8.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Renaissance Amsterdam Hotel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het Renaissance Amsterdam Hotel is een viersterrenhotel in het centrum van Amsterdam, op korte afstand van het Centraal Station en direct gelegen in de levendige binnenstad. De locatie maakt het hotel bijzonder aantrekkelijk voor reizigers die de stad willen verkennen: bekende bezienswaardigheden zoals de Dam, het Koninklijk Paleis, de Jordaan en het Anne Frank Huis liggen op loopafstand. Ook het Museumkwartier, met het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, is eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer. De ambiance van het hotel is modern en internationaal, met een zakelijke uitstraling die wordt gecombineerd met warme, uitnodigende accenten. Dankzij de centrale ligging is het hotel goed bereikbaar per trein, tram en taxi, wat het een praktische keuze maakt voor zowel toeristen als zakelijke gasten.

De kamers van het Renaissance Amsterdam Hotel zijn comfortabel ingericht en voorzien van moderne gemakken zoals gratis wifi, airconditioning en een flatscreen-tv. Gasten kunnen kiezen uit diverse kamertypes, variërend van standaardkamers tot ruime suites met extra voorzieningen. De inrichting is eigentijds en gericht op comfort, met zachte bedden, een functionele werkplek en een goed uitgeruste badkamer met douche of bad. Het hotel biedt daarnaast een breed scala aan faciliteiten, waaronder een fitnessruimte, een businesscenter en meerdere vergaderruimtes. Voor ontspanning kunnen gasten terecht in de stijlvolle lobby of in de gezellige lounge. Dankzij de centrale ligging en de uitgebreide voorzieningen is het hotel geschikt voor zowel korte stedentrips als langere verblijven.

De service in het Renaissance Amsterdam Hotel kenmerkt zich door een 24-uurs receptie en vriendelijk, professioneel personeel dat gasten graag te woord staat. Voor het ontbijt wordt een uitgebreid buffet geserveerd met zowel internationale als lokale producten. Het hotel beschikt over een eigen restaurant waar gerechten uit de internationale keuken worden geserveerd in een moderne setting. Ook is er een bar waar gasten terechtkunnen voor een drankje na een dag in de stad. In de directe omgeving zijn tal van eetgelegenheden te vinden, van informele cafés tot gerenommeerde restaurants zoals De Silveren Spiegel en Restaurant Bougainville. Het hotel is gevestigd in een gebouw met een rijke historie, wat bijdraagt aan het karakter van het verblijf. Zowel gezinnen, koppels als zakenreizigers vinden hier een passende uitvalsbasis in hartje Amsterdam.



Faciliteiten in Renaissance Amsterdam Hotel

Eten en drinken
  • Frisdrank automaat
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
Fietsen
  • Fietsenstalling
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 192m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 412m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 437m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 605m
  • IJdock 806m
  • A'DAM Parking 903m
  • A'DAM Parking 936m
  • Haarlemmerdijk 953m
Restaurant
  • Koepelcafé 10m
  • Savini 26m
  • Van Speyk 29m
  • SUMO 34m
  • Scossa 35m
  • Toro Dorado 38m
  • Sapore Italiano 43m
  • De Silveren Spiegel 50m
Museum
  • Venustempel Sexmuseum 208m
  • Multatuli Museum 242m
  • Body Worlds 315m
  • Leger des Heilsmuseum 405m
  • Amsterdam Exchange Experience 412m
  • Nieuwe Kerk 455m
  • Embassy of the Free Mind 510m
  • Erotisch Museum 510m
Toeristische attractie
  • Canal Cruise 208m
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 241m
  • Stromma Hop on Hop off 241m
  • Rederij Plas 264m
  • Stromma NL 266m
  • Stromma NL 268m
  • Stromma Open Boat Tours 269m
  • Stromma 298m
Treinstation
  • Centraal Station 426m
  • Amsterdam Centraal 426m
  • Centraal Station 459m
  • Nieuwmarkt 813m
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Noorderpark 2.1 km
  • De Pijp 2.6 km
  • Wibautstraat 2.8 km

8.3

Beoordeeld door: 2927 gasten.

10

Rita

Groepsreizigers
19 oktober 2025

“Geweldige locatie en comfortabel hotel.”
  • Perfecte locatie om Amsterdam te verkennen. Schone en comfortabele kamers.

8

Trajan

Zakenreiziger
16 oktober 2025

“Goed gelegen hotel”
  • Zeer goede locatie, Lekker ontbijt.
  • De kamers kunnen verbeterd worden.

6

Don

Jong stel
15 oktober 2025

“Aangenaam”
  • Handig gelegen bij restaurants en de cruise-terminal.
  • De kamer heeft een update nodig. Verouderd. Te weinig zenders, televisie dient geüpdatet te worden. Oncomfortable bedden.

9

Lawrence

Groepsreizigers
14 oktober 2025

“Fantastisch, de conciërge was geweldig!”
  • Kamer 101 Voedsel en locatie uitstekend
  • De kamer…tapijt is vuil en moet worden vervangen door hardhouten vloeren.

10

Alex

Jong stel
11 oktober 2025

“De 3 nachten waren geweldig en zo ontspannend. Ik heb een fantastische tijd gehad en kan dit hotel zeker aanbevelen.”
  • Alles was echt schoon en het personeel was geweldig, vooral Michael en de man in de gangen wiens naam ik me niet kan herinneren.
  • N.v.t.

8

עמוס

Jong stel
5 oktober 2025

“Zeer goed”
  • Het hotel is schoon en het personeel is zeer vriendelijk.
  • De hotelvoorzieningen waren verouderd en in de douche komt er af en toe, midden in de stroom van warm water, een golf van koud water.

9

Mark

Zakenreiziger
4 oktober 2025

“Zoals altijd - Zeer goed zoals verwacht. - alleen is de kamerprijs te hoog.”
  • Alles zoals verwacht - geweldige locatie dicht bij het station en de luchthaven trein.
  • Ik gebruik het hotel al 20 jaar regelmatig. Sinds COVID zijn de prijzen erg hoog. In vergelijking met andere gangbare hotels handhaaft u uw prijsniveau ten opzichte van de hoogste, maar u bent niet langer betaalbaar voor normaal zakelijk reizen.

7

Supanat

Alleenreiziger
29 september 2025

“Goed”
  • Beste, Mijn naam is Supanat. Ik was gast in uw hotel van 16 tot 18 augustus. De reden dat ik u deze e-mail schrijf is omdat uw personeel mij bij mijn incheckdatum vertelde dat ik een borg van 100 euro moest betalen voor eventuele schade aan de kamer. Deze borg zou binnen 2-3 dagen na de uitcheckdatum worden terugbetaald, maar tot nu toe heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Met vriendelijke groet, Supanat

7

Janet

Vriendengroep
27 september 2025

“Goed”
  • Betalen voor een kamer met meer dan $400, terwijl ze vervolgens $60 rekenen voor een teleurstellend ontbijt, lijkt buitensporig.
  • Ontbijt in rekening gebracht.

6

Nicholas

Gezin met kinderen
27 september 2025

“Verwachtte meer voor de prijs en de sterrenclassificatie.”
  • Goede locatie. Goed ontbijt.
  • Een beetje shabby op sommige plaatsen. Huishoudelijke dienst niet geweldig.

8

Mihaela

Zakenreiziger
25 september 2025

“werk en reis”
  • geweldige locatie
  • het was niet zo schoon mijn kamer was niet klaar, hoewel het al 17.00 uur was

3

Farhan

Alleenreiziger
23 september 2025

“Slecht onderhouden en volledig gebrek aan klantenservice.”
  • De service in dit hotel is zeer slecht. Het licht naast het bed werkte niet. Ik belde de receptie en zij zeiden dat ze iemand zouden sturen om het te repareren, maar er kwam nooit iemand. Op een andere gelegenheid belde ik de receptie om iemand te vragen het afval te legen, en opnieuw kwam er niemand. Alsof dat nog niet genoeg was, was ik verrast door het onderhoud en de netheid. Er waren muggen in de kamer en ze stuurden iemand om het aan te pakken, maar die kon er niet veel aan doen. Bovendien ontmoette een vriend ons bij de kamer en zei dat hij daadwerkelijk een rat in het hotel had gezien!! Zeggen dat dit absoluut niet was wat ik van een Marriott verwachtte, is een understatement, vooral gezien deze tarieven.

10

Christian

Alleenreiziger
21 september 2025

“Uitzonderlijk”
  • Het hotel was gloednieuw en zelfs tijdens de renovatie waren er geen diensten verstoord. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Door mijn schema kon ik geen enkele maaltijd in het hotel nuttigen, dus ik kan daar geen commentaar op geven. Perfect gelegen aan een rustige straat en dicht bij het station.
  • Niets

3

Eva

Jong stel
19 september 2025

“Geen 5-sterrenhotel :(”
  • - De locatie is perfect, de straat is dichtbij het centraal station maar het is toch rustig.
  • - Gratis Wi-Fi is niet waar, €10 per dag - Extra groot tweepersoonsbed is niet waar - het bed is zeer oncomfortabel en te klein voor een stel (het is tussen de 150-160 cm breed) - De kamer was niet zeer schoon - stoffige badkamer, vuile handdoeken, kruimels op het tapijt, vuile afwas en kamerserviceafval ligt dagen in de gangen - De douchekop lekte - Extra kosten voor contante betalingen - Het is hooguit een 3-sterren hotel en het is te duur! Ik denk dat Marriott zich hier echt voor zou moeten schamen :((

9

Don

Jong stel
17 september 2025

“Uitstekende faciliteit”
  • We vroegen om een kingsize bed - kregen een queensize bed. Het was acceptabel.

9

Erin

Gezin met kinderen
17 september 2025

“Uitstekend”
  • Het personeel was fantastisch, het vriendelijkste dat ik ooit in een hotel ben tegengekomen!

3

Gabriella

Zakenreiziger
16 september 2025

“Geweldige locatie”
  • De locatie was handig voor wat ik nodig had. Het personeel was zeer aangenaam, beleefd en hoffelijk. Over het algemeen was er niets op hen aan te merken.
  • Alles. Het was verouderd, niet bijzonder schoon en erg luidruchtig van binnen. Dit werd veroorzaakt door onbeleefde gasten die lawaai maakten en schreeuwden, tot aan het personeel met luidruchtige trolleys tot bijna middernacht. Ik moest de airco/verwarming aanzetten om het geluid te overstemmen.

7

Abdullah

Vriendengroep
15 september 2025

“Goed”
  • Comfortabel bed
  • Een contante borg is niet toegestaan in het hotel.

8

Gerhard

Gezin met kinderen
14 september 2025

“Zeer goed”
  • Het ontbijt is zeer goed.

7

Abdulrazaq

Alleenreiziger
7 september 2025

“Goed”
  • locatie
  • het personeel was uitstekend

10

Donna

Gezin met kinderen
7 september 2025

“erg aangenaam! centraal gelegen. restaurants en winkels zijn op loopafstand!”
  • locatie
  • niets

10

Karen

Gezin met kinderen
5 september 2025

“Beste conciërge/reiziger ooit in Ahmed.”
  • Het ontbijt in het café was uitstekend.

10

David

Jong stel
3 september 2025

“Het personeel van Renaissance was uitzonderlijk, van eet aanbevelingen (A+) tot het wisselen van een van 500€ naar schone handdoeken en...”
  • Centraal gelegen ten opzichte van vele bezienswaardigheden.
  • Geen klachten over dit hotel.

3

Rohit

Jong stel
30 augustus 2025

“Het is geen 5-sterrenhotel... verschrikkelijk.”
  • Meestal schrijf ik geen reviews - De telefoons in de kamer werkten niet. De tv in de kamer werkte niet. De airconditioning in de kamer werkte niet. De accommodatie verkeert in een slechte staat. Het is op geen enkele manier een 5-sterrenhotel.
  • De telefoons in de kamer werkten niet. De televisie in de kamer werkte niet. De airconditioning in de kamer werkte niet. Het pand verkeert in een trieste toestand. Het is op geen enkele manier een 5-sterrenhotel.

3

Akhatri

Jong stel
28 augustus 2025

“Slechste 5-sterrenhotel”
  • Geweldige locatie
  • Gedateerde kamers en clublounge. De kamer was zo koud en de verwarming werkte niet, zelfs niet na meerdere klachten bij het personeel. De roomservice neemt nooit de telefoon op, dus je moet naar beneden gaan om hulp te krijgen. Het komt absoluut niet in de buurt van een echte 5-sterrenhotel.

2

Steven

Gezin met kinderen
22 augustus 2025

“over het geheel teleurstellend. slechte prijs-kwaliteitverhouding. verwacht meer van de Marriott-keten. schande voor u, Marriott.”
  • De locatie is goed. Dichtbij het centraal station en de winkelgebieden.
  • vies hotel. De tapijt in de kamers is zwaar bevlekt. Slecht onderhouden wat betreft netheid.

10

Samantha

Groepsreizigers
20 augustus 2025

“Geweldige locatie, geweldig personeel, schoon en centraal.”
  • Geweldig hotel - centrale locatie, we hebben de koffers in de bagageruimte achtergelaten voor het inchecken - het personeel was uitstekend en zorgde ook voor een fles Prosecco in de kamer voor mijn verjaardag!
  • Niets! Alles was perfect!

9

Kevin

Alleenreiziger
17 augustus 2025

“Ik zou dit hotel aanbevelen aan iedereen die voor toerisme naar Amsterdam reist.”
  • Dit was een fantastische locatie op loopafstand van alle musea en bezienswaardigheden die je in Amsterdam wilt zien, met bars en restaurants in de buurt. Daarnaast bevond het zich in een rustige wijk van Amsterdam.
  • Ik dacht dat het bestellen van roomservice veel ingewikkelder was dan nodig. Er waren geen duidelijke schriftelijke instructies.

5

Temur

Vriendengroep
14 augustus 2025

“comfortabel”
  • locatie
  • het hotel zag er een beetje verouderd uit. Bovendien was er de geur van nat tapijt.

10

Fonseca

Jong stel
9 augustus 2025

“Perfecte locatie. Geweldige verblijf. Zeker aanbevolen.”
  • Geweldige locatie. Op enkele minuten lopen van attracties. Het ontbijt was goed. Op enkele minuten lopen van het treinstation. Midden in het stadscentrum. Personeel was zeer behulpzaam en servicegericht.
  • Er is veel lawaai door de aanhoudende bouwwerkzaamheden bij het hotel.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Renaissance Amsterdam Hotel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Renaissance Amsterdam Hotel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Renaissance Amsterdam Hotel. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Renaissance Amsterdam Hotel.
Bij Hotels.nl kun je Renaissance Amsterdam Hotel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Renaissance Amsterdam Hotel, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Renaissance Amsterdam Hotel ligt 477 meter van het centrum van Amsterdam.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

Renaissance Amsterdam Hotel Heeft een eigen fitness ruimte.

Renaissance Amsterdam Hotel heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability