8.8
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

art'otel amsterdam, Powered by Radisson Hotels

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


art'otel amsterdam, Powered by Radisson Hotels, onderscheidt zich door zijn artistieke en moderne inrichting, gelegen in het hart van Amsterdam aan Prins Hendrikkade 33. De kamers zijn voorzien van unieke kunstwerken van Atelier Van Lieshout, wat bijdraagt aan een stijlvolle en eigentijdse sfeer. De faciliteiten in de kamers omvatten mood lighting, een flatscreen-tv, een regendouche, en premium gastartikelen van Elemis. Gasten kunnen genieten van extra comfort met een illy espressomachine, een mini koelkast, luxueuze badjassen en slippers, wat hun verblijf nog aangenamer maakt.

De eetervaring in art'otel amsterdam is net zo indrukwekkend als de accommodatie zelf. Bezoekers kunnen de dag starten met een uitgebreid klassiek ontbijtbuffet. Bij restaurant ARCA worden moderne Portugese gerechten geserveerd, vergezeld van unieke Aziatische invloeden. Het aanbod van indrukwekkende cocktails en het levendige nachtleven in het weekend maken van ARCA een aantrekkelijke bestemming voor zowel hotelgasten als lokale inwoners. De eetgelegenheid biedt bovendien speciale dieetmenu's op aanvraag, zodat aan verschillende dieetwensen voldaan kan worden.

De locatie van het hotel is ideaal voor diegenen die Amsterdam willen verkennen, direct tegenover het Centraal Station. Hierdoor zijn de belangrijkste bezienswaardigheden en culturele hoogtepunten van de stad eenvoudig te bereiken. Op loopafstand bevinden zich onder andere de beroemde grachten, het Anne Frank Huis, de Jordaan, de Negen Straatjes, de Dam en het Rijksmuseum. Het hotel biedt een breed scala aan faciliteiten, waaronder gratis WiFi, een fitnesscentrum, een binnenzwembad, en diverse diensten voor zakelijke reizigers, zoals vergader- en banketfaciliteiten. Dit maakt art'otel amsterdam een uitstekende keuze voor zowel toeristen als zakelijke gasten.



Faciliteiten in art'otel amsterdam, Powered by Radisson Hotels

Eten en drinken
  • Bar
  • Dieetwensen op aanvraag
  • Restaurant
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Badslippers
  • Douche
  • Haardroger
  • Toiletartikelen
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Minibar (exclusief)
  • Radio
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • TV
Woon gedeelte
  • Kabeltelevisie
  • Strijkijzer
  • Verwarming
  • Waterkoker
Internet
  • Gratis Wifi
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • Express check-in/check-out
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Binnenzwembad
  • Fitnessruimte
  • Kapper/schoonheidssalon
  • Sauna
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers
Roken
  • Rokersruimte

In de omgeving

Parkeergarage
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 145m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 350m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 438m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 444m
  • A'DAM Parking 807m
  • IJdock 813m
  • A'DAM Parking 844m
  • Waterlooplein 1.1 km
Restaurant
  • Haarlemsch Koffiehuis 22m
  • 5&33 27m
  • San Thomas 46m
  • San Tommaso 50m
  • Flame Steakhouse 60m
  • Istanbul 64m
  • Globe Kitchen 67m
  • Wyers 80m
Museum
  • Venustempel Sexmuseum 121m
  • Leger des Heilsmuseum 286m
  • Body Worlds 360m
  • Multatuli Museum 413m
  • Amsterdam Exchange Experience 421m
  • Erotisch Museum 439m
  • Red Light Secrets 463m
  • Nieuwe Kerk 560m
Toeristische attractie
  • Canal Cruise 112m
  • Stromma 132m
  • Stromma Hop on Hop off 141m
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 142m
  • Stromma Open Boat Tours 154m
  • Rederij Kooij 160m
  • Stromma NL 162m
  • Stromma NL 171m
Treinstation
  • Centraal Station 256m
  • Amsterdam Centraal 267m
  • Centraal Station 303m
  • Nieuwmarkt 749m
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Noorderpark 1.9 km
  • De Pijp 2.7 km
  • Wibautstraat 2.8 km

8.8

Beoordeeld door: 2476 gasten.

10

Kate

Jong stel
31 mei 2025

“Ik zou de management aanbevelen als u een probleem heeft, de locatie is ideaal en ik kijk ernaar uit om terug te keren.”
  • beste locatie, comfortabel bed
  • het barpersoneel

8

David

Jong stel
30 mei 2025

“Zeer goed”
  • Locatie. Kunstwerken. Vriendelijk personeel.
  • Het ontbijt was onder het gemiddelde en te duur.

9

Kathy

Alleenreiziger
27 mei 2025

“Goede locatie”
  • Het personeel was altijd aangenaam en bereid om te helpen.
  • Voor de gevraagde prijs was het niet vergelijkbaar met de verwachte sfeer.

10

Roger

Jong stel
27 mei 2025

“Uiterst behulpzaam en vriendelijk personeel.”
  • Het personeel van het hotel was uiterst behulpzaam en vriendelijk. Of we nu vroeg in de ochtend vertrokken of 's avonds terugkwamen, er was altijd een vrolijke begroeting. De receptie was proactief in het aanbieden van hulp bij het boeken van een taxi naar de luchthaven.
  • De liften hadden een iets donkere kleur.

10

Mary

Vriendengroep
26 mei 2025

“Uitstekend verblijf ondanks problemen met het ontbijt.”
  • Centraal gelegen. Zeer behulpzaam personeel.
  • Het ontbijt voldeed niet aan de verwachtingen van een dergelijk prachtig hotel, aangezien er geen cafeïnevrije koffie beschikbaar was. Ik moest naar het café naast de deur om koffie te halen.

10

Ann

Jong stel
26 mei 2025

“Prachtig hotel, geweldig personeel. Perfecte locatie.”
  • Ik was teleurgesteld over de hoogte van de ramen en het ontbreken van toegang tot een balkon in onze kamer met uitzicht op het kanaal. De kamer leek niet op wat ik dacht te hebben geboekt (met een balkon). Ik belde de receptie en de vriendelijke jonge receptioniste heeft ons meteen verplaatst naar een kamer met deuren die uitkwamen op het kanaal en een balkon. Het was perfect voor onze jubileumviering. Zoals gepland.. Dank u. Niets was een probleem voor het personeel, en de sprankelende wijn bij aankomst was een mooie toevoeging.
  • Het draadgaas aan de voorkant van het gebouw.

10

Sharszany

Gezin met kinderen
21 mei 2025

“Uitzonderlijk dank aan Denisa en het team voor de gastvrijheid.”
  • Uitstekende gastvrijheid van het personeel, met name van Denisa, die altijd ver boven verwachting gaat om ons gedurende ons verblijf van 9 tot 13 mei te ondersteunen, vooral omdat mijn moeder in een rolstoel zit.
  • De 10 treden van de trap helpen niet veel voor mensen met een handicap, hoewel de rest van het hotel dat wel doet. Het is wat ongemakkelijk voor mijn moeder in een rolstoel.

9

Haider

Alleenreiziger
21 mei 2025

“Zeer goede plek en uitstekende keuze.”
  • Alles geweldig.
  • Huishoudelijke diensten

7

Jeffrey

Jong stel
19 mei 2025

“Vreemd en teleurstellend”
  • Locatie fantastisch
  • Voelde claustrofobisch aan, alles was veel te donker en het leek alsof er geen lucht was tijdens het douchen, glas van vloer tot plafond. De pop-up winkel had donderslagen muziek, niet onze stijl. Bij de receptie werden we begroet door een heer in zijn ondergoed, geen aangenaam gezicht.

8

Ann

Jong stel
18 mei 2025

“Dame aan de receptie zeer professioneel.”
  • Comfortabel bed en centrale locatie. Rustig. Tevens een uitstekend restaurant ter plaatse.
  • Arty vibe is niet ieders smaak, denk ik!

8

Pablo

Groepsreizigers
17 mei 2025

“Een goede keuze voor een stadsuitstap.”
  • Het personeel en de locatie waren beide uitstekend. Zeer schoon hotel met een mooie inrichting en indeling. Het zwembad in de ochtend is een prettige manier om de dag te beginnen.
  • De prijs is te hoog voor dit hotel in vergelijking met vergelijkbare/lichtere hotels in steden in dat gedeelte van Europa. Wanneer ik terug ben in Amsterdam, zal ik wat meer rondkijken naar een hotel met betere waarde.

9

Mireille

Vriendengroep
17 mei 2025

“Geweldige ontvangst en service! Vriendelijk personeel dat net dat beetje extra doet! Bravo!”
  • Prachtig interieur, kunst en sfeer.
  • De douche was niet zo modern als de rest van de kamer. Om de sauna, fitnessruimte of het zwembad te bereiken, moet u de lobby en het restaurant doorkruisen.

7

Andrew

Jong stel
16 mei 2025

“Vriendelijke receptiemedewerkers, schoon maar wellicht hier en daar een beetje verouderd voor de prijs.”
  • "2 minuten lopen van het station en slechts enkele minuten van de felle lichten, dus ideaal als u met de trein arriveert. Het personeel van de receptie is zeer vriendelijk en de incheckprocedure is snel en eenvoudig. We hebben op de eerste ochtend van de drie ontbeten, maar het personeel van de ontbijtruimte was niet zo vriendelijk, om iets te zeggen, en het eten leek een lange tijd onder een warmtelamp te hebben gelegen. Er is veel betere gelegenheid in de buurt als u de felle lichten van het plein vermijdt; wij hebben ervoor gekozen om de andere dagen buiten de deur te eten."
  • Voor de prijs van £1100 voor 3 nachten voelde het hotel een beetje verouderd aan. Hoewel het schoon was, zijn er elementen die betere tijden hebben gekend, zoals een gekraakt en gespleten incheckbalie en vloeren in de slaapkamers die vochtig zijn geweest en beginnen te zwellen bij de voegen. Er zijn beschadigingen en schilfers die je niet zou verwachten voor deze prijs en de 4-sterrenclassificatie. Het is een "kunsthotel", een thema dat door het hele hotel heenloopt. De kamers en gangen zijn donker, wat wellicht een voordeel is omdat het enkele van de ruwe randjes een beetje verbergt.

8

Michael

Gezin met kinderen
16 mei 2025

“Zeer vriendelijk personeel.”
  • Het personeel is fantastisch.
  • Locatie

8

Ramzi

Jong stel
14 mei 2025

“Goed”
  • De locatie
  • Het was tijdens ons verblijf overvraagd in prijs.

10

Kamelia

Jong stel
9 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was geweldig, de locatie, het personeel, het hotel, de faciliteiten, enzovoort. Ook uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Zeer aan te raden!!!
  • De bouwwerkzaamheden die gaande waren in de straat. Echter, het heeft ons verblijf niet verpest.

10

Asli

Zakenreiziger
7 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alles was perfect. Locatie, kamer, ontbijt, service, de mensen zijn echt vriendelijk.
  • Niets

10

Shahin

Zakenreiziger
7 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige locatie, uiterst vriendelijk personeel, toegankelijke voorzieningen.

10

Kelly

Gezin met kinderen
5 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Spa, locatie, kunst, aandacht voor detail in interieurdecoratie/design, uitstekende gastvrijheid van de conciërge en het front office team, zeer tegemoetkomend, vooral voor mijn dochter die tijdens ons verblijf 18 jaar werd.
  • U dient door de lobby en het eetgebied te lopen om bij het zwembad, de sauna, de fitnessruimte en eventuele geboekte spa-behandelingen te komen.

9

Jeel

Gezin met kinderen
4 mei 2025

“Heerlijke verblijf, dank u.”
  • . Levendig en vriendelijk personeel vol energie, bereid om advies en assistentie te bieden en reageerde snel op mijn vragen en verzoeken voorafgaand aan mijn aankomst. . De locatie is uitstekend, voor het centraal station en om de hoek van het Damrak, wat perfect was voor mijn korte verblijf van 4 dagen medio mei. . Ik hou van de geur die ze gebruiken bij de receptie, die een gevoel van frisheid en netheid geeft. . Ik heb een tweepersoonskamer met uitzicht op de atrium geboekt voor een rustige omgeving. Het was ruim, met een mooie moderne inrichting, comfortabele matrassen en kussens en beddengoed van goede kwaliteit, een nette badkamer met een sterke föhn. . Het ontbijt was in orde en acceptabel.
  • . Ik hoop dat het hotel ten minste één Arabisch televisiekanaal toevoegt, zoals Al-Jazeera Arabisch nieuwskanaal of BBC Arabisch nieuwskanaal, vooral aangezien ik het hele jaar door veel Arabische toeristen uit verschillende Arabische landen als gasten in het hotel heb gezien. . U dient de receptie te informeren als u uw beddengoed wilt laten vervangen. . Hoge prijs, en het zou netter kunnen zijn, vooral nadat gasten na hun verblijf zijn uitgecheckt. De huishoudelijke dienst moet op alles in de kamer letten, van boven naar beneden en in de verborgen hoeken. Bijvoorbeeld, de nachtkastjes waren plakkerig aan de zijde van het bed toen ik de kamer betrad. Volledige schoonmaak en hygiëne is een basisvereiste voor de huishoudelijke dienst van het hotel na elk verblijf van een gast.

9

Phil

Zakenreiziger
4 mei 2025

“Geweldig hotel dicht bij het station en het stadscentrum.”
  • Geweldige locatie, op slechts een paar minuten van het treinstation. Zeer warme ontvangst door het efficiënte receptieteam. De kamers waren ruim, stil en echt comfortabel.
  • Niks

10

Emil

Zakenreiziger
4 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Zeer vriendelijk personeel, zeer servicegericht. Bij aankomst werd ik verwelkomd met champagne, wat altijd prettig is.

10

Ryan

Jong stel
3 mei 2025

“Beste hotel in Amsterdam voor ons elke keer.”
  • Beste locatie en uitstekende toegang tot alles. U bent dicht bij de dokken, er is fietsparkeren aan de overkant van de straat, op 15 minuten loopafstand van het 9-straatengebied, met een overvloed aan eetgelegenheden. Het is zonder twijfel de beste locatie voor hotels die niet aan de grachten liggen.
  • De kamers zijn ruim en beschikken over enorme kingsize bedden met goede matrassen die medium-hard zijn. U kunt de airconditioning instellen op een temperatuur van maar liefst 16 graden Celsius, wat erg koud is, en deze de hele dag en nacht laten draaien als u dat wilt. De badkamer is groot en heeft voldoende aanrechtruimte en mooie douches. Voor de prijs is het eigenlijk niet veel beter te vinden.

7

Louise

Jong stel
2 mei 2025

“Locatie uitstekend. Erg artistieke sfeer en thema, en daarom niet voor ieders smaak.”
  • De locatie was geweldig en het personeel was zeer vriendelijk. De kamer was ruim.
  • Vanwege de artistieke aard van het hotel volgen de kamers en het hotel een thema van minimalistische, klinische inrichting, wat sommige mensen geweldig zullen vinden; ik had dit echter niet zo sterk op de foto's opgemerkt. De bar en de benedenruimtes hebben ook een zeer artistieke en iets kille uitstraling. De kamer was stoffig. Er werd gevraagd om in te stemmen met een ecologisch preservatieprogramma waarbij de bedlinnen en handdoeken elke drie dagen worden gewassen, maar het was niet duidelijk dat dit betekende dat er helemaal geen kamer schoonmaak plaatsvond, behalve op de derde dag wanneer handdoeken en bedlinnen bijvoorbeeld werden vervangen voor algemene schoonmaak van de ruimtes.

7

Sahar

Jong stel
30 april 2025

“Leuk”
  • Het personeel was vriendelijk en de locatie
  • Dagelijkse schoonmaak van de kamer ontbrak.

9

Maria

Jong stel
30 april 2025

“Uitstekend”
  • Locatie, locatie, locatie. Hoewel het in het midden van de actie lag, waren de kamers zeer rustig. Je kon slapen zonder enige afleiding.
  • De kamer zou schoner kunnen zijn. Neem een paar extra minuten om de details schoon te maken die de meeste bezoekers tevreden stellen.

10

M.

Groepsreizigers
28 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Ontbijt is goed, maar zeer duur.
  • Het is moeilijk om zich op te maken. Er was niet genoeg licht.

9

Parkes

Alleenreiziger
27 april 2025

“Prachtig hotel”
  • Geweldig ontbijt en locatie.
  • Niets

7

Anonymous

Gezin met kinderen
27 april 2025

“Een herkansing waard”
  • Op loopafstand van het Centraal Station.
  • N.v.t.

10

Adonia

Zakenreiziger
26 april 2025

“prachtig hotel met fantastisch personeel”
  • Het personeel was WONDERFUL - ontzettend vriendelijk en charmant. De locatie is echt centraal en de faciliteiten zijn allemaal uitstekend.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.