8.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Sofitel Munich Bayerpost

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Sofitel Munich Bayerpost is een luxe vijfsterrenhotel, gevestigd in het centrum van München. Het hotel is ondergebracht in een voormalig postkantoor uit de 19e eeuw, direct naast het centraal station van de stad. Dankzij deze ligging zijn zowel de binnenstad als de omliggende regio's eenvoudig bereikbaar per trein, tram of metro. Bezienswaardigheden als de Frauenkirche, het Marienplatz en het beroemde museum Alte Pinakothek bevinden zich op loopafstand. Ook de Engelse Tuin en het Deutsches Museum zijn goed bereikbaar. De ambiance in het hotel is een combinatie van historische grandeur en modern design, met een zakelijke en tegelijkertijd elegante sfeer die zowel stedentrippers als zakenreizigers aanspreekt.

De kamers van Sofitel Munich Bayerpost zijn ruim opgezet en ingericht met een eigentijdse stijl, waarbij comfort centraal staat. Elke kamer beschikt over moderne voorzieningen zoals airconditioning, een flatscreen-tv, een minibar en gratis wifi. De badkamers zijn voorzien van luxe materialen en bieden vaak zowel een regendouche als een apart bad. Voor gasten die extra ruimte wensen, zijn er suites beschikbaar met aparte woon- en slaapgedeeltes. Het hotel beschikt daarnaast over uitgebreide faciliteiten, waaronder een wellnesscentrum met zwembad, sauna en fitnessruimte. Voor zakelijke reizigers zijn er vergaderruimtes en een businesscentrum aanwezig. Ook gezinnen en koppels vinden hier een prettige uitvalsbasis dankzij de kindvriendelijke voorzieningen en de rustige kamers.

De service in Sofitel Munich Bayerpost staat bekend om haar professionaliteit en gastvrijheid, met een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel. Het ontbijtbuffet biedt een mix van internationale en regionale gerechten, geserveerd in een stijlvolle ontbijtruimte. Voor lunch en diner kunnen gasten terecht in het eigen restaurant, waar de Franse keuken centraal staat, of in de hotelbar voor een drankje in een ontspannen sfeer. In de directe omgeving zijn diverse restaurants te vinden, variërend van traditionele Beierse eetgelegenheden tot internationale keukens zoals bij het nabijgelegen Augustiner Bräustuben of het moderne Restaurant Schwarz & Weiz. Het historische karakter van het gebouw, gecombineerd met moderne luxe en een centrale ligging, maakt het hotel aantrekkelijk voor zowel romantische stelletjes als gezinnen en zakenreizigers.



Faciliteiten in Sofitel Munich Bayerpost

Eten en drinken
  • Bar
  • Dieetwensen op aanvraag
  • Restaurant
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Badslippers
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • Ligbad
  • Make-up spiegel
  • Toiletartikelen
  • Toiletbeugel
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Balkon of Terras
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Magnetron
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • Telefoon
  • TV
Woon gedeelte
  • Kabeltelevisie
  • Keuken
  • Strijkijzer
  • Verwarming
  • Waterkoker
Internet
  • Gratis Wifi
Diensten receptie
  • Express check-in/check-out
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Fitnessruimte
  • Massage
  • Sauna
  • Wellness centrum
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Buiten
  • Terras
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

8.3

Beoordeeld door: 3595 gasten.

8

Luke

Jong stel
2 oktober 2025

“Aangenaam”
  • De badkamer en het bed waren comfortabel, het ontbijt was goed.
  • Niet van toepassing

9

Gordon

Jong stel
1 oktober 2025

“Zeer mooi hotel, slechts 10 minuten lopen van Marienplatz en 2 minuten van het treinstation. Een zeer aangenaam verblijf.”
  • Mooi hotel, goede locatie, ideaal voor het treinstation.

5

Vladimir

Gezin met kinderen
27 september 2025

“4-sterrenhotel, zeer slechte management. Het personeel deed zijn uiterste best.”
  • Mooie spullen en theepotten
  • Slechte keuze voor een 5-sterren hotel, verschrikkelijke roomservice, de schoonmaak is minimaal, er zijn geen bedlakens of kussens geleverd voor een slaapbank (na aandringen kregen we één kussen en een deken).

10

Vanessa

Jong stel
24 september 2025

“Luxe uitstraling en een warm verblijf”
  • Geweldig verblijf, uitstekend personeel, we waren tevreden met het ontbijtmenu en hebben genoten van de wellness.

8

Chen

Jong stel
24 september 2025

“Laat het hotel alstublieft weten dat ze me $70 hebben aangeslagen voor het ontbijt op de eerste dag van inchecken, dat ik niet heb gegeten.”
  • Locatie
  • Uitstekend

10

Emma

Gezin met kinderen
23 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel was behulpzaam en zeer vriendelijk. De douche was krachtig en er waren veel producten om te gebruiken. Het bed was uiterst comfortabel en de kussens waren de beste waarop mijn hoofd ooit heeft gelegen, dus ik heb echt genoten van mijn uitslaapmoment.
  • Het enige negatieve punt was dat ik graag een paar warme chocolademelk en een paar verschillende soorten thee had gehad, aangezien we moesten loten. Daarnaast hadden we ook meer melk nodig, want we hadden er maar één.

9

Tatat

Gezin met kinderen
22 september 2025

“Uitstekend”
  • Zeer geschikt en comfortabel voor moslimreizigers. U zult de qibla-aanduiding in uw kamer vinden.

10

Ian

Zakenreiziger
21 september 2025

“Top”
  • Altijd perfect hotel, het wellnessgebied inclusief de locatie is de drijfveer.

10

Halil

Jong stel
19 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Wij willen manager de heer Umut bedanken voor alles. We verbleven voor de eerste keer in dit hotel op uitnodiging van de heer Umut en hebben er echt van genoten. We voelden ons thuis en zullen zeker terugkomen. Bijzondere dank aan de heer Umut en zijn team.

7

Alice

Jong stel
18 september 2025

“Mooi hotel, maar verschillende problemen hebben de ervaring beïnvloed.”
  • Het hotel op zich was prachtig. De locatie nabij het centraal station maakt het gemakkelijk om je te verplaatsen. De afstand te voet naar de belangrijkste attracties is ongeveer 15 minuten. De bedden waren zeer comfortabel.
  • Het zwembad van de spa was koud, wat niet erg aangenaam was gezien de lage temperatuur buiten. We zijn het water ingegaan en hebben niet langer dan 15 minuten verbleven, waarna we besloten om naar de sauna te gaan om op te warmen. Ik vond het niet prettig dat er in het gebied met de sauna en de stoomruimte mensen volledig naakt waren… dus ik voelde me ongemakkelijk om in dezelfde sauna of ergens daarbinnen te zijn met mensen die naakt rondliepen. Daarnaast had ik contact gehad met het hotelpersoneel voor een verrassing voor een verjaardag op de kamer bij aankomst. Dat is niet gebeurd en nadat ik het had vermeld, verscheen er een meisje in de kamer terwijl we binnen waren om te vragen of we een verjaardag verrassing hadden… Ik bedoel, dat verpest de verrassing. Gelukkig spreekt mijn partner geen Engels, dus kon ik het meisje vragen om terug te komen terwijl we de kamer uit waren. Nogmaals, er was niets voorbereid toen we terugkwamen. Uiteindelijk hebben ze op de laatste nacht dat we daar waren wat confetti en drie stukjes chocolade neergelegd, samen met een fles witte wijn die we zelfs niet hebben geopend, aangezien we laat terugkwamen in de kamer en een zeer vroege vlucht hadden. Ik had meer aandacht voor de verzoeken van klanten verwacht gezien de kwaliteit van het hotel.

9

Stephen

Jong stel
31 augustus 2025

“Zou vooral aanbevelen voor treinreizigers.”
  • Heb het ontbijt niet geprobeerd, maar heb volop genoten van de avondmaaltijden in het restaurant. Vond het een ruim hotel. Uitstekende locatie voor treinreizigers.
  • Vreemde indeling in de kamer met schuiframen naar de badkamer.

10

Jelena

Zakenreiziger
31 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het personeel, de locatie en de netheid zijn allemaal geweldig.
  • Ik ontving geen WiFi-inloggegevens en de verdieping was vol met kinderen die rondrenden tot 01:00 uur, wat het moeilijk maakte om te slapen.

9

Khaiat

Jong stel
28 augustus 2025

“Uitstekend hotel in het hart van München.”
  • Het personeel was zeer prettig, attent en responsief.

10

Enio

Gezin met kinderen
24 augustus 2025

“Een geweldige plek om te verblijven in München.”
  • Kamer met een geweldig uitzicht op de stad

8

Vasileios

Jong stel
23 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Kerstdecoratie, personeel en locatie.
  • Zeer duur ontbijt. Slecht uitzicht vanuit de kamer. Niet het beste 5-sterrenhotel waarin ik ooit heb verbleven.

4

Chow

Gezin met kinderen
25 juli 2025

“Niets van de 5-sterrenhotelservice die we normaal gesproken elders ervaren.”
  • Het ontbijt begint vroeg om 6.30 uur en het aanbod is redelijk goed voor de prijs die we hebben betaald. De locatie van het hotel is ongeveer 7 minuten lopen van de Oude Stad en de winkelstraten.
  • a. Het personeel van de receptie, L. Kopsch, was zeer onbeleefd tegen mijn familie tijdens het inchecken. Al het andere personeel van de receptie, de schoonmaakploeg en het team voor het ontbijt in de ochtend was geweldig en vriendelijk. Al het harde en goede werk van het hele team komt in het gedrang door dit specifieke voorval. Hij zou beter hebben kunnen presteren als hij was toegewezen aan de achterkant van de operaties, weg van de gasten. Hoewel de klantenservicemanager de volgende avond belde en vervolgens drankjes in de bar aanbood, was het eigenlijk een welkomstdrankje dat we niet interessant vonden. Een welkomstdrankje op de tweede nacht leek goedkoop. b. Ontvangen e-mail voor kamerupgrade (die we niet hebben geaccepteerd), gevolgd door een andere e-mail waarin we werden geïnformeerd over opknapwerkzaamheden aan het pand tijdens ons verblijf met betrekking tot het zwembad, de sauna en de parkeergarage. We moesten parkeren bij het tegenoverliggende hotel, een behoorlijke omweg. Een valet-parkeerservice had door Sofitel gedurende deze periode aangeboden kunnen worden, maar deze was er niet. Gasten moeten al omgaan met de renovatie, en daarna moeten we ook nog een andere plek voor de parking zoeken. Kamerupgrades hadden gratis moeten zijn, en de daaropvolgende e-mail over opknapwerkzaamheden liet echt een slechte indruk achter.

9

Maxim

Jong stel
23 juli 2025

“U kunt geen verkeerde keuze maken door voor SOFITEL te kiezen.”
  • De kamer was schoon en het bed was super comfortabel.

9

David

Zakenreiziger
18 juli 2025

“Uitstekend”
  • Geweldige plek en perfect ontbijt.
  • Vreemd ontwerp van de badkamer (en het toilet).

7

Miao

Jong stel
17 juli 2025

“Goed”
  • Zeer dichtbij het hoofdstation.
  • Als u de receptie probeert te bellen, wordt deze bijna nooit beantwoord. De roomservice en het ontbijt zijn extreem duur, waardoor we moesten besluiten om ergens anders te eten, bij andere hotels.

8

Muna

Gezin met kinderen
8 juli 2025

“Zeer goed”
  • Alles was perfect.
  • Alleen de parkeerkosten. Het is te duur en te laat met deze service.

6

Dale

Jong stel
7 juli 2025

“Aangenaam”
  • Het was een mooi hotel, maar er is veel ruimte voor verbetering. De dienstdoende manager was geweldig en hielp me enkele van de onderstaande problemen op te lossen!
  • De faciliteiten waren allemaal gesloten en we werden pas na het boeken geïnformeerd. Ze hebben zonder reden een extra 600 euro van mijn kaart afgeschreven. De eerste kamer was vochtig en had een luchtontvochtiger in de kamer. Toen ik om een andere kamer vroeg, werd ik met enige tegenzin behandeld. Uiteindelijk werd ik verplaatst. Duur en niet echt waar voor ons geld.

10

Olga

Gezin met kinderen
6 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • De kamer was geweldig, uitstekende restaurants, de bar serveert geweldige cocktails, het hotel heeft een spa die redelijk was, niet geweldig. We verbleven met kinderen tijdens Kerstmis en zij kregen allemaal leuke cadeau's tijdens het kerstdiner. Geweldig! Het hotel ligt op een steenworp afstand van het treinstation, maar iets verder van de oude stad - ongeveer 15 minuten lopen. Er zijn veel cafés en winkels in de buurt. Ik zou daar zeker weer verblijven.
  • locatie

6

Majed

Zakenreiziger
2 juli 2025

“Aangenaam”
  • Locatie
  • Kamers zijn echt klein. De lobby van het hotel ruikt voortdurend naar eten en de ventilatie is erg slecht. Het personeel, vooral de receptie van het hotel, is te langzaam met het verwerken van in- en uitchecken.

3

Aleksandar

Zakenreiziger
2 juli 2025

“te duur voor de algehele ervaring.”
  • Goed spa met behulpzaam personeel. Goed ontbijd, effectieve incheck.
  • Oncomfortabel bed. Ik heb een kamer met een kingsize bed geboekt, maar kreeg twee samengevoegde matrassen die al lang geleden vervangen hadden moeten worden, aangezien zij geen ondersteuning bieden. Het zwembad in de SPA is volledig onbruikbaar; de vorm van een slakkenhuis dient totaal geen doel.

10

M

Gezin met kinderen
29 juni 2025

“Uitstekende locatie. Schoon en veilig.”
  • We hebben een geweldige tijd gehad. Het ontbijt was uitstekend.
  • Op het moment dat het zwembad werd gerenoveerd. Maar ze hebben ons hierover van tevoren geïnformeerd.

8

Ilan

Gezin met kinderen
21 juni 2025

“Zeer goed”
  • Goede locatie, heerlijk ontbijt.
  • Geen airconditioning in de lobby. De airconditioning in de kamer was slecht. Het schoonmaakteam was lui.

5

Rui

Gezin met kinderen
21 juni 2025

“Voor een 5-sterrenhotel raad ik niet aan.”
  • Ontbijt
  • De kamer was te luidruchtig vanwege het airconditioningsysteem. Het hotel is in verbouwing in de garage en het zwembad. Ik kreeg pas na bevestiging van de boeking informatie hierover.

9

Osman

Jong stel
17 juni 2025

“Heerlijk genoten van ons verblijf.”
  • Restaurants Locatie

9

Melanie

Gezin met kinderen
12 juni 2025

“Uitstekend”
  • Heerlijk hotel. Geweldig ontbijt.
  • Bedden zijn niet geweldig. Te hard.

4

Bharat

Zakenreiziger
5 juni 2025

“Gemiddeld”
  • Locatie.
  • De kamer bij inchecken had twee samengevoegde eenpersoonsbedden, terwijl ik een kamer met één groot bed had geboekt. Ik moest een klacht indienen en naar een andere kamer verhuizen. Ik vroeg om een vergaderruimte, maar niemand heeft mij hierover benaderd. Er was geen douchegel in de fles. Het spabassin was gesloten.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Sofitel Munich Bayerpost zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Sofitel Munich Bayerpost via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Sofitel Munich Bayerpost. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Sofitel Munich Bayerpost.
Bij Hotels.nl kun je Sofitel Munich Bayerpost reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Sofitel Munich Bayerpost, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Sofitel Munich Bayerpost ligt 1,3 km van het centrum van München.

Sofitel Munich Bayerpost beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Sofitel Munich Bayerpost heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Sofitel Munich Bayerpost heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Sofitel Munich Bayerpost Heeft een eigen fitness ruimte.

Sofitel Munich Bayerpost staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability