8.6
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann is een luxe hotel gelegen in de prestigieuze Grunewald-wijk van Berlijn. Het hotel biedt een unieke combinatie van klassieke elegantie en moderne design elementen, met bijdragen van mode-iconen zoals Karl Lagerfeld en Patrick Hellmann. Bezoekers kunnen genieten van de serene omgeving, waaronder een heldere serre, een voortreffelijk restaurant en erfgoed-beschermde evenementruimtes. Voor ontspanning biedt het hotel een binnenzwembad, een serene tuin met zonnebedden en geavanceerde fitnessfaciliteiten. Het Schlosshotel ligt nabij het stadscentrum en biedt gemakkelijke toegang tot de culturele en historische bezienswaardigheden van Berlijn.

De kamers van Schlosshotel Berlin zijn met zorg ontworpen om aan de hoogste standaarden van comfort en stijl te voldoen. Gasten kunnen kiezen uit diverse kamertypen, variërend van de Deluxe Double Room tot aan de weelderige Library Suite. Elke kamer biedt voorzieningen zoals gratis WiFi, een flatscreen-tv, een kluis en airconditioning. De badkamers zijn royaal uitgerust met zowel een bad als een douche, luxe toiletartikelen, katoenen badjassen en slippers. Sommige suites hebben extra voorzieningen, zoals een dagelijkse aanvulling van de minibar en unieke karakteristieken zoals gewelfde plafonds en historische open haarden.

Bovendien beschikt het hotel over een breed scala aan faciliteiten om elke gast tegemoet te komen. Gratis WiFi is beschikbaar in alle kamers, en er wordt gratis privéparkeren aangeboden op het terrein. Het hotel staat huisdieren toe op aanvraag en heeft een verscheidenheid aan diensten, variërend van kinderopvang en spa/wellness faciliteiten tot fietsverhuur en georganiseerde fietstochten. Voor zakelijke en speciale evenementen zijn er vergader- en banketfaciliteiten beschikbaar. Al met al biedt Schlosshotel Berlin een verfijnde en gedenkwaardige ervaring voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers.



Faciliteiten in Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann

Eten en drinken
  • Bar
  • Dieetwensen op aanvraag
  • Lunchpakket
  • Restaurant
Service
  • Autoverhuur
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Badslippers
  • Douche
  • Haardroger
  • Ligbad
  • Toiletartikelen
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Balkon of Terras
  • Broekenpers
  • Bureau
  • Elektrische haard
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • Telefoon
  • TV
Woon gedeelte
  • Eethoek
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
Parkeren
  • Openbaar Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • Express check-in/check-out
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Fitnessruimte
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Massage
  • Sauna
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsverhuur
Activiteiten
  • Speeltuin
Algemeen
  • Lift
Roken
  • Rokersruimte
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle
  • Winkels in het hotel

In de omgeving

8.6

Beoordeeld door: 1097 gasten.

7

Rudolph

Jong stel
30 juni 2025

“Het was redelijk, maar waarschijnlijk meer geschikt voor een zakenverblijf dan voor een vakantie.”
  • Prachtig hotel, leuke bar en goed eten.
  • We hebben niet de kamer gekregen die we hadden geboekt en werden twee keer verplaatst voordat het comfortabel was. Het water in de douche in alle kamers was zeer slecht, of ijskoud of kokend heet, en zeer moeilijk te regelen bij lage doorstroming.

8

Hans

Jong stel
27 juni 2025

“zeer aangenaam”
  • de sfeer
  • de temperatuur in de kamer is te hoog.

6

Gonzalo

Jong stel
21 juni 2025

“Aangenaam”
  • Het personeel was vriendelijk en zeer behulpzaam in het proberen ons tegemoet te komen.
  • Het ontbijt was goed. De kamer was warm en ze konden de airconditioning niet aanpassen om het koeler te maken, dus moesten we om een ventilator vragen. Er waren niet genoeg elektrische stopcontacten om elektronica op te laden. Het restaurant was gesloten voor renovaties. We hadden veel meer van het hotel verwacht!

10

Valzani

Jong stel
17 juni 2025

“Geweldige spullen en een stijlvolle plek.”
  • Alles
  • De achterkant van het bed was stoffig.

10

Ken

Alleenreiziger
12 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer beleefd personeel, uitstekende locatie en mooie inrichting. Ik zal zeker opnieuw in deze accommodatie verblijven.

6

Sarah

Jong stel
11 juni 2025

“Prachtig hotel, alleen jammer van de kleine details die het uitzonderlijk zouden maken. In mijn ogen geldt de 5-sterren beoordeling alleen voor.”
  • De ouderdom en geschiedenis van het gebouw, het interieurontwerp van de centrale lobby en de bar zijn prachtig. Het receptiepersoneel is zeer behulpzaam bij het reserveren van alternatieve restaurants.
  • Hoewel het bed prachtig en comfortabel was, was de dekbed niet groot genoeg om het bed te bedekken. Met twee personen onder het kleine dekbed was het erg moeilijk om te slapen. Er waren geen koffievoorzieningen op de kamer. Het personeel in de spa was niet beleefd toen ik om een sleutel voor een kluisje vroeg. Ik ging ervan uit dat ik als gast van het hotel terug naar mijn kamer zou gaan om me om te kleden. De badjassen waren aan de kleine kant voor een grotere gast. Er was geen plek om natte grote handdoeken in de badkamer op te hangen. Er was geen à la carte-menu beschikbaar (de belangrijkste reden van ons verblijf). De locatie was iets te ver om naar de dichtstbijzijnde metro te lopen.

8

Evgeniy

Alleenreiziger
26 mei 2025

“Zeer goed”
  • De kamer had een zeer goede grootte en een perfect ontwerp. Het personeel was zeer behulpzaam.

10

Sabrina

Groepsreizigers
25 mei 2025

“Het personeel was uitstekend en het hotel had alles wat we nodig hadden, en het ontbijt was het beste.”
  • Alles
  • Geen airconditioning in de kamers maakte het erg warm.

9

Hans

Jong stel
18 mei 2025

“Uitstekend, zoals gebruikelijk. Mijn belangrijkste verblijf in Berlijn.”
  • Ontbijt: geweldige kwaliteit en sfeer. De voorzieningen en locatie zijn uitstekend. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
  • Bijna niets wat ik niet leuk vond, hoewel het ontbijt wat duur is en er te weinig personeel in de ontbijtruimte is.

10

Patrick

Alleenreiziger
16 mei 2025

“Over het algemeen goed.”
  • Locatie, stijl en personeel.
  • De keuken werkte niet en de spa was gesloten.

10

Frank

Alleenreiziger
7 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Uitstekend ontbijt, vriendelijk en behulpzaam personeel, genoten van de slaapkamer met veel ruimte. De spa- en zwembadfaciliteiten waren magnifiek en ik kijk ernaar uit om in juni terug te komen.
  • Ik wou dat er meer keuze op het menu voor de roomservice was.

2

Swantje

Jong stel
3 mei 2025

“Nooit ouder wordend”
  • De service van aankomst tot vertrek was uitstekend en dat is zo'n beetje alles.
  • Ik ben 13 jaar geleden voor het eerst in dit hotel geweest en op dat moment was het fantastisch. De service was uitstekend, de kamers waren van state-of-the-art niveau en je kreeg waar voor je geld. Afgelopen weekend hebben we er opnieuw verbleven en het enige dat overbleef was de geweldige service, te beginnen bij de check-in, de service aan de bar en eindigend bij de check-out. Onze kamer was prehistorisch, het licht in de badkamer deed het niet, er zaten gaten in de gordijnen, de toiletartikelen waren van slechte kwaliteit, het tapijt en het douchegordijn waren oud, ik kan zo doorgaan... We verbleven in het gescheiden deel van het gebouw dat verbonden is met een orangerie die lekte en echt oud en stoffig aanvoelde. 13 jaar geleden had dit hotel allure, nu voelde het behoorlijk aan als vervaagde glorie. Maar wat me echt irriteerde, was het ontbijtbuffet waarvoor je een aanzienlijk bedrag betaalt. Ik heb gewerkt en verbleven in 5-sterrenhotels en het is me nog nooit overkomen dat je extra moest betalen voor een omelet, roerei of gebakken ei. In dit hotel vragen ze 10 euro extra bovenop de 39 euro die je al betaalt voor het middelmatige ontbijtbuffet. Middelmatig omdat de selectie gemiddeld is, het brood zo oud is als mijn grootmoeder, en niets voelt vers aan. Om dit buffet een beetje verfijnd te maken, serveren ze producten van slechte kwaliteit zoals macarons en goedkope mousserende wijn en de koffie... daar moet ik niet eens mee beginnen. Samenvatting: Het zal geen verrassing zijn dat ik hier nooit meer ga verblijven en ik hoop met mijn beoordeling mensen te ontmoedigen om hier te verblijven en te veel te betalen voor te weinig waarde.

9

Suzanne

Zakenreiziger
28 april 2025

“Een vleugje luxe.”
  • De luxueuze accenten in de kamers en het zwembad en fitnesscentrum.
  • Het ontbijt begon om 08:00 uur en niet om 07:00 uur.

10

Maria

Gezin met kinderen
18 april 2025

“Geweldige kwaliteit van het eten, de kamers zijn prachtig en het hele hotel voelt aan als een luxe boetiek.”
  • Kwaliteit van voedsel en accommodatie
  • De afschuwelijke Costa-koffiekoppen en de koffie zelf hebben de luxe ervaring verpest, evenals de beperkte keuze aan voedsel tijdens het ontbijt. Het personeel heeft weinig kennis van lokale voorzieningen.

8

Valli

Groepsreizigers
17 april 2025

“Geweldige locatie, personeel en de weelde.”
  • Locatie en interieur
  • Toiletten en sanitair hebben een upgraden nodig.

9

Fiona

Zakenreiziger
15 april 2025

“exemplaar”
  • Een zeer goed hotel in zijn klasse: zeer behulpzaam personeel, gratis leenfietsen, mooie decoratie, uitstekende locatie nabij restaurants en bars, geweldig eten en gemakkelijke parkeerfaciliteiten.

9

Marcin

Jong stel
10 april 2025

“fijne verblijf”
  • Prachtig boetiekhotel. Mooi spa en fraaie kamer. Het is een zeer aangename groene buurt.
  • Er was enige verwarring in de restaurantservice voor Oudejaarsavond. Het was 's avonds niet geopend.

9

Adrian

Jong stel
7 april 2025

“Luxe, vredig en uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.”
  • in een zeer prachtige rustige wijk. Geweldige decoratie. Het personeel was uitstekend, vooral meneer Kesisoglu, de conciërge, die zijn best deed om ons te helpen.

8

Marcel

Zakenreiziger
7 april 2025

“Zou weer verblijven, aangezien de locatie de doorslag geeft.”
  • Prachtige hotel locatie in een mooi voorstedelijk gebied. Geweldige verbinding met het openbaar vervoer. Indrukwekkende bar en gemeenschappelijke ruimtes.
  • De tuinen hebben onderhoud nodig. Het ontbijt was gemiddeld en slechte waarde (45 euro per persoon). Het gebied rond het zwembad was zeer glad en ondanks dat we erg voorzichtig waren, is mijn vrouw twee keer gevallen. We hebben het hotel gevraagd om een antisliplaag over de marmeren vloer aan te brengen. De kamers zouden een koffiemachine moeten bevatten. Een evenement op één avond duurde tot 03:00 uur met luide muziek: onredelijk na 00:00 uur voor dit hotel.

5

Emma

Gezin met kinderen
27 maart 2025

“Ze plaatsten ons in de verkeerde kamer met onze 2 honden die van tevoren waren geboekt, en probeerden vervolgens €120 extra te berekenen.”
  • Zeer mooi ontbijt
  • De onwilligheid van het personeel om te helpen of openhartig te zijn over de kosten.

6

David

Zakenreiziger
19 maart 2025

“Aangename accommodatie, maar overpriced.”
  • Uitstekend ontbijt en ontbijtdienst, interessant en opvallend interieurontwerp. Zeer vriendelijk en bekwaam personeel bij de incheck. Ontspannende lounge. Mooi en ruim badkamer.
  • Zeer beperkte parkeerruimte, we moesten op straat parkeren. Geen chauffeur of pendeldienst om naar het centrum van Berlijn te rijden, zoals op de hotelwebsite vermeld. Lage beoordeling vanwege de prijs-kwaliteitverhouding.

6

Deniz

Jong stel
15 maart 2025

“Geweldig hotel, slecht zakendoen. Ons jubileumverblijf werd verstoord door een tienerfeest waar we niet van op de hoogte waren!”
  • Een prachtige kamer en een welkom verblijf, maar een verpeste ervaring door een feestje van tieners! Wij verbleven in Schlosshotel Berlin op 16 - 17 maart. Het hotel zelf overtrof onze verwachtingen, maar we konden niet genieten van de ervaring vanwege een feestje van 19-jarigen (waarover wij niet waren geïnformeerd) dat het hele lagere niveau van het hotel in beslag nam. Drunk tieners dwalend door het hele hotel maakten het ons onmogelijk om te slapen in de kamer die we hadden geboekt voor onze jubileum! Het personeel dat daar daadwerkelijk werkte, was zeer begripvol, aangezien het leek alsof de hele regeling buiten hun handen lag, maar wat is de waarde van het huren van een kamer waarin je niet kunt slapen? Bovendien hebben we een schriftelijke klacht ingediend en nooit iets teruggehoord. Wat teleurstellend.

10

Speed

Zakenreiziger
11 maart 2025

“Uitstekend”
  • De heer aan de receptie is een echte aanwinst voor het hotel. Kennisrijk, behulpzaam, attent en altijd bereid om te helpen.

9

Ilya

Groepsreizigers
2 maart 2025

“Prachtige plek voor ontspanning en plezierige momenten.”
  • Prachtig hotel, geweldig ontbijt. De locatie is zeer rustig.
  • Het kost tijd om het stadscentrum te bereiken.

9

Marion

Gezin met kinderen
1 maart 2025

“Comfortabel en stijlvol hotel dat ook zeer kindvriendelijk is.”
  • Grote, comfortabele kamer, rustige, groene locatie, maar slechts 5 minuten rijden naar de Kudamm. Geweldig voor kinderen, met een zwembad en andere gezinnen die verblijven om vrienden te maken.
  • Meer voedselkeuzes op de menukaart van de bar en de roomservice zouden nog beter zijn.

10

Dr

Jong stel
25 februari 2025

“Uitzonderlijk”
  • historisch

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann.
Bij Hotels.nl kun je Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann ligt 8,7 km van het centrum van Berlijn.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann Heeft een eigen fitness ruimte.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Schlosshotel Berlin by Patrick Hellmann heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.