8.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Hotel Quartier Latin

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


Hotel Quartier Latin, gelegen in het pittoreske Marche-en-Famenne, biedt een combinatie van historische charme en moderne faciliteiten. Het hotel, gehuisvest in een 18e-eeuwse Jezuïetenkerk, staat bekend om zijn elegant ingerichte kamers die voorzien zijn van airconditioning en flatscreen-tv's. Gasten genieten van de serene ambiance van de luxe wellnessfaciliteiten met een binnenzwembad en een uitgebreide spa. Deze ontspanningsruimtes bieden een scala aan verkwikkende behandelingen, ideaal voor wie op zoek is naar rust en verjonging tijdens hun verblijf.

De culinaire ervaring bij Hotel Quartier Latin is ongeëvenaard, met de Brasserie-restaurant die verfijnde gerechten biedt in een sfeervolle omgeving. Het restaurant is een aanrader voor fijnproevers die op zoek zijn naar gastronomische hoogstandjes in Marche-en-Famenne. Reserveren wordt aanbevolen om te genieten van een onvergetelijk diner. Gasten kunnen ook ontspannen op het zonneterras of zich vermaken met activiteiten zoals fietsen en wandelen in de nabije omgeving, die bekend staat om zijn prachtige Ardense landschappen.

Hotel Quartier Latin voorziet zijn bezoekers van gemakken zoals gratis WiFi en parkeergelegenheid op het terrein. Het hotel is huisdiervriendelijk en biedt faciliteiten zoals kinderbedjes zonder extra kosten voor kinderen tot en met 2 jaar. Met een scala aan voorzieningen voor elk type reiziger, waaronder zakelijke faciliteiten en veiligheidsmaatregelen volgens de lokale richtlijnen, garandeert Hotel Quartier Latin een aangenaam en veilig verblijf. Het hotel is ideaal gelegen voor het verkennen van de rijke cultuur en natuurlijke schoonheid van de regio.



Faciliteiten in Hotel Quartier Latin

Eten en drinken
  • Bar
  • Dieetwensen op aanvraag
  • Lunchpakket
  • Restaurant
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Badslippers
  • Douche
  • Haardroger
  • Ligbad
  • Toiletartikelen
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Minibar (exclusief)
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • Telefoon
  • TV
Woon gedeelte
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
Parkeren
  • Parkeerplaats
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Massage
  • Sauna
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsverhuur
Activiteiten
  • Golfbaan
Algemeen
  • Lift
Buiten
  • Terras
  • Tuin

In de omgeving

Parkeergarage
  • Parking N896 Harsin 7 km
Restaurant
  • Brasserie Le Cercle 119m
  • Le Creta 228m
  • Délices d'Asie 231m
  • San Marino 299m
  • Les Jardins de Bangkok 334m
  • Le Tiroir des Saveurs 606m
  • Lunch Garden Marche 856m
  • Le Saint Loup 3.3 km
Museum
  • Musée de la Famenne 158m
Toeristische attractie
  • Grottes de Hotton 8.6 km
  • Tram Hotton 9 km
  • Ancienne station vicinale de Melreux 9.3 km
Treinstation
  • Marloie 3.6 km
  • Melreux-Hotton 9.2 km
  • Rochefort-Jemelle 9.4 km

8.3

Beoordeeld door: 1508 gasten.

10

Roland

Jong stel
20 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het ontbijt was zeer goed. (Er mocht echter iets meer aandacht zijn voor het fruit. De bananen waren niet goed gerijpt. De presentatie van het fruit zou beter kunnen.)

9

Angus

Zakenreiziger
16 mei 2025

“Uitstekend”
  • locatie, schoon en rustig

8

Superstu77

Gezin met kinderen
9 mei 2025

“Mooi hotel in een traditionele Belgische stad.”
  • Mooi hotel, het personeel van de receptie was zeer vriendelijk en behulpzaam. De kamer was van een goede grootte, schoon en opgeruimd.
  • Het personeel van het restaurant was onbeleefd, elke bestelling was verkeerd en we voelden ons genegeerd omdat we Engels waren.

5

Janet

Gezin met kinderen
30 april 2025

“Redelijk goed.”
  • De bodylotion
  • Geen bar, geen lounge voor gasten, geen vergrotende spiegel in de badkamer, zeer kleine handdoeken, inrichting saai en verouderd. Restaurant doet denken aan een grote cafetaria. Ontbijtruimte is ronduit deprimerend en het brood is oud. Koffie is zwak. Geen karakter.

9

Patricia

Vriendengroep
29 april 2025

“perfect voor een kort verblijf om te ontspannen”
  • zeer mooi terras

9

Jaime

Jong stel
23 april 2025

“Uitstekend”
  • Het ontbijtaanbod was gevarieerd en van goede kwaliteit. De kamer was zeer comfortabel. Het personeel was erg behulpzaam en vriendelijk; ze lieten ons zelfs genieten van de spa na sluitingstijd. De spa was klein, maar over het algemeen goed.
  • Geen conditioner in de badkamer. De spa was een beetje klein.

8

Michael

Groepsreizigers
18 april 2025

“Was goed en vriendelijk personeel met uitstekend eten.”
  • Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam, het eten was uitstekend.
  • Locatie, er is niet veel in de stad te beleven.

7

Karolina

Jong stel
10 april 2025

“Slechte prijs-kwaliteitverhouding”
  • De standaardkamer was erg ruim en zeer schoon, hoewel alles vrij oud en een beetje versleten was. Het ontbijt was zeer goed: een goede keuze aan eten en versgeperste sappen. De meeste medewerkers waren erg vriendelijk en behulpzaam. De ondergrondse parkeergarage was ook voorzien van juiste oplaadpalen voor elektrische voertuigen.
  • Ik zou niet zo veel geklaagd hebben als de kamer (en dat was de standaardkamer) niet zo duur was. De slechtste prijs-kwaliteitverhouding ooit. Op de eerste dag van ons verblijf hadden we geen warm water. Het was lauw, niet warm genoeg voor een bad of douche. De persoon aan de receptie was destijds vreselijk onbehulpzaam: ze vertelde ons gewoon het water te laten lopen (wat we minstens een half uur hebben gedaan, maar dat hielp niet!). Ze leek ook niet goed genoeg Engels te begrijpen om te doorzien dat we dat al geruime tijd aan het proberen waren. Drie uur later, wat al vrij laat in de avond was, kwam het warme water terug, en we hadden verder geen problemen, maar we vonden de afwijzende houding van de hotelmedewerkster nog steeds niet fijn. Er was ook geen mechanische ventilatie in de badkamer, en de kamer werd al snel erg benauwd. We misten ook enkele leeslampen naast het bed. De toegang tot de spa was ook behoorlijk duur. Ik heb er geen bezwaar tegen om extra's te betalen, maar gezien hoe duur de kamer al was, had ik meer verwacht dat inbegrepen zou zijn. Dit was geen ervaring van een 4-sterrenhotel.

7

Maris

Gezin met kinderen
10 april 2025

“Zeer goede locatie en een nette, schone kamer.”
  • Zeer goede locatie in het hart van een pittoresk dorp. Aangenaam ontbijtbuffet met goede voedselopties. Verder niets bijzonders en enigszins overpriced.

9

Christel

Jong stel
5 april 2025

“Luxe in het hart van de Ardennen”
  • De kamer was erg groot, we hielden echt van de scheiding tussen de slaapkamer en de woonkamer. En we waardeerden het extra licht zeer.
  • Het is slechts een detail, maar het warm water duurde lange tijd om te arriveren.

7

Rogier

Jong stel
27 maart 2025

“Goed”
  • Ruime, schone kamer en goede ligging.
  • Geen aparte douche en er moest extra betaald worden voor het zwembad. Het tweepersoonsbed bestond uit twee eenpersoonsbedden die bij elkaar zijn geplaatst. Verwachtte meer voor de betaalde prijs.

9

K

Zakenreiziger
26 maart 2025

“Uitstekend”
  • Schone kamer en badkamer. Parkeren bij het hotel. Comfort van de kamer. Kwaliteit van alle materialen was uitzonderlijk.
  • De koffie op de kamer was niet zo goed als de originele Nespresso.

5

Masoud

Gezin met kinderen
11 maart 2025

“Goed gelegen hotel met een uitstekend ontbijt.”
  • Goed ontbijt, centraal gelegen, vriendelijk personeel, gemakkelijke communicatie.
  • Het zwembad was nogal klein!

10

Ria

Alleenreiziger
26 februari 2025

“Prachtig hotel in een charmant stadje.”
  • Het was een prachtig hotel. De kamer was groot en comfortabel. Ze hadden zelfs badjassen en slippers in de kamer. Het ontbijt was geweldig met veel goede opties. Ik heb de spa niet gebruikt, maar het leek erg mooi te zijn. Het hotel bevindt zich in het stadscentrum en je kunt door de charmante stad wandelen. Ik kan dit hotel van harte aanbevelen.

8

Ivan

Groepsreizigers
9 februari 2025

“Mooie plek om te ontspannen.”
  • Uitstekende locatie. Goed uitgerust. Schoon. Vriendelijk personeel.
  • De Twijfelaar-instelling was niet echt comfortabel, aangezien een van de bedden letterlijk een wandlamp had precies op de plek waar je hoofd op het kussen ligt. Er waren te veel mensen tegelijkertijd in de spa. Soms moest ik even wachten om de faciliteiten te gebruiken.

8

Ozgur

Jong stel
4 februari 2025

“Het was een geweldig verblijf in het e.”
  • Stijlvol, modern, geweldig ontbijt en schoon.
  • We zijn naar dit hotel gekomen na zes uur rijden na onze Italiaanse vakantie. De reden waarom we deze plek hebben gekozen, was om verfrist terug naar Engeland te keren door gebruik te maken van de spa en het zwembad. Toen we het hotel binnenkwamen, vroegen ze €30 per persoon voor de spa en €5 per persoon per uur voor het zwembad. Dit was een grote teleurstelling voor ons. We gingen naar de kamer en het uitzicht vanuit de kamer was de ventilatieschacht en de muur van het andere gebouw. Dit was onze tweede teleurstelling. We gingen terug naar de receptie en legden onze teleurstelling uit. Receptioniste Mevrouw Ségolène stelde de spa ook voor ons beschikbaar door alleen de zwembadkosten te laten betalen. Ze gaf ons een andere suite. De kamer en het ontbijt waren zeer goed.

5

Olivier

Vriendengroep
27 januari 2025

“WE Spa”
  • Schoon & Locatie
  • Zeer gewone kleine kamer, niets bijzonders, niet op niveau van 4 sterren, zeer beperkte spa, slechts één saunakabine, Turks bad en klein zwembad.

9

Viktor

Jong stel
10 januari 2025

“Uitstekend”
  • Geweldig ontbijt en service door het personeel!
  • Niet van toepassing

3

Jonathan

Jong stel
8 januari 2025

“Teleurgesteld.”
  • Het ontbijt was goed.
  • Wij hebben dit hotel geboekt omdat het een zwembad en spa had. Toen we daar arriveerden, werden we geïnformeerd dat er een extra vergoeding voor het zwembad was; dit hadden we gemist, maar we dachten, prima. Daarna ontdekten we dat het gebruik van de sauna ook extra kosten met zich meebracht. Dit hotel zou geen 4 sterren moeten hebben, tenzij het zwembad inbegrepen is. De kamers zijn slechts 2 of 3 sterren waard.

8

Stephen

Groepsreizigers
18 december 2024

“Een aangename en ideale locatie om de Ardennen te verkennen.”
  • Locatie, comfortabel en vriendelijk
  • Niets

10

Rony

Gezin met kinderen
17 december 2024

“Incredible - Ongelooflijk”
  • De kamer was geweldig, met een uitstekend bed en een prachtig uitzicht vanuit het raam. We kregen een schattige badjas en slippers. Het personeel was zeer vriendelijk en gastvrij. Het ontbijt was ook erg goed, met eieren en nog veel meer.
  • De prijs lag aan de hoge kant voor ons.

9

David

Alleenreiziger
4 december 2024

“Heerlijke overnachting met een gastronomisch diner.”
  • Ik vond de locatie in het midden van de stad erg prettig, en toch was het goed geïsoleerd tegen storend geluid. Ik koos de gourmetmaaltijdoptie in de eetzaal en was daar zeer tevreden over.
  • Ik arriveerde per fiets en voelde druk om deze in het afgesloten opberggebied voor fietsen te plaatsen, waarvoor een vergoeding van EUR 10 geldt.

10

Beatrice

Jong stel
16 november 2024

“Uitzonderlijk”
  • Het eten was zeer goed!
  • alles was super

7

Roger

Gezin met kinderen
13 november 2024

“Goed”
  • de locatie was uitstekend, midden in het stadscentrum ontbijt was een standaard buffet, maar mooi gepresenteerd
  • De kamer was echt verouderd, luidruchtig (terras met muziek, terwijl we speciaal om een rustige kamer hebben gevraagd) en behoorlijk prijzig (vooral gezien het feit dat je extra moet betalen voor de spa en de ondergrondse parkeergelegenheid).

10

Phillip

Jong stel
11 november 2024

“Uitstekend.”
  • Het hotel en het ontbijt waren perfect voor onze behoeften. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam en kon ons de ondersteuning bieden die we nodig hadden.
  • Ongeldig.

10

Malcolm

Jong stel
6 november 2024

“Uitzonderlijk”
  • Een charmant hotel waarvan de ethos duidelijk draait om het op de eerste plaats zetten van gasten. Geweldig restaurant. Vriendelijk, behulpzaam personeel dat erg gastvrij was. Het hebben van beveiligde parkeergelegenheid was een echte bonus.
  • Niets.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.