8.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Renaissance Amsterdam Hotel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Ontdek het Renaissance Amsterdam Hotel, perfect gelegen in het hart van het centrum van Amsterdam. Dit gastvrije hotel biedt comfort en doordachte voorzieningen, waaronder ruime accommodaties met luxe beddengoed, ergonomische werkruimtes, breedband-WiFi en flatscreen-tv's. Het historische Koepelkerkgebouw uit de 17e eeuw naast ons hotel is beschikbaar voor evenementen. Ontdek beroemde historische bezienswaardigheden, culturele schatten en moderne uitgaansgelegenheden zoals Amsterdam Centraal Station, de beroemde Dam en Madame Tussauds, op slechts een steenworp afstand. Geniet van een stevig begin van de dag in ons charmante Nederlandse restaurant Koepelcafé en blijf fit in onze fitnessruimte met cardio- en krachtmachines. Houd er rekening mee dat het hotel tijdens de renovatie niet rolstoeltoegankelijk is. Het in- en uitchecken bij het Renaissance Amsterdam Hotel vindt plaats om respectievelijk 16.00 uur en 12.00 uur. Er geldt een streng huisdierenverbod in het hotel, maar hulphonden zijn welkom.



Faciliteiten in Renaissance Amsterdam Hotel

Eten en drinken
  • Frisdrank automaat
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
Fietsen
  • Fietsenstalling
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 192m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 412m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 437m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 605m
  • IJdock 806m
  • A'DAM Parking 903m
  • A'DAM Parking 936m
  • Haarlemmerdijk 953m
Restaurant
  • Koepelcafé 10m
  • Savini 26m
  • Van Speyk 29m
  • SUMO 34m
  • Scossa 35m
  • Toro Dorado 38m
  • Sapore Italiano 43m
  • De Silveren Spiegel 50m
Museum
  • Venustempel Sexmuseum 208m
  • Multatuli Museum 242m
  • Body Worlds 315m
  • Leger des Heilsmuseum 405m
  • Amsterdam Exchange Experience 412m
  • Nieuwe Kerk 455m
  • Embassy of the Free Mind 510m
  • Erotisch Museum 510m
Toeristische attractie
  • Canal Cruise 208m
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 241m
  • Stromma Hop on Hop off 241m
  • Rederij Plas 264m
  • Stromma NL 266m
  • Stromma NL 268m
  • Stromma Open Boat Tours 269m
  • Stromma 298m
Treinstation
  • Centraal Station 426m
  • Amsterdam Centraal 426m
  • Centraal Station 459m
  • Nieuwmarkt 813m
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Noorderpark 2.1 km
  • De Pijp 2.6 km
  • Wibautstraat 2.8 km

8.3

Beoordeeld door: 2883 gasten.

7

Hrag

Alleenreiziger
24 juni 2025

“Goed”
  • Modern, schoon, vriendelijk en behulpzaam personeel, geweldige locatie, alles werkte.
  • De kamer was een beetje koud, maar op mijn laatste dag realiseerde ik me dat een ventilatieopening in het raam open was gelaten (het was niet duidelijk dat het een ventilatieopening was). De watertemperatuur van de douche fluctueerde continu tussen warm en koud; ik ben er vrij zeker van dat er een probleem is met de mengkraan.

7

Louise

Jong stel
21 juni 2025

“Perfecte locatie, comfortabel bed en fantastische douche. Ontbijt viel tegen, maar ik zou opnieuw verblijven.”
  • De douche was geweldig en het bed was zeer comfortabel. De chocolade was een leuke toevoeging.
  • Dat er geen USB-poorten waren (zeer ouderwets, aangezien bijna iedereen een mobiele telefoon heeft die opgeladen moet worden met een USB) en het ontbijt was slecht, we hebben de tweede dag geen moeite genomen.

10

Jess

Gezin met kinderen
18 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • De locatie is geweldig, goede faciliteiten, ruime comfortabele kamers. Erg rustig, gezien de locatie.

9

Alex

Groepsreizigers
17 juni 2025

“Uitzonderlijk!”
  • De locatie kan niet beter zijn!

6

Michael

Jong stel
14 juni 2025

“Aangenaam”
  • Goede airconditioning, goede locatie, gratis koffie.
  • Geen goede prijs-kwaliteitsverhouding, de geadverteerde sportschool was een kleine kamer zonder airconditioning, de kamers zijn nogal verouderd.

7

Anonymous

Gezin met kinderen
5 juni 2025

“Mooi hotel. Geweldige locatie.”
  • De locatie was geweldig. Minder dan 5 minuten lopen naar het Centraal Station en op loopafstand van de meeste centrale bezienswaardigheden. We arriveerden met een vroege vlucht en gingen direct naar het hotel om onze bagage af te geven, maar het hotel stond ons toe om in te checken en naar onze kamer te gaan, die al klaar was. Het was prettig om ons te vestigen en op te frissen voordat het bezoeken begon.
  • De kosten van het ontbijt waren te hoog. We hebben hier niet aan deelgenomen omdat de prijs €30 per persoon was.

6

Jessy

Alleenreiziger
1 juni 2025

“niet slecht”
  • de locatie
  • het personeel

7

Steven

Jong stel
30 mei 2025

“Goed”
  • zeer versleten en oud. De kamer is slechts één keer schoongemaakt tijdens een verblijf van drie nachten.

8

Ray

Groepsreizigers
27 mei 2025

“Zeer goed”
  • De eerste kamer was te luid.

9

Alan

Jong stel
25 mei 2025

“Ik heb Amsterdam geweldig gevonden en de locatie van het hotel is uitstekend voor vervoersverbindingen en attracties.”
  • Goed hotel op een geweldige locatie. Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk, vooral in de clublounge.
  • Het zou fijn zijn geweest als er sterke dranken beschikbaar waren in de clubkamer.

8

Maryam

Vriendengroep
18 mei 2025

“Mijn verblijf was aangenaam, ontspannend en leuk.”
  • Het hotel bevindt zich op een ideale locatie. Inchecken en uitchecken verliep soepel en snel. Het personeel was geweldig en gastvrij. Het hotel is esthetisch eenvoudig en elegant.

5

Peter

Jong stel
18 mei 2025

“Een van de slechtste hotels die ik ooit heb bezocht.”
  • Locatie uitstekend.
  • De ramen in de kamer moeten worden gerepareerd, het is moeilijk om ze te openen/sluiten. Het restaurant was tijdens het ontbijt onderbezet. Het schoonmaken van de tafels duurde te lang, wat resulteerde in een tekort aan beschikbare tafels. En de huishoudelijke dienst was eenvoudigweg chaotisch. Gedurende vier dagen is de schoonmaak van de kamer slechts één keer uitgevoerd. Een keer is het personeel vergeten de kamer helemaal schoon te maken. (Wij waren van 10 tot 18 uur weg.) Toen duurde het meer dan een uur en drie verzoeken voordat ik tenminste schone handdoeken ontving. Uiteraard werd ook het gevraagde water niet geleverd. De volgende dag nam het personeel de gebruikte handdoeken mee en liet geen schone achter. Het stofzuigen van de gangen vond niet plaats of was in ieder geval niet merkbaar.

8

Elliott

Alleenreiziger
18 mei 2025

“Fijne verblijf”
  • Het ontbijt was goed.

3

Kathleen

Jong stel
13 mei 2025

“Slecht”
  • Locatie uitstekend
  • Het personeel kon vriendelijker zijn. Toen ik meldde dat onze kamer niet was schoongemaakt, werd mij bij de receptie verteld dat ze het te druk hadden! Voor meer dan 300€ per nacht, exclusief ontbijt, bood het hotel geen waar voor het geld.

8

Anonymous

Vriendengroep
11 mei 2025

“Zeer goed”
  • Locatie - zeer dichtbij winkels, restaurants en het station. Het personeel was uiterst behulpzaam met al mijn vragen en mijn verzoek om de kamer te decoreren en een veganistische taart te maken.
  • Alles was goed, maar ik had 2 kamers gereserveerd en had verzocht om ze dicht bij elkaar te plaatsen, maar ze waren behoorlijk ver uit elkaar.

3

Abe_birian

Zakenreiziger
4 mei 2025

“Helemaal niet goed.”
  • dichtbij treinstation
  • het gebouw in aanbouw kamer met een klein raam naar de bouwplaats helemaal geen goede prijs-kwaliteitverhouding voor het betaalde tarief

5

Gillian

Groepsreizigers
4 mei 2025

“Zou daar niet opnieuw verblijven. Denk niet dat het de moeite waard was voor het geld.”
  • Locatie. Bed comfortabel. Douche krachtig. Badjassen op verzoek verstrekt. Thee- en koffiefaciliteiten op de kamer.
  • De kamer was niet klaar toen we om 15.00 uur incheckten en de receptionist was hier erg nonchalant over. We moesten haar vragen wanneer de kamer klaar zou zijn en of we een upgrade naar een andere kamer konden krijgen vanwege het ongemak. Ze vond een kamer, maar deze was vreemd gelegen, vrij ver van de liften en in een ongunstige hoek van het hotel. Er was een vreemde geur in de kamer, maar toen we klaagden, stuurden ze iemand om dit op te lossen. We bestelden een taxi naar de luchthaven, maar de receptie vertelde me niet dat de chauffeur aan het wachten was. Ik bleef vragen en ze zeiden 'nog niet', maar de chauffeur had al 20 minuten gewacht. Hierdoor waren we te laat om te vertrekken. We miste gewoon de warme, gastvrije service die je zou verwachten van de Marriott.

10

Carla

Jong stel
4 mei 2025

“Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam toen ik hulp nodig had. Ik hield van de locatie. We hebben in veel betere kamers verbleven.”
  • perfecte locatie met alles op loopafstand
  • Ik was verrast hoe slecht de werkelijke kamers waren toen we binnenkwamen; de foto's maken het veel mooier dan het in het echt is, het leek gewoon op een kamer van een reisbudgethotel.

4

Michelle

Zakenreiziger
3 mei 2025

“teleurgesteld en ontevreden”
  • locatie
  • moe en verlopen luidruchtig - in verbouwing

9

Nawal

Jong stel
27 april 2025

“Het was geweldig.”
  • locatie en vriendelijke medewerkers
  • niets

7

Ruth

Jong stel
27 april 2025

“Teleurstellend”
  • Locatie
  • Kleine kamer, zeer duur voor wat het was. €150 borg bij aankomst te betalen.

8

Gillian

Jong stel
24 april 2025

“Zeer aangename, comfortabele manier om onze Amerikaanse vrienden te ontmoeten.”
  • De kamer is klein maar comfortabel, schoon en opgeruimd. Het personeel is zeer vriendelijk. Het ontbijt is heerlijk, met een ruime keuze die voor alle smaken geschikt is. De locatie van het hotel is zeer centraal, dichtbij winkels, restaurants enzovoort.
  • Het was vreemd dat er geen restaurant was dat avondmaaltijden serveerde, echter was er een café-achtige bistro/ koffiezaak die voedsel serveerde, maar vroeg sluitte.

8

Diya

Gezin met kinderen
23 april 2025

“Geweldige gezinsvakantie. Centrale hotellocatie. Hou van Amsterdam.”
  • Familievriendelijk hotel, maar de kamers zijn verouderd en niet 5 sterren. Locatie van het hotel is uitstekend, midden in alle toeristische attracties. Divers personeel dat vriendelijk en behulpzaam was. Goed ontbijt, maar elke dag hetzelfde. Geen verrassingen of specials.
  • De kamers zijn verouderd. De verlichting is laag. Het tapijt is oud. De badkamerfaciliteiten zijn beperkt. Het voelde aan als 4 sterren en niet als 5.

9

David

Gezin met kinderen
21 april 2025

“goed ontbijt en geweldige locatie, kamers van goede grootte”
  • geweldige locatie

9

Hani

Alleenreiziger
21 april 2025

“Goede locatie en geweldige gastvrijheid.”
  • Dit is mijn tweede keer in uw hotel. Ik heb genoten van mijn verblijf met de heerlijke gastvrijheid en het vriendelijke personeel. Alles was in orde.
  • De liften werkten soms gedeeltelijk niet, maar over het algemeen waren ze perfect.

3

Amna

Gezin met kinderen
19 april 2025

“Slecht”
  • Het enige goede was de locatie.
  • De schoonmaakdienst was erg slecht. Het enige wat ze deden was het bed opmaken en schone handdoeken neerleggen; de kamer werd nooit stofgezogen, zelfs niet nadat we hierom gevraagd hadden. Het was inconsistent; op sommige dagen kregen we water en op andere dagen niet, soms kregen we in de ene kamer een kleine fles en niet in de andere. De receptie is onderbezet tijdens de piektijden van inchecken. Hierdoor moet je te lang wachten om in te checken of uit te checken. We kregen een van onze kamers minstens 1 uur na de voorgeschreven inchecktijd. Het was erg luidruchtig, vooral 's nachts. We konden kinderen horen huilen en mensen praten in andere kamers.

8

Jo

Jong stel
17 april 2025

“Zeer goed”
  • Ik heb de chocolade heerlijk gevonden.

7

Faisal

Jong stel
10 april 2025

“niet slecht voor een kort verblijf”
  • ruime kamer en de locatie is prettig
  • De airconditioning en de koelkast werkte de eerste nacht niet, dus ik moest verhuizen naar een andere kamer die niet zo ruim was als de kamer die ik had geboekt. De volgende dag verhuisde ik terug naar dezelfde kamer. Het uitzicht van de kamer was niet bijzonder indrukwekkend.

10

Fadel

Alleenreiziger
5 april 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige mensen die gastvrij en behulpzaam zijn.
  • Beperkte keuzes voor het bestellen van kamereten na 23.00 uur.

8

Reivlin

Jong stel
29 maart 2025

“Zeer goed”
  • Perfecte locatie dicht bij Amsterdam Centraal met stilte tot negen uur 's ochtends.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Renaissance Amsterdam Hotel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Renaissance Amsterdam Hotel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Renaissance Amsterdam Hotel. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Renaissance Amsterdam Hotel.
Bij Hotels.nl kun je Renaissance Amsterdam Hotel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Renaissance Amsterdam Hotel, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Renaissance Amsterdam Hotel ligt 477 meter van het centrum van Amsterdam.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Renaissance Amsterdam Hotel Heeft een eigen fitness ruimte.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.