8.9

Hotel Riu Palace Aruba

Aanbiedingen doorzoeken


Informatie over de accommodatie


Hotel Riu Palace Aruba, gelegen aan het indrukwekkende Palm Beach, biedt ongeëvenaarde faciliteiten voor een onvergetelijke vakantie. Dit 24-uurs All-Inclusive hotel biedt meer dan 400 kamers, uitgerust met WiFi, satelliet-TV, airconditioning, een minibar en drankdispensers, om optimaal comfort te garanderen. Het hotel beschikt over twee buitenzwembaden en een kinderbad, alsmede ligstoelen en parasols op het strand voor ontspanning in het warme Arubaanse klimaat. Gasten kunnen genieten van dag- en avondentertainment, shows en live muziek, evenals sportfaciliteiten zoals een fitnessruimte, beachvolleybal, paddle surf, duiken en kajakken. Ontspanning is gegarandeerd in de Renova Spa met whirlpool en diverse behandelingen. Hotel Riu Palace Aruba beschikt ook over twee vergaderzalen voor evenementen. De vijf restaurants bieden een breed scala aan culinaire opties, van buffetontbijt tot Italiaanse, Japanse en fusion gerechten, en een steakhouse bij het zwembad. Voor snacks en drankjes zijn er diverse bars, waaronder een sportbar, patisserie, ijssalon en een swim-up bar. Voor avondplezier is er een discotheek in het nabijgelegen Hotel Riu Palace Antillas. Bezoekers kunnen het natuurschoon van Aruba verkennen, zoals het Cura di Tortuga natuurlijke zwembad en Arikok National Park, en een bezoek brengen aan de hoofdstad Oranjestad. Aruba biedt een authentiek paradijs voor een onvergetelijke vakantie, ondersteund door de hoogwaardige service en expertise van RIU Hotels & Resorts.



In de omgeving

Restaurant
  • Sayuri Restaurant 29m
  • Krystal Restaurant 76m
  • Don Nicolas 76m
  • Milano Restaurante 77m
  • Nautilus 128m
  • De Palm Pier 240m
  • Bugaloe 248m
  • Dalia’s Falafel & Shawarma 265m
Toeristische attractie
  • Orchid Casino 205m
  • De Palm Pier 240m
  • The Casino Aruba at Hilton 265m
  • I Aruba sign 273m
  • Butterfly Farm 455m
  • Bubaliplas 548m
  • Hyatt Regency Casino 661m
  • Aruba Flying Dress 727m

8.9

Beoordeeld door: 4032 gasten.

6

Jennifer

Jong stel
3 augustus 2025

“Huwelijksreisgenoten. We hebben een geweldige tijd gehad, maar wensen dat sommige zaken anders waren geweest gezien de prijs die we hebben betaald.”
  • Het personeel was attent en vriendelijk. Zij zijn voortdurend bezig met het schoonmaken van het pand. Het ontbijtbuffet was het hoogtepunt van de reis. Het was onze huwelijksreis en zij hebben ballonnen in de kamer geplaatst en een mooie notitie ter gelegenheid van onze huwelijksreis toegevoegd. Tijdens een wandeling over de boulevard van alle hotels had dit hotel zeker de beste feeststemming. Zij laten je je eigen beker meenemen, zodat je minder vaak naar de gratis bar hoeft te gaan.
  • Er had voedselservice naar het strand en de swim-up bar moeten zijn. Ons bed bestond uit twee samengevoegde tweepersoonsmatrassen en de kussens waren klein. De kamers waren verouderd. Daarnaast vind ik het niet prettig dat je tot 6 uur moet wachten voor het diner om 6:30. Het zou mogelijk moeten zijn om een reservering te maken. We hebben niet in alle restaurants gegeten, alleen in het buffet, zodat we geen lijnen hoefden te wachten. Er moeten meer opties voor roomservice zijn.

4

Luis

Zakenreiziger
2 augustus 2025

“Zal daar niet meer teruggaan.”
  • Eigenlijk niets. Oud hotel. De lakens zijn oud en verouderd.
  • Oud hotel - de dekbeddengoed is heel oud en versleten - de kussens waren in feite niet aanwezig.

10

Tatyana

Alleenreiziger
31 juli 2025

“Geweldige ervaring, die enigszins duur was, maar geen spijt. Het is het geld waard.”
  • Het eten en de service waren uitzonderlijk.
  • Alles was absoluut geweldig!

8

Tenea

Vriendengroep
31 juli 2025

“Zeer goed”
  • zeer mooi en schoon
  • De kamers waren verouderd in uitstraling.

10

Corey

Jong stel
29 juli 2025

“Uitzonderlijk”
  • De maaltijden waren echt goed. Ik genoot van de vers bereide gerechten.
  • Zou graag wat meer variatie op de roomservice-menu hebben gewild. Tenminste Kippenvleugels.

8

Avedis

Gezin met kinderen
28 juli 2025

“Zeer goed”
  • Over het algemeen was het een behoorlijk pand. Het eten was boven gemiddeld.
  • Boekingen.com heeft mij misleid over de prijs. We moesten bij het inchecken een aanvullend bedrag van $2400 betalen.

8

Gojart

Gezin met kinderen
26 juli 2025

“Zeer goed”
  • restaurants, zwembad, strand, personeel en de duikverhuur was fantastisch!
  • De kamers zijn oud en hebben een vreemde geur.

9

Orvin

Alleenreiziger
24 juli 2025

“Het was geweldig.”
  • Ik vond het niet prettig dat de kamerdeur te veel geluid maakte bij het sluiten in de gang.

8

Sharmalee

Jong stel
14 juli 2025

“Geweldig personeel”
  • Het personeel en de locatie
  • Elke dag hetzelfde eten. De restaurantfaciliteiten sloten vroeg en accepteerden geen gasten na een bepaalde tijd. Ik moest de roomservice bellen voor doeken om mee te douchen. Bouwwerkzaamheden bij mijn raam, waardoor ik niet van het uitzicht kon genieten.

10

Thomas

Vriendengroep
11 juli 2025

“Een geweldige week in het paradijs.”
  • Fantastisch pand en het eten is uitstekend.

6

Samantha

Groepsreizigers
7 juli 2025

“Het was een achtbaan.”
  • Ik vond de locatie en alle activiteiten in het hotel werkelijk geweldig. Ook waardeerde ik de aangename sfeer en de nabijheid van het strand.
  • Het eten was absoluut walgelijk en het merendeel was moeilijk te eten. Ik ben niet de enige die dit dacht. Bovendien werd een hele groep van 150 mensen, inclusief mijzelf, de schuld gegeven en "gewaarschuwd" voor het gedrag van een zeer klein aantal personen. We kregen allemaal waarschuwingen en de alcohol werd uit onze kamers verwijderd, terwijl we niets fouts hadden gedaan. Daarnaast werd er 's nachts beveiliging toegevoegd op elke verdieping vanwege een klein aantal personen, en de beveiliging was zeer opdringerig en vervelend.

9

Natalia

Alleenreiziger
24 juni 2025

“Ik zou hier opnieuw verblijven.”
  • De accommodatie was zeer schoon.
  • De zwembadbar en het zwembad sluiten te vroeg.

10

Janet

Jong stel
24 juni 2025

“Uitzonderlijk”
  • Schoonheid, veiligheid, kwaliteit, voedsel en een uitstekende selectie.

8

Amanda

Groepsreizigers
23 juni 2025

“Niet van toepassing”
  • De accommodatie was mooi. Had veel eetmogelijkheden. Het zwembad was mooi. De kamer had een mooi uitzicht.
  • Niet van toepassing.

10

Anonymous

Jong stel
17 juni 2025

“Droomvakantie”
  • Ik heb van alles gehouden, het is een geweldige plek om te verblijven.
  • Niets om niet leuk te vinden.

5

Randolph

Gezin met kinderen
16 juni 2025

“Te duur, drie keer de prijs; het is het geld niet waard. Er zijn meerdere betere opties op het eiland.”
  • De locatie van het pand in relatie tot het eiland was ideaal. De stranden waren uitstekend, schoon en vrij van lokale bewoners.
  • De all-inclusive was de aangeboden maaltijden en de betaalde prijs niet waard! De kwaliteit van het eten was niet erg goed, en het feit dat er GEEN RESERVERINGEN waren, zorgde ervoor dat het hele resort moest strijden om zitplaatsen in de restaurants, waardoor mensen hun dag vroeg moesten inkorten om om 17:30 in de rij te staan. Drankjes bij het hoofdzwembad waren ondermaats en werden aangeboden in 8 oz bekers.

9

William

Jong stel
14 juni 2025

“Geweldig”
  • Was enorm, alles wat je nodig hebt is er. Schoon, geweldige sfeer, iedereen was vriendelijk.

3

Kristian

Jong stel
13 juni 2025

“Houd je aan andere hotels, je hebt geen all-inclusive nodig, besteed het extra geld aan nabijgelegen restaurants.”
  • Het eten was erg goed. Het is een buffet, het personeel van het restaurant is uitstekend, en je kunt kiezen tussen kreeften, biefstukken, sushi en ander hoogwaardig voedsel dat op het buffet wordt geserveerd.
  • Airconditioning - Alles is vochtig. Het hotel heeft een vreemde airconditioning die alles in de kamer vochtig maakt. Schimmel is overal aanwezig en ademhalen is moeilijk in de kamers. We weten dat het niet aan Aruba gerelateerd is, omdat we een week daarvoor in Aruba in een ander hotel waren en daar geen problemen met vochtigheid hadden. Fitnessruimte - Een vijfde van de rubberen vloer in de gym stond onder water, er waren nooit handdoeken (4 aparte keren) en wanneer je om handdoeken in de gym vroeg, werden ze één keer na 50 minuten gebracht, en de andere 3 keer zeiden ze: "er zijn geen handdoeken meer voor de gym". De fitnessruimte is ook aan vervanging toe; delen van de muur vielen tijdens elk bezoek naar beneden. Service - De roomservice heeft nooit extra water naar de koelkast gebracht, en wanneer je belt, moet je ongeveer 40 minuten wachten om iets te ontvangen. De kluis in de kamer deed 3 keer achtereenvolgens de geest; elke keer als we om hulp vroegen, was er telkens een wachttijd van meer dan 30 minuten. Uiteindelijk hebben we het opgegeven om onze spullen op slot te doen. Strand - Er zijn niet genoeg ligbedden voor iedereen, je moet vroeg opstaan om een plekje op het strand te reserveren, in een ander hotel was dat geen probleem. En na alles zo mediocore te zijn voor de prijs die je hebt betaald, vragen ze nog eens ongeveer 20 dollar per uur voor late checkout. Ze proberen wat extra geld te verdienen.

10

Devonia

Gezin met kinderen
6 juni 2025

“Mooi resort, schoon en vriendelijk personeel. De bedden waren niet comfortabel.”
  • Al het eten was van uitstekende kwaliteit.
  • Niets

8

Williams

Jong stel
4 juni 2025

“Geweldig, ontspannend en alles wat je nodig hebt in dit resort.”
  • Het zwembad sluit te vroeg. Wanneer het voor de kinderen wordt gesloten, zouden de volwassenen nog een paar uur langer in het zwembad moeten kunnen blijven.

7

Christine

Gezin met kinderen
1 juni 2025

“Heeft een goede tijd gehad.”
  • Strand, buiten lunchgebied
  • Kamer

10

Nikki

Gezin met kinderen
30 mei 2025

“Over het algemeen waren we absoluut verliefd op dit resort! Mooie locatie, veel activiteiten, geweldige zwembadruimte.”
  • Het internationale buffet was zeer goed. Het ontbijt was bijzonder. De steakhouse was ook geweldig.
  • De enige klacht die ik heb, is dat de vloertegels extreem glad worden wanneer ze nat zijn, en als je de balkondeur in je kamer langer dan een minuut openzet, wordt de vloer onmiddellijk nat door de condensatie. Dit was een serieuze zorg over de mogelijkheid van uitglijden of vallen.

10

Logan

Jong stel
27 mei 2025

“Geweldig!!!”
  • Alles wat u kunt doen!!
  • De bedden waren niet comfortabel.

4

Stewart

Jong stel
24 mei 2025

“Teleurstellend”
  • Alles behalve de kamer.
  • Onze kamer was oud en verouderd.

4

Rummele

Jong stel
20 mei 2025

“Ons verblijf in Riu Aruba was teleurstellend.”
  • De locatie was geweldig. Een van de beste stranden op het eiland.
  • Het ontbijtbuffet elke ochtend was vreselijk. De eieren waren elke ochtend koud. Het aantal dineropties in de restaurants was beperkt. Het eten in de restaurants behoeft verbetering.

7

Kimberly

Groepsreizigers
14 mei 2025

“Goed”
  • Voedsel in het restaurant is uitstekend.
  • Kamers moeten worden bijgewerkt.

6

Deeade

Gezin met kinderen
11 mei 2025

“Aangenaam”
  • Het eten was uitstekend! In elk restaurant, vooral het buffet en het Krystal, was het eten echt goed! Ik vond de zwembaden en de buitenarchitectuur ook erg mooi. Ze waren prachtig en adembenemend. Bovendien is Riu Aruba super dicht bij de oceaan en zijn er verschillende wateractiviteiten beschikbaar voor relatief lage prijzen. Wat het personeel betreft: er was een plek in de lobby om je aan te melden en te betalen voor activiteiten op het eiland. Bibana was de dame die mijn zus en ik hielp. Ze was ongelooflijk behulpzaam. We vonden ook het personeel in het Krystal erg prettig, ze waren heel aardig. Ik wil echter een verhaal delen over het team bij het buffet. Het was onze op één na laatste nacht daar en ik had een diepgevulde crème brûlée als toetje, die ze de vorige avond hadden geserveerd. Helaas werd het die dag niet geserveerd, dus vroeg ik aan een van de serveersters of het later in de week geserveerd zou worden. In plaats van te vragen naar de dessertplanning van de chef en daarna bij me terug te komen, sprak ze met de keuken en maakten ze speciaal voor mij crème brûlée als toetje. Wat een geweldig team!
  • Het is absoluut géén 5-sterrenhotel. Het zou hooguit een 4-sterrenhotel zijn. De kamers waren niet schoon. In feite zag onze kamer er verouderd uit, met veel van het meubilair, inclusief ons beddengoed, dat vlekken of scheuren vertoonde. We hebben vaak gebruikgemaakt van de roomservice omdat we uitgeput waren en in onze kamers wilden ontspannen in plaats van naar de restaurants op het terrein te gaan. Het team van de roomservice werd zelfs geïrriteerd en boos wanneer we hen belden met onze verzoeken. Tegen het einde durfde ik bijna niet meer te bellen omdat ik vreesde dat ze in ons eten zouden spugen, ondanks dat de roomservice deel uitmaakt van het all-inclusive pakket dat we hadden aangeschaft.

10

Michael

Jong stel
4 mei 2025

“Uitzonderlijk”
  • Eten, drankjes, faciliteiten en water
  • Niets

4

Juliana

Vriendengroep
30 april 2025

“Slechte klantenservice”
  • Locatie
  • Bijzondere slechte klantenservice (u moet zelf uw bagage ophalen, het personeel schreeuwt naar u, u ontvangt nooit service bij het zwembad of op het strand, er zijn geen reserveringen voor de restaurants en u moet klaar zijn en in de wachtrijen staan vanaf 18:30 uur om een tafel te vinden). De kosten voor lokale telefoongesprekken zijn belachelijk (34 Amerikaanse dollars voor 4 minuten). Er zijn geen premium dranken (er zijn geen gangbare cocktails zoals een Aperol Spritz of een premium whisky zoals Glenfiddich).

8

Sarkis

Gezin met kinderen
27 april 2025

“Goed”
  • Zeer goed
  • Geen klachten.

Vraag en antwoord.

Ja, bij Hotels.nl kun je Hotel Riu Palace Aruba zonder creditcard reserveren. Vooraf betalen is niet nodig en je kunt je reservering meestal gratis annuleren.
Vooruitbetalen is niet verplicht bij het reserveren van Hotel Riu Palace Aruba via Hotels.nl. Je hebt ook de mogelijkheid om gratis te annuleren.
Hotels.nl rekent nooit boekings- of reserveringskosten, ook niet voor Hotel Riu Palace Aruba. Bekende Nederlandse aanbieders zoals Hotelspecials, Weekendjeweg en Voordeeluitjes brengen deze extra kosten wel altijd in rekening. Daarom zijn wij veruit het goedkoopst voor een reservering in Hotel Riu Palace Aruba.
Bij Hotels.nl kun je Hotel Riu Palace Aruba reserveren met gratis annuleren. Je vindt altijd tarieven waarbij annuleren kosteloos is.
Hotels.nl accepteert iDEAL als betaalmethode voor vooruitbetalingen in Hotel Riu Palace Aruba, zodat je zonder creditcard eenvoudig kunt reserveren.

Hotel Riu Palace Aruba ligt 8,4 km van het centrum van Aruba.