8.3
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

Renaissance Amsterdam Hotel

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


Ontdek het Renaissance Amsterdam Hotel, perfect gelegen in het hart van het centrum van Amsterdam. Dit gastvrije hotel biedt comfort en doordachte voorzieningen, waaronder ruime accommodaties met luxe beddengoed, ergonomische werkruimtes, breedband-WiFi en flatscreen-tv's. Het historische Koepelkerkgebouw uit de 17e eeuw naast ons hotel is beschikbaar voor evenementen. Ontdek beroemde historische bezienswaardigheden, culturele schatten en moderne uitgaansgelegenheden zoals Amsterdam Centraal Station, de beroemde Dam en Madame Tussauds, op slechts een steenworp afstand. Geniet van een stevig begin van de dag in ons charmante Nederlandse restaurant Koepelcafé en blijf fit in onze fitnessruimte met cardio- en krachtmachines. Houd er rekening mee dat het hotel tijdens de renovatie niet rolstoeltoegankelijk is. Het in- en uitchecken bij het Renaissance Amsterdam Hotel vindt plaats om respectievelijk 16.00 uur en 12.00 uur. Er geldt een streng huisdierenverbod in het hotel, maar hulphonden zijn welkom.



Faciliteiten in Renaissance Amsterdam Hotel

Eten en drinken
  • Frisdrank automaat
  • Restaurant
  • Roomservice
  • Snack automaat
Service
  • Bagage-opslag
  • Stomerij
  • Strijkservice
Badkamer
  • Bad of douche
  • Badjas
  • Haardroger
Slaapkamer
  • Bureau
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • iPod docking station
  • Kluis
  • Radio
  • Satelliet televisie
  • Strijkvoorzieningen
  • Telefoon
  • Vloerbedekking
  • Zithoek
Woon gedeelte
  • Airconditioning
  • Kabeltelevisie
  • Koffiezetapparaat
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Diensten receptie
  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservice
  • Excursiebalie
Schoonmaak service
  • Wasservice
Zakelijke faciliteiten
  • Vergaderzaal
Wellness
  • Fitnessruimte
Fietsen
  • Fietsenstalling
Algemeen
  • Lift
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 192m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 412m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 437m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 605m
  • IJdock 806m
  • A'DAM Parking 903m
  • A'DAM Parking 936m
  • Haarlemmerdijk 953m
Restaurant
  • Koepelcafé 10m
  • Savini 26m
  • Van Speyk 29m
  • SUMO 34m
  • Scossa 35m
  • Toro Dorado 38m
  • Sapore Italiano 43m
  • De Silveren Spiegel 50m
Museum
  • Venustempel Sexmuseum 208m
  • Multatuli Museum 242m
  • Body Worlds 315m
  • Leger des Heilsmuseum 405m
  • Amsterdam Exchange Experience 412m
  • Nieuwe Kerk 455m
  • Embassy of the Free Mind 510m
  • Erotisch Museum 510m
Toeristische attractie
  • Canal Cruise 208m
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 241m
  • Stromma Hop on Hop off 241m
  • Rederij Plas 264m
  • Stromma NL 266m
  • Stromma NL 268m
  • Stromma Open Boat Tours 269m
  • Stromma 298m
Treinstation
  • Centraal Station 426m
  • Amsterdam Centraal 426m
  • Centraal Station 459m
  • Nieuwmarkt 813m
  • Vijzelgracht 1.9 km
  • Noorderpark 2.1 km
  • De Pijp 2.6 km
  • Wibautstraat 2.8 km

8.3

Beoordeeld door: 2850 gasten.

6

Andrew

Zakenreiziger
18 maart 2025

“Aangenaam”
  • Locatie
  • Renovatie van het hotel en daarmee invloed op de diensten.

5

Paul

Groepsreizigers
16 maart 2025

“Aanvaardbaar”
  • locatie en vriendelijk personeel
  • de badkamer was niet goed uitgerust: geen haardroger, geen Toiletreiniger, er kwam een vreemde geur uit de badkamer. de kamer had geen minibaroptie.

4

Shaden

Vriendengroep
14 maart 2025

“Bouwactiviteiten zijn erg irritant, geen goede tijd als u wilt ontspannen.”
  • Locatie, netheid, ruime kamer.
  • De bouwwerkzaamheden waren erg vervelend omdat ze vroeg in de ochtend begonnen. We hebben geprobeerd de prijs van de kamer te verlagen gezien het geluid, maar het personeel bood geen compensatie aan. Als u op zoek bent naar ontspanning, is dit niet het juiste hotel voor u. Buiten dat is het bed comfortabel en is de locatie ook prettig.

7

Sharimah

Gezin met kinderen
13 maart 2025

“Een goed verblijf”
  • Het personeel was zeer behulpzaam en meegaand.

1

Robb87

Vriendengroep
13 maart 2025

“Vermijd dit hotel! Blijf hier niet! Vreselijke service!”
  • De locatie was het enige goede aspect.
  • Het personeel aan de receptie was zeer onbeleefd en te traag. Onze kamer werd slechts één keer schoongemaakt in vier dagen. Ik moest om schone handdoeken en toiletpapier vragen. Er was constant een wietgeur in het hotel laat in de nacht. Onze kamersleutels werkten niet voor de deur of de lift en ik had een identiteitsbewijs nodig om dit op te lossen. De douche lekte constant. De flessen water in onze kamer waren geopend en lagen daar stilstaand. Een 5-sterrenhotel? Ik denk het niet. Amateuristische medewerkers die deze plek beheren. Er werd nooit van tevoren uitgelegd wat de city tax inhield; ze hebben gewoon de borg bij het inchecken niet terugbetaald. Ik zou hier NOOIT meer verblijven en raad dit hotel ook absoluut niet aan. Veel mensen klaagden en ik begrijp waarom. Een complete teleurstelling.

8

Bettoarends

Zakenreiziger
10 maart 2025

“Uitstekende locatie, nabij het centraal station en dicht bij de belangrijkste straten en lanen.”
  • De kamer had een gepaste grootte, was stil en zeer schoon.
  • Het ontbijt is zeer goed en de serveertijd was ook goed. Ik ben niet naar de andere eetgelegenheden gegaan, omdat ik het grootste deel van de dag buiten het hotel was.

2

Terence

Gezin met kinderen
9 maart 2025

“Wij zouden geen accommodatie hebben geboekt als wij wisten dat er bouwwerkzaamheden aan de gang waren.”
  • Zeer goed personeel Locatie goed
  • Het gebouw is in renovatie, tijdelijke receptie, geen menu op de televisie om eten naar de kamer te bestellen, aangezien de service buiten gebruik was.

7

Melanie

Zakenreiziger
8 maart 2025

“Levendig”
  • Geweldige barmanager. Is boven en buitengewoon behulpzaam geweest.
  • Nieuwe handdoeken neergelegd, maar ze waren vuil. Geen boter bij het ontbijt, alleen margarine.

8

David

Alleenreiziger
28 februari 2025

“Zeer goed”
  • De decoratie en het bed was zo ontzettend comfortabel!!!
  • De kamers zijn aan de kleine kant voor de prijs!

3

Sabine

Groepsreizigers
28 februari 2025

“Slecht”
  • Ik verbleef bij u van vrijdag 26 tot zondag 28 2022 en vergat een jurk in de lade van Kamer 337. Ik belde maandagochtend en ontving het bericht dat er niets was gevonden, wat onmogelijk is. De vertegenwoordiger wilde het opnieuw controleren en mij terugbellen, maar dit is niet gebeurd. Dit is zeer teleurstellend voor een hotel van uw klasse. Beide feiten - dat de jurk blijkbaar niet is teruggegeven en dat mijn oproep niet is beantwoord.

6

Jill

Jong stel
26 februari 2025

“Zeer aangenaam, helaas viel het bed tegen.”
  • voorzieningen
  • bed

7

Anonymous

Gezin met kinderen
26 februari 2025

“geweldige locatie, personeel vriendelijk en behulpzaam, bouwactiviteit zeer intrusief”
  • het was goed gelegen het personeel was zeer vriendelijk
  • Er was veel bouwwerkzaamheid aan de gang en het was zeer luidruchtig. In mijn mening zou er meer korting op gegeven moeten zijn op basis daarvan.

6

Azim

Gezin met kinderen
23 februari 2025

“Goed”
  • Locatie uitstekend. Personeel behulpzaam. Veel eetgelegenheden in de omgeving.
  • Het bedmatras moet worden vervangen. De schoonmaak dient te worden verbeterd. De Marriott-groep wordt verwacht op het hoogste niveau te presteren.

3

Mohammad

Jong stel
21 februari 2025

“Slecht”
  • personeel, diensten

5

Mélanie

Jong stel
19 februari 2025

“Geweldige locatie, maar teleurgesteld over het misverstand bij de receptie.”
  • De locatie
  • Bij onze aankomst in het hotel wilden we direct inchecken en alles contant betalen. De medewerkers keken iets op hun computer op. Ze vroegen ons alleen om de stadstaksen te betalen... wat niet correct was. Toen we in onze kamer waren, vroegen ze ons opnieuw om naar beneden te komen om het probleem op te lossen. We hebben hen opnieuw uitgelegd dat we contant wilden betalen en dat we nog niets met de creditcard hadden betaald. Ze vroegen opnieuw om onze creditcard en lieten ons uiteindelijk genieten van Amsterdam. Bij het uitchecken was er opnieuw verwarring. We moesten betalen... en deze keer contant. Voor één nacht in Amsterdam moesten we drie keer bij de receptie zijn en werden we daarbij gestoord door een telefoontje van de receptie. Ze zouden ons iets moeten aanbieden als gebaar van verontschuldiging, zoals een gratis ontbijt.

9

Sarah

Gezin met kinderen
19 februari 2025

“Geweldige locatie, comfortabele bedden.”
  • Fantastische locatie, op korte afstand van Centraal Station. Comfortabele bedden, prachtige katoenen bedlinnen. Uitstekend personeel.

10

Angela

Groepsreizigers
16 februari 2025

“fantastisch verblijf in Amsterdam”
  • alles
  • De waterdruk in de douche is een beetje laag.

6

Emyr

Gezin met kinderen
12 februari 2025

“Iets teleurstellend.”
  • Schoon en comfortabel.
  • Er was weinig communicatie tijdens het inchecken. Er werd aangegeven dat er geen kamer beschikbaar was, waarna er alsnog één voor ons werd gereserveerd. Er werd weinig uitleg gegeven. Er was geen begeleiding over de beschikbaarheid van WiFi in de kamer. De installatie was complex, waardoor het eerder als niet gratis werd ervaren. We zouden graag geïnformeerd worden over deze zaken bij het inchecken.

4

Marc

Jong stel
8 februari 2025

“Zeer teleurstellend.”
  • Locatie en personeel
  • De luxe kamer is verre van luxe. Zeer klein. Bijna een standaardkamer. Zeer basic schoonmaak elke dag zonder schone handdoeken. Heel eenvoudig en voor 500 euro per nacht is het gewoonweg diefstal. Het ontbijt is ook diefstal met 29 euro per persoon. Vandaag waren er geen sappen, beide koffie- en theemachines werkten niet, er waren geen lepels, geen kruiden en ze konden zelfs geen omelet voor ons maken. Zeer slecht en ik zal hier zeker niet meer verblijven.

1

Penelope

Groepsreizigers
7 februari 2025

“Verschrikkelijke ervaring en ik zal nooit meer in het Renaissance Hotel in Amsterdam verbleven.”
  • Gelegen midden in het centrum van de stad. Uitstekend buffetontbijt om de dag te beginnen.
  • Hotel zeer drukbezet en onderbezet. Geen schoonmaak van de kamers in 3 dagen en we moesten zelf op zoek naar schone handdoeken in de gang. Zeker geen 5-sterrenhotel. De gang was vuil en vol met kamerservice-items die gedurende de nacht niet waren opgeruimd. Het personeel was overbelast en deed hun best. De receptie had geen tijd om telefoontjes te beantwoorden en je moest in de rij staan bij de receptie om antwoorden op je klachten te krijgen.

1

Rawane

Zakenreiziger
6 februari 2025

“Badkamer”
  • Locatie
  • Zeer luidruchtig, tot het punt waarop ik niet kon slapen door de bouwgeluiden, en de kamers zijn niet goed uitgerust, vooral wat betreft verlichting. Zeep, douchegel en andere benodigdheden werden niet verstrekt. Na betaling voor het ontbijt werd ik geïnformeerd dat ik nog slechts 10 minuten had om te eten, omdat het buffet zou sluiten (dit had voor de betaling gemeld kunnen worden, zodat ik een beslissing had kunnen nemen).

6

Ann

Jong stel
6 februari 2025

“Aangenaam”
  • De locatie was goed.

7

Ruby

Vriendengroep
4 februari 2025

“Goed”
  • geweldige locatie
  • was behoorlijk verouderd, ik had gewild dat het moderner was.

9

Salvo

Gezin met kinderen
4 februari 2025

“uitmuntend verblijf”
  • alle medewerkers waren behulpzaam, de locatie was uitstekend
  • niet veel te zeggen

5

Patti

Vriendengroep
3 februari 2025

“Aannemelijk”
  • Locatie en personeel.
  • Niets spectaculairs, geen water, geen informatie in de kamer.

5

Wee

Gezin met kinderen
30 januari 2025

“Vond dat het geen waar voor ons geld was.”
  • Wat een geweldig ontbijtaanbod! Er waren zowel hartige als zoete items, die heerlijk waren.
  • De toestand van de accommodatie zag er verslechterd uit in vergelijking met de foto's. De verwarming was ingesteld op maximaal 25 graden en de kamer voelde nog steeds erg koud aan. Mijn kinderen hadden echter een kleinere kamer en dat was in orde.

10

Mualla

Gezin met kinderen
29 januari 2025

“alles was perfect”
  • alles
  • niets

8

Christoph

Alleenreiziger
29 januari 2025

“Mooie locatie, uitstekend gelegen, maar de kamers zijn een beetje verouderd.”
  • De eenvoudige welkomstprocedure.
  • De melk bij het ontbijtbufet.

7

Shady

Jong stel
28 januari 2025

“Goed”
  • De locatie is prettig, dichtbij het treinstation en de belangrijkste bezienswaardigheden.
  • De wandeling van de hotellobby naar de liften en van de liften naar de kamer was zo lang.

5

Fahad

Jong stel
21 januari 2025

“Haalbaar”
  • Geweldige locatie, geweldig personeel.
  • Geen voorzieningen, bouwwerkzaamheden die hinderlijk zijn (toegegeven, verstoren de slaap niet), absoluut de prijs niet waard.