7.9
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol)

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Mercure Hotel Amsterdam Airport is een modern viersterrenhotel gelegen aan de westkant van Amsterdam, vlakbij het Amsterdamse Bos en op korte afstand van luchthaven Schiphol. Dankzij de ligging nabij de ringweg A10 en diverse openbaarvervoersmogelijkheden is het hotel uitstekend bereikbaar, zowel voor internationale reizigers als voor bezoekers uit de regio. Het hotel bevindt zich niet in het drukke centrum, maar biedt juist een rustige uitvalsbasis met goede verbindingen naar het hart van Amsterdam. Iconische bezienswaardigheden zoals het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Vondelpark zijn snel te bereiken met het openbaar vervoer. De ambiance in het hotel is zakelijk en eigentijds, met een comfortabele uitstraling die zowel zakenreizigers als toeristen aanspreekt.

De kamers in Mercure Hotel Amsterdam Airport zijn comfortabel ingericht en voorzien van alle gemakken die je mag verwachten van een viersterrenaccommodatie. Elke kamer beschikt over een moderne badkamer, airconditioning, een flatscreen-tv en gratis wifi. De inrichting is strak en functioneel, met aandacht voor rust en privacy. Voor gasten die extra ruimte wensen, zijn er kamers met een zithoek en een bureau, ideaal voor wie wil werken of ontspannen. Het hotel biedt daarnaast diverse faciliteiten, zoals een fitnessruimte, vergaderruimtes en een shuttle service naar Schiphol. Ook is er parkeergelegenheid op het terrein, wat het verblijf extra praktisch maakt voor automobilisten.

De service in het hotel is gastvrij en professioneel, met een 24-uurs receptie waar medewerkers klaarstaan om te helpen met vragen of wensen. Het ontbijt wordt geserveerd in buffetvorm, met een ruime keuze aan internationale en lokale producten. In het restaurant kunnen gasten terecht voor gerechten uit de internationale keuken in een informele sfeer, terwijl de bar een plek biedt voor een drankje na een lange dag. In de directe omgeving zijn diverse eetgelegenheden te vinden, variërend van informele bistro's tot internationale restaurants. Mercure Hotel Amsterdam Airport onderscheidt zich door de combinatie van een rustige ligging, goede bereikbaarheid en faciliteiten die zowel voor gezinnen als zakenreizigers aantrekkelijk zijn.



Faciliteiten in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol)

Eten en drinken
  • Bar
  • Frisdrank automaat
  • Lunchpakket
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Douche
  • Haardroger
  • Inloopdouche
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Extra groot bed
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Rolstoeltoegankelijk
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Wekdienst/ wekker
  • WiFi
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Koffiezetapparaat
  • Strijkijzer
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
Zakelijke faciliteiten
  • Business center
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
Fietsen
  • Fietsenstalling
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
  • Lounge
  • Verwarming
Gehandicapen toegang
  • Rolstoeltoegankelijke kamers
Buiten
  • Terras
  • Tuin
Diensten algemeen
  • Luchthaven shuttle

In de omgeving

Parkeergarage
  • Louwesweg 1.2 km
  • Berkenhoek 1.8 km
  • Nieuwemeerlaan 2.3 km
  • Q-Park Oranjekwartier 2.4 km
  • World Fashion Centre 2.5 km
  • Carnapstraat 2.5 km
  • Zeemanlaan 2.6 km
  • Q-Park Osdorpplein 2.7 km
Restaurant
  • Paviljoen Aquarius 264m
  • Villa Borghese Amsterdam 835m
  • Royal Fook Long 1 km
  • Royal Fook Long 1 km
  • Radion 1.2 km
  • Kerkzicht 1.2 km
  • Meerzicht 1.2 km
  • Later aan 't Water 1.4 km
Museum
  • Bilderdijk Museum 3.4 km
  • Van Eesteren Museum 4.1 km
  • Museum Jan 4.4 km
  • Levend Paardenmuseum 4.7 km
  • Moco Museum 5.1 km
  • Diamant Museum Amsterdam 5.2 km
  • Max Euwe 5.4 km
  • Rembrandts Amsterdam Experience 5.4 km
Toeristische attractie
  • Geitenboerderij Ridammerhoeve 2.7 km
  • Olympiahuis 2.9 km
  • Canal Cruise 5.3 km
  • Blue Boat 5.3 km
  • Blue Boat 5.3 km
  • Lovers canal Cruises 5.3 km
  • Amsterdam Hop on Hop Off 5.6 km
  • Amsterdam canal cruises 5.6 km
Treinstation
  • Henk Sneevlietweg 1.6 km
  • Heemstedestraat 2.1 km
  • Amsterdam Lelylaan 2.6 km
  • Amstelveenseweg 2.8 km
  • Postjesweg 3.3 km
  • Amsterdam Zuid 3.9 km
  • Zuid 4 km
  • Jan van Galenstraat 4.2 km

7.9

Beoordeeld door: 667 gasten.

6

Asta

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Goed hotel, maar voor de prijs zou ik een betere kwaliteit verwachten.”
  • De kamer was ruim, het schoonmaakpersoneel maakte de kamer elke dag schoon en er waren enkele gratis drankjes beschikbaar in de kleine koelkast.
  • Er ontbraken enkele basisdingen: de toiletborstelhouder lag rechtstreeks op de vloer, er waren geen glazen, en hoewel er koffiecapsules aanwezig waren, was er geen koffiezetapparaat. Er waren slechts 2 papieren bekers beschikbaar voor 3 personen. Het ontbijt werd aangeboden voor 25 EUR per persoon! Op een ochtend wilde de schoonmaakster de kamer schoonmaken en klopte ze volhardend op de deur om 9 uur, totdat de deur werd geopend, ondanks het antwoord van binnen dat we nog wilden slapen. De kamer bevond zich aan het einde van de gang en zodra de ochtend begon, werden alle trolleys duwen en werden we wakker van het lawaai. Op de laatste nacht verbleef er een groep van 3 of meer mensen boven onze kamer en ze waren erg luidruchtig. We hebben dit gemeld bij de hoteladministratie, maar ondanks onze klacht ging het geluid door tot 3 uur 's nachts. Aangezien we met kinderen verbleven, was dat zeer onhandig. De dranken in de koelkast waren allemaal suikervrije opties, wat ook niet geschikt was voor kinderen.

8

Klaus

Gezin met kinderen
9 september 2025

“Zeer goed”
  • Schoon, klein, goedkoop. Ga ervoor!
  • Onze kamer bevond zich op de 1e verdieping, recht tegenover de parkeerplaats. Dus in de avond moet je de gordijnen sluiten voor privacy.

4

Dre84

Jong stel
5 september 2025

“4-sterren vuiligheid”
  • Niet veel.
  • Bedden en kamers waren vies. Het personeel sprak ons onbeschoft toe. We moesten van kamer wisselen omdat de eerste kamer zeer vuil was.

4

Fabien

Jong stel
3 september 2025

“Teleurstellend”
  • Mooi beddengoed.
  • Oude stijl Maximaal een 2-3 sterren hotel... Zeker geen 4 sterren. Te ver van het stadscentrum.

5

Rachel

Jong stel
2 september 2025

“Zou hier niet opnieuw verblijven.”
  • Het hotel is prima en je krijgt waar je voor betaalt. Echter, de locatie is zeer onveilig. Mijn partner en ik zijn 's nachts een paar keer buiten gevolgd - toen we dit bij de receptie meldden, gaven ze toe dat dit normaal was.

4

Sana

Jong stel
31 augustus 2025

“Zou ik niet aanbevelen voor toeristen.”
  • - Dichtbij de luchthaven, op 3 minuten rijden - Bevat bushaltes om de hoek die u naar het centrum van Amsterdam brengen - Redelijke ontbijtopties
  • Er is een ernstige gebrek aan organisatie in dit hotel. Bij onze aankomst was er één dame aan de receptie die andere klanten hielp, waardoor we 20 minuten moesten wachten tot ze tijd voor ons had om in te checken. Op hun website staat vermeld dat het inchecken voor alle kamers mogelijk is vanaf 14:00 uur en wij arriveerden om 18:00 uur, maar ons werd verteld dat onze kamer nog niet klaar was en dat zij een uur nodig hadden om de kamer schoon te maken. Een uur later, toen we opnieuw vroegen of we onze sleutel konden krijgen, zeiden ze dat ze nog 15 minuten nodig hadden. We kregen onze sleutel na 2,5 uur wachten, en dit was pas nadat ik naar de receptie was gegaan en vroeg hoe lang het mogelijk kon duren om één kamer schoon te maken. Toen ik dit zei, leek de man aan de receptie verrast dat we zo lang hadden gewacht en zorgde ervoor dat zijn vrouwelijke collega ons snel de sleutel gaf, waardoor het leek alsof ze vergeten waren dat we nog aan het wachten waren. Dit was niet alleen bij ons het geval; er waren anderen die te horen kregen dat hun kamers nog niet klaar waren. Wij waren simpelweg de laatste die onze hotelsleutel ontvingen. We waren er maar voor een kort verblijf, anders zouden we een ander hotel hebben gezocht. Wanneer je vanuit je hotelkamer naar de receptie belt, beantwoorden ze de meeste keren niet, dus je moet naar de receptie gaan. Ik begrijp dat er een tekort aan horecastaf is, maar host niet meer gasten dan je aankunt. Elke keer dat we met het personeel te maken hadden, waren ze beleefd en vriendelijk, maar als dit onze ervaring is, dan heeft dit hotel niet het aantal medewerkers dat nodig is om alles soepel te laten verlopen. Er is niets in de buurt van het hotel voor toeristische activiteiten; je zult moeten reizen met de tram, bus of auto.

10

Hatoon

Gezin met kinderen
26 augustus 2025

“Zou het absoluut aanbevelen voor families.”
  • Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk. Het ontbijt was echt goed. De locatie is uitstekend, het ligt nabij een prachtig meer. Je bent slechts één busrit verwijderd van het stadscentrum.

10

Ayesha

Jong stel
24 augustus 2025

“Perfect.”
  • We waren daar voor onze huwelijksreis en ik vroeg het hotelmanagement om de kamer te versieren voor de verjaardag van mijn man. Ze hebben dit naar mijn wens gedaan. Het was een prachtige verrassing voor mijn man en alles was perfect en naar wens. Wat betreft de locatie was het geweldig, slechts 10 minuten met de bus van de luchthaven. Het stadscentrum was wat verder weg, maar al met al was het een zeer aangenaam verblijf met een comfortabel bed.

6

Cait

Alleenreiziger
20 augustus 2025

“Het zou beter zijn als ik niet buitengesloten was van het gebouw.”
  • De kamer was relatief schoon en het hotel was bereikbaar met het openbaar vervoer, ondanks dat het wat afgelegen van de stad lag.
  • Het hotel sluit de hoofdingangen 's nachts, waardoor er geen toegang is tot het hotel met uw sleutelkaart. U moet wachten tot een medewerker de deur voor u opent. Op een bepaalde nacht arriveerde ik tussen 4 en 5 uur 's ochtends en heb ik 20 minuten op de deur geklopt, geprobeerd de deur open te breken, gezocht naar plekken om mijn kaart te scannen en een knop ingedrukt die leek te zijn bedoeld om het personeel binnen te bellen... en niemand opende de deuren. Ik probeerde het hotel te bellen, maar ik had geen lokale SIM kaart, waardoor mijn oproepen niet doorkwamen. Iemand in Amerika belde de hoofdtelefoon namens mij en wachtte 10 minuten in de wacht voordat ze met iemand spraken, die vervolgens de deur opende. Ik was extreem woedend te zien dat er de hele tijd een medewerker aanwezig was, die mij negeerde en mij buitensloot uit het hele gebouw.

10

Sanja

Zakenreiziger
19 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was geweldig, vooral het personeel, beter dan waar we ook maar hebben verbleven, en we hebben overal in Europa gereisd. Een uitzonderlijk verblijf.
  • We vonden alles leuk.

10

Apostolos

Zakenreiziger
19 augustus 2025

“Prachtig hotel met vriendelijk personeel.”
  • Prachtige kamer. Korte rit naar de luchthaven en het stadscentrum (bus of Uber).

10

Kimberly

Gezin met kinderen
17 augustus 2025

“Uitmuntend”
  • Geweldige locatie!! Slechts een paar minuten van het openbaar vervoer en dicht bij de luchthaven.

10

Alex

Jong stel
17 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Grote en schone kamers, we kregen dagelijks schone handdoeken en het bed was opgemaakt. We hebben niet veel met het personeel gesproken, maar wanneer we dat deden, waren ze zeer behulpzaam.

7

Anonymous

Alleenreiziger
16 augustus 2025

“Fatsoenlijke kamer”
  • De kamer was degelijk.
  • Het fitnessapparatuur was kapot.

8

Georgia

Jong stel
13 augustus 2025

“Goed verblijf”
  • Dit was een geweldige last-minute ontdekking. Het hotel was prachtig. Zeer schoon en comfortabel.
  • De locatie was niet geweldig, het was ver van het stadscentrum, maar we konden Felyx-scooters huren om naar het centrum van Amsterdam te gaan, wat leuk was. Onze kamer had twee eenpersoonsbedden die tegen elkaar geschoven waren; we wouden dat het een tweepersoonsbed was.

9

Predrag

Jong stel
10 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Grote en comfortabele kamer, de bedden zijn lang wat geweldig was voor mijn lengte. Alles was schoon en netjes met de benodigde voorzieningen. De locatie is vrij goed als je niet per se in het stadscentrum wilt zijn; lijn 397 verbindt zowel de luchthaven als het stadscentrum, dus het was eenvoudig om beide te bereiken. Al met al zijn we zeer tevreden met ons verblijf.
  • De ontbijtkosten kunnen wat hoog zijn, we hebben daarvoor niet gekozen.

6

Ian

Gezin met kinderen
7 augustus 2025

“Aangenaam”
  • Valse informatie over hoe gemakkelijk het is om de stad en de luchthaven te bereiken.
  • Schone lakens

8

Karen

Jong stel
5 augustus 2025

“Heel goed”
  • De locatie was uitstekend voor toegang met de bus naar het stadscentrum van Amsterdam en Sloterpark voor het festival dat we bezochten. Het meer buiten het hotel was ook zeer schilderachtig en het gebied was rustig.

7

Natasha

Jong stel
1 augustus 2025

“Goed”
  • Het bed was mooi en comfortabel, de locatie is uitstekend, zeer dicht bij de bus. Ik heb in het restaurant gedineerd en het eten was geweldig.
  • De schoonmakers van de kamers hadden meer aandacht voor detail kunnen hebben. We hebben 4 nachten verbleven en moesten op 2 van de 4 dagen naar de receptie lopen om toiletpapier, koffieverpakkingen, suiker en wegwerpbekers te vragen omdat deze niet waren aangevuld.

10

Emerald

Groepsreizigers
31 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Vriendelijk personeel en uitstekende schoonmaak. Alle voorzieningen. Nieuwe douches.

6

Adrian

Gezin met kinderen
31 juli 2025

“Aangenaam”
  • Comfortabel bed. Personeel was redelijk. Ontbijt was adequaat.
  • Ik heb extra betaald voor Privilege. Ik arriveerde en kreeg een tweepersoonskamer. Er was geen mini-bar aanwezig. De dranken werden in een bruine tas gegeven om naar mijn kamer te nemen. Hierna werden ze niet bijgevuld, terwijl dit wel was beloofd. Er waren geen ochtendkranten zoals aangegeven. Het strijkijzer werkte niet en de douche drainde niet waardoor de badkamervloer overstromen tijdens het douchen. Ook was de badjas keihard en kreeg ik deze pas toen ik zei dat ik de verkeerde kamer had gekregen. Teleurgesteld, ik voel me opgelicht; ik heb voor de extra's betaald, maar heb ze niet gekregen!

6

Boris

Zakenreiziger
26 juli 2025

“De service op de website is niet actueel.”
  • De kamer was in orde.
  • Een uur gewacht op een luchthavenvervoer dat nooit is gekomen. In het hotel geïnformeerd naar de shuttle, maar deze hebben ze al een tijd niet meer. Waarom staat het nog steeds op de website? Het heeft me een uur van mijn leven gekost. Geen echt excuus of compensatie.

4

Ahmed

Gezin met kinderen
25 juli 2025

“Niet de moeite waard.”
  • Schoon
  • De airconditioning werkte niet en we werden van het kastje naar de muur gestuurd toen dit onder de aandacht werd gebracht.

9

Grant

Alleenreiziger
20 juli 2025

“Uitstekend”
  • Zeer schoon en opgeruimd, het personeel was zeer goed en toonde duidelijk trots op het hotel. Het personeel van de bar/restaurant was ook geweldig, ik had goede gesprekken met hen terwijl ik op mijn maaltijd wachtte.
  • Het is midden in de natuur!

8

Taker

Vriendengroep
19 juli 2025

“Zeer goed”
  • De verwarming was zeer goed en het bed was comfortabel.

8

Dawn

Jong stel
18 juli 2025

“Weekend in Amsterdam”
  • Nette comfortabele kamer. Stopcontacten nabij de spiegels. Goede douche. TV had Engelse zenders. Goede verlichting, eenvoudig te bedienen. Gelegen aan een drukke weg, namelijk het Nieuwe Meer Country Park.
  • Geen haken in de badkamer om kleding en handdoeken op te hangen.

9

Rhianna

Jong stel
17 juli 2025

“Prachtige rustige omgeving met gemakkelijke verbindingen naar de hoofdplaats. :)”
  • Rustige omgeving tegenover een prachtig park, comfortabele bedden en donkere gordijnen, waardoor ik zeer goed heb geslapen.
  • Geen hoofdlamp in de kamer, maar er was een grote lamp aanwezig.

8

Nargiz

Gezin met kinderen
16 juli 2025

“Zeer goed”
  • De kamers zijn schoon en ruim. De service is goed. De locatie is niet in het centrum, maar dicht bij de luchthaven. Dit was echter te verwachten aangezien het in de hotelbeschrijving staat vermeld. Er is een bus die rechtstreeks naar het centrum gaat en die 2,50 EUR voor volwassenen en 1 EUR voor kinderen kost. U kunt de tickets in de bus kopen.

4

Jiyeon

Gezin met kinderen
15 juli 2025

“Niet aanbevolen.”
  • Geen warm water in de douche / Koffiemachine is defect / Kan niet communiceren met het personeel / Kamersleutel werkt niet altijd /

4

Anne-marie

Jong stel
14 juli 2025

“We hadden tijdens ons hele verblijf vieze lakens. Er zaten bloedvlekken overal op en niemand heeft ze verwisseld. Op de eerste dag gingen we...”
  • niets
  • niet schoon slechte locatie vreselijke prijs-kwaliteitverhouding

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol). Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol).
Bij Hotels.nl kun je Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol), zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) ligt 4,7 km van het centrum van Schiphol.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) beschikt over een luchthaven shuttle. Neem contact op met het hotel voor verdere informatie.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) Heeft een eigen fitness ruimte.

Mercure Hotel Amsterdam Airport (Schiphol) heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability