8.5
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Hotel Mercure Han-sur-Lesse

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Mercure Han Sur Lesse Hotel, gelegen in de Belgische Ardennen, biedt een unieke mix van moderne voorzieningen en authentieke regionale charme, dankzij de recentelijke renovatie met traditionele materialen. Het hotel ligt op slechts enkele meters van de wereldberoemde Grotten van Han en beschikt over faciliteiten zoals een verwarmd binnenzwembad, een sfeervolle loungebar en privéparkeergelegenheid. Het restaurant Merlesse serveert lokale gerechten in een intieme setting. De Ardennen staan bekend om hun ongerepte, ruige berglandschappen, met vele stroompjes, beboste valleien en gebergten, ideaal voor activiteiten zoals wandelen of fietsen. Bezoekers kunnen ook genieten van de kelderstelsels van Han Sur Lesse, geacht als een van de mooiste in Europa, met meer dan 2 km aan galerijen en grote stalagmieten. De omliggende dorpen bieden een levendige mix van restaurants, winkels en musea. Gasten kunnen ontspannen op een van de vele terrascafés of de lokale Trappistbieren proeven in de nabijgelegen Abbaye Rochefort Notre-Dame de Saint-Remy. Het hotel beschikt ook over een vergaderruimte met een capaciteit van 150 personen en biedt diverse teambuilding pakketten. Tot slot is Mercure Han Sur Lesse labelt ALLSAFE door NSF, wat garant staat voor de hoogste hygiënische normen en veiligheid.



Faciliteiten in Hotel Mercure Han-sur-Lesse

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Restaurant
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eethoek
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koelkast
  • Magnetron
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Wekdienst/ wekker
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Keuken
  • Koffiezetapparaat
  • Oven
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Strandstoelen
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsenstalling
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Familiekamers
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin

In de omgeving

Parkeergarage
  • Place Rochefort 4.5 km
Restaurant
  • Merlesse 36m
  • Chez Wang 122m
  • Chez Herman - L'Histoire sans Faim 127m
  • Arthur 148m
  • La Taverne du Centre 172m
  • L'Othentique 217m
  • L'Hexagone 239m
  • Le Central Bistro Tapas 242m
Museum
  • Han 1900 220m
  • PrehistoHan 413m
  • Musée de la cloche 5.5 km
Toeristische attractie
  • Parc Animalier du Domaine des Grottes de Han 104m
  • Domaine des Grottes de Han 105m
  • Chouettes 971m
  • Hibou grand-duc 979m
  • Renard polaire 1.1 km
  • Loups 1.1 km
  • Boeuf d'Ecosse 1.1 km
  • Sangliers 1.2 km
Treinstation
  • Rochefort-Jemelle 6.9 km

8.5

Beoordeeld door: 788 gasten.

10

Gabriela

Gezin met kinderen
5 juni 2025

“Fijne, comfortabele verblijf in het hart van de stad.”
  • Fantastische locatie en geweldig ontbijt. De kamers zijn ruim en comfortabel. Ik vond de theevoorzieningen prettig.
  • Het personeel bij de receptie was niet bijzonder behulpzaam in het geven van advies over eetgelegenheden of activiteiten. Het parkeren op het terrein was uitstekend, maar de procedure hierover was niet duidelijk. Het zwembad was geweldig, maar het is misschien nodig om de regels duidelijker te maken, omdat er kinderen en volwassenen in het zwembad duikelden toen wij aanwezig waren. Dit is niet alleen ongemakkelijk voor andere gasten en kinderen, maar ook zeer gevaarlijk.

9

Claudia

Gezin met kinderen
21 mei 2025

“Het is de beste plek waar u uw batterijen kunt opladen en van de natuur kunt genieten.”
  • De locatie is prachtig.
  • Het water van het zwembad zou 2 graden warmer kunnen zijn.

8

Hanna

Gezin met kinderen
15 mei 2025

“Zeer goed”
  • Grote en schone familiekamer. Mooie locatie. Heerlijk eten. Vriendelijk personeel.
  • Een klein probleem met parkeren.

7

Svetlana

Gezin met kinderen
12 mei 2025

“Goed”
  • Ik vond alles leuk aan dit hotel (de kamer, het zwembad, het ontbijt) tot onze laatste nacht.
  • De laatste nacht van ons verblijf was verpest omdat de deur geblokkeerd was en niet geopend kon worden. Een receptionist vertelde ons dat ze op zondagavond niemand kon bereiken en dat iemand om 7.00 uur zou komen om de deur te openen. We kregen een andere kamer om te slapen, maar al onze spullen, inclusief toiletartikelen, zaten in onze oorspronkelijke kamer. Het hotel kon ons zelfs geen tandenborstels en tandpasta aanbieden. Onze laatste vakantienacht, die ontspannen en aangenaam had moeten zijn, was ongemakkelijk. We hebben uiteindelijk alleen een korting op het parkeren gekregen, dat is alles. We hadden meer verwacht.

9

Agata

Jong stel
11 mei 2025

“Het was erg fijn, we hebben goed kunnen uitrusten. Ik zou zeker terugkomen naar dit hotel. Maar het restaurant heeft onze ervaring slechts gedeeltelijk verbeterd.”
  • Het ontbijt was heerlijk, het personeel was zeer vriendelijk, de kamers waren erg comfortabel en alles was schoon.
  • Het restaurant was een fiasco, we hadden een reservering en hebben 1,5 uur op het eten gewacht en bijna 20 euro betaald voor 4 gyoza's. Het personeel spreekt geen Engels en het menu was niet in het Engels. Slecht georganiseerd. Fiasco. Ik kan het restaurant niet aanbevelen.

10

Mariana

Gezin met kinderen
10 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Comfort, faciliteiten, inrichting

9

Tina

Gezin met kinderen
8 mei 2025

“Zeer mooi!”
  • De kamer was erg mooi, modern en schoon. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
  • Niets.

10

Jonathan

Gezin met kinderen
8 mei 2025

“Geweldig om onze lange reis te onderbreken.”
  • Kamer prachtig en groot, ontbijt uitstekend.

8

Marc

Alleenreiziger
2 mei 2025

“Zeer goed”
  • Zeer comfortabele kamers en zeer zachte beddengoed. Meer dan voldoende voorzieningen, waaronder een zwembad en vergaderzalen.
  • De ingang was erg druk en er was veel geluid van de gemeenschappelijke ruimtes. (Dit is niet de schuld van het hotel, maar het is goed om te weten dat de mobiele telefoniedienst in de stad niet optimaal is.)

6

Bart

Gezin met kinderen
1 mei 2025

“Aangenaam”
  • Comfortabele bedden, schone kamers.
  • Geen airconditioning of goede ventilatie, waardoor de kamer te warm was, geen echt warm water in de douche om 8 uur 's ochtends, slechts één persoon aan de receptie voor een lange rij, bar die geopend zou moeten zijn maar gesloten was...

8

Alexander

Gezin met kinderen
27 april 2025

“Mooie faciliteiten, vriendelijk personeel...”
  • Uitstekende faciliteiten, dicht bij vele toeristische activiteiten (Han-grotten, musea, wandelpaden, zoos, enz.), en zeer goede lokale restaurants. Personeel is supervriendelijk. U heeft helemaal geen auto nodig; u kunt alle activiteiten te voet bereiken.
  • Straatparkeren is iets duurder, aangezien er geen beveiligingspersoneel aanwezig is. U moet ook op zondag betalen.

9

Alina

Gezin met kinderen
8 april 2025

“Gezellig hotel in Han-sur-Lesse!”
  • Gloednieuwe faciliteiten, allemaal met goede stijl, een mooi restaurant en een zwembad!
  • Geen warm water in de ochtenduren op één dag.

9

Nicky

Gezin met kinderen
4 april 2025

“Wij hebben genoten van ons verblijf in de familiekamer. Zeer schoon en comfortabel hotel.”
  • Schone, comfortabele hotel. Goed ontbijt. Mooi zwembad.
  • Koude douches in het zwembad. Voedsel is iets aan de dure kant voor de geboden keuze.

9

Henrik

Gezin met kinderen
1 april 2025

“Uitstekend”
  • Schone kamer. Vriendelijk personeel. Dichtbij de grotten.

7

Iolanda

Gezin met kinderen
22 maart 2025

“de prijs per nacht was te hoog, gezien het feit dat we niet op elk gewenst moment een warme douche konden nemen (ze moesten het resetten).”
  • Top locatie en de aanwezigheid van een kleine keuken in de kamer was zeer handig met een klein kindje.
  • koud water om te douchen

9

Sophie

Gezin met kinderen
20 maart 2025

“een uitstekende optie om Han en de omgeving te bezoeken”
  • een heerlijk en comfortabel familiekamer, uitstekend ontbijt, zeer goed gelegen, mooie zwembad!
  • geen zeeppomp bij het zwembad

10

Verhaeghe

Gezin met kinderen
16 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het hotel is zeer gezellig, de kamer was ruim, de smart tv was geweldig en het ontbijt was ongelooflijk!

10

Kamatesova

Gezin met kinderen
11 maart 2025

“Mooi gezinskamer”
  • Dit is de tweede keer dat we in dit hotel verblijven. Mooi familiekamer, kinderbeddengoed is een beetje apart. Goed ontbijt. Mooi zwembad. Dichtbij het hotel bevindt zich een groot park met dieren en interessante grotten.

10

Ana

Gezin met kinderen
6 maart 2025

“Geweldige ervaring, we zullen terugkomen wanneer alles weer begint te openen.”
  • Het ontbijt was geweldig, divers en heerlijk! De foto van de stad is genomen vanuit het raam van onze kamer toen we aankwamen.

10

Hany

Gezin met kinderen
5 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het hotel is zeer goed. Het ontbijt is goed, de kamer is schoon en het is zeer dichtbij de Grotten van Han. Een mini-markt bevindt zich recht tegenover het hotel.

10

Christian

Gezin met kinderen
4 maart 2025

“Zo zou een perfect hotel eruit moeten zien.”
  • Gloednieuw, hoogwaardig gebouw, zeer schoon, ondergrondse parkeergarage met 6 laadpalen voor elektrische voertuigen en extra laadpalen voor e-bikes, mooi zwembad, ruime kamers met extra bedden voor kinderen en kitchenette, goed ontbijt, redelijke prijzen. Moeilijk om het beter te maken.
  • Niets

3

Magda

Gezin met kinderen
15 februari 2025

“Zoek een andere plek om te verblijven in de buurt van de grotten, deze accommodatie is het niet waard.”
  • De locatie is het enige voordeel van dit hotel, maar dat is geen goede reden om er te verblijven.
  • Er lijkt absoluut geen aandacht te zijn voor duurzaamheid, wat tegenwoordig geen excuus meer is. Er is geen recycling waar te nemen. De enige vermelding van 'het voor de planeet doen' was een lagere temperatuur van het zwembad. Te koud voor kinderen, ben ik bang, en aangezien het zwembad de op één na belangrijkste reden was om voor deze locatie te kiezen, is dat een grote misser. We werden ook voorgelogen door het personeel in het restaurant. Er werd ons verteld dat ze volledig volgeboekt waren voor het diner, maar op het moment van vragen was er slechts 20% bezetting en 2 uur later (toen we gedwongen waren om met twee kleine kinderen de stad in te gaan op zoek naar een restaurant) was er nog steeds maar de helft bezet. Een zeer slechte indruk. Last but not least, de bedden en kussens waren erg hard, wat niet zorgde voor een goede nachtrust.

9

Bryan

Gezin met kinderen
15 februari 2025

“Fantastisch hotel in een pittoresk klein dorp.”
  • Zeer ruime kamer (tweepersoonsbed en stapelbedden) met zeer comfortabele bedden, een geweldige douche en zelfs een kitchenette voor degenen die graag koken. Het zwembadgebied was prachtig. Het ontbijt was fantastisch met vers brood en gebak, fruit, en een warme selectie (roerei, champignons, enzovoort). Vriendelijk personeel. Uitstekend hotel al met al. Aan te raden.
  • Geen klachten over het hotel. Wees er echter van bewust dat de plaats zelf (Han-sur-Lesse) in het laagseizoen een beetje een spookstad is.

8

Joachim

Gezin met kinderen
12 februari 2025

“Praktisch verblijf om de grotten te bezoeken.”
  • Leuke familiekamer met een goed formaat koelkast en airconditioning. Goede locatie.
  • Het zwembad heeft koude douches en geen jacuzzi of sauna. De kamer heeft geen balkon.

6

Ingemarie

Gezin met kinderen
11 februari 2025

“een teleurstelling”
  • We kennen het hotel en houden van de locatie.
  • Dit is het derde jaar op rij dat we het Mercure hotel bezoeken. We hebben echt een achteruitgang opgemerkt in de zorgstandaard, een tekort aan personeel, gebruikte borden en glazen die gedurende meerdere dagen in de gang niet werden verwijderd, onreine borden en bestek, een onvoldoende ontbijt, een niet-functionerende koffiemachine, geen fruit, enzovoorts.

8

Triin

Gezin met kinderen
3 februari 2025

“Goed.”
  • Zeer goede locatie, goed ontbijt, hoewel het 's ochtends wat druk en niet erg goed georganiseerd is. Het zwembad is heerlijk.
  • De kitchenette was zeer basaal en alleen beschikbaar wanneer u de sleutel bij de receptie vroeg. Het was ook vereist om de kitchenette net zo schoon achter te laten als bij aankomst, anders wordt er extra kosten in rekening gebracht voor de schoonmaak.

9

Jonathan

Gezin met kinderen
25 januari 2025

“Uitstekend zoals verwacht.”
  • Indrukwekkend ontbijt, ruime kamer, veilige stapelbedden voor de kinderen, handige kitchenette, krachtige douche, mooie zwembaden, precies in het centrum van het dorp en naast het tramstation The Grottes.
  • 'De airconditioning is niet koud genoeg.'

10

Osman

Gezin met kinderen
25 januari 2025

“Zeer aanbevolen! We hebben ervan genoten.”
  • Alles was geweldig!
  • niets

8

Onrkya

Gezin met kinderen
19 januari 2025

“Zeer goed”
  • Locatie was geweldig, nieuw hotel en vriendelijk personeel.
  • Na het plaatsen van de bestelling moest ik meer dan een uur wachten voordat het eten geserveerd werd. De kamers kunnen beter schoongemaakt worden.

8

Christian

Gezin met kinderen
11 januari 2025

“Gezinsvriendelijk”
  • Onze tweede bezoek aan dit hotel, echt een fijn hotel voor gezinsuitjes met kleinere kinderen. Ruime kamers met 4 bedden, zwembad, goede locatie voor de Grottes de Han, Eurospace Centre of wandel- en fietsmogelijkheden.
  • De receptionist deed alsof de garage vol was toen we arriveerden en stelde voor om ergens op straat te parkeren. Later op de avond ben ik zelf naar de garage gegaan, gewoon uit nieuwsgierigheid, en deze was half leeg. Erg vreemd, geen idee wat het probleem was… Het ontbijtbuffet had oud brood en croissants van 1 of 2 dagen eerder, helaas erg 'spaarzaam'.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.