8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

IntercityHotel Amsterdam Airport

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


IntercityHotel Amsterdam Airport is een modern viersterrenhotel in Hoofddorp, strategisch gelegen nabij luchthaven Schiphol en op korte afstand van Amsterdam. Het hotel bevindt zich in een zakelijke wijk, maar is uitstekend bereikbaar via het nabijgelegen treinstation Hoofddorp, waardoor reizigers binnen enkele minuten op Schiphol of in het centrum van Amsterdam staan. Dankzij de ligging aan de rand van de Randstad zijn ook steden als Haarlem en Leiden eenvoudig te bezoeken. In de directe omgeving zijn bekende bezienswaardigheden zoals het Haarlemmermeerse Bos, het nabijgelegen Amsterdamse Bos en de Zaanse Schans goed bereikbaar. De ambiance van het hotel is eigentijds en zakelijk, met een uitnodigende, internationale sfeer die zowel toeristen als zakenreizigers aanspreekt. De locatie biedt een rustige uitvalsbasis, terwijl de belangrijkste attracties van de regio op korte reisafstand liggen.

De kamers van IntercityHotel Amsterdam Airport zijn comfortabel ingericht en voorzien van moderne gemakken zoals airconditioning, een flatscreen-tv en een koelkast. De kamers zijn ontworpen met het oog op rust en functionaliteit, waardoor zowel korte als langere verblijven aangenaam zijn. Gasten profiteren van gratis wifi in het hele hotel, wat het verblijf extra prettig maakt voor zowel werk als ontspanning. Naast de comfortabele kamers beschikt het hotel over diverse faciliteiten, waaronder een restaurant en een lounge waar gasten kunnen ontspannen. Voor wie met de auto reist, is er parkeergelegenheid beschikbaar. De algemene voorzieningen zijn afgestemd op het bieden van gemak en comfort, met aandacht voor zowel individuele reizigers als groepen.

De service in het hotel kenmerkt zich door een 24-uurs receptie en vriendelijk, behulpzaam personeel dat klaarstaat om gasten te ondersteunen. Voor het ontbijt wordt doorgaans een uitgebreid buffet aangeboden, waarbij zowel internationale als continentale opties beschikbaar zijn. In het restaurant van het hotel kunnen gasten terecht voor een gevarieerde keuken in een ontspannen sfeer; daarnaast zijn er in de directe omgeving diverse eetgelegenheden, waaronder internationale restaurants en gezellige cafés. Unieke kenmerken van het IntercityHotel zijn de focus op duurzaamheid, de uitstekende bereikbaarheid en de veelzijdigheid: het hotel is geschikt voor gezinnen, koppels en zakelijke reizigers die comfort en een centrale ligging waarderen.



Faciliteiten in IntercityHotel Amsterdam Airport

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Restaurant
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Satelliet televisie
  • Telefoon
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Finse Sauna
  • Fitnessruimte
  • Hamam
  • Kleedkamers
  • Stoomkamer
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras

In de omgeving

Parkeergarage
  • ParkBee Spicalaan 837m
  • Polderplein 1.2 km
  • Winkelcentrum Hoofddorp 1.3 km
  • Winkelcentrum Hoofddorp 1.4 km
  • Winkelcentrum Hoofddorp 1.5 km
  • Schiphol Parkfly 1.5 km
  • Parking Schiphol 1.7 km
  • Drive Up Services 3 km
Restaurant
  • 3D Diner Hoofddorp 481m
  • Parkcafe Groen 660m
  • Den Burgh 846m
  • Masami Fusion Cuisine 983m
  • Aviator Cafe 1.1 km
  • l' Hirondelle 1.1 km
  • Puur Brasserie 1.2 km
  • De Beren 1.3 km
Museum
  • Museum Crash '40-45 3.6 km
  • Historisch Museum Haarlemmermeer 4.1 km
  • Museum De Cruquius 6.6 km
  • Museum oud Alkemade 9.8 km
Toeristische attractie
  • GlowGolf 6.1 km
  • Geitenboerderij Ridammerhoeve 9.1 km
  • Clara Maria 9.9 km
Treinstation
  • Hoofddorp 393m
  • Nieuw Vennep 4.9 km
  • Schiphol Airport 5 km
  • Hillegom 8.9 km
  • Heemstede-Aerdenhout 9.8 km

8.5

Beoordeeld door: 630 gasten.

10

Piotr

Alleenreiziger
12 september 2025

“mooi, schoon, gemakkelijk toegankelijk”
  • Het hotel is gelegen in het midden van het veld, maar het is gemakkelijk bereikbaar vanaf het treinstation binnen 5 minuten lopen. Zeer rustig, maar er is geen infrastructuur in de buurt, een goede plek om te ontspannen. Zeer schoon, het personeel was erg behulpzaam en super vriendelijk. Dit is een uitstekende standaard voor een zeer redelijke prijs. Ik zal hier zeker weer verblijven.
  • niets

7

Sven

Alleenreiziger
7 september 2025

“Modern, schoon en duur hotel met langzaam internet in het midden van velden.”
  • + Moderne, schone kamer + Gezellig bed + Een gratis fles water, theezakje en koffiepaar zijn beschikbaar + Airconditioning werkte goed en was redelijk stil +/- Automaat met enkele basisartikelen, inclusief instant noedels - maar ook voor een hoge prijs +/- Locatie was midden in velden in een duidelijk nieuw ontwikkelde buurt, maar op slechts 5 minuten lopen van het treinstation Hoofddorp met frequente verbindingen naar luchthaven Schiphol (4 minuten met de trein)
  • - Het internet was langzaam (9 MBit download / 3 Mbit upload), tenzij je je aanmeldt voor hun hotelbeloningslidmaatschap. Ik heb een grote afkeer van dergelijke praktijken in hotels waar ze proberen om nog meer gegevens van klanten te verkrijgen voor iets dat in 2023 normaal zou moeten zijn voor een betalende klant (= snel internet in een ontwikkeld land). - Zeer duur restaurant, zelfs voor kleine dingen - ze proberen gebruik te maken van de situatie dat het hotel letterlijk midden in velden ligt en de dichtstbijzijnde restaurants in het dorp (Hoofddorp) ongeveer 2 km verderop liggen. - De zeep in de wasbak was leeg, zodat de zeep uit de douche moest worden gebruikt. - De afstandsbediening van de televisie werkte niet goed - je moest letterlijk meer dan 20 keer op een knop drukken voordat deze werkte om de televisie aan/uit te zetten. - Betaling was niet mogelijk bij het inchecken (ik wilde alles bij het inchecken al regelen zodat het uitchecken sneller zou verlopen, maar de receptiemedewerker weigerde en zei dat ik het bij het uitchecken moest doen). - Over het geheel genomen was de kamerprijs te hoog gelet op de locatie en wat je uiteindelijk krijgt.

8

Willi

Alleenreiziger
7 september 2025

“Zeer goed”
  • Goede faciliteiten, schoon, vriendelijke service.
  • De locatie is prima, aangezien het dicht bij een treinstation ligt, vanwaar het een kort ritje naar de luchthaven is. Het kan echter moeilijk zijn om van het treinstation naar het hotel te lopen met bagage, omdat er twee sets steile trappen te nemen zijn.

6

Ken

Zakenreiziger
4 september 2025

“Goed.”
  • Mooi nieuw hotel
  • Het ontbijt was verschrikkelijk, ze hadden de meeste dingen op en het personeel was onbeleefd, ze zeiden gewoon dat je moest gaan zitten en wachten... Het zou gemakkelijk opgelost kunnen worden.

7

John

Jong stel
1 september 2025

“Goed”
  • De gastvrouw, Rosalie, was geweldig!
  • De internetverbinding werkte niet en de toetsenborden voor de lobbycomputers waren in het Vlaams!

9

Frank

Alleenreiziger
1 september 2025

“Een goede plek om te rusten voor of tussen lange vluchten.”
  • Uitstekend Amerikaans ontbijt. Zeer beleefd en vriendelijk personeel. Luchthaven Schiphol ligt in de buurt en is gemakkelijk te bereiken met de bus of de trein. Het hotel, of in ieder geval de kamer waar ik verbleef, was zeer rustig. Dit is verrassend gezien het feit dat het hotel zo dicht bij de luchthaven is.
  • De kamer was iets kleiner dan ik had verwacht.

5

Tara

Groepsreizigers
30 augustus 2025

“Gewoon oké.”
  • De locatie was in orde, fijn dat het zo dicht bij het treinstation en vlakbij de luchthaven was. Het was een beetje moeilijk om van het treinstation naar het hotel te komen met een zware koffer, vanwege alle trappen; er had een betere route naar het hotel kunnen zijn. Het hotel was groot en zag er van binnen aantrekkelijk uit.
  • De hand-/lichaam-/haardouchegel in de badkamer was helemaal niet goed, ik had iets beters verwacht. Het bed was ongelooflijk hard en het was moeilijk om te slapen. Het voelde alsof je bovenop het bed sliep in plaats van erin.

8

Barbara

Gezin met kinderen
29 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Dicht bij het treinstation, gemakkelijk bereikbaar vanuit het stadscentrum.

8

Fernanda.dos.santos

Zakenreiziger
25 augustus 2025

“Zeer goed”
  • De kamer was comfortabel en ruim met een mooi uitzicht op een veld. U kunt het hotel gemakkelijk per trein bereiken en eenvoudig naar de luchthaven gaan.

10

Navin

Alleenreiziger
18 augustus 2025

“prachtig nieuw hotel...”
  • Kamers zijn super schoon en ik hou van de sportschool en de sauna.
  • U moest het personeel van tevoren aanmeren dat u de sauna wilde gebruiken, zodat deze kon worden aangezet om op te warmen.

2

Ho

Gezin met kinderen
18 augustus 2025

“Slechte ervaring”
  • Het hotel is vrij nieuw.
  • Er waren strengen lange haren op de dekbedhoes. Het bed was duidelijk netjes opgemaakt, maar de dekbedovertrekken waren NIET VERANDERD na gebruik. Dit is volledig onacceptabel. HYGIËNE is de hoogste prioriteit voor hotelgasten. Er was helemaal geen verontschuldiging van de huishoudelijke dienst en hij verwisselde alleen de hoes. De volgende dag had de huishoudelijke dienst alle handdoeken meegenomen zonder nieuwe te geven. Toen we 's avonds terugkwamen in het hotel, had niemand ons handdoeken gebracht nadat het personeel van de huishoudelijke dienst klaar was met werken, ondanks dat we bij de receptie had geklaagd. We moesten wachten tot de volgende dag voor een bad. Daarnaast was de afvoer van het badgedeelte verstopt, waardoor het water de kamervloer overstroomde. Trouwens, als u met de trein naar het hotel komt, bereid u dan voor om uw bagage de trap op en weer af te dragen voordat u het hotel bereikt.

10

Cindy

Vriendengroep
15 augustus 2025

“Uitmuntend”
  • Douche
  • Ontbijtprijs

9

Rebecca

Zakenreiziger
15 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Echt mooi kamer, ruim. Het personeel was erg vrolijk en gastvrij.
  • Het ontbijt was tegen 08.00 uur sterk verminderd, inclusief zaken zoals glazen, en er leek geen personeel in de buurt te zijn. Er waren geen melkalternatieven beschikbaar.

10

Elena

Alleenreiziger
15 augustus 2025

“Mooie, comfortabele accommodatie. Ik kom zeker terug.”
  • Prachtig hotel, schoon, grote kamer, zeer goede service, trein slechts één station van de luchthaven.
  • geen pendeldienst naar de luchthaven

8

Christos

Zakenreiziger
12 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Schone en ruime kamer
  • Het personeel van het restaurant biedt zeer goede service, maar het eten was verschrikkelijk en zeer duur. De parkeerservice was ook niet goed en duur.

9

Dengbuliduo

Vriendengroep
9 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Zeer modern en schoon, goed uitgerust.
  • De omgeving is in aanbouw.

8

Anne

Gezin met kinderen
7 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Het hotelpersoneel was geweldig. We hebben op een avond in het hotel gegeten en het was aangenaam. Het ontbijt was zeer goed en zorgde ervoor dat we goed aan de dag konden beginnen.
  • De locatie van het hotel. Het ligt te ver van het centrum van Amsterdam. Ik vond het ook een eenzame wandeling van het treinstation naar het hotel.

9

Manikandan

Zakenreiziger
1 augustus 2025

“Fijne verblijf”
  • Het hotel was geweldig en comfortabel. Zeer goed georganiseerd. Het eten is goed.
  • Ik heb niet goed geslapen vanwege het bed. Het bed is een beetje te zacht. Het ontbijtaanbod was elke dag hetzelfde.

7

Yanchang

Alleenreiziger
31 juli 2025

“Goed”
  • De kamer is schoon en het personeel is zeer vriendelijk.
  • Gratis wifi is van lage kwaliteit en het is niet in lijn met uw 4-sterrenhotel. Er is geen gratis parkeergelegenheid, terwijl het hotel ver van het stadscentrum ligt.

8

Yanmin

Zakenreiziger
30 juli 2025

“Over het algemeen is het hotel geweldig om te verblijven met goede faciliteiten. De training van het personeel kan echter wat beter.”
  • Het ontbijt was echt goed, met veel keuze voor een volledig voedingsrijk ontbijt. Een beetje meer groenten zou helpen, maar ik denk dat het ontbijt in Nederland over het algemeen te weinig groenten bevat. De kamers zijn zeer schoon en de schoonmaak vindt dagelijks plaats. Mijn kamer was op de zesde verdieping en aan de kant die naar de spoorlijn is gericht, een beetje luidruchtig gedurende de dag wanneer treinen/bussen/auto's voorbijrijden, maar niet te luidruchtig door het gebrek aan verkeer 's nachts. De locatie is vrij goed, op 5 minuten lopen van het treinstation, enkele minuten met de auto naar de luchthaven en 20-30 minuten rit naar de meeste plekken in Amsterdam.
  • Mijn kamerkaart werkte niet meer op de vijfde dag en bleef malfuncties vertonen de volgende dag, zelfs na het vervangen door een nieuwe kaart. De receptie heeft niet de juiste facturen voor mij en mijn collega's afgedrukt: ik had 3 kamers geboekt met 3 verschillende namen, en de receptie drukte alle facturen onder dezelfde naam af. Ons verblijf was geboekt voor twee periodes, en de facturen klopten alleen met één periode. We hebben niet alle facturen ontvangen en, hoewel de receptie zei dat ze ons de volledige facturen per e-mail zouden sturen, hebben we ze na een week nog steeds niet ontvangen.

8

Kjerst

Alleenreiziger
28 juli 2025

“Super geweldig hotel!”
  • Echt een mooi hotel! Grote, schone en moderne kamers. Ik heb erg genoten van mijn verblijf hier! Erg dicht bij de luchthaven en gemakkelijk te bereiken vanuit het treinstation.
  • Het ligt een beetje ver buiten Amsterdam.

7

Mohammed

Zakenreiziger
27 juli 2025

“Afgelegen hotel. Het hotel is gelegen in een afgelegen gebied, wat zowel positief als negatief kan zijn.”
  • Personeel en netheid.
  • Spaarzaam tot het punt van gierigheid.

9

Alec

Alleenreiziger
26 juli 2025

“ uitstekend hotel vlakbij de luchthaven”
  • Modern, schoon hotel op een rustige locatie. 25 minuten naar Amsterdam Centraal en 5 minuten naar de luchthaven. Geweldig ontbijt.

10

Nurad

Alleenreiziger
26 juli 2025

“Geweldige service, schone kamers en lekker eten.”
  • Alles was geweldig, het personeel was fantastisch.
  • Locatie en trappen vanaf het station

8

Tahir

Alleenreiziger
19 juli 2025

“Zeer goed”
  • De kamer was erg net en schoon en het personeel is vriendelijk, maar er is één probleem: de route om het hotel te bereiken is niet goed. Het is niet veilig om 's nachts naar het hotel te reizen. De afstand van Hoofddorp is 0,3 km. De route naar het hotel is 's nachts niet veilig, er is weinig verlichting en er zijn geen borden die de weg naar het hotel aanwijzen. Als u uw eigen vervoer heeft, is dat goed.
  • Schoon en mooi

8

Ching

Alleenreiziger
15 juli 2025

“Schone en comfortabele kamer!”
  • Zeer tevreden over de kamer en de algehele netheid! Aangekomen na middernacht, maar het inchecken verliep nog steeds zeer vlot.
  • Er is een korte wandeling naar het hotel en het enige nadeel was de trap die je moest opgaan (naast de bushalte bij station Hoofddorp), wat behoorlijk moeilijk was omdat mijn bagage vrij zwaar was. Ik heb bij de hotelreceptie navraag gedaan en zij bevestigden dat dit de enige manier was om bij het station te komen.

8

Harumi

Alleenreiziger
12 juli 2025

“Zo handig!”
  • De locatie is uitstekend. Het is nabij het station van Hoofddorp. We hoeven niet op zoek te gaan naar de bushalte en te wachten op de shuttlebus op de grote luchthaven. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Bed en badkamer zijn schoon. Het ontbijt is bevredigend.
  • Het was een beetje moeilijk voor mij om het pad naar het hotel bij station Hoofddorp te vinden. Het zou prettig zijn om een bord te zien.

6

Verbano

Zakenreiziger
12 juli 2025

“Aangenaam”
  • kamer
  • vriendelijke ober, maar slechts 1 voor 50 gasten in het restaurant en de bar. carpaccio bevroren.

9

Jmmissant

Alleenreiziger
11 juli 2025

“Uitstekend”
  • Zeer rustgevende locatie. Ver weg van luide en hinderlijke geluiden. Het personeel was zeer meegaand. De kamer was ruim en zeer modern.
  • Het restaurant in het hotel heeft beperkte keuzes op zijn menu. Er zijn niet veel restaurantopties voor maaltijden in de omgeving.

10

Majid

Gezin met kinderen
11 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • De man van de nachtdienst die mij hielp met mijn ontbijt en uitchecken was uitzonderlijk, maar het personeel als geheel was goed en goed georganiseerd.
  • Niets van het hotel, maar alleen de locatie zou beter zijn geweest als het zich direct in het centrum van Amsterdam had bevonden.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je IntercityHotel Amsterdam Airport zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van IntercityHotel Amsterdam Airport via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor IntercityHotel Amsterdam Airport. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in IntercityHotel Amsterdam Airport.
Bij Hotels.nl kun je IntercityHotel Amsterdam Airport reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in IntercityHotel Amsterdam Airport, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

IntercityHotel Amsterdam Airport ligt 4,2 km van het centrum van Schiphol.

IntercityHotel Amsterdam Airport heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

IntercityHotel Amsterdam Airport heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

IntercityHotel Amsterdam Airport Heeft een eigen fitness ruimte.

IntercityHotel Amsterdam Airport staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability