7.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

ibis Charleroi Gare

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het ibis Charleroi Gare is een zorgvuldig ontworpen hotel dat zich in het centrum van Charleroi bevindt, ideaal voor zowel zakelijke als recreatieve reizigers. Gelegen aan Quai de Flandre, dicht bij het centraal station van Charleroi, biedt het hotel een uitstekende bereikbaarheid voor gasten die de regio willen verkennen of onderweg zijn naar andere bestemmingen. De nabijheid van het stadscentrum betekent ook dat bezoekers binnen een paar minuten te voet de mogelijkheden hebben om verschillende winkels, restaurants en lokale bezienswaardigheden te ontdekken. Dit maakt het ibis Charleroi Gare niet alleen praktisch, maar ook aantrekkelijk voor een breed scala aan gasten.

Binnen het hotel kunnen gasten genieten van verschillende faciliteiten die richtlijnen voor comfort en efficiëntie volgen. Er is een 24-uurs receptie beschikbaar, waardoor inchecken en uitchecken te allen tijde soepel verlopen. Gasten kunnen gebruikmaken van gratis Wi-Fi in het hele hotel, wat bijzonder handig is voor zowel toeristen als zakenreizigers. Het continentaal ontbijtbuffet biedt de perfecte start van de dag, terwijl voor zakelijke doeleinden vergaderfaciliteiten beschikbaar zijn. De kamers zijn functioneel en zijn uitgerust met moderne voorzieningen, waaronder een flatscreen-tv, een bureau en een eigen badkamer, ontworpen om een rustige omgeving te bieden voor een goede nachtrust.

De omgeving van Charleroi is rijk aan culturele en historische elementen, waardoor het een gewaardeerde bestemming is voor bezoekers. Bezienswaardigheden zoals het Museum voor Schone Kunsten en de oude mijnen van Bois du Cazier zijn populaire attracties die de rijke industriële geschiedenis van de stad belichten. Gasten kunnen ook genieten van het levendige aanbod aan restaurants en winkels in de buurt van het hotel. Voor gasten die met de auto komen, zijn er zowel beperkte parkeermogelijkheden aan het hotel zelf als verschillende openbare parkeeropties in de buurt, wat bijdraagt aan de algehele toegankelijkheid van het ibis Charleroi Gare. Door de combinatie van centrale ligging, praktische faciliteiten en de nabijheid van lokale attracties, wordt dit hotel beschouwd als een betrouwbare keuze voor een zorgeloos verblijf in Charleroi.



Faciliteiten in ibis Charleroi Gare

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Radio
  • Telefoon
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers

In de omgeving

Restaurant
  • La Table 38m
  • Maki Maki 212m
  • Guapa 241m
  • Cosy Pasta 246m
  • You Wok 251m
  • Hawaiin Poke Bowl 261m
  • Limone 262m
  • Sushi Shop 303m
Museum
  • Musée des chasseurs à pieds 1 km
  • Le Bois du Cazier 2.8 km
Toeristische attractie
  • Power Plant IM 4.3 km
Treinstation
  • Charleroi-Central 163m
  • Villette 283m
  • Charleroi-Ouest 576m
  • Ouest 578m
  • Parc 787m
  • Palais 1 km
  • Janson 1.2 km
  • Waterloo 1.5 km

7.5

Beoordeeld door: 113 gasten.

8

Tom

Jong stel
16 juni 2025

“Waar voor je geld, je krijgt wat je betaalt.”
  • Super dichtbij het centrum en winkelgelegenheden, schoon en comfortabel, en de mogelijkheid om warm te houden met de radiator en koel met de airconditioning!

4

Jimmy_vella

Jong stel
15 juni 2025

“Nooit meer, IBIS.”
  • Niet veel meer dan de nabijheid van het treinstation.
  • Ik heb voor Accor gewerkt en was me ervan bewust hoe basis een IBIS hotel is. Ons werd altijd verteld dat IBIS draait om basiscomfort en praktische voorzieningen. Ik had nog nooit in een IBIS verbleven totdat ik gedwongen was dit te doen vanwege een vertraging van mijn vlucht en het missen van de laatste trein naar mijn geboekte bestemming. Basis en praktisch is nog een understatement. De kamer voelde aan als een kliniek of dierenartspraktijk. Nooit meer. Ik slaap liever op een bank in de luchthaven.

8

Paul

Gezin met kinderen
14 juni 2025

“Zeer goed.”
  • Locatie
  • Geen koffie- of theefaciliteiten in de kamer.

9

Ioan

Zakenreiziger
14 juni 2025

“Uitstekend”
  • Alles was prima,... voor 1 nacht voordat ik het vliegtuig vanaf de luchthaven Charleroi nam... het was precies wat ik verwachtte en nodig had.
  • Geen problemen om terug te vorderen... of om aan te kaarten...

5

Helen

Jong stel
11 juni 2025

“Aanvaardbaar”
  • Het was schoon, hoewel er een vreemde geur in de gang was, mogelijk van schoonmaakproducten.
  • Het geluid van buiten was belachelijk. We hadden gewaarschuwd moeten worden voor de feestmuziek die de ramen deed trillen of niet in een kamer aan de voorkant, dicht bij de muziek, geplaatst moeten worden. We werden echter uiteindelijk verplaatst naar een kamer aan de achterkant, wat we op prijs stelden.

10

Cyr

Alleenreiziger
8 juni 2025

“Vriendelijk, behulpzaam personeel.”
  • Vlakbij het treinstation.
  • Niets

7

Mecerod

Jong stel
8 juni 2025

“Goed”
  • Fijne en behulpzame service; zeer dicht bij het bus- en treinstation.

8

Stefan

Gezin met kinderen
7 juni 2025

“Zeer goed”
  • Locatie
  • Te duur voor wat het biedt.

7

Dawidowski

Jong stel
6 juni 2025

“Goed”
  • moeilijk bereikbaar, wegwerkzaamheden en te veel afgesloten wegen
  • schoon

9

Harry

Jong stel
5 juni 2025

“waarde voor je geld, schoon”
  • schoon, geweldige prijs-kwaliteitverhouding, vriendelijk personeel

8

Mj

Groepsreizigers
30 mei 2025

“Geweldige prijs-kwaliteitsverhouding”
  • Vriendelijk en behulpzaam personeel. Fijne locatie. Veilige parkeerplaats op een omheind terrein.
  • De bedden waren niet de meest comfortabele.

9

Felipe

Jong stel
28 mei 2025

“Locatie, ontbijt en personeel zijn AMAZING!!!”
  • Uitstekende klantenservice voor en tijdens het verblijf. Ongelooflijke ontbijtopties en heerlijk, vers voedsel. Het personeel was zeer vriendelijk.
  • Ik verwacht geen Egyptisch katoenen handdoeken, maar ze zouden op zijn minst viger maat kunnen zijn. Het voelt alsof ze van kindergrootte zijn.

9

Jelena

Zakenreiziger
27 mei 2025

“Mijn voorkeur blijft als ik 's ochtends vertrek.”
  • Ik heb op verschillende gelegenheden in dit hotel verbleven en de standaard van de kamers is altijd hetzelfde geweest. Ik hou van de derde verdieping met uitzicht op het treinstation, maar deze keer wist ik niet dat er een bouwterrein in dat hele gebied was, dus het was niet erg prettig.
  • Naast de bouwwerkzaamheden wil ik een opmerking maken over de oplaadstations. Er was geen enkele in de buurt van het bed, zelfs niet bij het bureau in kamer 304. Ja, je had de televisie kunnen loskoppelen. Na grondig zoeken vond ik twee stopcontacten, maar die bevonden zich in de kast!!!! Er was een gat in de kast gezaagd en daar kon ik mijn laptop opladen. Niet echt handig.

4

Adam

Jong stel
23 mei 2025

“Goedkoop en zeer basic. Geen franje.”
  • Geweldige locatie. In het stadscentrum en zeer dicht bij het bus- en treinstation.
  • Het pand is zeer verouderd en heeft renovatie nodig, zowel binnen als buiten. Geluid van de straat heeft ons 's nachts wakker gemaakt. De airconditioning in de kamer werkt niet naar behoren, na 15 seconden schakelt deze uit! Niet ideaal voor de zomerse temperaturen. We hebben betaald voor het ontbijt en gingen halverwege de ochtend. Er ontbraken bacon en eieren en andere items die nog niet waren aangevuld, maar er was geen personeel in de buurt. Na 20 minuten gaven we het wachten op.

8

Krystyna

Zakenreiziger
22 mei 2025

“Oké hotel, schoon, gunstige locatie en dicht bij het station.”
  • De wifi was erg, erg langzaam. Het zou beter zijn geweest als er een restaurant of op zijn minst bar snacks waren geweest.

7

Ardjani

Alleenreiziger
19 mei 2025

“Goed”
  • Zeer goede locatie, ook het ontbijt. De receptionist was zeer communicatief.
  • De kamer was erg koud en de verwarming werkte niet, dus werd ik naar een betere kamer verhuisd.

7

Ivelin

Jong stel
19 mei 2025

“Goed”
  • Zeer gemakkelijk om in dit hotel te verblijven, vlakbij het station.

9

Lewis

Zakenreiziger
17 mei 2025

“Mooie plek”
  • Vriendelijk personeel Het ontbijt was duur, maar ik heb ervan genoten.
  • De prijs van het ontbijt

8

Demetris

Groepsreizigers
9 mei 2025

“In orde.”
  • locatie

7

Katescottburnley

Vriendengroep
5 mei 2025

“Goed”
  • Locatie en uiterst behulpzaam personeel...
  • Het uitzicht was slecht aan de achterkant en de kamer was eenvoudig. Maar het personeel was geweldig.

5

Dainius

Zakenreiziger
3 mei 2025

“Acceptabel”
  • Het hotel ligt dicht bij het treinstation, dus als u de trein moet nemen, is dit een optie. Het personeel is vriendelijk en aardig - waarschijnlijk is dit het enige positieve punt.
  • Het is Ibis - daar valt verder niets over te zeggen. De kamer was ZEER klein, het is zwaar overpriced en heel Charleroi is onder grote reconstructie, dus je hebt het gevoel in het midden van een bouwplaats te verblijven. :)

8

Linus

Jong stel
2 mei 2025

“Alles is goed verlopen, we hebben met betrekking tot niets problemen ondervonden.”
  • Geweldige locatie, slechts een stap verwijderd van het treinstation. Goede en schone kamers.

6

Valéry

Alleenreiziger
2 mei 2025

“Aangenaam”
  • De netheid. De locatie.
  • De kamer is een beetje spartaans, maar correct. Het bed was een beetje hard en niet erg comfortabel. Late checkout is mogelijk tot 17.00 uur, maar hier zijn kosten aan verbonden, namelijk €30,-.

8

Bernadette

Groepsreizigers
1 mei 2025

“Geen verdere opmerkingen.”
  • Het gebied
  • Geen koelkast, geen waterkoker of bekers.

5

Huw

Zakenreiziger
1 mei 2025

“Aangenaam.”
  • Het was in orde. Handig als je met de trein reist.
  • Ik heb voor dezelfde prijs in betere hotels in België verbleven, bijvoorbeeld het Holiday Inn Hasselt, dat een veel beter hotel is. Het gebied rondom het hotel is gespannen en er zijn weinig serieuze restaurants op loopafstand. Ik zou het niet aanbevelen voor zakenreizigers.

6

Isabella

Jong stel
30 april 2025

“Zeer dicht bij het station, een beetje rumoerig.”
  • Dichtbij het station; dichtbij de bushalte voor de CRL-luchthaven; vrij ruime kamer, hoewel minimalistisch.
  • Het was zeer koud in de kamer (zelfs nadat we de airco hadden uitgeschakeld) en een beetje luidruchtig (oorpluggen zijn aanwezig in de kamer); we moesten van kamer wisselen omdat het onmogelijk was om de kamer te betreden die we bij aankomst kregen: de kaart werkte niet; er werd een nieuwe kaart gegeven die ook niet werkte. Het was middernacht, we wilden uitrusten na een lange reis en we hebben 20 minuten verloren door een niet-functionerende sleutelkaart. Vreemd genoeg werd er een vieze handdoek gevonden voor de deur van de kamer waar we niet konden binnenkomen: was er iemand in die kamer? Was de sleutelkaart echt defect?

8

Laura

Groepsreizigers
27 april 2025

“Zeer goed”
  • - Goede locatie (naast het centraal station en de bushalte naar de luchthaven en dicht bij het stadscentrum); - Zeer goed verwarmingssysteem en grote badkamer; - Vriendelijk personeel - hielp ons bij het veranderen van een van de kamers die sterk naar tabak rook en ook bij het boeken van een taxi;
  • - De kamers waren krap en behoorlijk verouderd; - Oude vlekken op verschillende oppervlakken (meubilair bijvoorbeeld).

7

Zoe

Vriendengroep
23 april 2025

“degelijk budgethotel met vriendelijk personeel”
  • goede locatie nabij het treinstation en busverbindingen vriendelijk personeel
  • De badkamer was in orde, maar er zat wat schimmel in de douche en het stonk absoluut naar sigaretten, de geur verdween niet. Het uitzicht vanuit het raam van de kamer was op een verlaten gebouw. De inchecktijd van 15:00 uur is veel te laat, maar het vriendelijke personeel liet ons onze bagage veilig opbergen.

5

Michael

Jong stel
18 april 2025

“Aannemelijk”
  • Dicht bij het centrum. Veilige opslag voor fietsen. 24-uurs inchecken.
  • Zeer basaal hotel. Geen waterkoker of koelkast. In de kamers zijn er slechts twee papieren bekers.

7

Melissa

Zakenreiziger
15 april 2025

“Redelijk ruime kamer, goede locatie.”
  • Geweldige locatie aan de overkant van de brug van het treinstation. Slechts 1 minuut verwijderd van het winkelcentrum. Fijne restaurants in de buurt. Vriendelijk en hoffelijk personeel. Redelijke grootte van de kamer.
  • De kamer was een beetje aan de koude kant. Het verhogen van de temperatuur van de airconditioning had geen effect op de temperatuur van de kamer.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je ibis Charleroi Gare zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van ibis Charleroi Gare via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor ibis Charleroi Gare. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in ibis Charleroi Gare.
Bij Hotels.nl kun je ibis Charleroi Gare reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in ibis Charleroi Gare, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

ibis Charleroi Gare ligt 683 meter van het centrum van Charleroi.

ibis Charleroi Gare heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

ibis Charleroi Gare staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

ibis Charleroi Gare heeft familiekamers beschikbaar. Kijk op de website van de accommodatie om deze te reserveren.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.