8.0
  • hotel stars
  • hotel stars
  • hotel stars

the niu Timber

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Het niu Timber hotel, gelegen aan de Otto-Bayer-Straße 8, biedt moderne comfort en gemak in Esslingen, Duitsland. Met een beoordeling van 8.0 op basis van 4683 recensies, positioneert het hotel zich als een betrouwbare keuze voor reizigers. Het hotel is uitgerust met gratis WiFi in alle ruimtes, allergievrije kamers en een stijlvolle gemeenschappelijke lounge, waardoor gasten kunnen genieten van een zorgeloos verblijf. Bovendien zijn er verschillende voorzieningen die zowel ontspanning als toegankelijkheid bevorderen, waaronder een lift, rookvrije kamers en faciliteiten voor gehandicapten.

Esslingen, bekend om zijn historische charme en nabijheid van populaire attracties zoals de Porsche-Arena, Cannstatter Wasen en het Staatstheater, maakt het niu Timber de ideale uitvalsbasis voor zowel zakenreizigers als toeristen. Het hotel biedt privéparkeergelegenheid tegen een dagelijkse vergoeding, hoewel vooraf reserveren niet mogelijk is. Huisdieren zijn welkom, onder voorbehoud van bijkomende kosten, en gezinnen kunnen profiteren van het feit dat kinderen tot en met 6 jaar gratis verblijven wanneer gebruik wordt gemaakt van de aanwezige bedden.

Een van de sterke punten van het niu Timber is de toegewijde service. Een meertalig team staat 24/7 klaar aan de receptie om te zorgen voor een efficiënt en klantgericht verblijf. De accommodatie biedt ook speciale dieetmenu's op aanvraag en gastentoegang tot een scala aan voorzieningen, zoals een snackbar en een bar. De veiligheid van de gasten wordt gewaarborgd middels strikte hygiëneprotocollen, contactloze in- en uitcheckmogelijkheden en moderne beveiligingssystemen. Kortom, het niu Timber in Esslingen biedt een evenwichtige combinatie van comfort, gunstige ligging en hoogstaande service.



Faciliteiten in the niu Timber

Eten en drinken
  • Bar
  • Dieetwensen op aanvraag
Service
  • Bagage-opslag
Badkamer
  • Douche
  • Haardroger
  • WC
Slaapkamer
  • Airconditioning
  • Flatscreen televisie
  • Geluiddichte kamer
  • Kluis
  • TV
Woon gedeelte
  • Verwarming
Internet
  • Gratis Wifi
Parkeren
  • Openbaar Parkeren
  • Parkeerplaats
Huisdieren
  • Huisdieren toegestaan
Algemeen
  • Lift
Toegangkelijkheid
  • Anti-allergene kamers
Gehandicapen toegang
  • Mindervaliden kamers

In de omgeving

8.0

Beoordeeld door: 4706 gasten.

7

Monica

Jong stel
18 juni 2025

“Een fatsoenlijk hotel.”
  • Het is behoorlijk goed.
  • De badkamer had een rioollucht.

7

Muhammad

Zakenreiziger
10 juni 2025

“Over het algemeen was het fijn om te verblijven, maar ik zou het prefereren om alleen te verblijven als dat nodig is.”
  • De locatie en het interieurthema waren goed en het personeel was ook uitstekend.
  • Specifiek het verwarmingssysteem van de kamer was echt niet aangenaam. De kamer was erg klein, hoewel ik een standaard tweepersoonskamer had geboekt.

10

Judy

Gezin met kinderen
5 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • We gingen naar het festival en kwamen erachter dat honden niet zijn toegestaan. We hadden 8 kamers en de manager liet ons inchecken om 12:00 uur, zodat één persoon op de honden kon passen.

5

Mags

Jong stel
4 juni 2025

“Praktische locatie, maar beperkte voorzieningen.”
  • Modern. Mooie houtafwerkingen.
  • De wastafel was verstopte. Het bed was geen tweepersoonsbed, maar twee losse bedden die bij elkaar geschoven waren en steeds uit elkaar gingen.

10

Gulsanga

Gezin met kinderen
24 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • De kamers, de service en het ontbijt waren uitstekend.
  • Er waren geen waterkoker en theefaciliteiten in de kamer.

10

Sehee

Alleenreiziger
19 mei 2025

“Uitstekend”
  • Goed ontbijt voor deze prijs.

4

Reiko

Alleenreiziger
15 mei 2025

“Teleurstellend”
  • Nieuw, schoon, ruim.
  • Alle medewerkers aan de receptie en het schoonmaakpersoneel zijn helemaal niet behulpzaam. Ze zijn helemaal niet vriendelijk. Het schoonmaakpersoneel klopte op mijn deur voordat de uitchecktijd was, ook al had ik het "niet storen"-bord aan de voordeur gehangen. Toen ik het receptiepersoneel hierover informeerde, zeiden ze: “omdat ons schoonmaakpersoneel Pools en Oekraïens is. Dus ze begrijpen onze taal niet.” Wat een stomme excuses! Er was geen waterkoker, dus ik moest naar de receptie gaan voor heet water elke keer dat ik dat wilde. Er was ook geen bureau.

9

Diana

Gezin met kinderen
10 mei 2025

“Geweldige plek voor accommodatie.”
  • Geweldig personeel, prachtige lodge-omgeving, ontbijt heerlijk en divers.

9

Alicia

Jong stel
10 mei 2025

“Goede plek”
  • De kamer is klein maar comfortabel. De bar bij de receptie is geweldig, maar de service kan beter. Schone en nieuwe kamer.
  • De kamer is klein, het ontbijt is duur (€14) en alleen in buffetvorm. De service kan beter en ik raad aan om een kaartje op te nemen om aan te geven of de kamer schoongemaakt moet worden of niet. Vanmorgen opende een meisje onze deur zonder te waarschuwen...

10

Skywiter

Alleenreiziger
5 mei 2025

“Een aangenaam verblijf zal terugkeren ...”
  • Ik heb mijn verblijf absoluut genoten, het personeel was geweldig en behulpzaam, de kamer was zeer schoon en het bed was comfortabel. De kamer was perfect, gezellig en met een comfortabele kussen. Slaap lekker...
  • Niets

2

Anjum

Gezin met kinderen
5 mei 2025

“Zeer slecht”
  • Vriendelijke werknemer
  • De kamer was te klein.

8

Colin

Gezin met kinderen
30 april 2025

“Een goede ervaring en ik zou dit hotel in de toekomst zeker weer gebruiken.”
  • De faciliteiten in een toegankelijke kamer voor mijn zoon die rolstoelgebonden is, waren zeer goed - het hotel was comfortabel met vriendelijk personeel.
  • Enige opmerking in de natte ruimte/douchegebied - er was geen opklapbaar zitje aan de wand in de doucheruimte, wat het iets moeilijker maakte om mijn zoon te douchen - hij kan niet lange tijd staan, dus een opklapbaar zitje zou de situatie hebben verbeterd.

8

Vengateswaran

Zakenreiziger
14 april 2025

“Zeer goed”
  • Goede grootte en schoon kamer. Goede sfeer in de receptie en de baromgeving.
  • Parkeerplaats, onvoldoende parkeergelegenheid en geen cameratoezicht in de parkeergarage. Mijn auto is beschadigd op de parkeerplaats.

9

Julie

Groepsreizigers
2 april 2025

“Voelt als een hostel, maar is het niet. Kamers zijn erg klein maar comfortabel. Loopafstand van voorzieningen.”
  • Gelegen in een woonwijk, naast een Lidl, met gemakkelijke toegang vanaf de snelweg. Op loopafstand van de kerstmarkt in Esslingen (15-20 minuten). Lobby personeel en bar/snacks beschikbaar 24 uur per dag. Parkeergelegenheid, maar onvoldoende voor de behoefte.
  • Er is onvoldoende ruimte in de ontbijtruimte voor het aantal gasten. De wachttijd was soms behoorlijk lang. Het ontbijt leek vrij prijzig met 14,50 €. Bovendien was er een gebrek aan selectie van fruit, vleeswaren en kazen. Teleurstellend voor het bedrag dat betaald is.

3

Dimitris

Jong stel
30 maart 2025

“Slecht”
  • Ik heb betaald voor een parkeerplaats op de dag van aankomst. Toen ik naar de parkeerplaats ging, was er geen vrije plek. Ik vroeg de man aan de receptie om een oplossing, maar hij was op zijn best onbeschoft.

6

Lovely

Jong stel
23 maart 2025

“Comfortabel bed met een souvenirfoto.”
  • Het bed was comfortabel en de locatie van de kamer was goed voor het slapen. De zitzakken in de lounge waren gezellig en de fotocamera voegde een extra dimensie toe voor speciale momenten. Serwan was vriendelijk, behulpzaam en empathisch.
  • Bij aankomst werden we begroet door personeel dat een rookpauze hield bij de ingang. Er was onvoldoende kennis over veganistische opties voor het ontbijt, evenals informatie over de omgeving en het incheckproces, wat enige tijd in beslag nam. Er zat een blauwe vlek op de verwarming in het toilet en het snoer van de haardroger was een beetje stoffig. We voeren bijna om 23.00 uur inchecken en vroegen om een gratis late check-out. Dit werd niet goedgekeurd door het incheckpersoneel. Gelukkig werkte het om de volgende dag de receptie te bellen om te vragen om een late check-out.

8

Tímea

Jong stel
17 maart 2025

“Zeer goed”
  • Opgeruimde en comfortabele kamer.
  • Online inchecken was nutteloos. Toen we aankwamen, moesten we naar de receptie gaan en onze gegevens opnieuw verstrekken.

5

Shim

Gezin met kinderen
17 maart 2025

“Had bijna een perfect verblijf.”
  • Airconditioning en televisie. We hebben genoten van Netflix op televisie. De kamer was rustig toen het raam gesloten was.
  • Bed. Er stond "tweepersoonsbed" vermeld, maar het bleken eigenlijk twee eenpersoonsbedden te zijn die bij elkaar geplaatst waren en gemakkelijk van elkaar gescheiden konden worden. Ik viel 's nachts soms in de kieren... het zou perfect geweest zijn als beide bedden met schroeven aan elkaar bevestigd waren. Een waterkoker en een koelkast zouden prettig zijn om in de kamer te hebben.

1

Marcin

Zakenreiziger
10 maart 2025

“Badkamer”
  • Bij het inchecken kwam het personeel overeen om geen kosten te berekenen voor mijn trailer parkeerplaats, maar alleen voor de auto. Bij het uitchecken ontkenden zij dit gesprek en probeerden zij het volle bedrag in rekening te brengen. Hoe dan ook, je betaalt voor een parkeerplaats, maar de plek is niet gegarandeerd.

7

Elenitsacv

Gezin met kinderen
6 maart 2025

“Perfect voor een nacht slaap.”
  • De kamer was netjes schoon en bevond zich op de begane grond, wat hielp met de kinderwagen van onze baby.
  • Geen enkele apparatuur om koffie te zetten, zelfs geen waterkoker. En 's ochtends moet je zelfs de koffie kopen die je gemakkelijk op je kamer zou kunnen drinken. Een kleine kamer die alleen ruimte biedt voor het bed, wat erg krap is.

8

Aleksander

Groepsreizigers
5 maart 2025

“Geweldige locatie van het hotel. Mooie, nette kamers met een comfortabel bed. Ruime parkeergelegenheid voor auto's.”
  • Schoonheid, netheid en orde waren van een hoog niveau.
  • In de hotelkamer was er geen tafel met een stoel waar ik met de computer kon werken. Er was zelfs geen slimme bureau in de hotelhal. In het restaurant waren er wel geschikte tafels, maar daar lag bestek op.

4

Hayley

Jong stel
3 maart 2025

“Het zou een geweldig hotel kunnen zijn als ze de bovenstaande punten zouden verhelpen.”
  • Slim en modern hotel
  • Hotelpersoneel probeert de kamer binnen te gaan, ondanks het 'niet storen' bordje, chromecast functioneert niet, toiletrolhouder is kapot, roken en voortdurend gepraat buiten het raam.

4

Benedikt

Gezin met kinderen
25 februari 2025

“Teleurstellend”
  • Receptie: de man die met alle rommel moest omgaan (software, sleutels, zie volgende vraag) bleef kalm en beleefd. Grote waardering voor hem!
  • Geen parkeren Alle sleutelkaarten van het hotel waren defect. De inchecksoftware bij de receptie deed het niet, wat resulteerde in een lange rij - zelfs na middernacht.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je the niu Timber zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van the niu Timber via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor the niu Timber. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in the niu Timber.
Bij Hotels.nl kun je the niu Timber reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in the niu Timber, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

the niu Timber ligt 1,5 km van het centrum van Stuttgart.

the niu Timber heeft WIFI beschikbaar in het hele hotel.

the niu Timber staat het meenemen van huisdieren toe. Hieraan kunnen kosten en speciale voorwaarden verbonden zijn, neem altijd vooraf contact op met de accommodatie als u een huisdier mee wilt nemen.

the niu Timber heeft een eigen parkeerplaats voor de gasten. Gebruik is meestal op eigen risico. Er kunnen kosten verbonden zijn aan het parkeren.

Ook van de makers van Hotels.nl: Hotel.team, een revolutionaire Hotel booking AI Agent. Meld je nu aan!
Hotels.nl is meermaals gekozen tot beste hotelaanbieder van Nederland. Hotels.nl werkt samen met betrouwbare partners om de beste deals en service te leveren. Met meer dan 5 miljoen tevreden klanten en 20+ jaar ervaring in de hotelbranche zorgen we ervoor dat jouw boeking eenvoudig en zonder zorgen verloopt.
© HNL Nederland BV, KVK nummer 94742367, BTW nummer NL 866878063B01.