • A-Fushion 661m
  • Mossel & Gin 707m
  • Morris & Bella 739m
  • Pinsa's 753m
  • Smelt 769m
  • Bar Cocovin 777m
  • Cantine de Caron 790m
Museum
  • Museum Het Schip 457m
  • Pianola Museum 1.9 km
  • STRAAT 2 km
  • Electric Ladyland 2.1 km
  • Amsterdam Cheese Museum 2.1 km
  • Amsterdam Tulip Museum 2.1 km
  • Theo Thijssen Museum 2.2 km
  • Embassy of the Free Mind 2.3 km
Toeristische attractie
  • Fabrique des Lumières 792m
  • Blast Galaxy 2 km
  • IJ-Hallen 2.1 km
  • Flagship Amsterdam 2.2 km
  • This is Holland 2.5 km
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 2.5 km
  • Stromma Hop on Hop off 2.5 km
  • Canal Cruise 2.5 km
Treinstation
  • Isolatorweg 1.2 km
  • Station Sloterdijk 2 km
  • Amsterdam Sloterdijk 2.1 km
  • De Vlugtlaan 2.5 km
  • Centraal Station 2.7 km
  • Amsterdam Centraal 2.7 km
  • Centraal Station 2.8 km
  • Jan van Galenstraat 3.2 km

8.7

Beoordeeld door: 401 gasten.

8

Annieke

Jong stel
29 mei 2025

“Goed genoeg”
  • Het was schoon en dicht bij het centrum. Je kon fietsen huren voor een goede prijs.
  • Je kon 's nachts geluid uit andere kamers horen.

10

Metehan

Vriendengroep
26 mei 2025

“10/10”
  • De locatie is geweldig. Zeer dicht bij de FlixBus Terminal en ook het centrum. Er is een bushalte direct voor het hotel waarvandaan je overal naartoe kunt. Het personeel was zeer vriendelijk. Zij boden ons ook de mogelijkheid voor een vroege check-in en waren zeer behulpzaam met al onze vragen. De bedden zijn comfortabel en de kamers zijn zeer schoon.

10

Awais

Jong stel
26 mei 2025

“geweldig”
  • schoonheid, ruime kamer, heerlijk ontbijt.
  • locatie, ver van het centrum.

8

Charlotte

Vriendengroep
22 mei 2025

“Prachtig hotel”
  • Eenvoudige vervoersverbindingen. Vraag bij de receptie om een reiskaart voor een paar dagen, dit is voordeliger en is geldig op bus, tram en metro. Ze zijn zeer vriendelijk en spreken goed Engels.
  • Enige tekortkoming was dat de haardroger oud en traag was, haha. Het was 's nachts een beetje lawaaierig door het verkeer, maar niet extreem. Ik zou zeker 100 procent teruggaan.

8

Drazen

Gezin met kinderen
20 mei 2025

“Zeer goed”
  • Gezellig en goed onderhouden hotel, de kamers zijn uitstekend (fijne grootte, goede bedden, moderne stijl).
  • Ontbijt te duur, er is één buslijn die naar het hotel leidt en deze was niet erg betrouwbaar.

8

Bar-pereg

Alleenreiziger
19 mei 2025

“Het was mijn vriendin die verbleef. Ze kwam alleen en was tevreden over alles.”
  • comfortabele bedden - goede kamer.
  • De incheckprocedure verliep zeer traag.

6

Chris0407

Gezin met kinderen
18 mei 2025

“Aangenaam”
  • Het ontbijtbuffet!
  • Parkeren: veel te klein en zeer steile ingang/uitgang (10%) Douche: de waterdruk was niet goed, zeer lage druk. Niet voldoende om lang haar te wassen.

10

David

Jong stel
17 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldig pand, perfect voor het openbaar vervoer, het personeel was geweldig en zeer vriendelijk!

10

Lara

Alleenreiziger
17 mei 2025

“Vrolijk verblijf voor Amsterdam Pride”
  • Ik vond de netheid van de kamer geweldig, het feit dat er een restaurant was en dat ik een fiets kon huren! Het personeel was zeer vriendelijk en 24/7 beschikbaar. Er is een bus genaamd de 22 die rechtstreeks naar het Centraal Station gaat.
  • Het lag iets buiten het centrum van Amsterdam, maar niet ver weg, en de bus die direct voor de deur stopte, kwam vrij regelmatig.

10

Viktor

Jong stel
15 mei 2025

“Selassie”
  • Geweldig, maat.
  • Alles was perfect.

8

Daniella

Vriendengroep
14 mei 2025

“Zou hier opnieuw verblijven.”
  • Wij hielden van de locatie en de toegang tot het openbaar vervoer vanaf het hotel. Het was ook zeer schoon en comfortabel.
  • Halverwege ons verblijf werkte de airco niet meer in onze kamer en het was heet. Toen we dit vroegen, werd ons verteld dat iedereen de airco gebruikte, waardoor deze onze kamer niet bereikte. Na een tijdje brachten ze ons een ventilator.

8

Michael

Gezin met kinderen
14 mei 2025

“Zeer goed”
  • Mooie kamer. Handige bus naar het stadscentrum.

4

Ellen

Gezin met kinderen
14 mei 2025

“Slechte ervaring.”
  • Het hotel was schoon en de kamers ook.
  • Het feit dat ik extra heb betaald voor een uitzicht en wat ik kreeg was een fabriek. Ik verzocht om aparte bedden, maar kreeg een tweepersoonsbed met twee matrassen. Aangezien ik met een mannelijke verwant reisde, was dit helemaal niet praktisch; ik moest er een op de grond leggen om te kunnen slapen. Daarnaast was er ook een glazen badkamer zonder enige privacy. Toen ik vroeg naar het beddengoed, kreeg ik te horen dat dit gewoon de manier is waarop ze daar de bedden regelen. Als ik het me had kunnen veroorloven, zou ik ergens anders heen zijn gegaan.

10

Mordehi

Alleenreiziger
9 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was perfect.

8

Edwina

Alleenreiziger
8 mei 2025

“Geweldig”
  • Schoon en comfortabel
  • Een beetje te ver van de stad, hoewel er goede bussen in de buurt zijn.

10

Luz

Gezin met kinderen
8 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • De service. Ik kwam in 2019 en in 2022 was dezelfde uitstekende service.
  • Niet van toepassing

10

Siddhant

Vriendengroep
5 mei 2025

“Oh jaaaa”
  • Zeer comfortabele bedden.

8

Dayo

Gezin met kinderen
2 mei 2025

“Het personeel van de receptie moet vriendelijker zijn.”
  • Zeer schoon, prachtige inrichting en comfortabel.
  • Prijzen, de houding van de persoon die ik bij de receptie ontmoette was zeer onsympathiek en had een ernstige houding.

8

Kevin

Jong stel
30 april 2025

“Het verblijf in het hotel was zeer goed, vriendelijk personeel, goede locatie. Ik zou aanbevelen om de trein en bus naar de h te nemen.”
  • Goede locatie, gemakkelijk om de stad te bereiken. Restaurant/bar in het hotel. Zeer comfortabel bed.
  • Niets, ik ben tevreden met mijn verblijf.

9

Egle

Jong stel
27 april 2025

“Super comfortabel, rustig, geweldige koffie, gemakkelijke wandeling naar het centrum.”
  • Echt een geweldige verblijf. Amsterdam is prijzig, inclusief de hotels, en dit was een echt geweldige optie. 12 minuten met de bus van het centrum of een 35 minuten wandeling, wat voor ons perfect was. We hebben de hele tijd gewandeld omdat het prettig en gemakkelijk was, maar je hebt ook de optie van de bus of een metrostation dat korte afstand lopen is, waar je op kunt stappen. Het hotelpersoneel was zeer gastvrij. Het hotel zelf was rustig en aangenaam. Goed formaat kamers en super comfortabele grote bedden! Het restaurant is ook erg leuk: perfect voor ochtendkoffies om je op te laden voor de wandeling, maar ook een goed menu voor iedereen die wil gaan zitten en eten (of het nu ontbijt of diner is). Het hotelpersoneel had zelfs wat lekkere kleine wafels in de kamer achtergelaten met een welkomstbriefje voor mijn vriend als traktatie voor zijn verjaardag. Ik zou hier zeker weer verblijven bij mijn volgende bezoek.
  • Dit zal niet van toepassing zijn op de meerderheid van de mensen, maar ik zou graag wat veganistische opties voor ontbijt, lunch en diner op het menu zien - we zouden het restaurant zeker grondiger hebben onderzocht als dat het geval was geweest. De koffie was echter fantastisch en ik was zeer blij dat er havermelk voor mij beschikbaar was. :)

5

Luís

Zakenreiziger
24 april 2025

“Bevredigend”
  • Ik heb een kamer met gescheiden bedden gereserveerd. Het hotel heeft dit bevestigd, maar ze hebben het niet. De kamers kunnen geen gescheiden bedden accommoderen.

8

Davies

Jong stel
22 april 2025

“Het beste kamer waar we ooit zijn verbleven.”
  • De kamer had een balkon met een bankje, kussens en een asbak (hoewel ons bij het inchecken werd gezegd dat we niet mochten roken). Zeer comfortabele kamer met een schone en goed onderhouden badkamer. Vijf euro per dag tegoed bij de bar als u ervoor kiest om uw kamer niet schoon te laten maken.
  • Onze ervaringen met de receptiepersoneel... geen problemen. Ze waren echter wel erg kortaf, soms zelfs beledigend. Het hotel ligt iets te ver van het stadscentrum om elke dag te voet in en uit te gaan. Ubers waren echter redelijk goedkoop en gemakkelijk te regelen.

7

Sarah

Jong stel
22 april 2025

“Mooi hotel, maar te duur.”
  • Het was schoon en klaar bij aankomst. Nespresso-apparaat in de kamer.
  • Het was zeer duur voor een 3-sterrenhotel. Ook al betaalden we meer dan 500€ voor 2 nachten, was het ontbijt extra.

9

Bawerjan

Zakenreiziger
21 april 2025

“goed in het algemeen”
  • perfecte balkonkamer :) klein maar maximaal benut
  • duur in vergelijking met dezelfde hotelcategorie

5

Andrea

Jong stel
20 april 2025

“zal niet terugkomen.”
  • comfortabel bed en alle faciliteiten die u nodig heeft voor uw verblijf.
  • Het bed was opgemaakt, maar nooit verschoond. De kamer was schoon genoeg, maar een beetje ver weg. Er was een handige bushalte buiten het hotel. We betaalden 21 euro per persoon voor het ontbijt, dat was ijskoud. Het personeel was helemaal niet behulpzaam.

6

Zainab

Gezin met kinderen
17 april 2025

“Aangenaam”
  • De locatie ten opzichte van het busstation was perfect. Het was een goed, comfortabel en degelijk hotel.
  • Het personeel in het restaurant was zeer onbeleefd. We gingen eten en ze zeiden dat ze ons morgen niet zouden ontvangen zonder reservering; vandaag deden ze ons een gunst - hoe kun je zoiets zeggen tegen een betalende gast? Toen we uiteindelijk zaten, kwam er niemand van het personeel om onze bestelling op te nemen en we hebben 30 minuten gewacht om bediend te worden, ondanks dat het restaurant leeg was (er waren slechts drie tafels, waaronder de onze, bezet). Een verschrikkelijke ervaring in het restaurant en wij voelden ons te veel beledigd. Het is jammer dat we niet terug zullen komen vanwege het gebrek aan respect.

9

Lee

Jong stel
15 april 2025

“Uitstekend”
  • De kamer was erg groot en comfortabel!
  • De locatie is iets te ver van de stad (20 minuten) en er is slechts 1 bus in de dienstregeling.

10

Aggie

Jong stel
13 april 2025

“Gewoon uitstekend!”
  • Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Sommige medewerkers deden extra hun best om ons verblijf aangenaam te maken. De lobby ziet er mooi en modern uit, de kamer was schoon en goed uitgerust. Geweldige prijs-kwaliteitverhouding.
  • Ik had de voorkeur gegeven aan een harder matras op het bed, maar dat is waarschijnlijk mijn voorkeur die ik op het moment van de boeking niet heb gespecificeerd.

10

Susan

Vriendengroep
10 april 2025

“Alles was goed, niets om over te klagen.”
  • locatie, maar direct buiten het centraal station, rustig, personeel zeer behulpzaam, kamers ruim en alles zeer schoon.
  • maaltijden vrij duur

8

Christine

Vriendengroep
9 april 2025

“Zeer goed”
  • Het personeel was zeer vriendelijk en erg behulpzaam. Het was dicht bij openbaar vervoer, wat zeer handig was.
  • Dat ontbijt was niet inbegrepen.

Vraag en antwoord.

Wat is het telefoonnummer van WestCord Art Hotel Amsterdam ?

Het telefoonnummer van WestCord Art Hotel Amsterdam is +31 20 410 9670.

Wat is de URL van de officiële website van WestCord Art Hotel Amsterdam ?

De eigen website van WestCord Art Hotel Amsterdam Kunt u hier vinden.

Hoe ver ligt WestCord Art Hotel Amsterdam van het centrum van Amsterdam?

WestCord Art Hotel Amsterdam ligt 2,7 km van het centrum van Amsterdam.

Heeft WestCord Art Hotel Amsterdam een eigen restaurant?

WestCord Art Hotel Amsterdam heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Is er een eigen parkeerplaats bij WestCord Art Hotel Amsterdam ?

WestCord Art Hotel Amsterdam heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Heeft WestCord Art Hotel Amsterdam ontbijt voor de gasten?

WestCord Art Hotel Amsterdam heeft ontbijt beschikbaar voor de gasten. Ontbijt is niet altijd inclusief in de kamerprijs.

Is er een buitenzwembad bij WestCord Art Hotel Amsterdam ?

WestCord Art Hotel Amsterdam heeft een buitenzwembad. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer informatie.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.