5.1
  • hotel stars
  • hotel stars

The Helmet Hotel

Beschikbaarheid ophalen...


Informatie over de accommodatie


The Helmet Hotel in Brussels provides a cost-effective stay with an optimal balance of comfort, convenience, and value. Strategically located adjacent to Noordstation, a major transportation hub, the hotel offers easy access to diverse culinary options from Asia, the Middle East, and Latin America, as well as proximity to numerous shopping centers, cultural venues, chapels, churches, event spaces, and business hubs. Accommodations range from Double to Family rooms, all equipped with air conditioning and complimentary high-speed wireless internet. Guests can enjoy a buffet breakfast and benefit from services like room service and concierge facilities. The hotel adheres to rigorous hygiene standards, continually disinfecting common areas and rooms. Professional staff undergo continuous training to ensure exceptional service. Additional amenities include non-smoking rooms, family rooms, parking, free WiFi, heating, and luggage storage. The Helmet Hotel is dedicated to providing hospitality with a focus on 100% customer satisfaction through meticulous planning and management of all processes.



Faciliteiten in The Helmet Hotel

Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Douche
  • WC
Slaapkamer
  • Eigen badkamer
  • Flatscreen televisie
  • Ramen die open kunnen
Internet
  • Gratis Wifi
  • Internet
Parkeren
  • Parkeerplaats
Algemeen
  • Verwarming
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
  • Familiekamers

In de omgeving

Parkeergarage
  • Rogier 817m
  • Manhattan 926m
  • Lidl 979m
  • UCLouvain Saint-Louis 982m
  • Botanique–Saint-Jean - Kruidtuin–Sint-Jan 986m
  • Passage 44 1 km
  • Pacheco 1.3 km
  • Esplanade 1.3 km
Restaurant
  • Tekince kebab 155m
  • Tekince Cigköfte 164m
  • Le Peyrac 207m
  • Les Gastrosophes 246m
  • Pavillon Cannelle 252m
  • L'Âne Vert 280m
  • La Mar Meet 366m
  • Pizzeria Kocak 432m
Museum
  • Pixel Museum 1.4 km
  • Toys Discovery Museum 1.4 km
  • Atelier KANAL 1.5 km
  • Archief en Museum voor het Vlaams Leven te Brussel 1.5 km
  • Musée Belge de la Franc-Maçonnerie - Belgisch Museum van de Vrijmetselarij 1.5 km
  • Musée de la Banque nationale de Belgique - Museum van de Nationale Bank van België 1.5 km
  • Museum of Illusions 1.6 km
  • Musée Banksy - Banksy Museum 1.6 km
Toeristische attractie
  • Tour & Taxis 1.2 km
  • Perfect Smile 1.4 km
  • I♥SJTN 1.4 km
  • I♥1030 2 km
  • Kennedy Piece 2.3 km
  • Partie du mur de Berlin - Deel van de Berlijnse Muur 2.6 km
  • Glacière 2.8 km
  • 1040 3 km
Treinstation
  • Bruxelles-Nord - Brussel-Noord 436m
  • Gare du Nord - Noordstation 514m
  • Botanique - Kruidtuin 902m
  • Rogier 949m
  • Yser - IJzer 1.2 km
  • Madou 1.3 km
  • De Brouckère 1.5 km
  • De Brouckère 1.7 km

5.1

Beoordeeld door: 529 gasten.

3

Kevin

Zakenreiziger
27 mei 2025

“Een nacht”
  • De bedden waren mooi en comfortabel en het inchecken en uitchecken verliep efficiënt.
  • De douchekop was kapot en de vloer was vuil.

2

Milind

Jong stel
24 mei 2025

“Lees beoordelingen op Google.”
  • Niets.
  • Allereerst is het personeel helemaal niet behulpzaam, het is een uiterst dubieuze onderneming. Bij het inchecken vroeg de receptionist me voor hoeveel ik de kamer had geboekt. Vervolgens vertelde hij me dat er een andere kamer beschikbaar was voor 100 euro. De gang rook naar sigaretten. De kamer rook ook, de beddengoed had gaten hierin, wifi werkte niet en er was geen mobiel netwerk. De kamer had geen sloten, het was een zeer onveilige omgeving. We hebben geklaagd bij het hotelpersoneel om iets aan de kamer te doen, maar hij bleef ons negeren. Lees voordat u deze kamer boekt de recensies op Google, dan krijgt u een idee van hoe slecht het is.

3

Pauline

Zakenreiziger
21 mei 2025

“onzeker”
  • niets
  • de badkamer

2

Ben

Gezin met kinderen
20 mei 2025

“Het was helemaal niet goed.”
  • Ik vond het prettig dat er twee bedden waren.
  • Het was vuiler dan vuil. De badkamerdeur was kapot met grote gaten die bedekt waren met contactpapier. Er was een geschopt gat dat niet bedekt was. Slechts één klein lampje in de badkamer, de andere twee waren kapot. De vloeren leken al weken niet goed schoongemaakt. Er lagen willekeurige haren in de douchecabine. De lucht rook muffig. Tot 6 uur 's ochtends luid muziek. De helft van de stopcontacten werkte niet. Ik kan doorgaan.

4

Rina

Jong stel
18 mei 2025

“Vies”
  • Het bevindt zich nabij het tramstation.
  • 1. Vies. Veel haar in de douche. 2. Luidruchtig van het verkeer. 3. Douche heeft geen deur, waardoor de hele badkamer nat is na gebruik. 4. Personeel maakt de kamer niet schoon, zelfs niet wanneer we op de 'maak de kamer schoon'-knop drukken. We willen niet dat onze hotelkamer elke dag schoon gemaakt wordt tijdens ons verblijf, maar omdat de kamer vuil was bij aankomst, hebben we hen nodig om het schoon te maken. Maar als we terugkomen, is de kamer helemaal niet veranderd. We hebben specifiek om schone handdoeken gevraagd bij de receptionisten, maar we hebben deze niet gekregen toen we terugkwamen van onze activiteiten. We moesten opnieuw naar de receptie gaan om dit te vragen. Ze gaven ons handdoeken die niet droog zijn. We hebben ook geen handdoeken gekregen bij het inchecken. Ze gaven deze pas nadat we erom vroegen. Het lijkt erop dat ze niet genoeg voorraad hebben om elke dag gewassen en aangeleverd te worden aan de kamers. 5. We vonden een gescheurde menstruatiepad in de lade in de badkamer. We hebben deze gewoon in de vuilnisbak gegooid. Het lijkt erop dat ze niet serieus zijn in het afhandelen van hun zaken.

7

Jesse

Alleenreiziger
13 mei 2025

“Geweldige prijs-kwaliteitverhouding, de locatie was goed. Het is slechts 1,5 km van de stad en ver weg van de drukte en het rumoer van de directe omgeving.”
  • Redelijk grote kamers met geweldige verlichting. Sommige dingen in de kamer waren wat versleten, maar over het algemeen kreeg ik waar ik voor betaald had en heb ik van mijn verblijf genoten. Ik zou teruggaan. Ik heb het gevoel dat anderen een geweldige 5-sterrenervaring voor de prijs verwachtten en teleurgesteld waren. Zoals het is, als je beter wilt, betaal dan elders meer voor een betere ervaring.

8

Bernadeth

Alleenreiziger
6 mei 2025

“Zeer goed”
  • De kamers waren schoon, de bedden waren comfortabel, er is een lift en er is een trap die uitzicht biedt op de skyline, wat mooi is voor zonsondergang vistas. Enkele medewerkers waren echt vriendelijk en behulpzaam. De locatie is op 10 minuten lopen van het treinstation Gare du Nord Brussel.
  • Een van de medewerkers was onbeschoft en onprofessioneel. Ik verbleef in kamer 401 en de airconditioning stopte een uur na mijn aankomst in de avond met werken. Ik vertelde dit aan een van de receptiemedewerkers en hij zei dat de airconditioning in het hele gebouw niet werkte en dat hij het 's ochtends met een van de onderhoudsmedewerkers zou laten repareren, zodat ik voor de nacht de elektrische ventilator kon gebruiken die was verstrekt. Gelukkig was het 's nachts vrij koel, dus het was geen probleem. De volgende dag was het 30°C en de ventilator blies al warm lucht, dus nam ik opnieuw contact op met de receptie. Het was dezelfde medewerker en hij vertelde me te wachten tot de airconditioning zou werken en dat hij er niet veel aan kon doen. De kamer werd echter erg warm en ik kon het niet langer uithouden, dus belde ik 2-3 uur later opnieuw. Dit keer werkte er een andere medewerker. Ik vertelde hem over mijn klacht met de airconditioning en hij verplaatste me onmiddellijk naar de kamer ernaast, waar de airconditioning wel functioneerde en het koud was in de kamer. Ik vertelde hem dat de andere receptionist me had verteld dat het koelsysteem van het hele gebouw kapot was, maar dat was duidelijk een leugen. Hij zei dat de eerste medewerker zijn laatste week in het hotel werkte en dat hij misschien gewoon niet om mijn comfort gaf. Uiteindelijk stopte de airconditioning ook weer met werken in de tweede kamer 's nachts. Het lijkt een patroon te zijn? Ik ben niet zeker wat er aan de hand is. Ik nam contact op met een derde receptiemedewerker en hij gaf me een andere ventilator om de nacht door te komen.

3

Roiy

Jong stel
5 mei 2025

“Arm”
  • De meeste stopcontacten werkten niet. De deur van de badkamer was kapot. De beddengoed was niet erg schoon. We zaten op de bovenste (6e) verdieping en we konden 's nachts veel geluid horen.

10

Juliete

Alleenreiziger
2 mei 2025

“Perfecte plek om te ontspannen.”
  • Ik hield van dit hotel, geweldig.

7

Mrehan

Gezin met kinderen
28 april 2025

“Goed”
  • Het was prettig.
  • Er moet een klein beetje aan de toiletverlichting worden gerepareerd, maar over het algemeen was het geweldig.

2

Javier

Zakenreiziger
28 april 2025

“BEDWANTSEN”
  • BEDWORMEN!!!! Er waren bedwormen in mijn bed, ik kon niet slapen, veel beten!! De volgende ochtend zag ik de kleine insecten op het bed. Ik heb het aan de eigenaar en de receptie verteld, maar er is niets gedaan. Ik hoop dat ze dit kunnen oplossen! Daarnaast was er veel lawaai in de gangen tot laat (4 uur 's nachts), een geur van sigaretten en veel geluid van de straat. En het was geen weekend.

3

Ahmed

Gezin met kinderen
23 april 2025

“Slecht”
  • Niet schoon, vies vloer. Mensen maken de hele nacht geluid.

6

Naqibullah

Jong stel
12 april 2025

“Aangenaam”
  • het tweepersoonsbed was goed en comfortabel

3

Prévoo

Alleenreiziger
9 april 2025

“slecht, echt SLECHT”
  • Behalve het bed is alles vies, kapot en oncomfortabel.
  • Absoluut niet, alles is slecht. De foto's zijn niet representatief voor de werkelijkheid. Het hotel verdient geen ster. Het hotel zit vol met Arabieren en het is een slechte buurt.

2

Edward

Jong stel
5 april 2025

“Zeer slecht”
  • Het is dichtbij het centrum.
  • Zeer vuil

7

Maricar

Groepsreizigers
31 maart 2025

“het is in orde”
  • het bed
  • het is een beetje vuil

3

Sankalp

Vriendengroep
30 maart 2025

“Boek de accommodatie alleen als er niets anders meer beschikbaar is!”
  • Het bed was comfortabel.
  • De badkamer was niet schoon. Er waren geen toiletartikelen aanwezig, zelfs geen zeep in de wastafel. De handdoeken waren vuil. De kamer had een kapotte kast.

3

Galiński

Zakenreiziger
26 maart 2025

“Slecht”
  • Personeelsservice
  • Problemen met warm water, elektrische verwarming, gebrek aan koelkast.

8

Mhd

Gezin met kinderen
24 maart 2025

“Geweldig personeel/Mooie kamer/Ik wou dat ik een andere kamer had.”
  • De kamer was warm genoeg, het bed was echt comfortabel en het personeel bij de receptie was geweldig.
  • Er zijn een paar zaken die ik niet prettig vond in mijn kamer. Een daarvan is dat het raam uitkijkt op de koffiebar die shisha serveert. Niet alleen komt de geur van het brandende kolen de kamer binnen, maar ook is het mogelijk om de gesprekken van mensen buiten te horen, wat het moeilijk maakt om te slapen. De badkamer heeft veel aandacht nodig; er komt een vreemde geur vandaan.

10

Marina

Jong stel
23 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • de kamer, locatie, vriendelijk personeel, bed
  • schoon

10

Tesfay

Gezin met kinderen
18 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Alle
  • Alle

10

Henri

Zakenreiziger
12 maart 2025

“Uitzonderlijk”
  • Ik vergat mijn dure oordopjes in de kamer. Ik heb het in de middag aan de receptie verteld en het schoonmaakteam heeft ze gevonden en de volgende dag aan mij gegeven. Echt een eerlijk team :) Hartelijk dank aan de receptioniste in het bijzonder.

2

Tara

Zakenreiziger
3 maart 2025

“Onhygiënisch, voelt onveilig aan.”
  • Het bed was comfortabel. Het gebied waar mijn kamer zich bevond, was niet te luidruchtig.
  • De netheid is VERSCHRIKKELIJK. Er liggen sigarettenpeuken onder het bed, de vloer is plakkerig en er ligt afval van eerdere gasten. De deuren hebben gaten, blijkbaar is er iemand op geslagen. Ook de buurt is dubieus.

1

Anonymous

Groepsreizigers
2 maart 2025

“Bad”
  • niets
  • De kamer was te klein. Geen airconditioning. Geen ventilator.

1

Nadia

Alleenreiziger
2 maart 2025

“Onplezierig en een zeer slechte ervaring.”
  • Ik vond niets leuk.
  • De slechtste plek ooit, zeer slechte service. Veel geluid van buiten, tot het punt dat ik 's nachts niet kon slapen en op zoek moest naar een nieuwe accommodatie, ondanks het feit dat ik voor twee nachten had betaald. Het is niet eens de helft waard van de prijs die ze me hebben berekend. De kaart die me toegang tot de kamer gaf, werkte niet, dus vroeg ik het aan de man bij de receptie, en hij was geïrriteerd omdat hij naar de verdieping moest gaan om te zien wat het probleem was... Hoe dan ook, ik vond niets leuk aan dat waardeloze hotel. Het verdient een min 3 sterren. Iedereen die op zoek is naar een aangename plek om te verblijven, zou daar niet heen moeten gaan.

5

Anonymous

Gezin met kinderen
25 februari 2025

“Het Helm Hotel - vermijden”
  • Verschrikkelijk deel van Brussel. De lift was verdacht. De ventilator in de kamer en de deurknop van de badkamer hingen eraf met meerdere losse schroeven. Er was geen waterkoker of thee/koffie beschikbaar. De douche moest vastgehouden worden, omdat deze naar de muur wees wanneer deze in de houder zat. Er waren geen kleerhangers.

9

Yuliia

Gezin met kinderen
22 februari 2025

“Uitstekend”
  • Alles was perfect en sfeervol. Aanbevolen!

1

Rémi

Zakenreiziger
21 februari 2025

“Bad”
  • De locatie en prijs.
  • Het personeel sprak slecht Engels, noch Frans of Nederlands. De verwelkoming was zeer slecht. Daarnaast is er een extra kosten voor ontbijt: Het restaurant dat het ontbijt verzorgt is onafhankelijk van het hotel. Als u het van tevoren boekt, kost het 20 euro, maar als u direct gaat, is het slechts 16 euro.

4

Dmitrii

Alleenreiziger
17 februari 2025

“Teleurstellend”
  • Niets
  • De badkamer had schimmel. Vreemde chemische geur. Slechte geluidsomgeving. Ik raad het niet aan.

7

Jorge

Gezin met kinderen
6 februari 2025

“Voldoet aan alle vereisten voor een eerlijke prijs.”
  • Locatie en prijs Andere beoordelingen maakten ons een beetje bang, maar onze ervaring was vrij positief.
  • De algehele netheid kan worden verbeterd.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.