8.0
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Le Méridien Hamburg

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Le Méridien Hamburg is een modern vijfsterrenhotel in het centrum van Hamburg, direct aan de oevers van het Alstermeer. De ligging is ideaal voor reizigers die de stad willen verkennen: het centraal station bevindt zich op korte afstand en belangrijke bezienswaardigheden zoals het stadhuis, de winkelstraat Mönckebergstraße en het beroemde park Planten un Blomen zijn eenvoudig te voet bereikbaar. Dankzij de centrale locatie zijn zowel het openbaar vervoer als de belangrijkste uitvalswegen goed toegankelijk, waardoor het hotel een praktische keuze is voor zowel toeristen als zakenreizigers. De ambiance van het hotel is eigentijds en stijlvol, met een internationale uitstraling die past bij de bruisende sfeer van Hamburg. Gasten ervaren hier een combinatie van stedelijke dynamiek en rustgevend uitzicht over het water, wat bijdraagt aan een ontspannen verblijf in het hart van de stad.

De kamers van Le Méridien Hamburg zijn ruim en comfortabel ingericht, met moderne faciliteiten zoals airconditioning, een flatscreen-tv, minibar en gratis wifi. Grote ramen zorgen voor veel daglicht en bieden uitzicht op het Alstermeer of de stad. De badkamers zijn voorzien van luxe details en bieden zowel een bad als een aparte douche. In het hotel vinden gasten diverse voorzieningen die bijdragen aan een aangenaam verblijf, waaronder een wellnesscentrum met zwembad, fitnessruimte en sauna. Voor zakelijke reizigers zijn er vergaderzalen en een businesscentrum beschikbaar. Daarnaast beschikt het hotel over roomservice, een conciërge en een parkeergarage, zodat gasten optimaal kunnen genieten van comfort en gemak tijdens hun verblijf.

De service in Le Méridien Hamburg staat bekend om haar gastvrijheid, met een 24-uurs receptie en behulpzaam personeel dat klaarstaat voor vragen en wensen. Het ontbijtbuffet biedt een ruime keuze aan internationale en lokale gerechten, geserveerd in een lichte en moderne ontbijtruimte. Voor lunch en diner kunnen gasten terecht in het hotelrestaurant, waar een internationale keuken wordt geserveerd in een stijlvolle setting. De bar biedt een ontspannen plek voor een drankje met uitzicht op het water. In de directe omgeving bevinden zich bovendien bekende restaurants zoals Cafe Paris en NIKKEI NINE, die variatie bieden voor liefhebbers van verschillende keukens. Het hotel onderscheidt zich door de combinatie van luxe, centrale ligging en uitzicht op het Alstermeer, waardoor het geschikt is voor zowel romantische uitjes als gezinsvakanties en zakelijke verblijven.



Faciliteiten in Le Méridien Hamburg

Eten en drinken
  • Bar
  • Restaurant
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Badslippers
  • Douche
  • Haardroger
  • Ligbad
  • Make-up spiegel
  • Toiletartikelen
  • Toiletbeugel
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Balkon of Terras
  • Broekenpers
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Terras
  • TV
Woon gedeelte
  • Eethoek
  • Strijkijzer
  • Verwarming
  • Waterkoker
Internet
  • Gratis Wifi
Parkeren
  • Openbaar Parkeren
  • Parkeerplaats
  • Valet parkeren
Diensten receptie
  • Express check-in/check-out
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Fitnessruimte
  • Sauna
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers

In de omgeving

8.0

Beoordeeld door: 3726 gasten.

10

Francis

Alleenreiziger
4 september 2025

“Het team, de service, het voedsel, de drankjes; alles is boven verwachting. Geweldige locatie nabij het centrum, spectaculaire uitzichten. Het beste.”
  • alles
  • niets

2

Jan

Alleenreiziger
4 september 2025

“Niet herhalen!”
  • Gelieve contact op te nemen met het hotel. Ik heb hen mijn uitgebreide feedback gegeven.

10

Hira

Groepsreizigers
31 augustus 2025

“Het hotel heeft onze verblijf werkelijk een ervaring gemaakt om te onthouden.”
  • We kwamen als een grote groep vrienden en familie naar het hotel ter voorbereiding op een bruiloft. We vonden het hotel, het personeel en de diensten absoluut uitzonderlijk en hebben dan ook geen aarzeling om het aan te bevelen. We zullen zeker naar een gelegenheid zoeken om in de toekomst weer in het hotel te verblijven! De Heritage bar en het restaurant op de bovenste verdieping zijn uitstekend, maar we willen vooral het personeel onderscheiden voor het maken van ons verblijf werkelijk geweldig.

8

Laura

Gezin met kinderen
29 augustus 2025

“Mooi, maar erg duur.”
  • Mooie faciliteiten en locatie. Het zwembad was mooi en schoon. Het bed had een uitstekende maat.
  • Ik denk niet dat ik dit hotel opnieuw zou boeken als ik niet een van de kamers met uitzicht op het meer had. Het uitzicht vanuit de kamers aan de achterkant is behoorlijk slepend en voelt niet gerechtvaardigd voor de prijs. Het is ook vermeldenswaard dat de prijzen in de bar en het restaurant erg hoog zijn.

10

Dr

Jong stel
28 augustus 2025

“Prachtig hotel, geweldige locatie, uitstekend restaurant met een geweldige chef en spa-faciliteiten.”
  • Prachtig hotel op een fantastische locatie - 150 m van het stadscentrum en 250 m van de haven. Het personeel is zeer deskundig en behulpzaam. Fantastisch restaurant - diner. Uitstekende SPA-faciliteiten.
  • De methodologie van de ontbijtdienst is noch selfservice, noch à la carte.

7

Keepyercool

Gezin met kinderen
28 augustus 2025

“Bevoorrechte locatie naast de Aussenalster, maar teleurgesteld door slecht onderhoud en ontwerp van de kamers.”
  • De netheid van de kamer en de huishoudelijke dienst waren uitstekend. De bedden waren comfortabel. Het onderhoudsteam was snel en efficiënt in het oplossen van alle problemen die in de kamer waren aangetroffen. De hotelvoorzieningen omvatten een klein maar niet te druk indoor zwembad, ideaal voor een snelle duik. De ligging van het hotel is ideaal voor een wandeling langs het Outer Alstermeer, maar het is ongeveer 12 minuten lopen naar het dichtstbijzijnde S-Bahn station bij HH HBF.
  • De kamers waren somber en met lage plafonds. Het ontwerp van zowel de kamer als de badkamer leek meer gericht op uiterlijk dan op comfort, bijvoorbeeld het bad ziet er mooi uit, maar is zeer moeilijk om in en uit te stappen; de douche ziet er mooi uit, maar zorgt ervoor dat de hele badkamer onder water komt te staan. In de slaapkamer zijn de bedden te laag en dicht bij de vloer, waardoor het voor oudere of stijf lichamelijke gasten moeilijk is om uit bed te komen, terwijl de verlichting te zwak is en het erg moeilijk maakt om in te pakken en uit te pakken. Verder hebben we ons eerste uur in de kamer besteed aan het vragen om problemen op te lossen: een doorgebrande lamp die vervangen moest worden; telefoons die niet functioneerden en vervangen moesten worden; een koelkast die niet werkte en vervangen moest worden. Later ontdekten we dat de kraan van de wastafel steeds loskwam, maar we hadden niet de moed om het onderhoudsteam WEER te bellen, dus hebben we het er maar mee leren leven en bleven we het zelf weer vastmaken. De voor de hand liggende opmerking over dit alles is de verrassing dat een hotel van deze standaard ons een kamer met zoveel problemen heeft gegeven; en de teleurstelling over het slechte ontwerp van de kamers en badkamers.

8

Vincent

Zakenreiziger
25 augustus 2025

“Goed, maar het personeel van de receptie is niet altijd alert.”
  • Locatie De manager van de Heritage bar, Murat, was uitzonderlijk.
  • De organisatie van de restaurantreserveringen is zeer chaotisch.

10

Gurinder

Jong stel
20 augustus 2025

“Mooi en schoon hotel.”
  • Het hotel was erg mooi en op loopafstand van het centrum en andere restaurants en bars. De hotelbar was uitstekend en de cocktails waren geweldig. Het barpersoneel was zeer vriendelijk en deskundig in het maken van cocktails.
  • De koffiebar opent om 10.30 uur - zou eerder open moeten zijn.

6

Fahad

Jong stel
20 augustus 2025

“Aangenaam”
  • Locatie
  • Internetservice

8

Uliana

Gezin met kinderen
20 augustus 2025

“Zeer goed”
  • + locatie + goed ontbijt
  • - De kamer was vuil, de schalen van de noten lagen op de vloer. - Een glas in de badkamer was gebroken. - De wastafel in de badkamer was verstopt. - Geen koffiezetapparaat in de kamer. - Over het algemeen was de kamer verouderd.

10

Daniel

Gezin met kinderen
10 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer professioneel, behulpzaam en vriendelijk personeel.

10

Mette

Gezin met kinderen
5 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Grote kamer!! (Stedelijke kamer) - perfect voor een gezin met 2 volwassenen, 1 tiener en 1 kind. Geweldig ontbijt met een prachtig uitzicht vanaf de 9e verdieping. Zeer schoon, mooi ingericht en ruim.

9

Antoni

Jong stel
29 juli 2025

“Grote en comfortabele kamers voor een redelijke prijs.”
  • Super grote kamers met zeer comfortabele bedden. Alle badkamers zijn ook erg mooi met grote douches. Zeer vriendelijk personeel en een prettige, rustige locatie.

6

Shmuel

Gezin met kinderen
29 juli 2025

“Aangenaam”
  • Alleen het uitzicht vanuit de kamer en de grootte ervan.
  • Slechte onderhoud. Het ontbijt was druk en we moesten meer dan 10 minuten wachten op een tafel. Het ontbijt bevat alleen hoogvet kazen en als geheel biedt het geen waar voor uw geld. Het hotel is ver verwijderd van het openbaar vervoer.

5

Estela

Alleenreiziger
28 juli 2025

“Geweldige locatie - Ik hoop dat het hotel terugkeert naar zijn vroegere glorie.”
  • - Locatie. Gemakkelijk bereikbaar vanaf het Centraal Station, bussen, dicht bij de Alster, uitstekende restaurants in de omgeving, supermarkt in de buurt. - Grote kamers, veel ruimte. - Echt een diervriendelijk hotel.
  • Ik heb door de jaren heen in Le Meridien verbleven. Ik zie de achteruitgang in het aanbod en het pand. - Op de tweede dag vroeg ik om water. Mij werd verteld dat de gratis waterfles alleen voor de eerste dag was, hoewel ik voor elke dag hetzelfde tarief betaal. - De televisie was defect en werd niet vervangen tijdens mijn verblijf van drie nachten :( - dit was op de dag van de finale van het Europees kampioenschap. - De kamer werd op de eerste dag niet schoongemaakt. Mij werd verteld dat ik expliciet daarvoor moest vragen. - Mooie espressomachines zijn vervangen door instant koffietheeën.

6

Dilmari

Jong stel
25 juli 2025

“Zeker, het kan beter.”
  • Het ontbijt was echt goed. De inrichting van het hotel is over het algemeen geweldig.
  • Het zwembad functioneerde niet door een kapot apparaat, en de internetverbinding was erg slecht. Er was een lange rij bij het inchecken.

4

Stephan

Gezin met kinderen
14 juli 2025

“Zelfs na Corona is er geen hotel dat aan verzoeken van deze omvang voldoet.”
  • Locatie van het hotel
  • Slechte service in de skybar, receptie en tijdens het ontbijt. Lange wachttijden bij de receptie en in de skybar. Slechte service en verkeerde bestellingen bij het ontbijt.

10

Solveig

Gezin met kinderen
12 juli 2025

“Een zeer gezinsvriendelijk hotel, met uitstekende service.”
  • De hotelkamer Junior suite was echt mooi en ruim, en de kinderen vonden het geweldig. De voorzieningen waren ook zeer prettig, evenals het restaurant en het dakterras.

9

Derek

Jong stel
11 juli 2025

“blij en zal mogelijk weer verblijven”
  • KAMER. LOCATIE, ETEN ALLES ZO GOED.
  • Enige kritiek is dat de kamerdeuren geen dempers of schokdempers hebben, waardoor ze zeer luid zijn wanneer ze worden dichtgegooid. In de ochtend, wanneer de gasten in en uit gaan en de schoonmakers de kamers betreden, is dit zeer goed te horen en heeft het ons elke ochtend wakker gemaakt.

9

Andrea

Jong stel
10 juli 2025

“Geweldige locatie direct aan het meer en op loopafstand van winkels en restaurants.”
  • zeer schoon en modern, geweldig uitzicht vanuit de bar
  • Ontbijt was erg duur.

10

Mark

Gezin met kinderen
7 juli 2025

“Geweldig!”
  • Geweldig ontvangen. Kamer was uitstekend. Ontbijt was echt goed. Er was een taart achtergelaten in de kamer voor mijn zoon in de middag. De bar op het dak is erg mooi.

9

Peter.s-1965

Zakenreiziger
4 juli 2025

“Goed hotel in het centrum van Hamburg.”
  • Wij bieden een warm welkom in het hotel met een vriendelijk personeel. De kamers zijn zeer ruim met een mooi badkamer. De dakenbar Heritage is iets wat u niet mag missen.
  • Het ontbijt is absurd duur, 38,-€ per persoon. U betaalt net zoveel voor het ontbijt als voor de lunch in het stadscentrum.

10

Amir

Zakenreiziger
4 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • Ik heb een geweldige verblijf gehad in dit hotel. De locatie was perfect, dichtbij alle belangrijkste bezienswaardigheden, maar toch in een rustige omgeving. Het personeel was ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam, altijd bereid om bij te staan met verzoeken. De kamer was schoon, ruim en goed uitgerust met alle voorzieningen die ik nodig had. Het bed was zeer comfortabel, wat zorgde voor een goede nachtrust. Ik heb ook genoten van het ontbijt, dat een geweldige verscheidenheid aan opties bood. Al met al had ik een fantastische ervaring en zou ik dit hotel zeker aan anderen aanbevelen.
  • Het enige nadeel was dat twee van de liften buiten gebruik waren, wat lange wachttijden veroorzaakte voor de lift die wel werkte.

6

Mahmoud

Zakenreiziger
2 juli 2025

“Absoluut niet aanbevolen, hoewel de locatie van het hotel aangenaam is.”
  • Goed hotel, goede locatie, zeer slecht personeel en zeer slechte communicatie.
  • De communicatiestijl van het personeel met klanten, hun acties en hun begrip van de gastronomie en de hotelbranche.

9

Michael

Jong stel
27 juni 2025

“Uitstekend”
  • Locatie. Ontbijtbuffet.
  • Kamernummer 239, de netheid was in orde, maar de indeling en het ontwerp waren niet gebruiksvriendelijk. De stopcontacten en de lichtschakelaars waren vervelend. Het stopcontact in de hoek achter de stoel werkte niet. Het aantal stopcontacten was over het algemeen te beperkt. Het bad zonder handdouche en de douchekop aan de voorkant van de douchecabine zonder deur zorgden voor een behoorlijke rommel. De waterafvoer zag er mooi uit, maar was te laag in de wastafel; hetzelfde gold voor het bad. (Ik heb het bad niet gebruikt.) De elektrische installatie bleef constant piepen "dicht" of ----0. Het was niet luid, maar toch hoorbaar.

9

Michael

Groepsreizigers
21 juni 2025

“Uitstekend”
  • Goed gelegen, prachtige faciliteiten
  • Niets

10

Fiona

Groepsreizigers
21 juni 2025

“Verwennerij en luxe, maar toch uitstekende waarde!”
  • Het Meridien heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het was vlekkeloos schoon met een zeer ruime kamer voor 2 personen en had veel kwaliteitsvolle toiletartikelen. Dagelijkse schoonmaak van de kamer. Het personeel was zeer beleefd, vriendelijk en gastvrij. De spa was perfect wanneer je wat rust en ontspanning nodig had. En bovenop dat kregen we een gratis boottocht en cocktail! Ten zeerste aanbevolen.
  • Ik zou moeite hebben om iets te vinden.

9

William

Jong stel
16 juni 2025

“Uitstekend”
  • Geweldig. Het enige minpunt was het uitzicht. We hadden uitzicht op een soort binnenplaats. Voor een premium kamer had ik een beter uitzicht verwacht. Desondanks hebben we enorm genoten van ons verblijf.
  • het is allemaal goed

8

Anonymous

Vriendengroep
14 juni 2025

“Het Meridian Hotel in Hamburg is een modern, luxueus hotel dat zich in het hart van de stad bevindt, met stijlvolle kamers en”
  • zeer schoon hotel met beleefd personeel
  • Ik ben het er niet mee eens dat het ontbijt de prijs van €39 waard is, maar ik waardeer dat u ervoor betaalt.

9

Dan

Jong stel
14 juni 2025

“Over het algemeen een geweldige ervaring. Enkele problemen, maar niets te ernstig.”
  • Alles was van topkwaliteit, met uitzondering van de technische problemen die we tegenkwamen. Ik zal in het gedeelte 'wat vond u niet leuk' van deze beoordeling iets meer in detail ingaan. Het personeel was uitzonderlijk vriendelijk.
  • Het incheckproces was omslachtig. De Marriott digitale sleutel werkte op zijn best onbetrouwbaar en ik moest meerdere keren naar de receptie om mijn ID te 'verifiëren', wat vrij vervelend was. We hebben een gratis upgrade gewonnen en kregen te horen dat de kamer om 15:00 uur klaar zou zijn - om 15:00 uur was de upgrade echter nog niet in het systeem en uiteindelijk kregen we een kamer op de tweede verdieping met beperkt uitzicht. We hebben het ontbijt met de kaart betaald, maar het hotel heeft het ontbijt toch op onze kamer in rekening gebracht - controleer daarom uw rekening VOORDAT u uitcheckt.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Le Méridien Hamburg zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Le Méridien Hamburg via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Le Méridien Hamburg. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Le Méridien Hamburg.
Bij Hotels.nl kun je Le Méridien Hamburg reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Le Méridien Hamburg, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Le Méridien Hamburg ligt 1,0 km van het centrum van Hamburg.

Le Méridien Hamburg heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Le Méridien Hamburg heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Le Méridien Hamburg Heeft een eigen fitness ruimte.

Le Méridien Hamburg staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

Le Méridien Hamburg heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability