7.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol)

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Mercure Hotel Amsterdam Airport is een modern viersterrenhotel gelegen aan de westkant van Amsterdam, vlakbij het Amsterdamse Bos en op korte afstand van luchthaven Schiphol. Dankzij de ligging nabij de ringweg A10 en diverse openbaarvervoersmogelijkheden is het hotel uitstekend bereikbaar, zowel voor internationale reizigers als voor bezoekers uit de regio. Het hotel bevindt zich niet in het drukke centrum, maar biedt juist een rustige uitvalsbasis met goede verbindingen naar het hart van Amsterdam. Iconische bezienswaardigheden zoals het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Vondelpark zijn snel te bereiken met het openbaar vervoer. De ambiance in het hotel is zakelijk en eigentijds, met een comfortabele uitstraling die zowel zakenreizigers als toeristen aanspreekt.

De kamers in Mercure Hotel Amsterdam Airport zijn comfortabel ingericht en voorzien van alle gemakken die je mag verwachten van een viersterrenaccommodatie. Elke kamer beschikt over een moderne badkamer, airconditioning, een flatscreen-tv en gratis wifi. De inrichting is strak en functioneel, met aandacht voor rust en privacy. Voor gasten die extra ruimte wensen, zijn er kamers met een zithoek en een bureau, ideaal voor wie wil werken of ontspannen. Het hotel biedt daarnaast diverse faciliteiten, zoals een fitnessruimte, vergaderruimtes en een shuttle service naar Schiphol. Ook is er parkeergelegenheid op het terrein, wat het verblijf extra praktisch maakt voor automobilisten.

De service in het hotel is gastvrij en professioneel, met een 24-uurs receptie waar medewerkers klaarstaan om te helpen met vragen of wensen. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm, met een ruime keuze aan internationale en lokale producten. In het restaurant kunnen gasten terecht voor gerechten uit de internationale keuken in een informele sfeer, terwijl de bar een plek biedt voor een drankje na een lange dag. In de directe omgeving zijn diverse eetgelegenheden te vinden, variërend van informele bistro's tot internationale restaurants. Mercure Hotel Amsterdam Airport onderscheidt zich door de combinatie van een rustige ligging, goede bereikbaarheid en faciliteiten die zowel voor gezinnen als zakenreizigers aantrekkelijk zijn.



Faciliteiten in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol)

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Lounge
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Louwesweg 1.2 km
  • Berkenhoek 1.8 km
  • Nieuwemeerlaan 2.3 km
  • Q-Park Oranjekwartier 2.4 km
  • World Fashion Centre 2.5 km
  • Carnapstraat 2.5 km
  • Zeemanlaan 2.6 km
  • Q-Park Osdorpplein 2.7 km
Restaurant
  • Paviljoen Aquarius 264m
  • Villa Borghese Amsterdam 835m
  • Royal Fook Long 1 km
  • Royal Fook Long 1 km
  • Radion 1.2 km
  • Kerkzicht 1.2 km
  • Meerzicht 1.2 km
  • Later aan 't Water 1.4 km
Museum
  • Bilderdijk Museum 3.4 km
  • Van Eesteren Museum 4.1 km
  • Museum Jan 4.4 km
  • Levend Paardenmuseum 4.7 km
  • Moco Museum 5.1 km
  • Diamant Museum Amsterdam 5.2 km
  • Max Euwe 5.4 km
  • Rembrandts Amsterdam Experience 5.4 km
Toeristische attractie
  • Geitenboerderij Ridammerhoeve 2.7 km
  • Olympiahuis 2.9 km
  • Canal Cruise 5.3 km
  • Blue Boat 5.3 km
  • Blue Boat 5.3 km
  • Lovers canal Cruises 5.3 km
  • Amsterdam Hop on Hop Off 5.6 km
  • Amsterdam canal cruises 5.6 km
Treinstation
  • Henk Sneevlietweg 1.6 km
  • Heemstedestraat 2.1 km
  • Amsterdam Lelylaan 2.6 km
  • Amstelveenseweg 2.8 km
  • Postjesweg 3.3 km
  • Amsterdam Zuid 3.9 km
  • Zuid 4 km
  • Jan van Galenstraat 4.2 km

7.9

Beoordeeld door: 688 gasten.

8

Jacob

Jong stel
8 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Vriendelijk personeel, uitstekend ontbijt.
  • Lopende bouwwerkzaamheden

10

Barjinder

Vriendengroep
6 oktober 2025

“zeer goed, sterk aanbevolen en ik zou opnieuw verblijven”
  • Vriendelijk en behulpzaam personeel, schoon en voelde veilig aan.

9

Herath

Jong stel
6 oktober 2025

“Geweldig hotel om te verblijven.”
  • Convenient gelegen ten opzichte van zowel de luchthaven als het centraal station was fantastisch. De kamers waren van goede grootte en comfortabel. Het personeel van de receptie en het restaurant was vriendelijk en behulpzaam.
  • Er was slechts één lift en deze was zeer klein en behoeft dringend een upgrade.

8

Cristina

Groepsreizigers
4 oktober 2025

“Zeer goed”
  • De website gaf aan dat de keuken geopend was, maar in werkelijkheid was deze gesloten.

8

David

Alleenreiziger
3 oktober 2025

“Zeer goed”
  • slechte ligging voor lokaal vervoer

5

Azevedo

Alleenreiziger
3 oktober 2025

“Zou beter moeten zijn voor de prijs.”
  • Het personeel was behulpzaam. Goede douche.
  • Ik heb een kamer met een tweepersoonsbed gereserveerd, maar kreeg een kamer met twee aparte bedden. De airconditioning werkte niet.

5

Heather

Alleenreiziger
1 oktober 2025

“Aanvaardbaar”
  • Ver van het stadscentrum

10

Karen

Jong stel
30 september 2025

“Zal hier opnieuw verblijven.”
  • Hoe attent het personeel was, we hadden een probleem en zij hebben met ons samengewerkt.

10

Ivan

Jong stel
28 september 2025

“Het bed was als een wolk.”
  • Schoon, stil en comfortabel. Het beste bed waarop ik heb geslapen.

7

Anne

Jong stel
23 september 2025

“Goed”
  • Het personeel was behulpzaam. Ze hebben voor ons een taxi geboekt voor de volgende dag en het ochtendbelletje geregeld.
  • Decor een beetje verouderd.

6

Jose

Gezin met kinderen
23 september 2025

“Redelijk.”
  • De prijs was acceptabel.
  • De locatie was ver van het centrum, je moest betalen voor parkeren en de accommodatie dient te worden opgeknapt.

8

Jeroen

Zakenreiziger
22 september 2025

“comfortabel hotel voor een goede prijs”
  • Schone en comfortabele moderne kamer. Mooi badkamer met een goede douche. Goed ontbijt.
  • locatie niet zeer centraal. niet veel te doen in de buurt.

8

Vedran

Jong stel
21 september 2025

“Zeer goed”
  • Alles was schoon en de roomservice was elke dag beschikbaar.
  • De locatie is vrij slecht. Het is ver van het centrum (waar we ons van bewust waren), maar er is slechts één buslijn die vanaf de luchthaven rijdt, waardoor de bus altijd vol is.

10

Libby

Jong stel
20 september 2025

“Het was een echt aangenaam verblijf, ik vind dat het ontbijt bij de prijs van de kamer inbegrepen had moeten zijn.”
  • alles
  • de prijs?

4

Megan

Groepsreizigers
20 september 2025

“Het was goed.”
  • De grootste teleurstelling was dat het personeel helemaal niet gastvrij, behulpzaam of meegaand was bij het stellen van vragen. We werden met weinig enthousiasme verwelkomd en bij het stellen van eenvoudige vragen, zoals of we konden betalen voor een koffie in de receptie/restaurant, was het personeel niet behulpzaam, had geen antwoorden of ontweek de vragen. Het bed was ook versleten en ongemakkelijk om op te slapen - we konden de kuil voelen van de vorige gasten.

9

Kirsty

Jong stel
18 september 2025

“Mooi hotel, iets uit de route.”
  • Zeer schone en comfortabele kamers, aangename ruimte in de bar/restaurant, vriendelijk personeel, rustige omgeving, mooi parkgebied tegenover, dicht bij de luchthaven, eenvoudig om openbaar vervoer te pakken.
  • De locatie is niet zo goed, er is niet veel in de buurt op loopafstand van restaurants / bars. De prijzen voor eten en drinken in het hotelrestaurant zijn iets aan de hoge kant en het menu biedt niet veel variatie.

8

Michael

Zakenreiziger
18 september 2025

“Zeer goed”
  • De croissant was erg lekker.
  • Geen

9

Attila

Jong stel
16 september 2025

“Uitstekend”
  • Comfortabel bed, goed verwarmings- en koelsysteem.
  • Moelijk te vinden hoe je bij de entree komt. We hebben het koelsysteem met opzet uitgeschakeld, zij hebben het aangezet op 30 graden (in augustus).

6

Simon

Alleenreiziger
16 september 2025

“In orde als u met de auto reist.”
  • Het was schoon, het personeel was beleefd, je kunt snacks en drankjes kopen in het entreegebied, de airconditioning was subtiel (en blies niet direct in je gezicht).
  • De volgende nuttige halte voor het openbaar vervoer is op 20 minuten lopen (er gaat een bus vanaf de luchthaven die bijna rechtstreeks naar het hotel rijdt, maar slechts in één richting). Kom hier niet als je niet met de auto bent. ' s Ochtends was het behoorlijk luid op de gang, de deur hield het geluid niet tegen, ik werd wakker door schreeuwende mensen.

7

Zahra

Zakenreiziger
15 september 2025

“Goed”
  • De kamer was geweldig, schoon en comfortabel.
  • Dit hotel ligt ver van het stadscentrum en er is niets in de buurt op loopafstand. Het is dicht bij de luchthaven en het is gemakkelijk om met de bus van en naar de luchthaven te reizen. Echter, de afstand naar Amsterdam Centraal is aanzienlijk. We kwamen drie nachten achter elkaar buitengesloten uit onze hotelkamer en moesten 30 minuten wachten om weer naar binnen te kunnen.

6

Asta

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Goed hotel, maar voor de prijs zou ik een betere kwaliteit verwachten.”
  • De kamer was ruim, het schoonmaakpersoneel maakte de kamer elke dag schoon en er waren enkele gratis drankjes beschikbaar in de kleine koelkast.
  • Er ontbraken enkele basisdingen: de toiletborstelhouder lag rechtstreeks op de vloer, er waren geen glazen, en hoewel er koffiecapsules aanwezig waren, was er geen koffiezetapparaat. Er waren slechts 2 papieren bekers beschikbaar voor 3 personen. Het ontbijt werd aangeboden voor 25 EUR per persoon! Op een ochtend wilde de schoonmaakster de kamer schoonmaken en klopte ze volhardend op de deur om 9 uur, totdat de deur werd geopend, ondanks het antwoord van binnen dat we nog wilden slapen. De kamer bevond zich aan het einde van de gang en zodra de ochtend begon, werden alle trolleys duwen en werden we wakker van het lawaai. Op de laatste nacht verbleef er een groep van 3 of meer mensen boven onze kamer en ze waren erg luidruchtig. We hebben dit gemeld bij de hoteladministratie, maar ondanks onze klacht ging het geluid door tot 3 uur 's nachts. Aangezien we met kinderen verbleven, was dat zeer onhandig. De dranken in de koelkast waren allemaal suikervrije opties, wat ook niet geschikt was voor kinderen.

8

Klaus

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Zeer goed”
  • Schoon, klein, goedkoop. Ga ervoor!
  • Onze kamer bevond zich op de 1e verdieping, recht tegenover de parkeerplaats. Dus in de avond moet je de gordijnen sluiten voor privacy.

4

Dre84

Jong stel
5 september 2025

“4-sterren vuiligheid”
  • Niet veel.
  • Bedden en kamers waren vies. Het personeel sprak ons onbeschoft toe. We moesten van kamer wisselen omdat de eerste kamer zeer vuil was.

4

Fabien

Jong stel
3 september 2025

“Teleurstellend”
  • Mooi beddengoed.
  • Oude stijl Maximaal een 2-3 sterren hotel... Zeker geen 4 sterren. Te ver van het stadscentrum.

5

Rachel

Jong stel
2 september 2025

“Zou hier niet opnieuw verblijven.”
  • Het hotel is prima en je krijgt waar je voor betaalt. Echter, de locatie is zeer onveilig. Mijn partner en ik zijn 's nachts een paar keer buiten gevolgd - toen we dit bij de receptie meldden, gaven ze toe dat dit normaal was.

4

Sana

Jong stel
31 augustus 2025

“Zou ik niet aanbevelen voor toeristen.”
  • - Dichtbij de luchthaven, op 3 minuten rijden - Bevat bushaltes om de hoek die u naar het centrum van Amsterdam brengen - Redelijke ontbijtopties
  • Er is een ernstige gebrek aan organisatie in dit hotel. Bij onze aankomst was er één dame aan de receptie die andere klanten hielp, waardoor we 20 minuten moesten wachten tot ze tijd voor ons had om in te checken. Op hun website staat vermeld dat het inchecken voor alle kamers mogelijk is vanaf 14:00 uur en wij arriveerden om 18:00 uur, maar ons werd verteld dat onze kamer nog niet klaar was en dat zij een uur nodig hadden om de kamer schoon te maken. Een uur later, toen we opnieuw vroegen of we onze sleutel konden krijgen, zeiden ze dat ze nog 15 minuten nodig hadden. We kregen onze sleutel na 2,5 uur wachten, en dit was pas nadat ik naar de receptie was gegaan en vroeg hoe lang het mogelijk kon duren om één kamer schoon te maken. Toen ik dit zei, leek de man aan de receptie verrast dat we zo lang hadden gewacht en zorgde ervoor dat zijn vrouwelijke collega ons snel de sleutel gaf, waardoor het leek alsof ze vergeten waren dat we nog aan het wachten waren. Dit was niet alleen bij ons het geval; er waren anderen die te horen kregen dat hun kamers nog niet klaar waren. Wij waren simpelweg de laatste die onze hotelsleutel ontvingen. We waren er maar voor een kort verblijf, anders zouden we een ander hotel hebben gezocht. Wanneer je vanuit je hotelkamer naar de receptie belt, beantwoorden ze de meeste keren niet, dus je moet naar de receptie gaan. Ik begrijp dat er een tekort aan horecastaf is, maar host niet meer gasten dan je aankunt. Elke keer dat we met het personeel te maken hadden, waren ze beleefd en vriendelijk, maar als dit onze ervaring is, dan heeft dit hotel niet het aantal medewerkers dat nodig is om alles soepel te laten verlopen. Er is niets in de buurt van het hotel voor toeristische activiteiten; je zult moeten reizen met de tram, bus of auto.

10

Hatoon

Gezin met kinderen
26 augustus 2025

“Zou het absoluut aanbevelen voor families.”
  • Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk. Het ontbijt was echt goed. De locatie is uitstekend, het ligt nabij een prachtig meer. Je bent slechts één busrit verwijderd van het stadscentrum.

10

Ayesha

Jong stel
24 augustus 2025

“Perfect.”
  • We waren daar voor onze huwelijksreis en ik vroeg het hotelmanagement om de kamer te versieren voor de verjaardag van mijn man. Ze hebben dit naar mijn wens gedaan. Het was een prachtige verrassing voor mijn man en alles was perfect en naar wens. Wat betreft de locatie was het geweldig, slechts 10 minuten met de bus van de luchthaven. Het stadscentrum was wat verder weg, maar al met al was het een zeer aangenaam verblijf met een comfortabel bed.

6

Cait

Alleenreiziger
20 augustus 2025

“Het zou beter zijn als ik niet buitengesloten was van het gebouw.”
  • De kamer was relatief schoon en het hotel was bereikbaar met het openbaar vervoer, ondanks dat het wat afgelegen van de stad lag.
  • Het hotel sluit de hoofdingangen 's nachts, waardoor er geen toegang is tot het hotel met uw sleutelkaart. U moet wachten tot een medewerker de deur voor u opent. Op een bepaalde nacht arriveerde ik tussen 4 en 5 uur 's ochtends en heb ik 20 minuten op de deur geklopt, geprobeerd de deur open te breken, gezocht naar plekken om mijn kaart te scannen en een knop ingedrukt die leek te zijn bedoeld om het personeel binnen te bellen... en niemand opende de deuren. Ik probeerde het hotel te bellen, maar ik had geen lokale SIM kaart, waardoor mijn oproepen niet doorkwamen. Iemand in Amerika belde de hoofdtelefoon namens mij en wachtte 10 minuten in de wacht voordat ze met iemand spraken, die vervolgens de deur opende. Ik was extreem woedend te zien dat er de hele tijd een medewerker aanwezig was, die mij negeerde en mij buitensloot uit het hele gebouw.

10

Sanja

Zakenreiziger
19 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was geweldig, vooral het personeel, beter dan waar we ook maar hebben verbleven, en we hebben overal in Europa gereisd. Een uitzonderlijk verblijf.
  • We vonden alles leuk.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol). Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol).
Bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol), zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) ligt 4,7 km van het centrum van Schiphol.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) Heeft een eigen fitness ruimte.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability