Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Hotel Doria is een 3-sterren hotel gelegen in het hart van Amsterdam, aan de Damstraat 3, met een strategische ligging op korte loopafstand van de Dam en het Koninklijk Paleis. Dankzij de nabijheid van het Centraal Station, op slechts 10 minuten wandelen, biedt het hotel gemakkelijke toegang tot populaire bezienswaardigheden en het openbaar vervoer, wat ideaal is voor zowel zakelijke als toeristische reizigers. De centrale ligging van het hotel maakt het een aantrekkelijke keuze voor gasten die de stad willen verkennen.

De accommodatie biedt comfortabele kamers, elk voorzien van een televisie, een eigen badkamer met bad of douche en gratis Wi-Fi in alle ruimtes. Hotel Doria heeft 2921 beoordelingen met een gemiddelde score van 6,9, wat een betrouwbare indicatie geeft van de ervaringen van eerdere gasten. Het hotel biedt geen parkeergelegenheid, maar gasten kunnen genieten van een breed scala aan faciliteiten zoals een 24-uurs receptie, airconditioning, en een conciërgeservice om hun verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Huisdieren zijn niet toegestaan, en er zijn voorzieningen voor kinderen, waaronder gratis verblijven voor kinderen tot en met 2 jaar oud wanneer gebruik wordt gemaakt van beschikbare kinderbedjes of bestaande bedden.

Op culinair gebied staat Hotel Doria ook zijn mannetje met het Ristorante Doria, dat klassiek Italiaanse gerechten en steak diners serveert, waarin gasten elke dag kunnen genieten van een stevig ontbijt. Voor grotere groepen die meer dan vijf kamers boeken, gelden er aangepaste voorwaarden en extra toeslagen. Ondanks het ontbreken van parkeergelegenheid, solide internetfaciliteiten, uitgebreide beveiligingsmaatregelen en een strak rookvrij beleid, maakt Hotel Doria een uitstekende optie voor een verblijf in de bruisende stad Amsterdam.



Faciliteiten in Hotel Doria

Eten en drinken
  • Restaurant
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Ligbad
  • WC
Slaapkamer
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Telefoon
  • TV
Woon gedeelte
  • Kabeltelevisie
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
Algemeen
  • Lift

In de omgeving

Parkeergarage
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 170m
  • Gouden bocht 723m
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 734m
  • Waterlooplein 757m
  • The Bank 762m
  • Muziektheater (Opera house) 787m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 947m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 964m
Restaurant
  • CAU 13m
  • La Stego 19m
  • The Mexican 19m
  • Dragon City 31m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 42m
  • Amsterdam 42m
  • The White Room by Jacob Jan Boerma 51m
  • Mas y Mas 53m
Museum
  • Ripley's Believe It or Not 57m
  • Hash Marihuana & Hemp Museum 184m
  • Hemp Gallery 195m
  • Amsterdam Exchange Experience 202m
  • Nieuwe Kerk 249m
  • Body Worlds 261m
  • Red Light Secrets 338m
  • Amsterdam Museum 350m
Toeristische attractie
  • Spinhuispoort 248m
  • The red lights street 255m
  • Walenpoortje 260m
  • The Amsterdam Dungeon 291m
  • Oost-Indisch Huis 291m
  • Nieuwzijds Kapel 299m
  • Huis aan 3 grachten 337m
  • Gasthuispoort 352m
Treinstation
  • Nieuwmarkt 455m
  • Centraal Station 712m
  • Amsterdam Centraal 833m
  • Centraal Station 873m
  • Vijzelgracht 1.3 km
  • De Pijp 2.1 km
  • Wibautstraat 2.3 km
  • Noorderpark 2.5 km

6.9

Beoordeeld door: 3133 gasten.

8

Barbara

Groepsreizigers
1 augustus 2025

“Geweldige ervaring, ik zou opnieuw verblijf.”
  • De locatie was uitstekend.
  • De airconditioning lekte gedurende de nacht en doorweekte een van de bedden. De badkamer kan modernisering gebruiken, maar al met al was het een korte vakantie die aan onze behoeften voldeed.

4

Cory

Groepsreizigers
31 juli 2025

“Oké, maar ik had voor de prijs meer verwacht.”
  • De locatie is goed en het personeel was in orde. De kamer was schoon. Fijne producten. Geweldige douche.
  • Er zijn geen gordijnen, er is geen lift naar onze verdieping, de lift tot halverwege het hotel is eng, lijkt onveilig en er ontbreken panelen aan de wanden. Daarnaast zijn de vloeren krakend. Ook drong het personeel aan op een 'borg' van 100 euro bij aankomst, terwijl de hotelkamer gebroken voorzieningen had en de borg hier niet echt voor gerechtvaardigd was. Het is een basic hotel en het interieur is niet aangenaam na het ontvangstgebied. Voor de prijs zou men iets meer verwachten.

5

Timothy

Alleenreiziger
31 juli 2025

“Geweldige locatie, maar teleurstellende kamers.”
  • Geweldige locatie, ontbijt inbegrepen.
  • De kamers zijn extreem klein en donker. Zelfs bij het openen van de gordijnen was er geen natuurlijk licht in de kamer. Er werd bouwwerkzaamheden uitgevoerd op de verdieping waar we verbleven, waardoor we elke ochtend vroeg werden wakker gemaakt door bouwvakkers met boren en hamers. Die verdieping had gesloten moeten zijn, of gasten hadden naar een andere verdieping verplaatst moeten worden. 500 euro voor 4 nachten plus bij aankomst moet je een borg van 100 euro betalen plus 12 euro toeristenbelasting. Gegeven de grootte van de kamers, vind ik dit extreem overpriced. De enige goede dingen zijn het ontbijt en de locatie.

7

Paige

Alleenreiziger
31 juli 2025

“Goed en eenvoudig.”
  • Locatie was essentieel. Het was super schoon en gezellig voor één persoon.
  • Het was prima. Een goed basis kamer in het hart van Amsterdam.

8

Despina

Alleenreiziger
29 juli 2025

“Over het algemeen was het een goed hotel met een perfecte locatie ten opzichte van alles, zoals musea en koffiebarretjes.”
  • Mijn echtgenoot heeft daar verbleven en de recensie is van hem. De locatie was absoluut perfect. Het ontbijt is net iets boven gemiddeld. Direct naast de Dam, maar niet in het drukke gedeelte. De Dam is 3 minuten verwijderd. Centraal Amsterdam is ongeveer 10-12 minuten lopen.
  • De toegangsdeur beneden kan worden geopend met een kaartlezer. Ik kwam op een avond erg laat terug en er was niemand om de deur te openen. Na herhaaldelijk kloppen en het bellen van de bel, kwam een slaperige medewerker de restaurantdeur openen in plaats van de hoofdingang van het hotel.

6

Schalk

Groepsreizigers
27 juli 2025

“Was vrij tevreden, maar iets duurder in vergelijking met andere hotels waar we verbleven tijdens onze reis.”
  • De locatie is goed, gemakkelijk toegankelijk. De kamer is een beetje klein en het ontbijt is redelijk.
  • Er had een haardroger op de kamer kunnen zijn. De kamer was niet goed schoon. Ik zag enkele vieze vlekken op de muur.

9

Jason

Alleenreiziger
27 juli 2025

“Zeer comfortabel om te verblijven.”
  • Locatie perfect. Dicht bij alles.

8

Javier

Jong stel
22 juli 2025

“Als u een krap budget heeft en het niet erg vindt om een kamer te delen met twee of meer personen, kan dit een goede optie zijn.”
  • goede locatie
  • De prijs voor een nacht was zeer duur in verhouding tot de waarde; de kamer was erg krap en de stopcontacten waren op één enkele plek geplaatst. Bovendien is mijn laptop beschadigd geraakt toen ik deze aansloot vanwege een onbetrouwbare elektriciteitsstroom.

10

Huseyin

Alleenreiziger
20 juli 2025

“Uitstekend”
  • Locatie, personeel, ontbijt en prijs-kwaliteitverhouding waren geweldig!
  • De kamer was erg klein en het verwarmingssysteem werkte niet. Er was een kleine externe verwarming, maar deze was nauwelijks voldoende.

8

Erica

Vriendengroep
20 juli 2025

“Zeer goed”
  • Locatie
  • De kamer zou iets groter kunnen zijn.

10

Laura

Jong stel
20 juli 2025

“Geweldige prijs-kwaliteitverhouding, perfecte locatie. Schoon en vriendelijk personeel!”
  • Geweldige locatie, schoon, vriendelijk personeel.

3

Carol

Jong stel
19 juli 2025

“Slecht”
  • Het receptiepersoneel was vriendelijk.
  • Wij arriveerden laat op een avond en werden begroet door een zeer vriendelijke man. Rookverbodsborden waren overal in het hotel te zien, maar de geur van rook en wiet was onmogelijk te negeren. Toen we in de kamer kwamen, was deze niet erg schoon en kwam deze niet overeen met de foto. We konden de kluis niet openen en moesten naar de receptie bellen voor assistentie, maar de telefoon was defect. Vervolgens ging ik een extra kussen halen uit een stoffige kast. Ik was geschokt toen ik het kussen eruit haalde en sigarettenbrandwonden en vuile make-upvlekken zag. Ik moest naar de receptie gaan om om meer kussens te vragen. De vriendelijke man bracht deze naar onze kamer. We vonden ook een sok die niet van ons was onder het bed. Het is duidelijk dat de schoonmakers de vloer niet hadden gewassen of schoongemaakt. We hebben de eerste avond thee gedronken, maar de kopjes, theezakjes en melk waren niet aangevuld. Het heeft weinig zin om de voorzieningen voor het zetten van thee/koffie aanwezig te hebben als er niets meer is om te maken. De douche was oud en liep vrij snel vol water. Het ontbijt was minimaal aanwezig en het ontbijtpersoneel was helemaal niet vriendelijk. Een medewerker duwde ons zonder enige verontschuldiging voorbij. Ik heb meer dan 800€ voor deze kamer betaald en ben echt heel erg teleurgesteld. Ik heb dit vanmorgen aan de vriendelijke receptionist gemeld, maar ik kreeg alleen maar terug: "sorry, ik zal het aan de onderhoudsdienst doorgeven."

8

Marie

Groepsreizigers
19 juli 2025

“Verrukkelijk verblijf, met vriendelijk en behulpzaam personeel.”
  • Zeer centrale locatie, dichtbij het plein, waardoor het gemakkelijk is om overal te komen, aan een drukke straat met cafés, restaurants en winkels, wat veel keuze biedt. Vriendelijke bakkerij tegenover het hotel voor verse taarten en koffie.
  • Er was een lift naar de vierde verdieping, maar je moest de trap naar de vijfde verdieping nemen. Dit stoorde ons niet, maar als iemand mobiliteitsproblemen heeft, moet hij of zij ervoor zorgen dat het hotel hiervan op de hoogte is, zodat men niet op de bovenste verdieping wordt geplaatst.

3

Yousef

Jong stel
19 juli 2025

“goede locatie in het hart van Amsterdam, maar verbetering is nodig”
  • De locatie van het hotel is uitstekend, in het hart van Amsterdam, op enkele stappen van de Dam. Het personeel was zeer vriendelijk.
  • De kamer was erg klein en niet schoon. Bij het inchecken vroegen ze om 100 €. Dit stond niet vermeld in het beleid vóór de boeking. Het toilet was klein en had geen schoonmaakfaciliteiten.

5

Jeffrey

Gezin met kinderen
16 juli 2025

“Ik zou dit hotel niet kiezen als ik terugkeerde naar Amsterdam.”
  • Dit hotel was zeer handig voor het centraal station.
  • Het was erg verouderd en hoewel het niet per se vuil was, leek het erop dat er een grondigere schoonmaak nodig was.

7

Bryan

Vriendengroep
14 juli 2025

“Goed”
  • Gevraagd om een uurtje later uit te checken en ze vroegen 40 euro. Wauw!

7

Catherine

Vriendengroep
13 juli 2025

“Goed”
  • De locatie was geweldig, net naast de Dam, al het personeel was charmant en vriendelijk. Het lijkt erop dat het hotel slechts gedeeltelijk is gerenoveerd. Het is jammer dat we niet een betere kamer hadden voor drie dames, maar we hebben genoten van ons verblijf.
  • De kamer was erg klein voor een driekamer en zeer benauwd. We verbleven in een kamer aan de voorkant, die erg luidruchtig was, waardoor we het raam dicht moesten houden. Er was geen airconditioner, alleen een ventilator. Misschien had het acceptabeler geweest als het weer niet zo heet was geweest. De douche was oud en er was een behoorlijke stap om eruit te komen.

8

Danielle

Jong stel
11 juli 2025

“absoluut geweldig, kan niet wachten om terug te keren.”
  • Het hotel is zeer centraal gelegen. Een prachtig, comfortabel en schoon hotel. Het ontbijt was inbegrepen bij ons verblijf en we hebben er elke ochtend van genoten. Het personeel was ook vriendelijk. We zullen zeker terugkeren om hier te verblijven tijdens mijn volgende reis naar Amsterdam.
  • Het enige wat ik niet prettig vond, was dat de verwarming een tijdje was uitgeschakeld. Toen ik ging douchen, kon dat niet omdat er geen warm water was vanwege de uitgeschakelde verwarming.

9

Robert

Groepsreizigers
11 juli 2025

“Het was goed.”
  • De locatie was fantastisch. We waren in het centrum van de stad en hebben bijna overal naartoe gelopen. We ontdekten de busdienst, wat geweldig is (één prijs voor de hele dag).
  • Het was zwaar om onze bagage naar de eerste verdieping te dragen om in te checken. We zijn allemaal (3) in de 70, maar hebben alles naar boven gesleept. Onze badkamer had een lekkage in het plafond die op de achterkant van de wc lekte. Je spoelt de wc door je hand over de bovenkant van de tank te bewegen en daar was de lekkage. Dus de wc spoelde de hele nacht door. We hebben de eerste nacht niet goed geslapen. We vroegen om een korting voor de eerste nacht, maar kregen deze niet.

9

Katherine

Jong stel
10 juli 2025

“Uitstekende uitvalsbasis om Amsterdam te verkennen.”
  • perfecte locatie, geweldig ontbijt
  • De kussens waren erg hoog.

5

Woeser

Gezin met kinderen
8 juli 2025

“goed”
  • Het was een vriendelijke service en de mensen omheen waren aangenaam.
  • De kamers waren klein, er was geen airconditioning, er was slechts één kleine ventilator en dat vond ik niet prettig. Het was erg warm in de kamer, we konden er zelfs niet in blijven. Met een baby was het erg moeilijk in het warme weer. Behalve dit was alles goed.

8

Patrick

Vriendengroep
30 juni 2025

“Leuk klein hotel!”
  • Zo centraal als je maar kunt zijn in Amsterdam en zeer goedkoop om te verblijven. Het aangrenzende restaurant waar het ontbijt wordt geserveerd is prettig - hoewel we het ontbijt gemist hebben. Vriendelijk personeel.
  • Kamers zijn erg warm, maar er wordt airconditioning geïnstalleerd. De lift zou voorzien moeten worden van instructies; we zijn ons niet zeker of dit de standaardlift in Nederland is, maar het is verwarrend voor ons, het is geen Britse standaard lift. De pizza was niet lekker, verkocht in de aangrenzende pizzeria. Opmerking: Er is een borg van €100 vereist bij het verblijf om schade aan de kamers te voorkomen, waar we pas bij aankomst van op de hoogte waren.

3

Neta

Alleenreiziger
29 juni 2025

“Slecht”
  • De kamer was zo klein!

7

Derek

Alleenreiziger
28 juni 2025

“Goede locatie, goede prijs-kwaliteitverhouding voor mij, maar vond het ontbreken van een raam misleidend.”
  • Uitstekende locatie, dicht bij alles. Ook Engelse zenders op de kamer, wat een aangename bijkomstigheid was.
  • Het voelde alsof ik geen raam had, ik boek nooit kamers zonder raam. De eenpersoonskamer die ik boekte, vermeldde dat deze uitzicht had, maar het raam was ongeveer 7,5 cm breed, achter de tv en keek uit op een steegje, waardoor ik de lucht niet kon zien. Ik kon zelfs niet vertellen of het buiten regende. Deze kamer zou eigenlijk als een kamer zonder raam moeten worden beschouwd.

10

Samvel

Gezin met kinderen
25 juni 2025

“Uitstekend hotel”
  • Het was een geweldige locatie en het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.
  • Alles was geweldig.

4

Nezih

Alleenreiziger
25 juni 2025

“Teleurstellend”
  • Locatie.
  • De kamer is erg klein en er is geen lift naar de vijfde verdieping.

7

Surachman

Alleenreiziger
25 juni 2025

“Ik heb genoten van mijn verblijf en de locatie is de beste.”
  • Ik verbleef in een eenpersoonskamer en deze was klein met zeer basisvoorzieningen. De rosse buurt bevindt zich op slechts een paar stappen van het hotel, wat geweldig is. Het Amsterdam Centraal station is minder dan 10 minuten lopen van het hotel, handig als je de trein vanaf de luchthaven pakt en vice versa. Het ontbijt was eenvoudig, maar het is een goede start van de dag. Het personeel is zeer vriendelijk. Ik arriveerde zeer vroeg bij het hotel en zij lieten mij eerder inchecken. Zeer gewaardeerd.
  • De kamer zou een make-over kunnen gebruiken om de omgeving op te frissen.

10

Anonymous

Vriendengroep
24 juni 2025

“Geweldig centraal hotel in Amsterdam.”
  • De locatie is centraal voor alles, het personeel was vriendelijk en behulpzaam, het eten in het restaurant beneden was heerlijk (en 10% korting voor hotelgasten!), de kamer is eenvoudig maar zeer schoon. Ik zou zeker terugkeren naar Hotel Doria.
  • De aanbetaling van €100 bij het inchecken was een verrassing; ik kon dat niet duidelijk zien in de boekingsgegevens.

9

Alan

Alleenreiziger
23 juni 2025

“Uitstekend”
  • recht in het Amsterdamseplein

4

Julien

Jong stel
22 juni 2025

“Centraal maar niet comfortabel.”
  • Zeer centraal
  • Luidruchtige omgeving, zeer oude apparatuur en niet erg schoon.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Hotel Doria zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Hotel Doria via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Hotel Doria. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Hotel Doria.
Bij Hotels.nl kun je Hotel Doria reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Hotel Doria, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Hotel Doria ligt 207 meter van het centrum van Amsterdam.

Hotel Doria heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Hotel Doria heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.