8.0
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

The Bank Hotel

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


The Bank Hotel Amsterdam is een modern hotel gelegen in het centrum van Amsterdam, op loopafstand van diverse bezienswaardigheden. De locatie aan de rand van de Jordaan en vlak bij het Centraal Station maakt het hotel goed bereikbaar met zowel het openbaar vervoer als de auto. In de directe omgeving bevinden zich bekende trekpleisters zoals het Anne Frank Huis, de Dam en het levendige Red Light District. Ook culturele hotspots als de Jordaan en de beroemde grachten zijn eenvoudig te voet te verkennen. De sfeer in het hotel is eigentijds en comfortabel, met een rustige ambiance ondanks de centrale ligging. Door de nabijheid van winkels, restaurants en supermarkten is het een praktische uitvalsbasis voor zowel toeristen als zakenreizigers die Amsterdam willen ontdekken.

De kamers van The Bank Hotel zijn comfortabel ingericht en voorzien van moderne gemakken zoals gratis wifi, een flatscreen-tv, airconditioning en een koelkast. De kamers zijn geschikt voor zowel individuele reizigers als gezinnen en bieden voldoende ruimte en privacy. Het hotel beschikt over diverse faciliteiten die het verblijf aangenaam maken, waaronder een 24-uursreceptie en bagageopslag. Gasten kunnen gebruikmaken van een ontbijt op locatie, wat bijdraagt aan een ontspannen start van de dag. Voor wie tijdens het verblijf wil werken of ontspannen, zijn er in het hele hotel comfortabele zitplekken en werkruimtes beschikbaar. De combinatie van centrale ligging en praktische voorzieningen maakt het hotel aantrekkelijk voor uiteenlopende doelgroepen.

De service in The Bank Hotel staat bekend als vriendelijk en gastvrij, met personeel dat dag en nacht klaarstaat om gasten te helpen. Voor het ontbijt wordt een continentale stijl gehanteerd, waarbij verse producten centraal staan. In de directe omgeving zijn tal van eetgelegenheden te vinden, van Japanse restaurants zoals Momo en Yamazato tot internationale keukens bij Foodhallen en Mount Everest Tandoori. Het gebouw waarin het hotel is gevestigd heeft een historische uitstraling, wat bijdraagt aan de unieke sfeer. The Bank Hotel is geschikt voor zowel romantische verblijven als gezinsvakanties en zakenreizen, mede door de combinatie van historie, comfort en centrale ligging.



Faciliteiten in The Bank Hotel

Eten en drinken
  • Restaurant
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Bad of douche
  • Douche
  • Haardroger
  • Ligbad
  • Toiletartikelen
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Balkon of Terras
  • Bureau
  • Flatscreen televisie
  • Kluis
  • Koelkast
  • Koffie- en theefaciliteiten
  • Senseo Koffiezetapparaat
  • TV
Woon gedeelte
  • Strijkijzer
  • Verwarming
  • Waterkoker
Internet
  • Gratis Wifi
Fietsen
  • Fietsverhuur
Algemeen
  • Lift

In de omgeving

Parkeergarage
  • P1 Parking Amsterdam Centraal 474m
  • Haarlemmerdijk 482m
  • IJdock 527m
  • Westerlijke K+R Amsterdam Centraal 560m
  • Willemspoort 600m
  • Q-Park Bijenkorf Amsterdam 849m
  • A'DAM Parking 892m
  • Oostelijke K+R Amsterdam Centraal 903m
Restaurant
  • Mr Meat Steakhouse Amsterdam 5m
  • Mr Meat 6m
  • Lucca Due 29m
  • Dolce 47m
  • Ibericus Amsterdam 58m
  • Soupenzo 84m
  • San Pedro 93m
  • Il Tramezzino 103m
Museum
  • Multatuli Museum 387m
  • Pianola Museum 525m
  • Embassy of the Free Mind 548m
  • Amsterdam Cheese Museum 656m
  • Amsterdam Tulip Museum 665m
  • Venustempel Sexmuseum 674m
  • Body Worlds 753m
  • Nieuwe Kerk 785m
Toeristische attractie
  • Canal Cruise 525m
  • Lovers Canal cruises/ Hop on Hop Off 529m
  • Stromma Hop on Hop off 530m
  • Stromma 715m
  • Rederij Kooij 721m
  • Stromma Open Boat Tours 730m
  • Stromma NL 732m
  • Stromma NL 734m
Treinstation
  • Amsterdam Centraal 729m
  • Centraal Station 741m
  • Centraal Station 818m
  • Nieuwmarkt 1.3 km
  • Noorderpark 2.1 km
  • Vijzelgracht 2.2 km
  • De Pijp 3 km
  • Isolatorweg 3.1 km

8.0

Beoordeeld door: 2076 gasten.

8

Duncan

Jong stel
5 september 2025

“Alle”
  • Het ontbijt was goed. Het hotel bevestigde bij aankomst dat ontbijt in de prijs was inbegrepen, maar bij vertrek werd er voor één van de drie nachten kosten in rekening gebracht. Dit leek te wijzen op onkunde van het personeel (er was elke dag een andere persoon aan de receptie - ze waren allemaal vriendelijk). Om op tijd te vertrekken hebben we de EUR 25 betaald, wat ons enigszins tegenstond.
  • Zie boven.

5

Lara

Alleenreiziger
3 september 2025

“Ik heb maar één nacht verbleven en kon niet wachten om te vertrekken, haha.”
  • De bedden zijn comfortabel.
  • niet erg schoon - er was overal veel stof en de afstandsbediening van de televisie was weerzinwekkend. Vrij somber - de prijs absoluut niet waard - ik was behoorlijk teleurgesteld. Uitchecken was om 11 uur en de schoonmaakster klopte om 10 uur op mijn deur om te vragen of ik aan het uitchecken was, terwijl ik me nog aan het aankleden was. :/

10

Susan

Gezin met kinderen
2 september 2025

“Uitstekende ruimte en behulpzaam personeel.”
  • De locatie was perfect en de kamer ruim en schoon.
  • Niets bijzonders.

5

Sergey

Alleenreiziger
1 september 2025

“Een zeer eenvoudig hotel dat ontbreekt aan alles wat uw verblijf comfortabel zou maken.”
  • 1) Locatie - slechts 10 minuten lopen van Amsterdam Centraal. 2) Zeer goed restaurant op locatie (Mr Meat Steakhouse) met fantastisch eten en onberispelijke service. Een beetje prijzig, maar u krijgt 10% korting als u in het hotel verblijft.
  • Mijn persoonlijke ervaring was volledig anders dan die van de mensen die deze accommodatie hoogwaarderingen geven. Misschien had ik gewoon pech. 1) De schoonmaakdienst was verschrikkelijk. Ik liet mijn handdoeken op de vloer liggen, wat een duidelijk teken is dat ik ze gewisseld wilde hebben - ze hebben ze opgepakt, opgevouwen en weer op de plank gelegd. Tenminste, ik hoop dat dit mijn handdoeken waren, want ze waren zeker niet vers. Ik moest naar de receptie om frisse te krijgen. Het bed was niet opgemaakt. Ze hebben alleen de dekbedden dubbelgevouwen en verder niets aan de rommelige lakens en kussens gedaan. Ik heb iets op de vloer gemorst - dat hebben ze ook niet aangeraakt. Ik vraag me af waarom ze zich überhaupt de moeite hebben genomen om de kamer voor "schoonmaak" binnen te gaan? 2) Ik kreeg geen shampoo. Er was alleen douchegel. Niet dat alles-in-één spul dat speciaal voor hotels is ontworpen, maar gewoon een reguliere douchegel van de supermarkt. Waarschijnlijk denken ze dat je je haar kunt wassen met douchegel? Mijn haar was het daar niet mee eens. 3) De koelkast in de kamer werkte niet. Hij was aan, het licht brandde, de thermostaat stond op de maximale koude stand, maar er gebeurde geen koeling. Na een nacht in de koelkast waren de drankjes op kamertemperatuur. 4) Er was een waterkoker in de kamer, en mokken, en oploskoffie en -thee, maar geen lepel. Er was dus niets om de koffie en suiker mee te roeren. Ik moest creatief zijn. Het is een klein ding, geen groot probleem, maar het is weer een punt op de lange lijst van andere kleine dingen. Al met al denk ik dat het voor een hotel niet genoeg is om enkel een kamer, een bed en een douche te bieden. Je moet moeite doen om het verblijf van je gasten comfortabel te maken, vooral als je meer dan 200 euro per nacht rekent. En de mijne was de kleinste en de GOEDKOOPSTE kamer in het hotel. Ik vind het vervelend te bedenken dat mensen die zelfs meer betalen hetzelfde niveau van service krijgen.

10

Kirsten

Groepsreizigers
31 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Geweldige locatie, het personeel is ontzettend vriendelijk en meer dan bereid om te helpen!

10

Netanel

Jong stel
30 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Heerlijk personeel, comfortabele kamers en dicht bij alles.
  • Niets.

10

Vicky

Gezin met kinderen
28 augustus 2025

“Fantastische gezins-huwelijksreis die we hebben gehad.”
  • Het hotel bevond zich op een uitstekende locatie en we konden overal zeer gemakkelijk komen. Het hotel was erg mooi en schoon, en elke dag kwamen de schoonmakers binnen om de bedden op te maken en de handdoeken te wisselen. Het ontbijt was heerlijk en er was een goede variëteit.
  • Als ik één ding zou moeten noemen om het verblijf te verbeteren, dan waren het dikkere kussens... maar dat is echt het enige negatieve punt dat ik over het hotel kan zeggen.

4

Sally

Groepsreizigers
27 augustus 2025

“De kamer lag naast de lift en was luidruchtig, zelfs wanneer we niet werden wakker gemaakt door feestvierders.”
  • Het feit dat we hebben gekregen wat we vroegen.
  • Vrijwel alles.

8

Debbie

Zakenreiziger
27 augustus 2025

“Comfortabel verblijf”
  • Zeer vriendelijke receptionist - zeer behulpzaam met taxi's en informatie voor mijn bestemming. De kamer was naar behoren en de omgeving was dicht bij restaurants, enzovoort.
  • Het ontbijt was prima - het was niet bijzonder, maar voor een accommodatie van deze grootte, met een receptie die koffie serveert, was alles naar tevredenheid.

10

Amelia

Jong stel
26 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Balkon + Personeel

8

Sean

Alleenreiziger
23 augustus 2025

“Mooi hotel, vriendelijk personeel en dichtbij alles.”
  • Vriendelijk personeel, mogelijkheid om bagage voor en na het verblijf achter te laten. Dichtbij het centraal station.
  • Kamer naast de lift, dus iets gehorig.

7

Ray

Jong stel
20 augustus 2025

“Goede locatie, maar eenvoudige accommodatie.”
  • De locatie van het hotel was uitstekend en het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam.
  • De kamer was vrij basic. Er was zeer weinig verlichting aanwezig. De kamer was adequaat schoon, maar de vensterbanken waren vuil en de vloer was niet erg schoon. De kamer was erg klein met weinig ruimte om koffers te plaatsen. Het was krap voor twee personen. Er was geen andere zitgelegenheid dan op het bed.

9

Helen

Vriendengroep
19 augustus 2025

“Zou dit hotel aanbevelen om zijn locatie, comfort en vriendelijke personeel.”
  • De locatie was zeer centraal ten opzichte van het station en het gebied had veel prachtige winkels en restaurants in de buurt.
  • Niet veel ruimte in de receptie en veel tassen opgeslagen.

8

Dahal

Gezin met kinderen
18 augustus 2025

“Centrale locatie en een prachtige kamer.”
  • Wij waardeerden de locatie en de grootte van de kamer, aangezien we als gezin met een jonge peuter reisden. De grootte van de badkamer was ook fantastisch. Ook stelden wij de verwarmde badkamervloer op prijs, vooral wanneer het in Amsterdam koud en regenachtig was.

9

Sarah

Jong stel
16 augustus 2025

“Alle verzoeken zijn vervuld door het hotel. Geweldig personeel.”
  • Personeel is zeer hulpvaardig.

8

Lamprini

Jong stel
15 augustus 2025

“Zeer goed”
  • Fantastisch personeel!!!
  • De airconditioning werkt niet effectief.

10

Bradley

Jong stel
15 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Vriendelijk personeel met een schat aan kennis over de lokale omgeving en locaties, en een fantastisch uitzicht. Ik kan het niet genoeg aanbevelen!

10

Libby

Jong stel
15 augustus 2025

“Ons verblijf in The Bank Horle was geweldig! We zullen het aanbevelen aan vrienden en zullen zeker weer terugkomen!”
  • We vonden het geweldig hoe centraal het gelegen was in het stadscentrum en hoe vriendelijk het personeel was.
  • Het balkon leek groter op de foto's, maar toen we aankwamen was het erg klein.

10

Dianne

Gezin met kinderen
15 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • We hadden een driepersoonskamer met comfortabele bedden en voldoende ruimte. Een speciale vermelding voor medewerker Krizzle vanwege zijn vriendelijkheid en hulpvaardigheid. Ook de andere medewerkers waren vriendelijk. Goede locatie, op loopafstand van het Centraal Station, andere bezienswaardigheden en vele restaurants.

3

Lou

Zakenreiziger
14 augustus 2025

“Zou ik niet aanbevelen - zeer onprofessioneel.”
  • De locatie is goed - dichtbij het station. De nachtreceptionist Alex is vriendelijk.
  • De kamer was klein maar functioneel, het hotel is niet het schoonste. De netheid van de kamer was bevredigend, maar de gemeenschappelijke ruimtes zijn verwaarloosd, met grote vlekken op het tapijt en stof op de vloer van een gebroken leuning die niet is schoongeveegd. Dit is geen goed hotel. Als u een zakenreiziger bent, ondanks dat ik van tevoren heb gebeld en met meerdere medewerkers heb gesproken over een plek om mijn telefoongesprekken te voeren - werd ik uitgescholden door een stafflid in het hotelrestaurant terwijl ik toestemming had om daar te werken. Hij was zo vijandig dat mijn cliënt, die op afstand luisterde, er een opmerking over maakte en mij vroeg of ik me veilig voelde. Niemand zou zich zo moeten voelen. Om deze reden zou ik hier nooit meer verblijven. Een van de receptionisten was behulpzaam, maar de andere probeerde het te bagatelliseren en mijn klacht te verzwakken. Volledig onprofessioneel. Ik had van tevoren gebeld omdat ik van plan was een co-workingruimte te boeken, maar ik kreeg de verzekering dat ik in het restaurant kon werken. Vermijd dit hotel ten koste van alles, tenzij u het leuk vindt om geschreeuwd te worden terwijl u probeert te werken.

8

Felipe

Jong stel
14 augustus 2025

“Zeer aangenaam verblijf.”
  • Ze hebben ballonnen boven het bed gehangen en een mooie kaart achtergelaten voor mijn jubileum. Dat was zeer attent.
  • Er was geen tandheelkundig kit beschikbaar in het hotel. Hoewel ik de gordijnen in de badkamer dichtdeed, was het 's ochtends zo helder dat ik wakker werd van het zonlicht.

8

Mohammed

Jong stel
13 augustus 2025

“Zeer goed”
  • De ontbijtschalen en glazen waren niet goed schoongemaakt.

8

Bethany

Jong stel
10 augustus 2025

“Geweldige gastheer! Geweldige locatie!”
  • Het pand was onberispelijk! Zo schoon en netjes gepresenteerd! Het personeel was ongelooflijk, zo behulpzaam en vriendelijk.
  • Het enige nadeel was dat de airconditioning in de kamer niet goed functioneerde, wat ertoe leidde dat we 's nachts oververhit raakten; de kamer werd erg warm gedurende de nacht.

8

Ilia

Gezin met kinderen
10 augustus 2025

“Zeer goed”
  • De locatie is zeer goed. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. De kamer was groot en schoon.
  • Geen parkeergelegenheid in de buurt. Geen elektrisch stopcontact aan de andere kant van de bank.

8

Lorette

Gezin met kinderen
9 augustus 2025

“Zeer mooi”
  • Meer tissue en toiletpapier.

9

Angela

Alleenreiziger
9 augustus 2025

“Ik zou opnieuw verblijven vanwege de geweldige locatie, de prachtige douche en de comfortabele kamer.”
  • De kameromvang was perfect voor mij, en de douchekop was geweldig, vooral na een lange dag van verkennen. De locatie was ideaal voor al mijn behoeften en het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
  • Mijn koelkast werkte niet, maar ze hebben het meteen gerepareerd toen ik de receptie belde.

9

Aleksander

Jong stel
7 augustus 2025

“Hotel La Tour romantisch uitje voor stelletjes.”
  • Ik vond de locatie prettig en het personeel was vriendelijk. De voorzieningen waren ook goed.
  • De koelkast in onze kamer werkte niet, maar verder was alles prima! Alles was goed.

9

Bernardy

Jong stel
7 augustus 2025

“Uitstekend”
  • Goede service, zeer vriendelijke medewerkers.

10

William

Jong stel
5 augustus 2025

“Uitzonderlijk”
  • Uitstekend personeel

10

Vincenzo

Vriendengroep
4 augustus 2025

“goede locatie!!!”
  • locatie

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je The Bank Hotel zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van The Bank Hotel via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor The Bank Hotel. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in The Bank Hotel.
Bij Hotels.nl kun je The Bank Hotel reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in The Bank Hotel, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

The Bank Hotel ligt 824 meter van het centrum van Amsterdam.

The Bank Hotel heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

The Bank Hotel heeft een restaurant. Neem contact op met het hotel om een tafel te reserveren.

For AI Agents: Crawl Destinations, Hotels, and Availability